Çin Halk Cumhuriyeti

Çin Halk Cumhuriyeti

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 1.41 milyar
Nüfus Tipi Genç nüfus
Para Birimi Yuan ¥
Nüfus Oranı
Kadın
%51,2
Erkek
%48,8
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

Gayri safi yurt içi hasılaya göre dünya sıralamasında ikinci sırada yer almaktadır. Satın alma gücü paritesine göre ise dünyada birinci ülke konumundadır.

  • Nominal Gayri Safi Yurtiçi Hasıla: 17,7 Trilyon ABD doları

  • 2023 yılı Ekonomik Büyüme: %5,2

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 26.796 yuan

  • Hane Başı Harcama Tutarı: 73.930 yuan

Kaynak: Dünya Bankası: World Bank Open Data  Households' Income and Consumption Expenditure in 2023

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

E-ticaret harcamalarının son yıl toplam hacmi 2.9 Trilyon ABD dolarıdır.

Kaynak: eCommerce in China: Online Shopping Statistics and Consumer Behavior - SEO China Agency

Perakendenin Son 2 Yıldaki Büyüme Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı %45,6 iken 2023 yılında %48’dir.

E-Ticaret Kullanım Oranı/ Nüfus

2023 yılı verilerine göre;

  • E-ticaret kullanıcısı: 914.96 milyon
  • Toplam nüfusa göre e-ticaret kullanıcısı oranı: %41,1
  • Cinsiyet Bazlı E-ticaret Kullanıcısı Oranı: Erkek: %53,5, Kadın: %46,5

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data China: online shoppers 2023 | Statista

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %91,5

  • İnternet Kullanım Oranı

    %73,8

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri Alipay En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri Wechatpay

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: Alipay Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: WeChat Pay

Otomatik ödemelerde tercih edilen yöntemler

Otomatik ödemelerde tercih edilen yöntemler Union Pay Kredi Kartı

Mobil ödeme çözümleri

Mobil ödeme çözümleri Union Pay Mobil ödeme çözümleri Samsung Pay Apple Pay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum

    Başlıca Yasal Düzenlemeler:

    • E-Ticaret Yönetmeliği

      • B2B Lisansı: Bu lisans, yabancı satıcıların Çinli işletmelere ürün satmasına izin vermektedir.

      • B2C Lisansı: Bu lisans, yabancı satıcıların doğrudan Çinli tüketicilere ürün satmasına izin vermektedir.

    • Siber Güvenlik Çerçevesi

    • Vergi ve Gümrük Düzenlemeleri

    • Dijital İşletmelere Yönelik Vergi Muameleleri

    • Ürün Güvenliği ve Kalite Standardı

    • Veri Koruma Düzenlemeleri

     

    Kaynak: Çin Ticaret Bakanlığı (中华人民共和国商务部 Cross-Border E-commerce Regulations in China: What You Need to Know | FDI China), Çin Fikri Mülkiyet Ofisi (国家知识产权局 Digital Business Laws and Regulations Report 2024 China)

    DİKKAT

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Çin'de veri güvenliği ve gizliliği Kişisel Verilerin Korunması Yasası (PIPL) tarafından düzenlenmektedir.

     

    Bunun dışında aşağıda belirtilen düzenlemeler de bulunmaktadır.

    • Kişisel Bilgilerin Yurt Dışına Aktarılmasına İlişkin Yönergeler
    • Kritik Bilgilerin Korunması Yönetmeliği
    ÖNERİ

    Çin'de veri güvenliği yasaları ve düzenlemeleri karmaşıktır ve sıklıkla değişmektedir.

    ÖNERİ

    Yasalara uymamanın ağır yaptırımları bulunur. Çin'de veri işleyen tüm işletmelerin, yasalara ve düzenlemelere uymak için bir veri koruma programı oluşturması ve uygulaması önemlidir.

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Çin'de GDPR’a tam uyumluluk mümkün değildir.   Bunun nedeni, Çin'in veri koruma yasalarının GDPR’dan farklı olmasıdır. Bu durum karmaşıklık, maliyet ve yasal belirsizlik gibi zorlukları beraberinde getirmektedir.

      (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

       

      Kaynak: Çin Ticaret Bakanlığı 中华人民共和国商务部, KPMG Çin Dış Ticaret Rehberi Driving women forward, Deloitte Çin Dış Ticaret Raporu Deloitte Yayınlar

      ÖNERİ

      Çin'de veri koruma düzenlemelerine uyumluluk için bazı ipuçları aşağıda görebilirsiniz:

      1. Bir veri koruma programı oluşturmak ve uygulamak,

      2. Bir danışmandan veya avukattan yardım almak,

      3. Çin'deki veri koruma yasalarındaki değişiklikleri takip etmek.

    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Güvenli Ödeme İşlemleri müşterilerinizin ödeme bilgilerini korumak amacıyla takip edilmesi gereken kanunları ve uygulamaları içermektedir. Çin’de güvenli ödeme işlemleri ile ilgili kanunlar ve uygulamalar aşağıdadır belirtilmiştir:

      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikalar

      Çin’de kişisel verilerin korunması yasasına uygun şeffaf bir gizlilik politikası oluşturup bunu uygulamanız gerekmektedir. Tüketicilerin korunması, gizlilik hakları ve şeffaf ticari uygulamalar açısından kritik mevzuatlara aşağıdaki linkleri takip ederek ulaşabilirsiniz.

