Elektrik ve elektronik ürünler sektörünce üretilen ürün yelpazesi oldukça geniş olup, beyaz eşyadan tüketici elektroniğine, telekomünikasyon cihazlarından bilgisayarlara, profesyonel ve endüstriyel cihazlardan savunma elektroniğine kadar çok sayıda alt sektöre ait ürün üretilmektedir. Teknolojik gelişime ve ilerlemenin hızı da sektör tarafından üretilen ürün yelpazesini her geçen gün artırmaktadır.
Pandemiyle beraber küresel elektrik ve elektronik ürünler endüstrisi üç farklı durumla karşı karşıya kalmıştır. Elektronik parçaların üretim tesisleri, lojistik yavaşlama ve dünya genelinde işgücünün bulunmaması nedeniyle durdurulmuştur. Öte yandan, dünyanın dört bir yanındaki çeşitli e-ticaret şirketleri de elektronik endüstrisini etkileyen temel olmayan öğelerin (elektronik ürünlerin çoğu dahil) teslimatını durdurmuştur. Son olarak da tüketiciler sahip oldukları elektronik ürünleri daha fazla kullanmaya başlamıştır. Bu üç farklı duruma rağmen sektör geleceğe umutla bakmaktadır.
Küresel elektrik ve elektronik ürünler sektör büyüklüğü 2020 yılında 2,8 trilyon doları aşmıştır. 2026’ya kadar yıllık ortalama %6,8 ile büyüyeceği öngörülen sektörün 2026 yılında 3,9 trilyon doların üstünde değerlemeye ulaşacağı öngörülmektedir. Sektördeki en büyük market Asya pasifik marketi olurken; onu Kuzey Amerika marketi takip etmiştir.