Ayakkabı sektörü, farklı erkek, kadın ve çocuk ayakkabılarından snowboard botları ve koruyucu ayakkabılar gibi daha özel ürünlere kadar çok çeşitli malzeme ve ürünleri kapsayan bir endüstridir. Deri ve deri mamulleri ise emeğin yoğun olduğu ve Türkiye’den birçok ülkeye ihracatın gerçekleştiği bir sektördür.
Deri ve deri mamulleri üretim endüstrisinin 2021 yılı büyüklüğü 350 milyar doları aşmıştır. Yıllık ortalama %6,2’lik bir oranla büyümesi öngörülen deri işleme ve üretim sektör büyüklüğünün 2027 yılında 490,2 milyar doları aşacağı tahminlenmektedir.
Artan nüfus, bireylerin gelir düzeylerinin artmasıyla birlikte, dünya çapında deri ürünlerine olan talebi artıran kilit faktörlerden birini temsil etmektedir. Ayrıca bu ürünler fonksiyonel, konforlu ve uygun maliyetli olduğu için dünya çapında satışları artmaktadır. Önde gelen üreticiler, varlıklı tüketicilerin talebini karşılamak için benzersiz ve şık ürünler sunmaktadır. Bu yüzden, çeşit ve kişiselleştirme seçenekleri sağlamak için üretim süreçlerinde otomatik kesme işlemi gibi ileri teknolojileri benimsenmektedir. Büyüyen otomotiv endüstrisi de pazar oyuncularına tüketici tabanlarını genişletmeleri için kazançlı fırsatlar da sunmaktadır. Bütün bu pozitif etkenlere rağmen, yükselen sürdürülebilir ve etik moda trendleri, moda endüstrisinde deri ürünlerin kullanımını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu eğilim, önümüzdeki yıllarda geleneksel deri ürünlerin yerini alması beklenen biyo-bazlı derinin piyasaya sürülmesiyle daha da desteklenmektedir.
Küresel ayakkabı pazarı 2022 yılı büyüklüğünün 424 milyar dolar olduğu tahmin edilmektedir. Toplam nüfus rakamlarına göre 2022 yılında kişi başı 55,77 dolar gelir elde edilmektedir. Pazarın 2022-2027 yılları arasında %4,3 büyüyerek yaklaşık 523 milyon dolar seviyelerine gelmesi beklenmektedir. 2022 yılında ayakkabı pazarındaki satışların %93'ü lüks olmayan ürünlere ait olacaktır. Sektörde en büyük gelir ABD’de elde edilmektedir.