      • Kişisel Bilgi Koruma Yasası

      • Veri Güvenliği Yasası

      • Çin Tüketici Hakları Koruma Yasası

      Şeffaflık ve Gizlilik Politikalar
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Çin'de genel olarak, çevrim içi alışverişlerde 7 gün, mağazadan alışverişlerde ise 15 gün iade hakkı mevcuttur. İade edilen ürünlerin orijinal ambalajında ve kullanılmamış olması gerekmektedir.
      • Çin'de ürünlerin garanti süresi, ürünün türüne göre değişmektedir. Genellikle, elektronik ürünler için 1 yıl, diğer ürünler için 2 yıl garanti süresi mevcuttur. Garanti süresi boyunca, ürünün arızalanması halinde ücretsiz olarak tamir veya değişim yapılmaktadır.

       

      İade İstisnaları:

      • Dijital ürünler (örneğin, e-kitaplar, müzikler).
      • Kişiselleştirilmiş ürünler.
      • Hızlı bozulan ürünler (örneğin, gıda ürünleri).
      • Kullanılmış ürünler.

       

      Kaynak:  Çin Ticaret Bakanlığı (Ministry of Commerce, People's Republic of China), Çin Tüketici Hakları Koruma Konseyi (China Consumers Association (CCA) - Consumers International)

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Çin'de ticaret yapmak için Mandarin Çincesi bilmek önemli bir avantaj sağlamaktadır. Satıcılar, hem garanti ve iade politikaları hem de ürün ve hizmetlerinin açıklamalarında Mandarin Çincesi kullanmalıdırlar. Bu açıklamalar açık ve anlaşılır olmalıdır. İade süresi, iade prosedürü ve garanti kapsamı açıkça belirtilmelidir.

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Çin’de yanıltıcı reklamlara karşı aşağıda belirtilen yasalar ve yönetmelikler bulunmaktadır.

      • Reklam Yasası (中华人民共和国广告法)

      • Haksız Rekabet Yasası (中华人民共和国反不正当竞争法)

      • Tüketici Hakları ve Çıkarlarının Korunması Yasası (中华人民共和国消费者权益保护法)

      • İnternet Reklam Yönetim Önlemleri (互联网广告管理暂行办法)

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Vergilendirme, satıcının ve alıcının bulunduğu yere, ürünün türüne ve satışın değerine göre değişmektedir. Uygulanan vergi türleri şu şekildedir:

    • Katma Değer Vergisi

    • Kurumlar Vergisi

    • Gümrük Vergisi

    • Tüketim Vergisi

    • Kişisel Gelir Vergisi

     

    Çin’deki KDV oranları ürünün türü ve özelliklerine göre %6 ile %13 arasında değişkenlik göstermektedir.

     

    Kaynak: Çin Gümrük İdaresi (Home - GACC​)

    ÖNERİ

    Çin'deki vergi politikaları ve vergilendirme uygulamalarıyla ilgili bilgiler Çin Hükümeti'nin resmi web sitelerinde ve Çin'in Vergi İdaresi tarafından yayınlanan resmi belgelerde bulunmaktadır. Ayrıca, Çin'in resmi yayın organları olan Xinhua Haber Ajansı ve Çin Halk Cumhuriyeti Devlet Konseyi'nin web siteleri de vergi politikalarıyla ilgili güncel bilgiler içermektedir.

    • Gümrük Vergileri

      Vergilendirme, ithal edilen ürünün türüne, gümrük koduna, menşe ülkeye ve ithalatçının türüne göre değişmektedir. Genel olarak, gümrük vergisi oranları ürünün değerine göre uygulanmakla birlikte bu oranlar %10 ile %40 arasında değişmektedir.

       

      Bazı ürünler için gümrük vergisi oranları %0 olabilir. Örneğin; bazı tarım ürünleri (buğday, arpa, prinç gibi) ve hammaddeler.

       

      Kaynak: Çin Gümrük İdaresi (Home - GACC)

      ÖNERİ

      Çin'de gümrük vergileri dışında, ithal edilen ürünlere KDV ve diğer vergiler de uygulanmaktadır.

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %10,5 oranında pay ile ve ABD’den sonra 2. ülke konumundadır.

      • Kişisel Kullanım: Kişisel gönderilerde (posta veya kargo); Gönderi başına limit 1000 yuandır. Yıllık limit uygulanmamaktadır. Eşyanın türüne göre %13, %20 ve %50’lik ithalat vergisi bulunmaktadır. Ürün için hesaplanan vergilerin toplamı 50 yuandan düşükse vazgeçme işlemi uygulanmaktadır.

       

      • Sınır ötesi e-ticaret modelinde:

        • Tek bir gönderi için limit 5.000 yuandır. Limit üstü işlem olması durumunda ithalat prosedürü kuralları uygulanmaktadır.

        • Kişi başı yıllık limit 26.000 yuandır. Limit üstü işlem olması durumunda ithalat prosedürü kuralları uygulanmaktadır.

        • Limit dahili işlemlerde ithalat vergisi alınmamakta olup, ilgili ürün için öngörülen katma değer vergisi ve tüketim vergisi ise %30 oranında indirimli uygulanmaktadır.

       

      Çin, bazı ürünler için ithalat kotaları uygulamaktadır. Bu kotalar, ithal edilebilecek ürün miktarını sınırlamakta ve genellikle belirli bir gümrük tarifesi koduna göre belirlenmektedir. İthalat kotalarına tabi ürünler arasında bazı tarım ürünleri, tekstil ürünleri ve elektronik ürünler yer almaktadır.

