Avustralya

Avustralya

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 26,5 milyon
Nüfus Tipi Genç Nüfus
Para Birimi Avustralya doları A$
Nüfus Oranı
Kadın
%50.8
Erkek
%49.2
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

2023 yılında e-ticaret harcamalarının toplam hacminin 56,2 milyar ABD doları olması tahmin edilmektedir.

Kaynak: Topic: E-commerce in Australia

Perakendenin Son 2 Yıldaki Değişim Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı %9,1 iken 2023 yılında %9,2’dir.

E-Ticaret Kullanım Oranı/ Nüfus 

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret kullanıcısı: 14.2 milyon,

  • Toplam nüfusa göre e-ticaret kullanıcısı oranı: %83.2,

  • Cinsiyet bazlı e-ticaret kullanıcısı oranı: Erkek: %48, Kadın: %52’dir.

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %89

  • İnternet Kullanım Oranı

    %92,5

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Nakit Kredi kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: PayPal Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: ZipPay

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Banka kartı Kredi kartıyla yapılan otomatik ödeme talimatları

Mobil ödeme çözümleri

Mobil ödeme çözümleri EFTPOS Tap & Pay Mobil ödeme çözümleri BeemIt Mobil ödeme çözümleri PayID

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum
    • Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC): Home | ACCC

    • Avustralya Tüketici Yasası (The Australian Consumer Law )

    • Avustralya Spam Yasası (Australian Spam Act 2003)

    • Mahremiyet Yasası (The Privacy Act 1988)

    • Avustralya Vergi Dairesi (ATO): Home

    • Ürün Güvenliği Komisyonu (PSC): Home | Product Safety Australia

    • Avustralya Fikri Mülkiyet Ofisi (IP Australia): Legislation and policies

    • Elektronik İşlemler Yasası (Electronic Transactions Act 1999)

    • Elektronik İşlemler Yönetmeliği 2020 (Electronic Transactions Regulations 2020)

     

    Kaynak: Home | ACCC

    İPUCU

    Avustralya’da e-ticaret yasalarına uymak çok önemlidir. Para veya hapis cezasına sebebiyet verebilmektedir.

    ÖNERİ

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili sorunlarınız için konu hakkında uzman bir danışmana başvurmanınız tavsiye edilmektedir. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

    ÖNERİ

    Detaylı bilgi için The Australian Guidelines for Electronic Commerce (Elektronik Ticaret İçin Avustralya Yönergesi) The Australian Guidelines for Electronic Commerce | Treasury.gov.au linkini inceleyebilirsiniz.

    ÖNERİ

    Avustralya’da satışı yapılması yasaklı ürünler ile ilgili Australian Border Force Website web sitesinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Bazı önemli federal yasalar şunlardır:

      • Gümrük Yasası 1901 (Customs Act 1901): Gümrükleme işlemleri ve gümrük vergileriyle ilgili hükümler içermektedir.

      • Dış Ticaret Yasası 1953 (Export Control Act 1953): Stratejik malların ihracatını kontrol etmektedir.

      • İthalat Kontrol Yasası 1992 (Imports Control Act 1992): Belirli malların ithalatını kontrol etmektedir.

      • Ticarî Malların Açıklaması Yasası 1986 (Trade Practices Act 1986): Rekabetçi ticari uygulamaları teşvik eder ve tüketicileri haksız ticari uygulamalardan korumaktadır.

       

      Dış ticaretle ilgili yönetmelikler şunlardır:

      • Gümrük Yönetmeliği 2015 (Customs Regulations 2015): Gümrük Yasası 1901'i uygulamaya koymaktadır.

      • İhraç Kontrol Yönetmeliği 2015 (Export Control Regulations 2015): Dış Ticaret Yasası 1953'ü uygulamaya koymaktadır.

      • İthalat Kontrol Yönetmeliği 1992 (Imports Control Regulations 1992): İthalat Kontrol Yasası 1992'yi uygulamaya koymaktadır.

      Avustralya, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) üyesidir.

       

      Kaynak: Avustralya Gümrük ve Sınır Koruma Servisi: Australian Border Force Website             

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Avustralya Gizlilik Yasası 1988 (Privacy Act 1988) ve Avustralya Gizlilik İlkeleri (Australian Privacy Principles – APP), kişisel bilgilerin toplanması, kullanılması ve korunmasını kapsamaktadır.

    Avustralya’da e-ticaret yapıyorsanız, müşterilerinizin kişisel verilerini GDPR'ye uygun şekilde işlemeniz gerekmektedir. Dijital pazarlama, e-ticaret gibi konular ülkede kişisel verilerin korunması noktasında en önemli konuların başında gelmektedir.

