Fransa

Fransa

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 68 milyon
Nüfus Tipi Yaşlanan
Para Birimi Avro €
Nüfus Oranı
Kadın
%51.6
Erkek
%48.4
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması:7

  • GSYH (PPP) Sıralaması:7

  • Nominal Gayri Safi Yurt içi Hasıla: 2,9 trilyon avro (2023)

  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %0,7. (2023)

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 23.700 avro (2022 tahmini)

  • Hane Başı Harcama Tutarı: 55.000 avro (2022 tahmini)

 

Kaynak: IMF France and the IMF GDP in euro per capita - France | Insee

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %83,4

  • İnternet Kullanım Oranı

    %93

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Nakit Banka kartları

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: PayPal Apple Pay

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler SEPA Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler Direkt Debit

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri Klarna Mobil Ödeme Çözümleri Sofort

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum

      

    Kaynak: Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı, Fransız Rekabet, Tüketim ve Dolandırıcılıkla Mücadele Genel Müdürlüğü

    • AB Düzenlemeleri

      Avrupa Birliği’nde aşağıda belirtilen yasal düzenlemeler mevcuttur.

      • Tüketici Hakları Direktifi,
      • Veri Koruma Yönetmeliği,
      • Elektronik Ticaret Direktifi.

       

      Diğer düzenleme ve e-ticarete ilişkin detaylı kanun ve yönetmelikler:

      • Tüketici Haklarının Korunması,
      • Kişisel ve Ticari Verilerin Korunması,
      • Avrupa Birliği’nde çevrim içi sözleşmelerin kurulması ve elektronik imzalar gibi konularda hükümler, (Elektronik Ticaret Direktifi 2000/31/AB),
      • Avrupa Birliği Ürün Güvenliği Genel Direktifi (2001/95/AB),
      • Avrupa Birliği Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi (2005/29/AB),
      • Avrupa Birliği Ödeme Hizmetleri Direktifi (2007/64/AB),
      • Avrupa Birliği Uzaktan Satışlarda KDV Yönetmeliği (2017/2455).

       

      Kaynak: Avrupa Birliği Resmî Gazete, Avrupa Komisyonu E-Ticaret Portalı, European Commission, official website

      ÖNERİ

      Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana başvurmalısınız.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Fransa’da dış ticaret düzenlemelerini yapan birçok kurum ve yasa mevcuttur.

      Kurumlar:

      • Fransız Gümrük ve Dolaylı Vergiler Genel Müdürlüğü (DGDDI),
      • Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı,

       

      Yasalar:

      • Gümrük Kanunu,
      • Avrupa Birliği (AB) Ticaret Politikası,

       

      Avrupa Birliği özelinde ise:

      • Ortak Gümrük Tarife Yönetmeliği (Common Customs Tariff-CCT),
      • Ortak Ticaret Politikası (Common Commercial Policy-CCP),
      • Dış Ticaret Düzenlemeleri (Export Control Regulations), Gümrük Birliği (Customs Union),

       

      Kaynak: Fransız Gümrük ve Dolaylı Vergiler Genel Müdürlüğü Accueil | Portail de la Direction Générale des Douanes et Droits Indirects

      DİKKAT

      Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Fransa’da veri güvenliği ve gizliliği için Kişisel Verilerin Korunması Yasası (Loi Informatique et Libertés) kişisel bilgilerin toplanması, kullanılması ve korunmasını kapsamaktadır.

     

    Fransa’da e-ticaret yapıyorsanız, müşterilerinizin kişisel verilerini GDPR'ye uygun şekilde işlemeniz gerekmektedir. Dijital pazarlama, e-ticaret gibi konular ülkede veri kişisel verilerin korunması noktasında en önemli konuların başında gelmektedir.

     (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

     

    Kaynak:  Ulusal Bilgi İşlem ve Özgürlükler Komisyonu (CNIL), Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı)

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Fransa'da faaliyet gösteren tüm şirketlerin GDPR'ye uyması gerekmektedir. Veri koruma düzenlemeleri, kişisel verileri toplayan, işleyen veya saklayan tüm şirketler için geçerlidir. Fransa'da GDPR uyumluluğunu denetleyen kurum, Ulusal Bilgi İşlem ve Özgürlükler Komisyonu (CNIL)'dir.

      (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

       

      Kaynak: Ulusal Bilgi İşlem ve Özgürlükler Komisyonu (CNIL), Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı

      ÖNERİ

      Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın. GDPR’ye göre olgunlaştırılmış, “Veri İhlallerini” tespit edin. Bunlara yanıt vermek için sistemler ve prosedürler oluşturun. Bunları web sitenizde yayınlayın.

      Veri Koruma Düzenlemeleri
    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Güvenli Ödeme İşlemleri müşterilerinizin ödeme bilgilerini korumak amacıyla takip edilmesi gereken uygulama ve standartları içermektedir. Fransa’da güvenli ödeme işlemleri ile ilgili uygulama ve standartlar aşağıdadır belirtilmiştir:

      • PCI DSS (Ödeme Kartı Endüstrisi Veri Güvenliği Standardı),

      • 3D Secure,

      • SSL/TLS Şifreleme,

      • Tokenizasyon.

      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları

      Fransa’da kişisel verilerin korunması yasasına uygun şeffaf bir gizlilik politikası oluşturup, bunu uygulamanız gerekmektedir. Tüketicilerin korunması, gizlilik hakları ve şeffaf ticari uygulamalar açısından kritik mevzuatlara aşağıdaki linkleri takip ederek ulaşabilirsiniz.

