Ağaç mamulleri ve orman ürünleri sektörü, birçok sektöre ara ürün sağlamaktadır. Ormanlar, yoksulluğun azaltılmasına, ekonomik büyümeye ve istihdama katkıda bulunmanın yanı sıra, tarım, enerji ve su gibi kilit sektörlerin devamlılığını sağlayarak ekosistemin temelini oluşturmaktadır. Odun, açık ara farkla en önemli orman ürünü olmakla birlikte, muhtelif birçok ürün orman ürünleri arasında yer almaktadır. Yıllık odun tüketiminin üçte ikisini bina, mobilya, diğer yaşam tarzı ürünleri veya enerji üretimi oluşturmaktadır. Reçine ve mantar gibi odun dışı orman ürünleri de sektöre önemli değer katmaktadır. Lateks, nişasta ve formaldehit gibi hammaddeler ise ağaç ve kâğıt ürünlerinin üretiminde sektör için önem arz etmektedir.
2018 yılından 2023 yılına kadar yaklaşık %0,8’lik yıllık reel büyüme oranına sahip olan orman ürünleri sektörünün küresel hacmi 2023 yılında enflasyon hesaba katıldığında 338 milyar dolara ulaşmıştır. 2028 yılına kadar sektörel hacmin reel olarak 413,4 milyar dolara ulaşacağı öngörülmektedir. Asya-Pasifik bölgesi, 2023 yılında küresel orman ürünleri pazarında en büyük paya sahiptir ve toplam pazarın yüzde 43’ünü oluşturmaktadır. Asya-Pasifik bölgesini %31,5 ile Avrupa, %16,2 ile Kuzey Amerika, %5,3 ile Güney Amerika ve %3,0 ile Orta Doğu bölgeleri takip etmektedir. Aynı yıl içinde Asya-Pasifik orman ürünleri pazarında Çin, %62,3 ile en büyük paya sahiptir. Asya-Pasifik ve Kuzey Amerika pazarları aynı dönemde sırasıyla %0,2 ve %1,4’lük yıllık büyüme oranları ile büyüyerek 2023 yılında 145,3 ve 54,8 milyar dolar seviyelerine ulaşmıştır.
Orman ürünleri, yoksulluk ile mücadele hususunda önem arz ederek, kırsal nüfus için önemli bir geçim kaynağı olmaktadır. Ormanlık alanlarda yaşayan yaklaşık 350 milyon insanın geçimleri için ormanlar önemli yer tutmaktadır. Yoksulluk ve Çevre Ağı'na (PEN) göre ormanlar, kırsal alanlarda yaşayan hane halklarının gelirlerinin %22'sini oluşturmaktadır.