    (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Avustralya'da veri gizliliği ve güvenliği, Avustralya Gizlilik Yasası 1988 (Privacy Act 1988) ve Avustralya Gizlilik İlkeleri (Australian Privacy Principles – APP) ile düzenlenmektedir.

       

      Kaynak: Avustralya Bilgi Komiserliği Ofisi: OAIC

      ÖNERİ

      Teknik olarak müşteri ve siparişe ait verileri şifrelemek için SSL/ TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın.

    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları

      Avustralya’da kişisel verilerin korunması yasasına uygun şeffaf bir gizlilik politikası oluşturup, bunu uygulamanız gerekmektedir. Tüketicilerin korunması, gizlilik hakları ve şeffaf ticari uygulamalar açısından kritik mevzuatlara aşağıdaki linkleri takip ederek ulaşabilirsiniz.

      Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Ürün alındıktan sonra tüketiciler fikir değişikliği dolayısıyla ürün değişikliği yapmak istediklerinde, satıcının ürünü değiştirme veya ücreti iade etme zorunluluğu bulunmamaktadır.

      • Ürün arızalıysa veya kusurluysa tüketiciler tam geri ödeme veya değişim talep edebilmektedirler.

      • Ürün, satıcının açıklamasına uymuyorsa veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip değilse, tam geri ödeme veya değişim talep edebilmektedirler.

      • Satıcılar en az 1 yıllık garanti sunmak zorundadır.

      • Ürün, garanti süresi içinde arızalanırsa, satıcı ürünü ücretsiz olarak tamir etmek veya değiştirmek zorundadır.

       

      İade İstisnaları:

      • Kullanılmış veya hasar görmüş ürünler,

      • Özel siparişle üretilmiş ürünler,

      • Dijital içerik (örneğin, e-kitap, müzik veya video),

      • Hizmetler (örneğin, otel rezervasyonları veya uçak biletleri),

      • Açılmış veya kullanılmış kozmetik ürünler,

      • Hijyenik ürünler (örneğin, iç çamaşırı veya tıraş bıçakları),

      • Müzayede veya açık artırma yoluyla satın alınan ürünler.

       

      Kaynak: Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu: https://www.accc.gov.au

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Avustralya’da satış sonrası teknik destek standartları ve hizmet dili, Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC) tarafından belirlenen Tüketici Garantisi Yasası (CGL) tarafından düzenlenmektedir. CGL, tüketicilerin satın aldıkları ürünler arızalanırsa veya kusurluysa belirli haklara sahip olmasını sağlamaktadır.

       

      CGL, satıcıların tüketicilere kendi dillerinde veya Avustralya'da yaygın olarak kullanılan bir dilde satış sonrası teknik destek sunmasını şart koşmaktadır.

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Avustralya’da yanıltıcı reklamlara karşı koruma çeşitli yasalar ve yönetmeliklerle desteklenmektedir.

      •  Avustralya Tüketici Yasası (Australian Consumer Law - ACL) Competition and Consumer Act 2010

      • Reklam Standartları Bürosu (Advertising Standards Bureau) Kuralları Advertising Codes - Ad Standards

      • Terapötik Ürünler Reklamcılık Kodu (Therapeutic Goods Advertising Code)

      • Yayın Hizmetleri Yasası 1992 (Broadcasting Services Act 1992)

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Avustralya'da e-ihracatta uygulanan iki ana vergi türü vardır: (Türkiye’den herhangi bir ülkeye uygulanan e-ihracat gönderileri, ilgili ülke için; “e-ticaret işlemi” olarak adlandırılmaktadır.)

     

    Mal ve Hizmet Vergisi (GST):

    • %10 oranında uygulanmaktadır.

    • Avustralya'da satılan veya Avustralya'ya ihraç edilen çoğu mal ve hizmet için geçerlidir.

    • GST, satıcı tarafından tahsil edilerek Avustralya Vergi Dairesi'ne (Australian Border Force-ABF) aktarılmaktadır.

     

    Gümrük Vergisi:

    • Avustralya'ya ihraç edilen mallar için geçerlidir.

    • Vergi oranı, %0 ile %5 oranında değişkenlik göstermektedir.

    • Gümrük vergisi, ithalatçı tarafından ATO'ya ödenmektedir.

    • Çeşitli gümrük muafiyetleri söz konusu olabileceğinden, gümrük muafiyet sınırlarını incelemeniz önem taşımaktadır.

    E-ihracatta vergilendirme, satışın nerede gerçekleştiğine ve malın nerede teslim edildiğine bağlı olarak değişmektedir.

     

    Gümrük vergileriyle ilgili aşağıda iletilen linkleri inceleyebilirsiniz.