       

      Kaynak:  Ulusal Bilgi İşlem ve Özgürlükler Komisyonu (CNIL), Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı

      Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Fransa'da tüketiciler, uzaktan satış yoluyla satın aldıkları ürünler için 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Uzaktan satış, internet üzerinden, telefonla veya katalogdan yapılan satışları kapsamaktadır.
      • Fransa'da satılan tüm ürünler, yasal garanti kapsamındadır. Yasal garanti, ürünün satın alma tarihinden itibaren iki yıl süreyle geçerlidir.
      • Yasal garanti kapsamında, tüketici, üründe bir kusur olması durumunda satıcıdan ücretsiz onarım veya değiştirme talep edebilmektedir.
      • Tüketiciler, garanti kapsamında haklarını kullanmak için satın alma belgesini saklamalıdır.

       

      İade İstisnaları:

      • Kişiye özel olarak hazırlanmış veya uyarlanmış ürünler.
      • Çabuk bozulan veya son kullanma tarihi kısa olan ürünler.
      • Mühürlü, ambalajı açılmış olan, hijyen veya sağlık nedeniyle iadesi uygun olmayan ürünler.
      • Dijital içerikler. (örneğin, e-kitaplar, müzik veya filmler)

       

      Kaynak: Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik BakanlığıFransız Tüketici İşleri ve Dolandırıcılıkla Mücadele Genel Müdürlüğü

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Fransızca, Fransa'nın resmi dilidir ve tüm ticari iletişimde, ürün ambalajları, satış sözleşmeleri ve müşteri hizmetleri iletişimi için geçerlidir. E-ihracat sürecinde müşteri ile kurulan iletişimde Fransızca dışında başka bir dil kullanılıyorsa, Fransızca çevirinin de sunulması tavsiye edilmektedir. Bu durum, ürünün özellikleri, fiyatı, teslimat ve iade koşulları ve garanti kapsamı için de geçerlidir.

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Fransa’da yanıltıcı reklamlara karşı aşağıda belirtilen yasalar ve yönetmelikler bulunmaktadır.

      • Dijital Ekonomi Güven Yasası (Loi pour la Confiance dans l'Économie Numérique - LCEN),

      • Reklam Özdenetim Kurumu (Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité - ARPP) Kuralları.

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Fransa'da vergilendirme sistemi, merkezi hükümet, yerel yönetimler ve sosyal güvenlik sistemi tarafından toplanan vergilerden oluşmaktadır.

     

    Merkezi hükümet tarafından toplanan başlıca vergiler şunlardır:

    • Gelir vergisi : Gelir vergisi, aşamalı bir sistem kullanılarak hesaplanır. Gelir ne kadar yüksek olursa, vergi oranı da o kadar yüksek olmaktadır.
    • Katma değer vergisi (KDV): Standart %20’dir. Sektör ve ürünlere göre değişim göstermektedir.
    • Kurumlar vergisi : %25’tir.

     

    Kaynak: Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik BakanlığıFransız Vergi İdaresi

    • Gümrük Vergileri

      Fransa'da gümrük vergisi oranları, ithal edilen malın türüne ve menşe ülkesine göre değişmektedir.

      Avrupa Birliği üyesi ülkelerden Fransa'ya ithal edilen mallar için gümrük vergisi uygulanmamaktadır. Avrupa Birliği üyesi olmayan ülkelerden ithal edilen mallar için ise gümrük vergisi oranları, Avrupa Birliği tarafından belirlenmektedir.

       

      Türkiye için ise gümrük vergisi, Fransa’nın Avrupa Birliği ülkesi olması ve Türkiye-Avrupa Birliği Gümrük Birliği anlaşması nedeniyle sanayi ürünlerinde gümrük vergisi diğer Avrupa Birliği ülkeleri ile aynıdır ve %0 oranında uygulanmaktadır. Ancak, sanayi ürünleri dışında kalan ürünlerde diğer ülkelere uygulanan vergiler uygulanmaktadır.

       

      Gümrük vergisi oranlarını belirlemek için kullanılan sistem, Gümrük Tarife Cetveli (TARIC) olarak adlandırılır. TARIC, her bir mal kategorisi için gümrük vergisi oranlarını listelenmektedir.

       

      Gümrük vergisi oranları, genellikle malın değerinin bir yüzdesi olarak hesaplanmaktadır. Bazı mallar için ise sabit bir gümrük vergisi oranı uygulanmaktadır.

       

      Import One Stop Shop IOSS, Avrupa Birliği (AB) 150 avro altı gönderiler için KDV'yi kolayca beyan etmenizi ve ödemenizi sağlayan bir sistemdir. Bu sistem, e-ticaret satıcıları için önemli avantajlar sunar:

       

      Bu avantajlar aşağıda gösterilmiştir:

      • Basitleştirilmiş KDV beyanları: Tek bir IOSS beyanı ile tüm AB ve İngiltere'ye gönderilen 150 avro altı gönderiler için KDV beyan edilebilmektedir.

      • Zaman tasarrufu: Farklı ülkelerde ayrı ayrı KDV beyanlarında bulunmaya gerek duyulmamaktadır.

      • Maliyet tasarrufu: IOSS kullanarak, her ülkede ayrı ayrı KDV beyanı sunmanın getirdiği ek maliyetlerden tasarruf edilebilmektedir.

      • Daha az gecikme: IOSS beyanları elektronik olarak sunulduğundan, gönderilerinizin gümrükte gecikme yaşama olasılığı daha düşüktür.