        

      Kaynak: Çin Uluslararası Ticaret Odası (https://www.ccpit.org/), Çin Ticaret Bakanlığı (中华人民共和国商务部), Çin Ulusal Kalkınma ve Reform Komisyonu (https://www.ndrc.gov.cn/), Uluslararası Para Fonu (IMF - International Monetary Fund (IMF), Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ - World Trade Organization - Global Trade)

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük muafiyetleri gerekli belgeler aşağıda bulunmaktadır.  

      • Kişisel Kullanım:

        • Kimlik Belgesi
        • Ticari Fatura (isteğe bağlı)
        • Gönderi Listesi (isteğe bağlı)
        • Hediye ise, Hediye Beyanı (isteğe bağlı)

       

      • Hediyeler:

        • Hediye Beyanı
        • Hediyenin Alıcısı ve Göndericisi Hakkında Bilgiler
        • Hediyenin İçeriği ve Değeri

       

      • Düşük Değerli Gönderiler:

        • Ticari Fatura
        • Gönderi Listesi

       

      • İthalat Kotaları İçin Gerekli Belgeler:

        • İthalat kotasına tabi ürünler için, ithalat izni gereklidir.

        • İthalat izni, Çin Ticaret Bakanlığı'ndan veya yetkili bir kurumdan alınmaktadır.

      • İthalat İzni İçin Gerekli Belgeler:

        • İthalatçı Firma Tescil Belgesi
        • Ürün Lisansı (gerekirse)
        • Sözleşme ve Fatura
        • Gönderi Listesi
        • Sigorta Poliçesi
        • Diğer Gerekli Belgeler

       

      • Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

        • Alıcı ve Satıcı Bilgileri

        • Ürünlerin veya Hizmet Bilgileri

        • Vergi Oranları

        • Ödeme Bilgileri

        • HS Kodu

       

      • Gümrük beyannamesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:
        • Gönderenin ve alıcının bilgileri 
        • Gönderi Bilgileri
        • Nakliye Bilgileri
        • Gümrük Vergisi
        • Sigorta Bilgileri
        • Düzenleyen Bilgileri

       

      • Paketleme listesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:
        • Gönderi Bilgileri
        • Gönderinin İçeriği
        • Ambalaj Bilgileri

       

      Kaynak: Dünya Gümrük Örgütü (https://www.wcoomd.org/), Çin Ticaret Bakanlığı (中华人民共和国商务部), Uluslararası Ticaret Odası (ICC | International Chamber of Commerce), KPMG Çin Gümrük Vergileri Rehberi (Driving women forward)

      DİKKAT

      Tüm belgeler İngilizce veya Çince hazırlanabilir. Ancak tüm bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Çin'de marka tescili için Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA)'na başvuru yapılması gerekmektedir. Başvuru online veya posta yoluyla yapılmaktadır. Telif hakları ise otomatik olarak korunmaktadır. Telif hakkı eserinin tescili için herhangi bir resmi başvuruya gerek yoktur. Fakat telif hakkınızı kanıtlamak için eserinizi CNIPA'ya tescil ettirmeniz faydalı olabilir.

     

    Çin, 1995 yılından bu yana Madrid Protokolü üyesidir. Bu protokolle Çin'de tescil edilmiş bir markanın Madrid Protokolü üyesi diğer 107 ülkede de korunması sağlanabilmektedir.

     

    Kaynak: Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA -  China National Intellectual Property Administration), Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO - WIPO - World Intellectual Property Organization)

    DİKKAT

    Protokole başvurmadan önce Markanızın Çin'de tescil edilmiş olması, hangi ülkelerde koruma istediğinizi belirlemeniz ve başvuru için gerekli belgeleri hazırlamanız gerekmektedir.

    ÖNERİ

    Çin'de marka tescili ve telif hakları ile ilgili yasal düzenlemeler sık sık değişmektedir. Bu nedenle, güncel bilgiler için CNIPA ve WIPO web sitelerini kontrol etmeniz gerekmektedir.

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları / Kritik İpuçları ve Tavsiyeler

    Çin'de taşıma ve depolamada ürün boyutlarının önemli bir rol oynamaktadır. Ürün boyutları taşıma, depolama maliyetleri yanı sıra gümrükleme işlemini de etkilemektedir.

    Örneğin; China Post’un maksimum boyutları şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 150 cm x 105 cm x 70 cm

    • Maksimum ağırlık: 20 kg

     

    Kaynak: Çin Ulusal Posta Ofisi (China Post - ChinaPost), Taobao International Shipping: Everything You Need To Know

    ÖNERİ

    Sürpriz maliyetlerle karşılaşmamak için özel danışmanlık ve rehberlik alabileceğiniz bir gümrük müşaviri veya lojistik firmasıyla da iletişime geçmek faydalı olabilir.

    İPUCU

    Çin’in en büyük ve yüksek hacimli e-ticaret platformlarından olan Taobao’da, lojistik olarak verimli ve sorunsuz satış yapabilmek için, bazı koli ve paketleme bilgilerine mutlaka sahip olunması gerekmektedir.

    Tabao, depolarında sipariş karşılama hizmetini almak isterseniz, maksimum koli boyutunun 150X70X70 olması gerekmektedir.