     

    Yerel Satışlar:

    • Avustralya'da satılan ve Avustralya'da teslim edilen mallar için GST uygulanmaktadır.

    • Satıcı, GST'yi tahsil etmek ve ATO'ya aktarmak zorundadır.

     

    Uluslararası Satışlar:

    • Avustralya'da satılan ve 1000 Avustralya doları değerinden az ürünler için GST uygulanmamaktadır.

    • 1.000 Avustralya doları ve üzeri değere sahip mallar için gümrük vergisi ve GST ithalatçı tarafından ödenmektedir.

    • Giyim, elektronik cihazlar, mobilya ve gıda maddeleri gibi ürünlerde 0%10 GST uygulanmaktadır.

     

    Kaynak:  https://www.accc.gov.au

    İPUCU

    Yatırım yapmayı veya Avustralya'da iş kurmayı düşünüyorsanız, bir vergi uzmanına danışmanız gerekmektedir.

    • Gümrük Vergileri

      Avustralya'da gümrük vergisi oranları, ithal edilen ürünün türüne ve değerine bağlı olarak değişmektedir. Avustralya’da gümrük değeri, ürünün FOB bedeli üzerinden hesaplanmaktadır. GHer ürünün, gümrük vergisi oranını belirleyen bir gümrük tarife kodu bulunmaktadır.

       

      Gümrük tarife kodları ve gümrük vergisi oranlarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

       

      Aşağıda listelenen ürünler gümrük vergisinden ve KDV’den muaftır:

      • Kişisel eşyalar (örneğin, giysiler, kişisel bakım ürünleri),      

      • Hediyeler (1.000 Avustralya dolarından az değere sahip),

      • Belirli tıbbi cihazlar,

      • Belirli eğitim materyalleri,

      • Temel gıda maddeleri,

      • Sağlık ve eğitim hizmetleri,

      • İhraç edilen mallar (Detaylı bilgiye ulaşmak için Australian Border Force Website web sitesini inceleyebilirsiniz).

       

      Kaynak: Australian Border Force Website

      ÖNERİ

      Detaylı bilgiyi Kolay İhracat Platformu Anasayfa ve sitesinden bilgi alabilirsiniz. Gümrük tarife kodlarını ABF web sitesinde bulabilirsiniz: Australian Border Force Website

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %1,7 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 20. ülke konumundadır. İhraç etmek istediğimiz ürünlere yönelik bir ithalat kotası olabilir. Bu kotalar Avustralya Tarım, Su ve Çevre Departmanı (DAWE) tarafından belirlenmektedir.

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesi’ne göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgeler gerekmektedir: 

      • Ticari Fatura

      • Hava Konşimentosu (Air Waybill - AWB)

      • Deniz Konşimentosu (Bill of Lading)

      • CMR Belgesi (CMR Note)

      • Sigorta Poliçesi

      • Gönderme Listesi

      • Menşe Şahadetnamesi 

       

      Ek Belgeler:

      • İthalat İzni

      • Karantina Sertifikası

      • Sağlık Sertifikası

      • Güvenlik Sertifikası (Avustralya’ya ithalatta özellikle yaş meyve ve sebze, et ve süt ürünleri ithalatında sıkı biyogüvenlik uygulamaları bulunmaktadır. Ürün bazında biyogüvenlik düzenlemelerine BICON - Australian Biosecurity Import Conditions web adresinden ulaşabilirsiniz).

       

      Gerekli belgelerle ilgili Australian Border Force Website linkinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

       

      Kaynak: Avustralya Gümrük ve Sınır Koruma Servisi Australian Border Force Website

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Avustralya, telif hakkı ve tasarım koruması konusunda oldukça hassastır. Orijinal eserler, marka ve patentler Avustralya Telif Hakkı Yasası kapsamında otomatik olarak korunmaktadır.

    Avustralya 1989'dan bu yana Madrid Protokolü'ne üyedir. Bu, tek bir başvuruyla birden fazla ülkede marka tescili yapmanızı sağlamaktadır.

     

    Kaynak: IP Australia: Legislation and policies

    DİKKAT

    Madrid Protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    DİKKAT

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz.

    (EUIPO): https://euipo.europa.eu/ohimportal/en & Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) & Avrupa Patent Ofisi (EP)

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Avustralya Postası ve diğer kargo şirketleri, boyut ve ağırlık sınırlamaları uygulamaktadır. Hacimsel ağırlık (hacim x yoğunluk) da dikkate alınmalıdır. Hacimsel ağırlık, gerçek ağırlıktan fazlaysa faturalandırmada kullanılmaktadır.