       

      Kaynak: Fransız Gümrük ve Dolaylı Vergiler Genel Müdürlüğü (DGDDI - Accueil | Portail de la Direction Générale des Douanes et Droits Indirect), Avrupa Komisyonu: EU Customs Tariff (TARIC)

      İPUCU

      İthalatçıların ve ihracatçıların, TARIC'i kullanmadan önce bir gümrük müşavirinden yardım almaları tavsiye edilmektedir. Daha detaylı bilgi için Avrupa Komisyonu’nun web sitesi ziyaret edilebilir.

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünyada yapılan ithalatta %4,1 oranında paya sahip olup, dünya ithalatındaki sıralamasında ise 6. ülke konumundadır.

      Fransa, Avrupa Birliği (AB) üyesi bir ülke olduğu için, Avrupa Birliği'nin gümrük muafiyetleri ve ithalat kotaları Fransa için de geçerlidir.

       

      • Gümrük Muafiyetleri:

      Avrupa Birliği dışından gelen mallar için: 150 avroya kadar,

      Kanarya Adaları, Ceuta ve Melilla'dan gelen mallar için: 430 avroya kadardır.

       

      • İthalat Kotaları:

      Avrupa Birliği, bazı mallar için ithalat kotaları uygulamaktadır. Bu, belirli bir malın belirli bir miktarının Avrupa Birliği’ne gümrüksüz olarak ithal edilebileceği anlamına gelmektedir.

      İthalat kotaları, genellikle hassas sektörleri korumak veya Avrupa Birliği'nin uluslararası ticaret anlaşmalarına uymak için kullanılmaktadır.

       

      Kaynak: Avrupa Komisyonu, Fransız Gümrük ve Dolaylı Vergiler Genel Müdürlüğü (DGDDI -  Accueil | Portail de la Direction Générale des Douanes et Droits Indirects)

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük muafiyetlerinden yararlanmak veya ithalat kotalarına uymak için gerekli belgeler aşağıdaki gibidir:

      • Ticari fatura,

      • Nakliye belgeleri,

      • Menşe Şahadetnamesi,

      • İthalat Lisansı,

       

      Deniz ve Hava yolu ile yapılan taşıma işlemlerinde belgeler farklılık gösterebilmektedir.

      Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

      • Fatura tarihi ve numarası
      • Satıcının bilgileri
      • Alıcının bilgileri
      • Mal veya hizmetin bilgileri
      • Toplam fiyat
      • Katma değer vergisi (KDV) oranı ve tutarı
      • Ödeme koşulları

       

      Paketleme listesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Gönderenin adı ve adresi
      • Alıcının adı ve adresi
      • Paketin içeriğinin tanım,
      • Paketin ağırlığı ve boyutu
      • Paketin içindeki ürünlerin menşe ülkesi
      • Gümrük beyannamesi numarası (varsa)

       

      Kaynak: Avrupa Komisyonu, Fransız Gümrük ve Dolaylı Vergiler Genel Müdürlüğü (DGDDI - Accueil | Portail de la Direction Générale des Douanes et Droits Indirects)

      DİKKAT

      Tüm belgelerin Fransızca hazırlanmış olması gerekmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Fransa, fikri mülkiyet haklarının korunmasına büyük önem veren bir ülkedir. Bu alanda uzun bir geçmişe ve köklü bir yasal çerçeveye sahiptir. Fransa Madrid Protokolü'ne üyedir.

     

    Tescilli markalar için tescil başvurusu ve patent başvuruları Fransız Mülkiyet Enstitüsü’ne yapılmaktadır.

     

    Hassasiyetler:

    • Marka ve patent ihlalleri
    • Telif hakkı ihlalleri
    • Coğrafi işaretler

     

    Kaynak: Fransız Fikri Mülkiyet Enstitüsü (INPI.fr | Welcome to the home of innovators), Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO - World Intellectual Property Organization), Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO)

    ÖNERİ

    Fransa'da fikri mülkiyet haklarının korunması için başvuruların Fransızca yapılması gerekmektedir.

    ÖNERİ

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır

    ÖNERİ

    Enstitü hakkında daha fazla bilgi için INPI.fr | Welcome to the home of innovators ziyaret edebilirsiniz.

    ÖNERİ

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz:

    (EUIPO): https://euipo.europa.eu/ohimportal/en & Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) & Avrupa Patent Ofisi (EP)

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Fransa'ya e-ticaret yoluyla ürün gönderirken, taşıma ve depolamada ürün boyutları önemli bir faktördür. Ürünlerinizin boyutu, nakliye maliyetlerini, depolama gereksinimlerini ve hatta ürünlerinizin Fransa'ya ithal edilip edilemeyeceğini etkileyebilmektedir.

     

    Fransa’da özel depolama hizmetleri için yaygın olarak ön plana çıkan bazı lokasyonlar vardır. Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Paris, Marsilya, Le Havre, Lyon ve Lille öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

    ÖNERİ

    Fransa'ya e-ticaret yoluyla ürün göndermeyi planlayan işletmelerin, ürün boyutlarını göz önünde bulundurmaları ve lojistik planlarını buna göre yapmaları önemlidir.

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      Türkiye'den Fransa'ya e-ihracat yapmak isteyen işletmeler için çeşitli lojistik ve dağıtım seçenekleri mevcuttur.

      En yaygın seçenekler şunlardır:

      • Uluslararası kargo şirketleri: DHL, FedEx, UPS ve TNT gibi,
      • Posta hizmetleri.

       

      Hangi seçeneğin sizin için en uygun olduğunu belirlerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir:

      • Ürünlerinizin boyutu ve ağırlığı,
      • Teslimat hızı,
      • Bütçeniz,
      • Müşteri beklentileri.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

      ÖNERİ

      Fransa’da birçok üçüncü parti lojistik firması depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür, ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Fransa'da ürünlerin paketlenmesi konusunda bazı zorunlu yönetmelikler bulunmaktadır. Bu yönetmelikler, tüketicileri korumak ve çevreyi korumak için tasarlanmıştır.