    Aynı şekilde, JD.com da ise maksimum koli boyutunun 160x80x80 cm olması gerekmektedir.

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      Lojistik ve dağıtım ağları konusunda uluslararası kargo şirketleri, hava kargo, e-ticaret platformlarının dağıtım ağları gibi seçenekler mevcuttur. Örneğin; SF Express, JD Logistics, YTO Express

       

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türü,
      • Varış noktası,
      • Paket boyutu/ağırlığı.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği adrese göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

       

      Kaynak: Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM): TİM - Türkiye İhracatçılar Meclisi

      İPUCU

      Çin’de birçok üçüncü taraf lojistik (3PL) firması, depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirmektedir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Çin'de ambalaj ve paketleme ile ilgili çok sayıda standart ve yönetmelik bulunmaktadır. Bunlardan bazıları aşağıda yer almaktadır. Detaylı bilgi için resmi web sitelerinden bilgi alabilirsiniz.

       

      Genel:

      • GB/T 19001-2008 Kalite yönetim sistemleri standardı.

      • GB/T 24001-2004 Çevre yönetim sistemleri standardı.

      • GB/T 28001-2011 İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri standardı.

       

      Çin Ulusal Standardizasyon İdaresi (SAC), Çin Ambalaj Federasyonu (Central Provident Fund Board - CPFB), Çin Gıda ve İlaç İdaresi (CFDA), Çin Çevre Koruma Bakanlığı (MEP - What is MEP Engineering), 

       

      EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      ÖNERİ

      Paketleme standartlarına ilişkin aşağıdaki resmi linklerde güncel bilgilere erişebilirsiniz. Çin Ambalaj Federasyonu (CPF - Central Provident Fund Board (CPFB)

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Çin'e ürün gönderirken, ürünlerinizi yerel dilde etiketlemeniz ve Çin'in güvenlik standartlarına uymanız gerekmektedir. Ürün etiketleri, Çince olmalıdır. Etiketler, net ve okunaklı bir şekilde basılmalı, etiketlerde kullanılan tüm bilgiler, doğru ve güncel olmalıdır. Ürünlerinizin, Çin'in ulusal güvenlik standartlarına uyması ve gerekli olan tüm testleri ve sertifikaları almanız gerekmektedir. 

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Taobao
JD
Tmall
Pinduoduo
Küresel Pazaryeri
Neden Taobao’da Satış?
Pazaryerine Git

Taobao, Çin'in en büyük e-ticaret platformlarından biridir. Taobao, ürünlerinizi geniş bir kitleye ulaştırmak için ideal bir platformdur.

Pazar Payı

  • Çin’deki e-ticaret pazarında %50’in üzerinde pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

10.7 trilyon yuan (yaklaşık 1.5 trilyon ABD doları)

Aktif Müşteri Sayısı:

700 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Elektronik, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

  • Taobao tarafından işletilen Taobao Global Consolidation and Shipping adı altında resmi bir konsolidasyon ve kargo hizmeti bulunmaktadır. Üçüncü taraf lojistik şirketleri ve kendi teslimat hizmetinizi (FBM) kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52’i erkek, %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 31’dir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Statista - China: Taobao users by gender 2023 China: Taobao MAUs 2024 | Statista, eMarketer - China Retail Sales 2023 Retail Sales in China, 2023-2027 (trillions and % change)

 

Teslimat ve Ödeme

  • En çok tercih edilen teslimat seçenekleri arasında kurye ve teslimat noktası gelmektedir.

  • Alipay, WeChat Pay, Kredi kartı ve Banka havalesi ödeme gibi seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 1 milyardan fazla ürün listelenmektedir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Taobao’da satabileceğiniz ürünleri taobao | 淘寶 linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasadışı ve tehlikeli ürünlerin yanı sıra hayvan refahını tehdit eden ürünlerin satışı da yasaktır.

Gerekli Belgeler

Bireysel Satıcılar için:  

  • Çin kimlik numarası veya pasaport numarası
  • Yasal temsilcinin kimlik numarası (varsa)
  • Çin banka hesap bilgileri
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi

 

Şirket Satıcılar için:

  • İşletme lisansı
  • Yasal temsilcinin kimlik numarası
  • Banka hesap bilgileri
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Taobao yardım merkezi (淘宝网 - 服务中心 联系客服)

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Hesap:
    • Kişisel kullanım içindir.
    • Ürün satın almak ve satmak için kullanılmaktadır.
    • Yalnızca Çin kimlik numarası veya pasaport numarası ile açılabilmektedir.
  • Şirket Hesabı:

    • İşletmeler tarafından ürün satmak için kullanılmaktadır.

    • Bir işletme lisansı ve yasal temsilcinin kimlik numarası ile açılabilmektedir.

  • Mağaza Hesabı:
    • Daha büyük satıcılar tarafından ürün satmak için kullanılmaktadır.

    • Daha yüksek işlem hacimlerini ve daha fazla özelliği desteklemektedir.

    • Bir şirket hesabı ile açılabilmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,7 milyon %0,4
Instagram 1,4 milyon %0,6
X (Twitter) 1,2 milyon %0,5
Youtube 1,1 milyon %0,3
Tiktok 700 bin %1,2
Pinterest 250 bin %0,7
Snapchat 120 bin %0,8

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden JD.com’da Satış?
Pazaryerine Git

Çin'in en büyük ikinci e-ticaret platformudur ve Taobao'dan sonra en çok tercih edilen platformdur.