    Örneğin; Avustralya Postası'nın "Standard Parcel" seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 105 cm

    • En uzun kenar = 60 cm

    • Ağırlık = 22 kg

    İPUCU

    Küçük paketler için gümrükleme işlemleri daha basit ve daha hızlıdır. Büyük paketler için gümrükleme işlemleri daha karmaşık ve daha uzun sürmektedir.

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

      Avustralya’da özel depolama hizmetleri için yaygın olarak ön plana çıkan bazı lokasyonlar vardır. Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, Adelaide öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,
      • Varış noktasına,
      • Paket boyutuna/ ağırlığına.

       

      Kaynak: Australia Post Personal, Business, Enterprise & Government solutions

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği adrese göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Avustralya'da ürünlerin paketlenmesi konusundaki yasal düzenlemeler aşağıda listelenmiştir. 

       

      Başlıca düzenlemeler:

       EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      ÖNERİ

      Detaylı bilgi için Avustralya Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu (kolayihracat.gov.tr) adresini ziyaret edebilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Avustralya'da ürünlerinizin etiketlerinin İngilizce olması yasal bir zorunluluktur. Etiketlerde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Ürün adı ve açıklaması

      • Ürünün menşei ülkesi

      • Malzeme listesi

      • Net miktar veya hacim

      • Kullanım talimatları

      • Güvenlik uyarıları

      • İletişim bilgileri

       

      Detaylı bilgi için Australian Border Force Website ve Labelling your products checklist | business.gov.au web sitelerinden bilgi alabilirsiniz.

       

      Kaynak: Consumer rights and guarantees

      DİKKAT

      Özellikle mobil cihazlarda, ürün görselleri ve sayfa tasarımları pazaryerlerinin ya da e-ticaret sitelerinin teknolojilerine göre farklı görünebilmektedir. Bu nedenle, satış yaptığınız her platformda, ürün içeriklerinizin cihazların teknolojisine ve platformlara uygunluğunu göz önünde bulundurmayı unutmayın.

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon
eBay
Catch
Kogan
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon’da Satış?
Pazaryerine Git

Amazon dünyanın ve Avustralya’nın en büyük e-ticaret platformlarından biridir, aynı zamanda Avustralya’da lider oyunculardan biri olarak varlığını göstermektedir. Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır. Amazon Avustralya tarafından 2022 yılında Batı Sidney’de açılmış olan robotik sipariş karşılama deposu, güney yarımkürenin en büyük sipariş karşılama tesisi olarak tanımlanmaktadır.

Pazar Payı

  • Amazon’un Avustralya’da % 12,7 pazar payı bulunmaktadır.

2023 GSV:

4 milyar dolar

Aktif Müşteri Sayısı:

10 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

Amazon’un kendi teslimat hizmeti olan Fulfillment by Amazon (FBA)’in yanı sıra kendi seçtiğiniz kargo şirketini (FBM) kullanabilirsiniz. Bunlarla birlikte ShipStation, ShipEngine, Easyship gibi amazona entegre edilmiş üçüncü taraf kargo hizmetleri de bulunmaktadır.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %45’i erkek, %55’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %80'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı, ertesi gün ve prime teslimat gibi seçenekler mevcuttur.

  • Kredi Kartı, Banka Kartı, PayPal, Amazon Pay, Hediye Kartı gibi ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 1 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • 100 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • Amazon Alexa sesli asistan hizmeti sunulmaktadır.

  • 5 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Yasal Kimlik

  • Adres Kanıtı

  • Vergi Bilgileri

  • Avustralya Banka Bilgileri

  • Satış Yetkisi

  • Marka Belgesi

  • Ürün Güvenliği Belgeleri

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için %15-20 arası komisyon alınmaktadır.
  • Profesyonel Satıcı: Aylık 49.95 Avustralya doları abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış için %8-15 arası komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,2 milyon %0,5
Instagram 750 bin %1
X (Twitter) 250  bin %0,2
Youtube 100 bin %0,1
Tiktok 50 bin %2
Pinterest 25 bin %0,5
Snapchat 10 bin %1

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden eBay’de Satış?
Pazaryerine Git

eBay, Avustralya’nın ve dünyanın en büyük pazaryerlerinden biridir. Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilme kapasitesi bulunmaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi birtakım avantajları da beraberinde sunmaktadır.

Pazar Payı

  • eBay Avustralya, Avustralya'daki e-ticaret pazarında %22,5'lık pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

22,3 milyar Avustralya doları

Aktif Müşteri Sayısı:

11,5 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

  • Kullanıcılar eBay’in kendi kargo hizmetinden (eBay Kargo) faydalanabilecekleri gibi kendileri de istedikleri kargo şirketleriyle (FBM) gönderim yapabilmektedirler.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %48'i erkek %52’si kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 40’tır.