       

      Bazı önemli yönetmelikler şunlardır:

      • Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Yönetimi Hakkında 2005-781 Sayılı Kanun,

      • Tüketici Kanunu,

      • AB Direktifleri.

       EPR: Genişletilmiş üretici sorumluluğu (Extended Producer Resposibilty)

       

      Kaynak: Fransız Çevre Bakanlığı, Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı

      İPUCU

      Ürünlerin güvenli ve çevre dostu bir şekilde paketlenmesi çok önemlidir.

      ÖNERİ

      Fransa'ya ürün ihraç etmeyi planlayan işletmelerin, ürünlerinin ambalajlarının bu yönetmeliklere uygun olduğundan emin olmaları önemlidir.

      ÖNERİ

      Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait Fransa Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Ürünlerin Fransızca dilinde etiketlenmesi ve Fransız güvenlik yönetmeliklerine uygun olmasına dikkat etmek gerekmektedir.

      Etiketlerde mutlaka;

      • Ürün adı,
      • İçindekiler,
      • Kullanım talimatları,
      • Güvenlik uyarıları,
      • Üretici veya distribütör bilgileri bulunmalıdır.

       

      Kaynak: Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı, Fransız Ekonomi, Maliye, Sanayi ve Dijital Egemenlik Bakanlığı, Fransız Gıda, Tarım ve Balıkçılık Bakanlığı, Fransız Çevre Bakanlığı

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon
eBay
Rakuten
Cdiscount
Fnac
Leboncoin
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon.fr’de Satış?
Pazaryerine Git

Dünyanın ve Fransa’nın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilmektedir. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Fransa’daki  e-ticaret pazarında %20'lık pazar payına sahiptir.
2023 GSV:

12 milyar avro

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya, Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un Amazon tarafından gönderim (FBA: Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %50’i erkek, %50’i kadın.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 30-40 yaş aralığındadır.

  • Müşterilerin %80'i şehirlerde yaşamaktadır. 

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, prime, ertesi gün ve aynı gün teslimat gibi seçenekler sunmaktadır. Aynı zamanda ürünü belirli bir noktadan (Pick-Up Point) teslim alma seçeneğini de sunmaktadır.

  • Kredi Kartı, AmazonPay, PayPall, Klarna gibi ödeme yöntemleriyle ödeme yapılabilmektedir.

Genel Bakış

  • Her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 10 ürün satılmaktadır.

  • 100 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • Amazon ’da Alexa sesli asistanını sunmaktadır.

  • 6 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Amazon.fr

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler
  • Şirket bilgileri
  • Fransa banka bilgileri
  • Diğer Belgeler (Ürünleriniz için gerekli olan sertifikalar ve belgeler, faturalar veya satın alma belgeleri)

Platformda satış yapabilme modeli açıktır. Bu sebeple herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Amazon Fransa Satıcı Merkezi: Seller Central FR - Devenez un Vendeur Amazon Dès Aujourd’Hui !

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır. Gelişmiş satış araçlarına erişim sınırlıdır. 

Profesyonel Satıcı Hesabı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. Ürün çeşitliliği fazla olan satıcılar için daha uygundur. Her satış için komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. Amazon Pricing and Amazon Seller Plans | Amazon FR linkinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip  
Facebook 4,4 milyon  
Instagram 1,8 milyon  
X (Twitter) 444 bin  
Youtube 234 bin  
Tiktok 47 bin  
Pinterest 135 bin  
Snapchat 30 bin  

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden eBay’de Satış?
Pazaryerine Git

Fransa, eBay'in en büyük Avrupa pazarlarından biridir ve 20 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir. Ürünleriniz geniş kitlelere ulaşmasına olanak sağlamaktadır.

Pazar Payı

  • Fransa’daki e-ticaret pazarında %7,5’luk  pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

4,2 milyar avro

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya, Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Aktif Müşteri Sayısı:

20 milyondan fazla

Lojistik & Kargo

  • Kullanıcılar eBay’in kendi kargo hizmetinden (eBay Kargo) faydalanabilecekleri gibi kendileri de istedikleri kargo şirketleriyle (FBM) gönderim yapabilmektedirler.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52'i erkek, %48’i kadın

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • eBay Fransa, satıcılara çeşitli teslimat seçenekleri sunar. En popüler teslimat seçenekleri şunlardır: Colissimo, Mondial, Relay, Chronopost, La Poste, DHL’dir. Teslimat süreleri ve ücretleri, ürünün boyutuna, ağırlığına, varış noktasına ve seçilen teslimat seçeneğine göre değişmektedir.

  • En popüler ödeme seçenekleri PayPal, Kredi kartı, Banka kartı, Apple Pay, Google Pay’dir.

Genel Bakış

  • Her gün 150 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 20 ürün satılmaktadır.

  • 100 binden  fazla satıcısı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 3 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • eBay’de satışı yapılabilecek ürünlere Home | Centre des vendeurs web sitesinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

 

Kaynak: eBay satıcı merkezi Home | Centre des vendeurs

              eBay yatırımcı ilişkileri eBay Inc. - Investor Relations

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,

  • Fransa banka bilgileri,

  • Banka hesap numaranız,

  • Şirket Bilgileri (Şirket olarak satış yapacaksanız).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı: Yıllık mağaza ücreti bulunmamaktadır. Sınırlı sayıda ürün sergilenebilmektedir. Gelişmiş satış araçlarına sınırlı erişim sağlamaktadır. Ürün başına listeleme ve her satış için komisyon ödemesi alınmaktadır.