Pazar Payı

  • Çin’de e-ticaret pazarında %23,2’lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

2.93 trilyon yuan

Aktif Müşteri Sayısı:

588 milyon

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Ev ve Mutfak Gereçleri, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Satıcılar JD.com ’un lojistiğini ya da kendi teslimat yöntemlerini (FBM) kullanabilmektedirler.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %63'ü erkek, %37’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 31’dir.

  • Müşterilerin %78'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • JD.com, kendi teslimat ağına sahiptir ve ürünlerini hızlı bir şekilde müşterilere ulaştırmaktadır.

  • JD.com'da Aynı Gün Teslimat, Ertesi Gün Teslimat, Standart Teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 500 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Her gün 13 milyon paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 30 ürün satılmaktadır.

  • 300.000'den fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 500 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 900’den fazla lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

 

Kaynak: JD Satıcı Merkezi, JD Yasak Ürünler Listesi

Gerekli Belgeler

Şirket Belgeleri:

  • Şirket kuruluş belgesi
  • Yasal temsilci belgesi
  • Vergi levhası
  • İşletme belgesi

 

Ürün Belgeleri:

  • Ürün sertifikaları
  • Ürün test raporları
  • Ürün görselleri
  • Ürün açıklamaları

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: JD Satıcı Merkezi

Satıcı Hesabı Türleri

  • Mağaza Hesabı:
    • Bu hesap türü, JD.com, Inc. platformunda kendi mağazalarını açmak isteyen satıcılar için uygundur.
    • Mağaza hesapları, ürünlerini satmak için JD.com, Inc. 'un altyapısını ve pazarlama araçlarını kullanabilmektedir.
    • Mağaza hesaplarının yıllık bir ücreti ve işlem başına bir komisyonu bulunmaktadır.

 

  • Kendi Teslimatlı Hesap:
    • Bu hesap türü, kendi teslimat ağlarını kullanan satıcılar için uygundur.
    • Kendi teslimatlı hesaplar, JD.com, Inc. 'un altyapısını kullanmadan ürünlerini satabilmektedir.
    • Kendi teslimatlı hesapların işlem başına bir komisyonu bulunmaktadır.

 

  • JD.com Deposu Hesabı:
    • Bu hesap türü, ürünlerini JD.com, Inc. 'un depolarında depolamak ve teslim etmek isteyen satıcılar için uygundur.
    • JD.com, Inc. deposu hesapları, JD.com, Inc. 'un altyapısını ve teslimat ağını kullanabilmektedir.
    • JD.com, Inc. deposu hesaplarının yıllık bir ücreti, işlem başına bir komisyonu ve depolama ücreti bulunmaktadır.

 

Kaynak: JD.com, Inc. https://ir.jd.com/news-releases/news-release-details/jdcom-announces-third-quarter-2023-results

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 3,1 milyon %0,5
Instagram 1,7 milyon %1,2
X (Twitter) 1,2 milyon %0,8
Youtube 1,4 milyon  
Tiktok 4,5 milyon  
Pinterest 200 bin  
Snapchat 100 bin  

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Tmall’da Satış?
Pazaryerine Git

Tmall, Çin'in önde gelen e-ticaret platformlarından biridir ve 600 milyondan fazla aktif kullanıcısıyla geniş bir kitleye ulaşmanızı sağlamaktadır.

Pazar Payı

  • Çin’deki e-ticaret pazarında %15,8’lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:
  • Tmall, 2023 yılındaki GSV’si 1,5 trilyon yuandır. 

Aktif Müşteri Sayısı:

674 milyon

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı, Aksesuar, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

Satıcılar Tmall platformunun kendi kargo hizmetini ve dışarıdan kendi lojistik hizmet sağlayıcılarını (FBM) kullanabilmektedirler. Tmall Teslimat için kargo ücretleri, ürünün ağırlığı ve boyutuna göre hesaplanmaktadır.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52'si erkek %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 30’dur.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Statista Online shops: tmall.com shoppers in China | Statista

Teslimat ve Ödeme

  • Tmall müşterilerine Cainiao, JD Logistics, SF Express ve China Post gibi teslimat seçenekleri sunmaktadır.  Teslimat süresi, satıcının konumuna, müşterinin konumuna ve seçilen teslimat seçeneğine bağlı olarak değişmektedir. Çoğu durumda, ürünler 2 ile 5 iş günü içinde teslim edilmektedir.

  • Alipay, WeChat Pay, Kredi kartları, Banka kartları yanı sıra Nakit  ödeme de yapılmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 1 milyardan fazla ürün yer almaktadır.

  • Her gün 10 milyon ürün satılmaktadır.

  • 7 milyondan fazla satıcısı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 1 milyardan fazla kez indirilmiştir.

  • 700’den fazla lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Tmall’da satabileceğiniz ürünlere 天猫tmall.com--理想生活上天猫 web sitesinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasadışı ve tehlikeli ürünlerin yanı sıra hayvan refahını tehdit eden ürünlerin satışı da yasaktır.

Gerekli Belgeler

  • Şirket resmi adı, adresi, vergi numarası ve faaliyet belgesi,
  • Yasal temsilcinin kimlik bilgileri,
  • Çin banka hesap bilgileri,
  • Vergi beyannameleri,
  • Mali tablolar,
  • Ürünlere ait detaylı bilgiler, görseller ve sertifikalar (varsa),
  • Tmall Satıcı Sözleşmesi,
  • Kimlik doğrulama belgeleri.

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

Temel Mağaza:

  • Bu hesap türü, bireysel satıcılar ve küçük işletmeler için idealdir.
  • Temel mağazalar, Tmall'da sınırlı sayıda ürün satabilmektedir.

 

Marka Mağazası:

  • Bu hesap türü, kendi markalarını Tmall'da satmak isteyen firmalar için idealdir.
  • Marka mağazaları, Tmall'da daha fazla sayıda ürün satabilmektedir.

 

Özel Mağaza:

  • Bu hesap türü, özel ürünler veya hizmetler sunan firmalar için idealdir.
  • Özel mağazalar, Tmall'da özel gereksinimlere göre özelleştirilmiş bir mağaza açabilmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 10,4 milyon %1,2
Instagram 2,6 milyon %2,5
X (Twitter) 750 bin %0,8
Youtube 1,5 milyon %5
Tiktok 4,8 milyon %5
Pinterest 1,2 milyon %0,3
Snapchat 500 bin %1

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Pinduoduo’da Satış?
Pazaryerine Git

Pinduoduo, son yıllarda Çin'de en hızlı büyüyen e-ticaret platformlarından biridir. Platform, düşük fiyatlara ve sosyal alışveriş modeline odaklanmasıyla öne çıkmaktadır.

Pazar Payı

  • Çin’deki e-ticaret pazarında %13,1'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

2.38 trilyon yuandır

Aktif Müşteri Sayısı:

731.3 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Kendi Lojistik hizmetinizi sağlayabilir (FBM) veya Pazaryeri tarafından sağlanan sipariş karşılama hizmetinden faydalanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52,5’si erkek, %47,5’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 32’dir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, Hızlı ve Ertesi Gün Teslimat seçenekleri bulunmaktadır.

  • Alipay, WeChat Pay, UnionPay ve Banka havalesi ile ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda kaç adet ürün sergilendiğine dair bilgi bulunamamıştır.

  • Her gün 25 milyon paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 2800 ürün satılmaktadır.

  • 12 milyon aktif satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 8,5 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • Duoduo Asistant’ı kullanmaktadır.

  • 700’den fazla lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik bilgileri ve fotoğraf

  • Şirket faaliyet belgesi

  • Ürün üretim lisansları veya sertifikaları (varsa)

  • Ürünlerin kalite kontrol belgeleri (varsa) ve gümrük beyannameleri(ithal ürünler için)

  • Çin banka hesap bilgileri

  • Vergi beyannameleri (varsa)

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Pinduoduo Yardım Merkezi: https://m.pinduoduo.com/

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, bireysel girişimciler ve küçük işletmeler için uygundur. Yalnızca belirli kategorilerde ürün satabilmektedirler. Yıllık satış hacmi sınırlıdır. Daha az sayıda mağaza açabilmektedirler

Şirket Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, limited şirketler ve diğer ticari kuruluşlar için uygundur. Şirket satıcı hesaplarının bireysel satıcı hesaplarına göre daha fazla avantajı bulunmaktadır. Tüm kategorilerde ürün satabilmektedirler. Yıllık satış hacmi sınırı bulunmamaktadır. Daha fazla sayıda mağaza açabilmektedirler.

Marka Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, tanınmış markalar ve üreticiler için uygundur. Marka satıcı hesaplarının bazı özel avantajları bulunmaktadır. Kendi mağazalarını ve ürün sayfalarını oluşturabilmektedir. Promosyonlar ve pazarlama kampanyaları için özel destek alabilmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 2,3 milyon %0,5
Instagram 1,2 milyon %1
X (Twitter) 1,1 milyon %0,3
Youtube 1,5 milyon %0,2
Tiktok 3,8 milyon %2,5
Pinterest 100 bin %0,1
Snapchat 50 bin %0,2

Ürün Kategorileri

İPUCU

2023 yılı itibarıyla, Çin'de çevrim içi alışverişlerde ortalama iade oranı %25 civarındadır. Bu da çok kanallı e-ticaret altyapısına sahip firmaları ön plana çıkartmamaktadır. Bu pazaryerlerine örnek olarak Meituan, Suning.com verilebilir.

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Çin E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Çin E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Çin E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Çin E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Çin'de İngilizce yaygın olarak kullanılmamaktadır, bu nedenle ana dilde ürün yerleştirme oldukça önemlidir. Açık ve öz bir dil, aynı zamanda yerel dil ve deyimleri kullanmak da size önemli avantajlar sağlamaktadır. 

Ürün görselleri seçilirken de yüksek kaliteli ve ilgi çekici görseller kullanmaya özen gösterilmelidir.

Görsellerin özgün ve yaratıcı olmasına, hedef kitlenizin ilgisini çekmesine dikkat edilmelidir.

Yerel tüketim alışkanlıklarına örnek göstermemiz gerekirse; hızlı ve kolay tüketilebilen ürünler tercih edilmektedir. Genel olarak organik ve sağlıklı ürünlere olan ilgi yüksektir. Son yıllarda çevrim içi alışveriş çok artmış ve yaygın olarak teknoloji ürünleri çevrimiçi satın alınmaktadır.

Fiyatlandırma Detayları

 Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır.

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı. (Psikolojik fiyatlama etkenine örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 yuan yerine 99,99 yuan olarak belirlemek verilebilir.)

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir.

Kaynak: eMarketer

Çinli tüketiciler, genel olarak kampanyalara karşı oldukça duyarlıdır. Bu durum, Çin'in pazarlık kültürüne ve tasarrufa önem veren geleneklerine dayanmaktadır. Düzenli kampanya ve indirimlerle Çin pazarında başarılı olmak mümkündür.

Çin'de tüketicilerin marka ve kalite algısı, son yıllarda önemli ölçüde değişime uğramıştır. Geçmişte, Çinli tüketiciler fiyat odaklı ve bilinmeyen markaları tercih etmeye meyilli iken, günümüzde Çinli tüketiciler daha bilinçli hale gelmiştir ve kaliteli ürünlere ve güvenilir markalara daha fazla önem vermektedirler. Çinli tüketiciler, özellikle değer ve kalite gibi konularda yerel markaları tercih etme eğilimindedir. Bununla birlikte kaliteye yönelik algı, sadece bireysel tercihlerle değil, aynı zamanda geniş toplumsal ve ekonomik faktörlerle de şekillenmektedir. Bu, Çin gibi hızla değişen ve gelişen bir ekonomide daha belirgin hale gelmektedir.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Nüfusun %71’i sosyal medya kullanmaktadır.Kullanıcıların günlük ortalama sosyal medya kullanım süresi yaklaşık 3 saattir.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı %15.4’tür.Sosyal medya etkileyicisi takip oranı %82’dir.

Reklamların hangi platformda ve hangi saatte yayınlanacağı önem arz etmektedir. Popüler yayın saatlerinde yayınlanacak reklamların geri dönüşü ve verimliği daha yüksek olmaktadır.

  • Yetişkinler: 09.00-12.00,
  • Ebeveynler: 09.00-11.00 ve 20.00-22.00,
  • Profesyoneller: 08.00-10.00 ve 17.00-19.00 şeklinde gösterilebilir.

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler özellikle iş çıkışları ve akşam saatleri olan 20.00-22.00 arasıdır. Hafta sonları internet üzerinden yapılan alışverişler hafta içi günlere göre daha fazladır. En yoğun alışveriş günleri: Cumartesi ve pazardır.

Popüler sosyal medya platformları şöyledir:

  1. WeChat

  2. Douyin

  3. QQ

  4. Weibo

  5. Kuaishou

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Çin’de sosyal alıcı (social buyers) oranı %80’dir.

Çin’de çevrim içi alışveriş yapanların %62’si kadındır. 

Kaynak: Statista: Çin ve Dijital Puanlama: Sosyal Kredi Sistemi, China Internet Network Information Center (CNNIC), iResearch: Whither Chinese IR? The Sinocentric subject and the paradox of Tianxia-ism | International Theory | Cambridge Core, eMarketer: Ecommerce Sales - Reports, Statistics & Marketing Trends

İPUCU

Bu oran, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade etmektedir ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet üzerinden yapılan alışveriş bilgilerini içermektedir.

Çin'deki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Çin’de Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satış İstatistiklerine baktığımızda:

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 57 milyar ABD dolarıdır. 2023'te Çin’deki sosyal medya etkileyicisi pazarının 71.5 milyar ABD dolarını aşması beklenmektedir.

  • Çin’deki sosyal medya etkileyicisi pazarının 2025'te 100 milyar ABD dolarını ulaşması öngörülmektedir.

  • 2022 yılında Canlı yayın e-ticaret satışları: 182.81 milyar ABD doları. 2023 yılı beklentisi: yaklaşık 238.39 milyar ABD doları

  • Çin’deki Canlı yayın e-ticaret hacminin 2025 beklentisi: 304.61 milyar ABD dolarıdır.

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data Live commerce in China | Statista

 

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

  • Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler.
  • Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.
  • Canlı yayın e-ticaret satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler.  
  • Canlı demolar ve ürün incelemeleri tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. Özellikle ürünlerle ile ilgili soru-cevap seansları tüketicilerin ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarını sağlar. Bu durum satın alma kararlarının daha hızlı gerçekleşmesine ciddi oranda etki etmektedir.
Çin’de Sosyal Ticaret
  • WeChat: Çin'de en popüler sosyal medya platformudur ve 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı bulunmaktadır. WeChat kullanıcılarının %30'dan fazlası platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.
  • Weibo: Çin'de Twitter'a benzeyen bir sosyal medya platformudur Weibo kullanıcılarının %20'den fazlası platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.
  • Douyin: TikTok'a benzeyen kısa video paylaşım platformudur. Douyin kullanıcılarının %15'den fazlası platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.

Kaynak: China Internet Network Information Center (CNNIC),  eMarketer: Ecommerce Sales - Reports, Statistics & Marketing Trends

İPUCU

Çin'de sosyal medya platformları oldukça popülerdir ve kullanıcılar bu platformlarda zamanlarının büyük bir kısmını geçirmektedir.

İPUCU

Bu platformlar, kullanıcıların doğrudan platform üzerinden ürün satın almasına olanak tanımaktadır.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için Çinli kullanıcılarının özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir.

Reklam verilecek platform seçiminde dikkate alınması gereken birkaç önemli nokta aşağıda yer almaktadır:

  • Demografik kitle
  • Doğru platform seçimi
  • Doğru reklam materyali seçimi
  • Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama
  • Veri ve analizlerin değerlendirilmesi
  • Yerel reklam ajansları (tercihen)

Markalaşma, direkt satış, bilinirlik ve görünürlük elde etme amaçlı yayılım reklamı vb. gibi temel kararların baştan verilmesi önem taşımaktadır.