  • Müşterilerin %80’ni şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • eBay Kargo ve LEX gibi çeşitli teslimat seçenekleri sunulmaktadır.

  • Banka kartı, kredi kartı, PayPal, Afterpay ve Zip Pay gibi ödeme yöntemleri ile ödeme yapılmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 1 milyardan fazla ürün listelenmektedir.

  • Platform mobil uygulamasının indirilme sayısı 10 milyondan fazladır.

  • Şirket bünyesinde her gün 1,5 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 8 ürün satılmaktadır.

  • Platformda 350 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kişisel Bilgiler

  • Avustralya Banka Hesap Bilgileri

  • Kimlik Belgesi

  • İşletme Bilgileri (Şirket hesapları için)

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcılar: Yıllık mağaza ücreti ödemez. Her satış için %10-15 arası komisyon ödenmektedir.
  • Küçük İşletme Satıcı Hesabı: Yıllık 27,45 Avustralya doları mağaza ücreti bulunmaktadır. Her satış için %10-15 arası komisyon ödenmektedir.
  • Büyük İşletme Satıcı Hesabı: Yıllık 82,45 Avustralya doları mağaza ücreti bulunmaktadır. Her satış için %7-10 arası komisyon ödenmektedir.
  • eBay Plus Satıcı Hesabı: Yıllık 604,95 Avustralya doları mağaza ücreti ve her satış için %7-10 arası komisyon ödenmektedir.

Burada belirtilen komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir. eBay’in eBay Stores selling fees web adresinden güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,4 milyon %1,5
Instagram 552 bin %2
X (Twitter) 147 bin %1,2
Youtube 44,4 bin %0,4
Tiktok 22,5 bin %0,8
Pinterest 102 bin %0,7
Snapchat 25 bin %0,2

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Catch’de Satış?
Pazaryerine Git

Catch.au, Avustralya pazarının en büyük yerel platformlarından biridir. Kullanıcısına geniş kitleye ulaşım ve güvenli alışveriş imkânı sağlamaktadır. Diğer pazaryerlerine göre fiyat açısından oldukça rekabetçi olması, daha çok tüketici ve hedef kitleye ulaşabilme imkanı sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Avustralya’daki e-ticaret pazarında %6 oranında pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

1,2 milyar Avustralya doları

Aktif Müşteri Sayısı:

4 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Elektronik, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

  • Avustralya'nın her yerine teslimat yapmak için ülkenin önde gelen Australia Post, Star Track, Fastway Couriers gibi kargo şirketleriyle birlikte çalışmaktadır.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52'si erkek, %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %80'ni şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı ve express teslimat olmak üzere 3 çeşit teslimat imkanı bulunmaktadır.

  • Kredi kartı, Banka kartı, PayPal, AfterPay, Zip ve Klarna ile ödeme seçeneği bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 1milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Her gün 25 bin paket gönderilmektedir.

  • Her dakika 16 ürün satılmaktadır.

  • 50 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Catch’te satışını yapabileceğiniz ürünlere Catch.com.au linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

Gerekli Belgeler

  • Kimlik Belgesi (pasaport, ehliyet veya kimlik kartı)
  • İkametgâh Belgesi (elektrik faturası, banka hesap dökümü veya kira kontratı)
  • Avustralya Vergi Numarası (ABN)
  • İşletme Sicil Belgesi (varsa)
  • Vergi Beyannamesi (varsa)
  • Avustralya Banka Hesap Bilgisi (hesap numarası, şube kodu, SWIFT kodu)

 

Kaynak: catch.au | Discount Domain Name Services

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Hesap: Bu hesap türü, tek bir kişi veya küçük işletme tarafından kullanılmaktadır. Aylık 200'e adete kadar ürün satışı yapılabilmektedir.
  • İşletme Hesabı: Bu hesap türü, büyük işletmeler veya yüksek satış hacmi olan satıcılar için uygundur. Aylık 200'den fazla ürün satışı yapılabilmektedir.  
  • Marketplace Hesabı: Bu hesap türü, kendi çevrim içi mağazalarını Catch platformunda entegre etmek isteyen satıcılar için uygundur.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,4 milyon %0,5
Instagram 820 bin %1,2
X (Twitter) 110 bin %0,8
Youtube 50 bin %0,2
Tiktok 30 bin %1,5
Pinterest 25 bin %0,4
Snapchat 15 bin %0,7

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Kogan’da Satış?
Pazaryerine Git

Avustralya'nın büyük çevrim içi perakendecilerinden biridir. Rekabetçi fiyatları, geniş ürün yelpazesi, hızlı ve güvenilir teslimat olanağı ve iyi müşteri hizmetiyle kullanıcılarına büyük avantajlar sağlamaktadır. Satışı yapılan diğer ürünlerle birlikte Kogan, özellikle teknolojik ürünler, küçük ev aletleri ve tekstil konusunda ön plana çıkan bir pazaryeridir.