 

Profesyonel Satıcı Hesabı: Daha fazla ürün satmak isteyenler için uygundur. Aylık abonelik ücreti vardır, ancak daha düşük ücretlerden ve gelişmiş satış araçlarından yararlanılabilmektedir. Her satış için komisyon ödemesi alınmaktadır.

 

Basic Store Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır fakat satıcılar için daha fazla özellik sunmaktadır. 2.500'e kadar ücretsiz aktif ürün listelenebilir ve eBay'in gelişmiş bazı satış araçlarına erişim sağlamaktadır.

 

Premium Store Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır fakat satıcılar için daha fazla özellik sunmaktadır. 10.000'e kadar ücretsiz aktif ürün listelenebilir ve eBay'in gelişmiş tüm satış araçlarına erişim sağlamaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak How fees and selling costs are charged web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 339 bin %0,25
Instagram 214 bin %1,5
X (Twitter) 163 bin %0,1
Youtube 34 bin %0,5
Tiktok 24 bin %2
Pinterest 22 bin %0,3
Snapchat 15 bin %1

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Rakuten’de Satış?
Pazaryerine Git

Geniş kullanıcı kitlesi, yerel odaklı pazarlama yaklaşımı, diğer platformlara göre komisyon oranlarının daha düşük olması, fiyatlandırma esnekliği ve satıcıların performansının değerlendirildiği Süper Nokta Sistemi gibi uygulamalarla satıcılar için avantajlar bulundurmaktadır. ynı zamanda birçok farklı ülkede faaliyet göstermekte olması tek bir platform üzerinden farklı ülkelerde satış yapmanızı destekleyebilmektedir.

Pazar Payı

  • Fransa’daki e-ticaret pazarında %5’lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

2 milyar avrodur

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı, Aksesuar, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

  • Rakuten’in kendi kargo hizmetinden faydalanabilir veya dilerseniz kargo sürecini kendiniz yönetebilirsiniz (FBM modeli).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %45'i erkek %55’i kadın.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Rakuten Fransa'da teslimat seçenekleri satıcıya göre değişiklik gösterebilmektedir. Standart, hızlı, aynı gün gibi teslimat seçenekleri sunmaktadır. Aynı zamanda ürünü belirli bir noktadan (Pick-Up Point) teslim alma seçeneğini de bulunmaktadır.

  • Ödeme yöntemlerinin başında kredi kartı, PayPal, banka havalesi ve Klarna gibi ödeme yöntemleri gelmektedir.

Genel Bakış

  • Her gün 300 bin ürün satılmaktadır.

  • 100 binden  fazla satıcısı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • Avrupa’da 10’dan fazla, Fransa’da birkaç lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

 

Kaynak: Rakuten Fransa Satıcı Yardım Merkezi

Gerekli Belgeler

  • Kimlik Belgeleri
  • Şirket Belgeleri
  • Banka Hesap Bilgileri
  • Ürün Bilgileri

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmektedir.

 

Kaynak: Rakuten Fransa Satıcı Yardım Merkezi: https://help.fr.shopping.rakuten.net/hc/fr

Rakuten Fransa Satıcı Portalı: Rakuten France, join our online marketplace

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı Hesabı: Az sayıda ürün satmak isteyenler için idealdir. Aylık abonelik ücreti bulunmamaktadır. Ürün başına listeleme ücreti ve satış başına komisyon ücreti alınmaktadır.

  • Profesyonel Satıcı Hesabı: Aylık mağaza ücreti bulunmaktadır. Ürün başına daha düşük listeleme ücreti ve satış başına komisyon ücreti alınmaktadır.

  • Premium Satıcı Hesabı: Aylık mağaza ücreti bulunmaktadır. Ürün başına daha düşük listeleme ücreti ve satış başına komisyon ücreti alınmaktadır. Rakuten'in tüm gelişmiş satış araçlarına (pazarlama ve promosyon gibi) erişim sağlanabilmektedir.

 

Burada belirtilen komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir. Rakuten’in How it works | Rakuten web adresinden güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip
Facebook 230 bin
Instagram 180 bin
X (Twitter) 100 bin
Youtube 50 bin
Tiktok 30 bin
Pinterest 25 bin
Snapchat 15 bin

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Cdiscount’da Satış?
Pazaryerine Git

Cdiscount, Fransa'da 10,2 milyondan fazla aktif kullanıcısı ve 23 milyon kullanım ile Fransa e ticaret pazarında ilk sıralarda yer almaktadır. Cdiscount, ürünlerinizi geniş bir kitleye ulaştırmak ve satışlarınızı artırmak için önemli bir pazaryeri platformudur.

Pazar Payı

  • Fransa’daki e-ticaret pazarında %22'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

4,4 milyar avrodur

Aktif Müşteri Sayısı:

10,2 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

Cdiscount Octopia Fulfillment lojistik hizmetini kullanabilir veya dilerseniz kargo sürecini kendiniz yönetebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52’i erkek, %48’i kadın.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’dir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı, aynı gün teslimat gibi seçenekler sunulmaktadır. Aynı zamanda mağazadan teslim alma seçeneği de mevcuttur.

  • Kredi Kartı, Banka Havalesi, PayPal, Hediye Kartı gibi ödeme seçenekleri mevcuttur.

Genel Bakış

  • Her gün 500 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 25 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 50 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 24 adet  lojistik merkezine sahip değildir.

 

Kaynak: eMarketer cdiscount - Reports, Statistics & Marketing Trends

              Ecommercdb cdiscount.com revenue | ECDB.com

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik Belgeleri
  • Şirket Belgeleri
  • Banka Hesap Bilgileri
  • Ürün Bilgileri

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Volonté: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. Cdiscount tarafından ürünlerinize “Volonté” etiketi eklenir ve ürünlerinizin öne plana çıkmasına olanak sağlayabilmektedir. Her satış üzerinden komisyon ücreti alınmaktadır.

  • Premium Satıcı Hesabı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. Gelişmiş ürün kataloglama ve raporlama ve analiz araçları hizmeti sunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

  • Infinite Satıcı Hesabı:  Aylık abonelik ücreti Cdiscount ile yapılan sözleşmeye göre değişkenlik göstermektedir. Platformun tüm özelliklerini kullanım olanağını sağlamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

 

Kaynak: cdiscount satıcı yardım merkezi Nos tarifs - Cdiscount Marketplace

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 7,7 milyon %2,5
Instagram 2,1 milyon %4,2
X (Twitter) 1,2 milyon %1,8
Youtube 450 bin %0,5
Tiktok 1,3 milyon %5,1
Pinterest 250 bin %0,8
Snapchat 150 bin %2,2

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Fnac’te Satış?
Pazaryerine Git

Fransa'da 500'den fazla mağazası ve 10 milyondan fazla aktif müşterisi ile kendi kategorisinde önemli bir pazaryeridir. Güvenilir bir imaja sahiptir. Satıcılarına bütüncül kanal imkanı sunmaktadır. Depolama, teslimat, gelişmiş e-ticaret altyapısı gibi avantajlarla geniş pazarlama ağından faydalanmanızı sağlayabilmektedir. Fnac platformunda satış yapmak, ürünlerinizi geniş bir kitleye ulaştırmak ve e-ticaret pazarında başarılı olmak için birçok avantaj sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Fransa’daki e-ticaret pazarında %6,5'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

5,1 milyar avrodur

Aktif Müşteri Sayısı:

10 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Fnac lojistik hizmetlerini kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %55'i erkek, %45’i kadın.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %75'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Eve teslimat, mağazadan teslimat ve Fnac’in belirlediği noktalardan (Pick-Up noktaları) teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, Banka kartı, PayPal ve Hediye çeki gibi ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Her gün 100 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 3.000’den fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 4 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik ve Şirket Belgeleri

  • Banka Hesap Bilgileri

  • Ürün Bilgileri

  • Diğer Belgeler (Fnac satıcı sözleşmesi, onaylanmış ürün listesi)

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Fnac satıcı yardım merkezi Contactez un vendeur expert

              Fnac satıcı olma rehberi FAQ Fnac

Satıcı Hesabı Türleri

  • Profesyonel Satıcı Hesabı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Düşük hacimli satış yapan satıcılar için uygundur. Temel ürün kataloglama araçları kullanılabilmektedir. Sipariş, ödeme yöntemleri ve müşteri hizmetleri konularında destek sağlamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

  • Premium Satıcı Hesabı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Orta hacimli satış yapan satıcılar için uygundur. Gelişmiş ürün kataloglama, raporlama, analiz ve ürün optimizasyon araçları kullanılabilmektedir. Her satış için komisyon alınmaktadır.

  • Infinite Satıcı Hesabı: Abonelik ücreti özel fiyatlandırmayla belirlenmektedir. Yüksek hacimli satış yapan satıcılar için uygundur. Premium hesap özelliklerinin yanında kişiselleştirilmiş pazarlama ve promosyon fırsatları da sunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 4,4 milyon %0,08
Instagram 1,4 milyon %1,1
X (Twitter) 482 bin %0,12
Youtube 434 bin %0,05
Tiktok 137 bin %2,5
Pinterest 240 bin %0,04
Snapchat 85 bin %0,2

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Leboncoin’de Satış?
Pazaryerine Git

Leboncoin, Fransa'da çevrim içi alışveriş platformlarından biridir. Leboncoin'de satış yapmak, ürünlerinizi geniş bir kitleye ulaştırmak ve satışlarınızı artırmanızı sağlayabilmektedir.

Pazar Payı

  • Fransa'daki e-ticaret pazarında%30'luk pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

3,4 milyar avrodur

Aktif Müşteri Sayısı:

20 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Kendi teslimat ağı bulunmamakla birlikte birçok lojistik ortak ile çalışmaktadır. Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) hizmetini kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %54’ü erkek, %46’ı kadın

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35

  • Müşterilerin %80’i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Elden teslim (alıcı ve satıcının ortak bir noktada buluşup ürün teslimatını gerçekleştirmeleri), teslimat noktası (Alıcının ürününü Mondial Relay, Relais Colis veya diğer teslimat noktalarından alması) ve kargo teslimat seçenekleri mevcuttur.
  • Leboncoin Güvenli Ödeme, Nakit, havale, çek ve Paypal ile ödeme seçenekleri mevcuttur.

Genel Bakış

  • Her gün 100 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 10 ürün satılmaktadır.

  • 20 milyondan fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması  50 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • Sesli asistan hizmeti sunmaktadır.

  • Kendi lojistik merkezi bulunmamaktadır.

 

Kaynak: Leboncoin Resmi Web Sitesi: leboncoin, site de petites annonces gratuites

               Leboncoin Yardım Merkezi: Comment contacter le service clients leboncoin ?

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Leboncoin’de satışını yapabileceğiniz ürünlere leboncoin, site de petites annonces gratuites linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasadışı, tehlikeli, sahte ürünler gibi yasaklı ve kısıtlı ürünler satılamamaktadır.

Gerekli Belgeler

  • Bireysel hesaplar için kimlik bilgileri,

  • Profesyonel hesaplar için ise vergi levhası, ticaret sicil gazetesi veya esnaf ve sanatkarlar sicil belgesi.

 

 Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Leboncoin Resmi Web Sitesi: https://www.leboncoin.fr/

                Leboncoin Yardım Merkezi: Comment contacter le service clients leboncoin ?

                Leboncoin Satıcı Rehberi: https://www.leboncoin.fr/

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Hesap: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Aylık 20 ilan paylaşımı yapılabilmektedir. Her satılan ürün için komisyon alınmaktadır.

  • Pro Hesap: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Aylık 100 ilan paylaşımı yapılabilmektedir. Ürünler kategorilere, alt kategorilere ve bölgelere göre sıralanabilmektedir. İlanların öne çıkarılabilmesi için ücretsiz seçenekler sunulmaktadır. Her satılan ürün için komisyon alınmaktadır.

  • Premium Hesap: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Aylık sınırsız ilan paylaşımı yapılabilmektedir. Ürünler kategorilere, alt kategorilere ve bölgelere göre sıralanabilmektedir. İlanların öne çıkarılabilmesi için ücretsiz seçenekler sunulmaktadır. Müşteri hizmetlerine özel erişim sağlanmaktadır. Profesyonel bir hesap adı ve logo kullanılabilmektedir. Her satılan ürün için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

 

Kaynak: Leboncoin Resmi Web Sitesi: leboncoin, site de petites annonces gratuites

                Leboncoin Yardım Merkezi: Comment contacter le service clients leboncoin ?

                Leboncoin Satıcı Rehberi: leboncoin, site de petites annonces gratuites

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 4,3 milyon %2,5
Instagram 1,2 milyon %3
X (Twitter) 750 bin %2
Youtube 100 bin %1,5
Tiktok 50 bin %2,5
Pinterest 250 bin %1
Snapchat 20 bin %2

Ürün Kategorileri

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Fransa E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Fransa E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Fransa E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Fransa E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerelleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Fransa'da kullanılan resmi ölçü birimi Uluslararası Birimler Sistemi (SI)'dir. Metre, kilogram, saniye, amper, kelvin, mol ve kandela olarak yedi temel birimden oluşmaktadır.

Ürün açıklamaları ve diğer metinlerin açık, net ve anlaşılır, Fransızca yazılmış olması önemlidir. Fransızca dil bilgisi ve yazım kurallarına uyulmalıdır.

Hedef kitlenizin anlayacağı, ikna edici ve duygusal bir dil kullanılmalıdır. Aynı zamanda Fransız kültürü göz önünde bulundurularak, ürün görsellerinin seçilirken yüksek kaliteli ve ilgi çekici olmasına dikkat edilmelidir. 

Fiyatlandırma Detayları

Fransa'da e-ticaret yaparken fiyatlandırma, dikkate alınması gereken birçok dinamiğe sahip karmaşık bir konudur. Başarılı bir fiyatlandırma stratejisi oluşturmak için aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir:

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 avro yerine 99,99 avro olarak belirlemek verilebilir).

Kaynak: Fransız E-ticaret Federasyonu (Fevad, la Fédération du e-commerce et de la vente à distance), Xerfi Analyse de marché en ligne Xerfi : études économiques et analyses sectorielles

Fransız halkı e-ticaret kampanyalarına karşı oldukça duyarlıdır. Kampanyalar, satışları önemli ölçüde artırmak ve yeni müşteriler çekmek için etkili bir araç olabilmektedir. Fransız halkının e-ticaret kampanyalarına davranış eğilimlerini etkileyen diğer faktörlere yaş, cinsiyet ve sosyal ekonomik durum örnek olarak verilebilmektedir.

Fransa'da yerel tüketiciler, marka ve kaliteye büyük önem vermektedir. Ürün satın alırken, ürünün kökeni, üretim süreci ve kullanılan malzemeler gibi faktörleri dikkate almaktadırlar. Fransız tüketiciler, genellikle yerel markalara ve ürünlere güven duyma eğilimindedir. Marka algısı ile kalite algısı Fransız tüketicilerin satın alma kararlarını en çok etkileyen faktörlerdir.

Kaynak: GfK: AI-powered market intelligence and consulting service powered by GfK

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: nüfusun %72’dir.Kullanıcıların günlük ortalama kullanım süresi: 1 saat 40 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı: %14’dir.Sosyal medya etkileyicisi takip oranı: %63’tür.

İlgili içeriklerin demografik gruplar açısından etkileşim saatleri şöyledir:

  • Gençler için 17.00-20.00 arası,
  • Ebeveynler için 10.00-12.00 arası,
  • Profesyoneller için 09.00-11.00 arasıdır.

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler ise 17.00-20.00 saatleri arasıdır. Hafta sonları internet üzerinden yapılan alışverişler hafta içi günlere göre daha fazladır. En yoğun alışveriş günleri: cuma, cumartesi ve pazardır.

Popüler sosyal medya platformları;

  1. Facebook

  2. Youtube

  3. Instagram

  4. WhatsApp

  5. Tiktok

En popüler sosyal medya platformu Facebook’tur.

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı %72.

Kaynak: FrenchWeb

İPUCU

Sosyal alıcılar, satın alma kararlarını verirken arkadaşlarının, ailelerinin ve sosyal medya etkileyicilerinin görüşlerine değer veren kişilerdir. Fransa'da sosyal alıcıların oranının yüksek olması, markalar için sosyal medya pazarlamasının önemini göstermektedir.

