Artan nüfusun, harcanabilir gelirin ve hızlı kentleşmenin, perakende satış mağazalarının sayısında artışı beraberinde getireceği ve tekstil genel pazar büyümesini hızlandıracağı öngörülmekteydi; ancak tüketicinin sağlık ve güvenlik endişeleri nedeniyle birçok ülkede Koronavirus salgını dolayısıyla talepte düşüş görüldüve tedarik zincirinde aksamalar yaşandı.
2018 yılı küresel pazar büyüklüğü 900 milyar doların üzerinde olan tekstil sektörünün 2024 yılına kadar yıllık ortalama %4’lük büyüme oranı kaydederek 1,2 trilyon doları aşacağı öngörülmektedir. Büyümesini sürdürmesi beklenen tekstil endüstrisindeki baskın oyuncular Çin, ABD, Avrupa Birliği (AB) ülkeleri, Türkiye ve Hindistan’dır. Çin, dünyanın önde gelen ham tekstil ve konfeksiyon üreticisi ve ihracatçısıdır. ABD ise ham pamukta üretim ve ihracat lideri iken, aynı zamanda ham tekstil ve konfeksiyonun önemli ithalatçısıdır. AB ise 450 milyona yaklaşan nüfusu ile tek başına küresel tekstil pazarının beşte birini oluşturmaktadır. AB içerisinde tekstil sektöründe öne çıkan ülkeler Almanya, İspanya, Fransa, İtalya ve Portekiz’dir. Dünya genelindeki en büyük üreticiler arasında yer alan Hindistan ise toplam tekstil üretiminin %6’sından fazlasını tek başına gerçekleştirmektedir.