Pazar Payı

  • Avustralya’daki e-ticaret pazarında %5,5 oranında pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

1,04 milyar Avustralya doları

Aktif Müşteri Sayısı:

4 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya, Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

Kogan, lojistik ve kargo işlemleri için kendi teslimat ağını ve üçüncü taraf lojistik firmalarını kullanmaktadır. Dilerseniz kargo sürecini kendiniz yönetebilirsiniz (FBM modeli).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %55'i erkek, %45’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 32’dir.

  • Müşterilerin %80'ni şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı ve express teslimat olmak üzere 3 çeşit teslimat imkanı bulunmaktadır.
  • Kredi kartı, banka kartı, PayPal, AfterPay, Zip ve Klarna ile ödeme seçeneği bulunmaktadır

Genel Bakış

  • Platformda 1 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Her gün 10 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 20 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 4 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Kogan’anda satış yapabileceğiniz ürünlere Shop all products on Kogan.com linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler
  • Vergi numarası
  • Vergi mükellefiyet belgesi
  • Avustralya banka bilgileri
  • Şirket bilgileri (şirket hesabı için)
  • Ürünlerinizin faturaları veya tedarik belgeleri
  • Ürünlerinizin garanti belgeleri (varsa)
  • Ürünlerinizin için gerekli olan sertifikalar (varsa)

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, tek bir kişi veya küçük işletme tarafından kullanılır. Aylık bir ücret ödenmemektedir.
  • Profesyonel Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, daha yüksek satış hacmi olan satıcılar için uygundur. Aylık ücret alınmaktadır.
  • Kurumsal Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, büyük işletmeler ve kurumlar için uygundur. Aylık ücret alınmaktadır.

 

Kaynak: https://www.kogancorporate.com/resources/pdf/library

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,3 milyon %0,5
Instagram 940 bin %1,2
X (Twitter) 270 bin %0,3
Youtube 120 bin %0,2
Tiktok 150 bin %2
Pinterest 40 bin %0,1
Snapchat 25 bin %0,5

Ürün Kategorileri

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Avustralya'da kullanılan resmi ölçü birimi metrik sistemdir (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi).  Bu sistem, metre, kilogram ve saniye gibi temel birimlere dayanır.

Ürün açıklamaları İngilizce yazılmalıdır. Açıklama metinleri açıklayıcı ve bilgilendirici olmalıdır. Görseller ise yüksek kaliteli ve profesyonel olmalıdır. Ürünleri kullanım ortamında ve farklı açılardan göstermek gerekmektedir. Ürünleri pazara uygun hale getirirken hedef kitle, Avustralya kültür ve değerlerini göz önünde bulundurmanız önemlidir. Avustralya’ya e-ihracat yapmak isteyen satıcıların, ürün tanımları ve özellikler kısmında tüm seçeneklere yer vermeleri oldukça kolaylaştırıcı olacaktır.

Fiyatlandırma Detayları

Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır:

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Avustralya doları yerine 99,99 Avustralya doları olarak belirlemek verilebilir).

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir. Search e-commerce pricing strategies

Avustralyalılar genel olarak indirim ve kampanyalara karşı oldukça hassastır. Fiyat, Avustralyalıların satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle, indirimler ve kampanyalar, müşteri ilgisini çekmek ve satışları artırmak için etkili bir araçtır. Bununla birlikte satıcıların uygulayabilecekleri müşteri sadakat programları, bedava kargo kampanyaları gibi uygulamalar da satın alma davranışını olumlu yönde etkileyebilmektedir.

Avustralya'da yerel tüketicilerin marka ve kalite algısı oldukça yüksektir. Markaların, güvenilirlik, kalite, sürdürülebilirlik ve sosyal medya gibi birçok özelliğini göz önünde bulundurmaktadırlar. Avustralya’nın kendine özgü coğrafi koşulları, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticaret pazarında da satın alma davranışları üzerinde etkili olmaktadır. Bu çerçevede, marka güvenirliğinin ve bilinirliğinin sağlanması, teslimat sürelerinin kısaltılması, teslimat aşamalarına ilişkin düzenli bilgi paylaşımında bulunulması, iade süreçleri dâhil olmak üzere satış sonrası hizmetlerin etkin ve hızlı bir şekilde yürütülmesi ve Noel, Black Friday gibi tüketimin yoğun olduğu dönemlerde yeterli stokla çalışılması gibi faktörler, Avustralya e-ticaret pazarında başarı için kilit rol oynamaktadır.