Fransa'daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Fransa’da sosyal medya etkileyicisi Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satış İstatistiklerine baktığımızda;

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 380 milyon avro olarak gerçekleşmiştir. 2023'te Fransa’daki  sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlamanın 450 milyon avroyu aşması beklenmektedir.

  • Fransa’daki sosyal medya etkileyicisi pazarının 2025'te 2 milyar avroyu aşması beklenmektedir.

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler. Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.

Kaynak: Influencer Marketing Hub: 17 Key Influencer Marketing Statistics to Fuel Your Strategy

Fransa’da Sosyal Ticaret

Facebook Marketplace: Facebook kullanıcılarının %48'i bu platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.

Instagram Shopping: Instagram kullanıcılarının %35'i bu platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.

TikTok Shopping: TikTok kullanıcılarının %27'si bu platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.

Pinterest: Pinterest kullanıcılarının %24'ü bu platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.

Snapchat: Snapchat kullanıcılarının %22'si bu platform üzerinden alışveriş yapmaktadır.

Demografik Yorum: E-ticaret yapanların büyük çoğunluğu kadındır. En yoğun e-ticaret yapan yaş grubu 18-34 yaş grubudur. En sık alışveriş yapan  orta ve yüksek gelirli gruptur.

Kaynak: FrenchWeb

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Fransa'da reklam verirken dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunmaktadır. Bunlardan en önemlileri şunlardır:

  • Hedef Kitle,
  • Dil ve Kültür,
  • Yasal Mevzuat,
  • Rekabet,
  • Bütçe,
  • Medya Kanalları,
  • Ölçümleme ve Analiz.

Fransa'da e-ticaret reklamlarına bakış genel olarak olumludur. Fransız tüketiciler, e-ticaret reklamlarının ürünler ve hizmetler hakkında bilgi edinmek için yararlı bir kaynak olduğunu düşünmektedir.

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda, hangi özellik ve detaylarda etkin oldukları durumları inceleyerek hareket edin.

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülü”nü ziyaret edebilirsiniz.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir.

İPUCU

Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bilgilerinin Fransızca olması, Fransız tüketiciler tarafından daha kolay anlaşılmasını ve güven duyulmasını sağlar. Fransızca dilbilgisi ve yazım kurallarına dikkat etmeniz önemlidir.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization)

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için son derece önemlidir. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.

  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.

  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin incelenmesi gerekmektedir.

  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Fransa'daki yasalara uygun olmasını sağlamak için:

  • Alıcıların açık rızasını alın. E-posta pazarlama mesajları göndermeden önce, alıcıların açık rızasını almanız gerekmektedir. Bu, alıcıların e-posta pazarlama listesine abone olmalarını veya e-posta pazarlama mesajları almayı kabul etmelerini sağlayarak yapılabilmektedir.

  • E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz ve "abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

  • E-postalarda, toplanan kişisel verilerin nasıl işlenmesi ve korunması gerektiğine dair bilgi vermeniz gerekmektedir.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları

Lillian.ai: Fransa merkezli bir anahtar kelime araştırma ve içerik optimizasyonu aracıdır. Fransızca diline özel olarak geliştirilmiştir.

Qwant

Qwant: Fransız menşeili bir arama motorudur. Fransa'daki web sitelerinin Qwant arama sonuçlarındaki performansını izlemeye ve iyileştirmeye yardımcı olan yerel bir araçtır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
AgoraPulse

AgoraPulse: Fransa merkezli bir sosyal medya yönetim ve CRM platformudur. Fransızca ve Fransa pazarına özel özellikler ve yerelleştirilmiş destek sunmaktadır.

E-Posta Pazarlama Araçları
Sendinblue

Sendinblue: Fransa merkezli bir e-posta pazarlama ve SMS pazarlama platformudur. Fransa pazarına özel fonksiyonlarla ve Fransa'daki veri merkezleri ile, Fransızca dilinde yerelleştirilmiş destek sunmaktadır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
Hivency

Hivency: Fransızca ve Fransa pazarına özel özellikler, yerelleştirilmiş destek ve Fransız sosyal medya etkileyicilerini gösteren bir platformdur.

Kolsquare

Kolsquare: Fransa merkezli bir sosyal medya etkileyicilerini içeren pazarlama ve analitik platformudur.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri

Lecomparateur: Fransa'nın en büyük ve en eski fiyat karşılaştırma sitelerinden biridir.

Cherchons.com: Fransa merkezli bir fiyat karşılaştırma sitesidir. Kullanıcıların ürünleri kategorilere göre filtrelemelerine, fiyatları karşılaştırmalarına ve mağazalar hakkında bilgi edinmelerine olanak tanımaktadır.

Mobil Pazarlama Araçları
Batch

Batch: Fransa merkezli bir mobil pazarlama platformudur. Fransız markalarına yerelleştirilmiş bildirimleri ve mobil kullanıcı segmentasyonu gibi özellikler sunmaktadır.

Accengage: Paris merkezli bir mobil katılım platformudur. Fransız e-ticaret şirketlerine mobil pazarlama otomasyonu, analitik ve kişiselleştirme çözümleri sunmaktadır.

Programatik Reklamcılık Platformları
Gamned!

Gamned!: Fransa merkezli bir programatik reklam platformudur. Fransız yayıncılar ve reklam verenler için yerelleştirilmiş, gerçek zamanlı teklif verme ve reklam envanteri yönetimi çözümleri sunmaktadır.

Tradelab: Fransa'da faaliyet gösteren bir programatik reklam teknolojisi şirketidir. Fransız e-ticaret markalarına, yerel hedef kitle verilerine dayalı olarak programatik kampanyalar oluşturma ve optimize etme olanağı sağlamaktadır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor