Perakendecilik içerisinde giyim ve aksesuar sektörü, kâr performansı açısından hızlı tüketim ürünlerinin dâhi önünde performans sergilemektedir. Bu sektördeki perakendeciler, uluslararası operasyonları en çok gerçekleştirenler olmuşlardır. Perakende sektörünün ilk 250 şirketi arasında 18 giyim ve aksesuar markası bulunmaktadır ve bu şirketlerin ortalama gelirleri yaklaşık 12 milyar dolardır. Daha geniş çerçeveden bakıldığında küresel giyim sektörünün toplam değerinin 2019 yılında 1 trilyon dolara yaklaştığı ve 2030 yılına kadar sektör üretiminin yıllık ortalama %6 büyüme ile sektörel büyüklüğü 1,9 trilyon dolara taşıyacağı öngörülmektedir. Pazarda en büyük pay sahibi %57 ile Çin’dir.
Sektörün pozitif gidişatta olmasını sağlayan temel etmenler içerisinde e-ticaret web sitelerindeki artan işlem hacmi ve mağaza içi iyileştirmeler dikkat çekmektedir. Müşteriler için geliştirilen yeni nesil alışveriş deneyimleri ve kişiselleştirilmiş ürünler de sektörün büyüme ivmesini artırmaktadır.