Elektrik ve elektronik ürünler sektörünce üretilen ürün yelpazesi oldukça geniş olup, beyaz eşyadan tüketici elektroniğine, telekomünikasyon cihazlarından bilgisayarlara, profesyonel ve endüstriyel cihazlardan savunma elektroniğine kadar çok sayıda alt sektöre ait ürün üretilmektedir. Teknolojik gelişime ve ilerlemenin hızı da sektör tarafından üretilen ürün yelpazesini her geçen gün artırmaktadır.
Küresel tüketici elektroniği sektör büyüklüğü 2019 yılında 750 milyar doları aşmıştır. 2024’e kadar yıllık ortalama %6,9 ile büyüyeceği öngörülen sektörün 2024 yılında 1 trilyon doların üstünde değerlemeye ulaşacağı öngörülmektedir. Hâlihazırda sektördeki en büyük pay sahibi %24 ile Çin olurken, onu %21 ile ABD ve %5 ile Hindistan takip etmektedir. Bu üç pazar içerisinde 2024’e kadar en hızlı büyüyeceği öngörülen ülke ise yıllık ortalama %13,6 büyüme oranı ile Hindistan’dır.
Tüketici elektroniği dört başlık altında incelenmektedir: Bilgisayar, araç içi elektroniği, ev içi elektroniği, taşınabilir elektronik cihazlar. Bilgisayar, pazarın %19’unu oluştururken 2024’e kadar yıllık ortalama %0,6 büyüyeceği öngörülmektedir. Araç içi elektronikler pazarın %1’ini oluştururken bu pazarda daralma beklenmektedir, çünkü birçok OEM (Orijinal Ürün Üreticisi) kendi elektroniklerini geliştirirken, üçüncü taraf oyuncuları aradan çıkarmaktadır. Ev içi elektronik ürünler hâlihazırda pazarın %21’ini oluşturmakta ve 2024’e kadar yıllık ortalama %8,1 büyüyeceği öngörülmektedir. Ev içi elektronikler kategorisinde %59’luk pazar payı ile en büyük pay sahibi olan taşınabilir elektronik cihazlar segmentinin, 2024’e kadar yıllık ortalama %8,3 büyüyeceği öngörülmektedir.
Küresel beyaz eşya sektörünün büyüklüğü 450 milyar doları aşmıştır. 2024’e kadar yıllık ortalama %5,5 büyüyeceği öngörülen sektörün 2024 yılında yaklaşık 600 milyar dolara ulaşacağı öngörülmektedir.
Elektrikli motor, jeneratör ve dönüştürücüler sektör büyüklüğü ise 2019’da 465 milyar dolar olarak ölçümlenmiştir. 2030 yılına kadar yıllık ortalama %6,2 büyüyeceği öngörülen sektörün 2030 yılında 900 milyar dolara ulaşacağı düşünülmektedir. Hâlihazırda bu pazarda en büyük pay sahibi %53 ile Çin olurken ikinci sırada %6 ile ABD, üçüncü sırada %5 ile Japonya yer almaktadır.