1. Söz konusu faaliyet alanına ilişkin akredite kuruluş bulunmamaktadır. 5986 sayılı E-İhracat Destekleri Hakkında Karar kapsamında dijital pazarlama şirketlerinden ve reklam ve tanıtım ajanslarından hizmet alınması durumunda, bu firmalardan yurt içinde yerleşik olanların belirtilen kriterlere haiz olması gerekir. Bu tür işbirliklerinde, söz konusu kriterleri değerlendirmenizde fayda bulunmaktadır.
5986 Sayılı Karar kapsamında kriterler:
- 10+ çalışan sayısına sahip,
- En az 5 farklı marka danışmanlığı yöneten,
- Min. 3 farklı sektörde tecrübe sahibi,
- Yurt dışı operasyon yönetmiş küresel tecrübeye sahip,
- Başlıca arama motoru ve sosyal medya platformları ile iş ortaklığına sahip (sadece sosyal medya etkileyicilerine yönelik hizmet veren ajanslarda sosyal medya ve arama motorlarına ilişkin iş birlikleri şartı yerine yurt dışı ofisi ve en az iki ülkede hizmet verdiğini belgelemesi şartı aranacaktır),
- E-İhracat pazaryerleri konusunda yetkin ve sertifikalı bir ekibe sahip olan ve bu konuda referansı olan,
- SEO ve ASO çalışmalarını yapabilen,
- Veriye dayalı dijital pazarlama konusunda deneyimli olan,
- Bünyesinde tasarım ekibi barındıran veya bu alanda hizmet alımı yapan.
2. Öte yandan, 5986 sayılı E-İhracat Destekleri kapsamında en az 50.000 takipçi sayısı, %3 etkileşim oranı (son 30 gün) ve + %2 takipçi değişim sayısı (son 6 ay) şartlarına haiz sosyal medya etkileyicisinden alınan hizmetlerin desteklendiği de gözönünde bulundurulmalıdır.
3. Sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam faaliyetlerindeuyulması gereken esasları belirleyen ve bu alanda reklam verenlere, ajanslara ve ilgili kurumlara yol göstermeyi amaçlayan ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 'Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuzu'nu inceleyebilirsiniz.
4. Sosyal medya etkileyicilerinin faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri amacıyla Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” hayata geçirilmiştir. Bu eğitim programı kapsamında; Ticaret Bakanlığı olarak tüketici haklarına ve sosyal medya reklamlarına ilişkin yasal düzenlemeler, sosyal medya paylaşımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar, Reklam Kurulu yapısı, işleyişi ve örnek Reklam Kurulu kararları hakkında sosyal medya etkileyicilerine detaylı bir eğitim verilmektedir. Ayrıca, eğitime katılan sosyal medya etkileyicilerine katılım belgesi verilmekte olup katılımcı listesi Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde kamuoyuyla paylaşılmaktadır. 2025 yıl sonuna kadar 2 ayda bir düzenlenmesi öngörülen bu eğitim programına ilişkin detaylara https://smeegitimi.com/ adresli internet sitesinden ulaşabilIrsiniz.