Avustralya'da yerel tüketicilerin marka ve kalite algısı oldukça yüksektir. Markaların, güvenilirlik, kalite, sürdürülebilirlik ve sosyal medya gibi birçok özelliğini göz önünde bulundurmaktadırlar. Avustralya’nın kendine özgü coğrafi koşulları, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticaret pazarında da satın alma davranışları üzerinde etkili olmaktadır. Bu çerçevede, marka güvenirliğinin ve bilinirliğinin sağlanması, teslimat sürelerinin kısaltılması, teslimat aşamalarına ilişkin düzenli bilgi paylaşımında bulunulması, iade süreçleri dâhil olmak üzere satış sonrası hizmetlerin etkin ve hızlı bir şekilde yürütülmesi ve Noel, Black Friday gibi tüketimin yoğun olduğu dönemlerde yeterli stokla çalışılması gibi faktörler, Avustralya e-ticaret pazarında başarı için kilit rol oynamaktadır.
Tüketiciler, ürünlerin veya hizmetlerin yüksek kalitede ve uygun fiyatta olmasını beklemektedir. Aynı zamanda yerel markalara olan eğilim yabancı markalara göre daha fazladır.
Satın alma kararından önce aileleri ve çevrelerinin tavsiyelerine önem vermektedirler.