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülünü” inceleyebilirsiniz.

İPUCU

Çin'de reklam vermek, zorlayıcı bir süreç olabilmektedir. Çin pazarını ve reklamcılık sektörünü iyi bilen bir yerel reklam ajansı ile çalışmanız, başarıya ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

DİKKAT

Tüketicilerin hangi platformlarda, hangi özellik ve detaylarda etkin oldukları durumları inceleyerek hareket edin.

Bkz. Sosyal medya etkileyicileri ve Canlı TV Satışı, İçerik Yayın Saatleri

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Reklam verirken Çincenin yanı sıra İngilizce reklam vermek de iyi bir alternatif olacaktır.

ÖNERİ

Anadilde reklam kampanyası oluştururken geleneksel Çince’nin yanı sıra basitleştirilmiş Çince de kullanmak faydalı olacaktır.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization)

Aşağıdaki kriterlere dikkat etmek işinizi kolaylaştırıcı bir unsur olarak karşınıza çıkacaktır.

  1. Rakiplerin anahtar kelime ve SEO uygulamalarının takip edilmesi,

  2. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin [to: Akıllı E-ihracat Robotu] incelenmesi,

  3. Lokal bazda Çince SEO uzmanlarıyla çalışılması,

  4. Profesyonel çözüm ortakları sayfamızda da yer alan çözüm ortaklarıyla da irtibata geçilmesi gibi.

Kaynak: China Internet Network Information Center (CNNIC), iResearch (艾瑞网_互联网数据资讯聚合平台)

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

Çin'de e-posta pazarlaması, son derece popüler bir pazarlama yöntemidir. Çinli internet kullanıcılarının %90'ından fazlası e-posta kullanmaktadır ve bu da e-posta pazarlamasını markaların hedef kitleleriyle bağlantı kurması için etkili bir araç haline getirmektedir.  

E-posta pazarlamasıyla ilgili Çin Halk Cumhuriyeti Reklam Yasası,  Çin Halk Cumhuriyeti Elektronik Ticaret Yasası, Çin Halk Cumhuriyeti Kişisel Bilgilerin Korunması Yasası gibi yasa ve düzenlemeler mevcuttur.

DİKKAT

E-posta pazarlaması yapmadan önce, alıcıların e-posta adreslerini ve izinlerini almanız önemlidir. Çin'de, istenmeyen mailleri önlemek için katı e-posta pazarlama yasaları bulunmaktadır.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
Baidu Keyword Planner

Baidu Keyword Planner: Çin'in en büyük arama motoru olan Baidu için optimize edilmiş bir anahtar kelime planlama aracıdır.

Shenma Keyword Tool: Alibaba ve UCWeb tarafından desteklenen Shenma arama motoru için optimize edilmiş bir anahtar kelime araştırma aracıdır.

Sosyal Medya yönetim Araçları
WeChat Marketing Platform

WeChat Marketing Platform: Çin'deki en popüler sosyal medya platformlarından biridir. İşletmelerin çeşitli özellikler aracılığıyla tüketicilerle etkileşim kurması için kapsamlı bir pazarlama platformu sağlar.

Weibo Marketing Platform

Weibo Marketing Platform: Çin'de son derece etkili bir mikroblog platformudur. Çinli tüketicilerle etkileşim kurmak isteyen işletmeler için güçlü bir araçtır.

E-Posta Pazarlama Araçları
Tencent E-mail Marketing Platform

Tencent E-mail Marketing Platform: Tencent'in genellikle QQ ve WeChat gibi diğer hizmetlerine entegre edilen e-posta pazarlama platformu, işletmelerin etkili e-posta pazarlama kampanyalarına katılmaları için kapsamlı araçlar sunar.

Alibaba Mail Marketing Platform

Alibaba Mail Marketing Platform: E-posta pazarlama çözümleri, kurumsal iletişim araçları ve bulut hizmetleri üzerinden sunan bir araçtır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
MCN

MCN: Birden fazla içerik üreticisini (özellikle YouTube ve diğer video platformları üzerinde) bir araya getiren ve onların içeriklerini yönetmelerine, büyütmelerine yardımcı olan bir platformdur.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
Taobao Price Comparison

Taobao Price Comparison: Kullanıcıların Taobao'daki ürünlerin fiyatlarını karşılaştırarak en uygun fiyatlı seçenekleri bulmalarına yardımcı olan bir sitedir.

JD Price Compa

JD Price Compa: JD.com üzerindeki ürünlerin fiyatlarını karşılaştırarak en iyi alışveriş deneyimini sunmayı amaçlayan bir sitedir.

Mobil Pazarlama Araçları

iMobTech: Kullanıcı davranışlarıyla ilgili veri analizi ve optimizasyonu sağlayan bir platformdur.

MobTech: Mobil uygulama ve pazarlama platformudur.

Programatik Reklamcılık Platformları
Baidu Exchange

Baidu Exchange: Reklam verenlerin ve yayıncıların reklam envanterlerini otomatik ve verimli bir şekilde alıp satmalarını sağlayan bir reklamcılık platformudur.

Tencent Exchange: Reklam verenlerin geniş Tencent ekosisteminde (WeChat, QQ, Tencent Video gibi) programatik reklamlar yayınlamasını sağlayan bir platformdur.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor