Ticari amaçlı kullanımlarının yanı sıra son zamanlarda küresel düzeyde hanehalkı satışları ile halı sektörüne olan talep artmaktadır. Artan kentleşme oranı ve harcanabilir gelir, büyümenin önemli etkenleri arasında yer almaktadır. İnşaat sektörünün de büyümesiyle halı, kilim ürünleri de dahil ev dekorasyon ürünlerine olan talebin sürdürülebilir kılınacağı öngörülmektedir. Ek olarak, son yıllarda binaların estetik yönüne artan ilgi, çevre dostu halılara ve çağdaş alan kilimlerine yönelik artan talep, pazarın genel büyümesini daha da artırmaktadır.
Küresel halı kilim üretimi ise 2021 yılında 61,9 milyar dolarlık büyüklüğe sahiptir. 2026 yılına kadar küresel üretimin yıllık ortalama %4,6’nın üzerinde büyüyeceği ve pazar büyüklüğünü 73,9 milyar dolara çıkaracağı öngörülmektedir. Halı ve kilim pazarında Çin %34,4’lük pazar payı ile küresel lider konumda iken onu %22,4 ile ABD takip etmektedir. Üçüncü en büyük küresel üretim oyuncusu ise %7,6’lık payı ile Türkiye’dir.