Tüketiciler, ürünlerin veya hizmetlerin yüksek kalitede ve uygun fiyatta olmasını beklemektedir. Aynı zamanda yerel markalara olan eğilim yabancı markalara göre daha fazladır.

Satın alma kararından önce aileleri ve çevrelerinin tavsiyelerine önem vermektedirler.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Nüfusun %81’i sosyal medya kullanmaktadır.Kullanıcıları günlük ortalama sosyal medya kullanma süresi 102 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı %30’dur.Sosyal Medya fenomeni takip oranı: %63’’tür.
  • Gençler için 18:00-22:00 arası,
  • Profesyoneller için 09:00-17:00 arası,
  • Ebeveynler için 13:00-20:00 arasıdır.

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler hafta içi 09.00-11.00 ve 17.00-19.00 saatleri arasıdır. Hafta sonları ise 09.00-11.00 ve 19.00-21.00 saatleri arasındadır. En yoğun alışveriş günleri: özel günler, Black Friday, Noel, Sevgililer Günü gibi günlerdir.

Popüler sosyal medya platformları şöyledir:

  1. Instagram

  2. Facebook

  3. Youtube

  4. Snapchat

  5. X (Twitter)

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı %28.7’dir.

İPUCU

Bu oran, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade etmektedir ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet üzerinden yapılan alışveriş bilgilerini içermektedir.

Avustralya’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Avustralya'da sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve canlı yayın e-ticaret satış istatistiklerine baktığımızda;

  • 2022 ’de sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 2,4 milyar Avustralya dolarıdır. Bu pazarın 2025 yılına kadar 3,8 milyar Avustralya dolarına ulaşması beklenmektedir.

  • 2022 ’de canlı yayın etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 1,2 milyar Avustralya dolarıdır. Bu pazarın 2025 yılına kadar 3,2 milyar Avustralya dolarına ulaşması öngörülmektedir.

 

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

  • Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler.
  • Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini, görüşlerini doğru ve şeffaf şekilde paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.
  • Canlı Yayın E-Ticaret Satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler.  

Kaynak: Statista 2023 – eMarketer

Kaynak: Interactive Advertising Bureau (IAB), eMarketer, Statista

Avustralya’da Sosyal Ticaret

Facebook: Avustralya'da e-ticaret için en popüler sosyal medya platformudur. 2023 yılı itibariyle facebook kullanıcılarının %42’si alışveriş için Facebook’u tercih etmiştir.

Youtube: Sosyal medya fenomeni pazarlama ve görsel ürünler için popüler bir alışveriş platformudur. 2023 yılı itibarıyla Youtube kullanıcılarının %40’ı ürün veya hizmet satın almak için kullanmıştır.

Instagram: 2023 yılı itibarıyla kullanıcıların %31'i ürün veya hizmet satın almak için Instagram'ı tercih etmiştir.

Demografik Yorum: E-ticaret yapanların %62'i kadındır. En yoğun e-ticaret yapan yaş grubu 25-34 yaş grubudur.

İPUCU

Dijital Pazarlama Modülünü ürün içeriklerinizi, reklam stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlerken kullanmanız önemlidir.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için kullanıcılarının özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir.  Reklam verilecek platformları seçerken aşağıdaki stratejileri göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Hedef kitle
  • Platform özellikleri
  • Reklam format ve saati
  • Platformların reklam politikalarına uygunluk
Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde Avustralya’nın yerel dinamiklerine dikkat edilmelidir. Yerel tüketicilerin davranışları, bölgeye, demografiye ve diğer faktörlere göre değişmektedir. Avustralya kültürü, aile, saygı ve geleneklere büyük önem vermektedir. Reklamlarınız bu değerleri yansıtmalıdır. Renkler, görseller ve mesajlar, Avustralya kültürüne uygun olmalıdır.

Reklamlarınızın, açık, anlaşılır bir dille oluşturulması hedef kitlenize ulaşmanızda fayda sağlayabilir.

ÖNERİ

Hızlı ve ücretsiz teslimat Avustralya e-ticaret pazarında tüketicilerin dikkatini çeken bir faktördür. Kampanyalarınızda bu etkeni kullanabilirsiniz.

ÖNERİ

Tüketiciler, ilgi alanlarına ve geçmiş satın alma alışkanlıklarına göre uyarlanmış alışveriş deneyimleri aramaktadır. Reklam stratejinizi istatistiksel veriler üzerine kurgulayabilirsiniz.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için son derece önemlidir. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.

  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.

  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin incelenmesi,

  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.

İPUCU

Anahtar kelime araştırması yaparken İngilizce arama motorlarını kullanmanız önerilmektedir (Google Avustralya Bing Avustralya gibi).

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Avustralya'daki yasalara uygun olmasını sağlamak için:

  • Alıcıların açık rızasını alın. E-posta pazarlama mesajları göndermeden önce, alıcıların açık rızasını almanız gerekmektedir. Bu, alıcıların e-posta pazarlama listesine abone olmalarını veya e-posta pazarlama mesajları almayı kabul etmelerini sağlayarak yapılabilmektedir.

  • E-posta pazarlama mesajlarınızda açık ve şeffaf olmanız gerekmektedir. E-posta pazarlama mesajlarınızda kim olduğunuzu, ne tür ürünler veya hizmetler sunduğunuzu ve neden alıcıya e-posta gönderdiğinizi açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

  • Alıcıların e-posta pazarlama mesajlarınızdan abone olmalarını kolaylaştırın. Alıcıların e-posta pazarlama listelerinizden abone olmalarını kolay bir yol sunmanız gerekmektedir. Bunu, e-posta pazarlama mesajlarınızda bir "abonelikten çık" bağlantısı sağlayarak yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama, Avustralya Spam Yasası tarafından düzenlenmektedir. Yasalara uymak için, e-posta pazarlama kampanyalarınıza yalnızca izin vermiş kişilere e-posta göndermeniz gerekmektedir.

Kaynak: Avustralya İletişim ve Medya Otoritesi Home page | ACMA

ÖNERİ

Avustralyalı pazarlamacıların %81'i e-posta pazarlamayı kullanmaktadır. E-posta pazarlama, doğru şekilde yapıldığında, müşterilerle iletişim kurmak, marka bilinirliği oluşturmak, satışları artırmak ve müşteri sadakatini geliştirmek için etkili birer araçtır.

ÖNERİ

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Avustralya'daki yasalara uygun olduğundan emin olmak için bir avukata danışmanız önerilmektedir.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
Sitebulb

Sitebulb: Avustralya'da popüler bir teknik SEO denetimi aracıdır.

Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider: Avustralya'da popüler bir web sitesi tarama aracıdır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
Hootsuite

Hootsuite: Kullanıcıların birden fazla sosyal medya hesabını tek bir platformdan yönetmesine, planlama ve otomasyon yapmasına, analizler ve raporlar almasına olanak sağlayan bir sosyal medya yönetim platformudur.

Buffer

Buffer: Sosyal medya hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olan bir platformdur.

E-Posta Pazarlama Araçları
Mailchimp

Mailchimp:  Avustralya'da popüler bir e-posta pazarlama platformudur.

Campaign Monitor

Campaign Monitor: Avustralya'da popüler bir e-posta pazarlama platformudur.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
BuzzSumo

BuzzSumo: BuzzSumo, içerik ve sosyal medya analizi için kullanılmakta olan bir platformdur.

HypeAuditor

HypeAuditor: Avustralya'da popüler bir sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama platformudur.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
PriceRunner

PriceRunner: PriceRunner, 1999 yılında İsveç'te kurulmuş bir fiyat karşılaştırma hizmeti sunan bir platformdur. Kullanıcılara, çeşitli ürünlerde en uygun fiyatları bulmalarına yardımcı olmaktadır. Platform, 10 milyondan fazla ürünü ve 2.000'den fazla mağazayı kapsamaktadır.

Finder

Finder: Sigorta, finansal ürünler, telekomünikasyon ve enerji gibi çeşitli ürünler ve hizmetler için fiyat karşılaştırma sunan bir başka popüler Avustralya sitesidir.

Mobil Pazarlama Araçları
App Annie

App Annie: Mobil uygulama analizleri için kullanılmakta olan bir araçtır.

AppsFlyer

AppsFlyer: Mobil uygulama pazarlama için kullanılmakta olan bir araçtır.

Programatik Reklamcılık Platformları
Display & Video 360

Display & Video 360: Google'ın entegre bir reklamcılık platformudur ve Google Marketing Platformunun bir parçasıdır. Reklam verenlere ve ajanslara dijital reklamlarını tek bir merkezi platform üzerinden yönetim sağlamaktadır. Display & Video 360 (DV360), Google'ın Talep Tarafı Platformu (DSP)'dur.

FacebookAudience Network

FacebookAudience Network:  Facebook ve Instagram'ın dışındaki mobil uygulamalarda ve web sitelerinde reklam göstermenize olanak sağlayan bir reklam ağıdır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor