Güney Afrika

Güney Afrika

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 63.21 milyon
Nüfus Tipi Genç Nüfus
Para Birimi Güney Afrika randı (ZAR) R
Nüfus Oranı
Kadın
%51
Erkek
%49
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 40
  • GYSH (PPP) Sıralaması: 31
  • Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 403 milyar ABD doları (2023).
  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %0,7 (2023).

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

2023 yılında e-ticaret harcamalarının toplam hacmi 3,96 milyar ABD doları olarak gerçekleşmiştir.

Perakendenin Son 2 Yıldaki Değişim Hacmi

E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret Kullanıcısı: 32,5 milyon,

  • Cinsiyet Bazlı E-ticaret Kullanıcısı Oranı: Erkek: %14,1 Kadın: %13,7‘dir.

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %64

  • İnternet Kullanım Oranı

    %77

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    2/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Banka Kartı Kredi Kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri PayPal Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri Amazon Pay

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler Vodacom Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler MTN

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri FNB Pay Mobil Ödeme Çözümleri Masterpass Mobil Ödeme Çözümleri Apple Pay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum
    DİKKAT

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Güney Afrika Cumhuriyet’inde veri güvenliği ve gizliliği Kişisel Verilerin Korunması Yasası (Protection of Personal Information Act (POPIA)) - 2013 tarafından düzenlenmektedir.

    ÖNERİ

    Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın. GDPR’ye göre olgunlaştırılmış, “Veri İhlallerini” tespit edin. Bunlara yanıt vermek için sistemler ve prosedürler oluşturun. Bunları web sitenizde yayınlayın.

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Cayma Hakkı: Belirli sözleşme türlerinde, tüketiciler herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Bu hak, genellikle mesafeli satış sözleşmeleri gibi durumlarda geçerlidir.

      • İade Süreci: Tüketiciler, satın aldıkları ürünlerde belirli koşullar altında iade hakkına sahiptir. Özellikle ayıplı mal veya hizmetlerde, tüketiciler bedel iadesi, ürünün değiştirilmesi veya onarımı gibi taleplerde bulunabilmektedir.

      • Garanti Süresi: Satıcılar, sattıkları ürünler için belirli bir garanti süresi sunmak zorundadır. Bu süre zarfında ürünlerde ortaya çıkan üretim hataları veya kusurlar, satıcı tarafından ücretsiz olarak onarılmalı, değiştirilmelidir.

      • Yasal Garanti: Güney Afrika'da satılan ürünler, genel olarak ürünün türüne göre 1-5 yıl yasal garanti kapsamındadır. Bu süre zarfında, ürünün ayıplı olması durumunda tüketiciler, ücretsiz onarım, değiştirme veya para iadesi talep edebilmektedirler.

      İade İstisnaları:

      • Özel siparişle üretilmiş ürünler,

      • Dijital içerik (örneğin, e-kitap, müzik veya video),

      • Hijyenik ürünler (örneğin, iç çamaşırı veya tıraş bıçakları),

      • Hızla bozulan veya son kullanma tarihi yaklaşan ürünler.

       

      Kaynak: Tüketiciyi Koruma Yasası (Consumer Protection Act (CPA) - 2008) Consumer Protection Act 68 of 2008 | South African Government

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Güney Afrika Cumhuriyeti'nde e-ticaret yapan satıcıların, tüketiciyi bilgilendirme yükümlülüğü, Kişisel Verilerin Korunması yasalarına uyum, doğru ürün/hizmet bilgilendirmesi, güvenli ödeme sistemleri kullanımı ve cayma hakkı gibi tüketici haklarına saygı göstermeleri gerekmektedir. Ayrıca, mesafeli satış sözleşmesi, veri koruma politikaları ve iade/garanti koşullarını içeren yasal belgelerin eksiksiz sunulması zorunludur. Yasal güncellemelerin düzenli takip edilmesi, pazarlama iletişimlerinde izinli gönderim yapılması ve Güney Afrika Gelir İdaresi'ne (SARS) uyumlu olarak vergi ve gümrük prosedürlerinin eksiksiz uygulanması, yasal uyum açısından kritik öneme sahiptir.

      ÖNERİ

      Güney Afrika’da sadece e-ticarete yönelik özel bir satışı yasak ürün bulunmamakla birlikte bazı ürünlerle ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar olabilmektedir. Detaylı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Arrival in SA | South African Revenue Service Prohibited, restricted and counterfeit goods | South African Revenue Service

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Güney Afrika Cumhuriyeti'nde satış sonrası teknik destek, ülkenin çok dilli yapısını göz önünde bulundurarak, başta İngilizce olmak üzere Afrikaansca dilinde açık ve anlaşılır bir iletişimle sağlanmalıdır. Kültürel hassasiyetlere saygı gösterilmeli, sabır ve anlayışla hizmet sunulmalıdır. Tüketicilere tercih ettikleri dilde hizmet sunmak, güven duygusunu artırmaktadır. Hızlı, güvenilir destek, erişilebilir iletişim kanalları ve net hizmet standartları müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırmaktadır.

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    E-ihracatta vergilendirme, satışın nerede gerçekleştiğine ve malın nerede teslim edildiğine bağlı olarak değişmektedir.

    Güney Afrika Cumhuriyeti'nde vergilendirme sistemi, bireyler ve işletmeler için çeşitli vergi türlerini içeren kapsamlı bir yapıya sahiptir. Bu sistem, Güney Afrika Gelir İdaresi (South African Revenue Service - SARS) tarafından yönetilmektedir.

    Türkiye ile Güney Afrika arasında “Ticaret ve Ekonomik İşbirliği” ve “Çifte Vergilendirmeyi Önleme” ikili anlaşmaları yürürlüktedir.

    Katma Değer Vergisi standart oranı %15’tir. Temel gıda maddeleri, tarım amaçlı ürünler, yakıtlar ve işletmelerin satışları gibi bazı durumlar KDV’den muaftır. 

    Güney Afrika’da kazanılan gelirler için uygulanan Gelir Vergisi oranı ise gelir seviyesine göre  %18 ile %45 arasında değişmektedir. 

    Kaynak: Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu

    İPUCU

    Güney Afrika Cumhuriyeti Gelir İdaresi web sitesini ziyaret ederek güncel gümrük tarifelerine ulaşabilirsiniz. Companies, Trusts and Small Business Corporations (SBC) | South African Revenue Service

    İPUCU

    Ticaret Bakanlığı web sitesinde Güney Afrika Cumhuriyeti ile ilgili güncel ticaret verileri ve sektörel bilgiler de bulabilirsiniz:  Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu

    İPUCU

    Yatırım yapmayı veya Güney Afrika Cumhuriyeti’nde iş kurmayı düşünüyorsanız, bir vergi uzmanına danışmanız gerekmektedir.

    • Gümrük Vergileri

      İthalat üzerinden alınmakta olan gümrük vergisi tarifesi ürünün türüne ve hangi ülkeden ithal edildiğine göre değişmektedir.

      Türkiye ile Güney Afrika arasında STA veya Gümrük Birliği olmadığından, Güney Afrika’ya Türkiye’den yapılan ihracat genel gümrük vergisi oranlarına tabidir. Detaylı bilgiye Schedules to the Customs and Excise Act, 1964 | South African Revenue Service web sitesinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca https://www.sars.gov.za/faq/faq-what-is-the-r2585-fee-that-the-south-africa-post-office-charges-on-postal-items/ gümrükten geçirme işlem ücretlerine ulaşabilirsiniz. Bu ücret, SARS veya diğer kuruluşlar tarafından tahsil edilen herhangi bir gümrük vergisi, KDV vb.'nin üzerine eklenmektedir.

      Kaynak: Schedules to the Customs and Excise Act, 1964 | South African Revenue Service

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %0,04 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 40. ülke konumundadır.

      Güney Afrika KDV Kanununa göre, gümrük değeri 500 Güney Afrika randını aşmayan mallar KDV’den muaf ve %20 sabit (flat rate) ithalat vergisine tabidir. Yine aynı kanuna göre, posta yoluyla ithal edilen ve değeri 100 Güney Afrika randını aşmayan basılı kitaplar, gazeteler, dergiler ve periyodik yayınlar gümrük vergilerinden muaftır.

      Kaynak: Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu Trade Map - List of supplying markets for the product imported by South Africa in 2023

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesi’ne göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir: 

      • Menşe şahadetnamesi,
      • Ticari fatura,
      • Paketleme listesi,
      • Konşimento (Bill of Lading),
      • İthalat İzinleri ve sertifikaları (NRSC -Letter of Authority (LOA), EMC Certificate (CoC), ITAC İthalat İzin Belgesi, Phytosanitary Certificate, Veterinary Health Certificate)

      Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

      • Fatura numarası,
      • Para birimi,
      • Satıcı ve alıcı bilgileri,
      • Tarih,
      • Ürünlerin detaylı tanımı,
      • Gümrük tarife kodu,
      • Teslimat ve nakliye detayları,
      • Miktarı,
      • Değeri.
      DİKKAT

      Tüm belgelerin İngilizce yazılması gerekmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili, patent gibi konularda mutlaka Şirketler ve Fikri Mülkiyet Komisyonu’dur (Companies and Intellectual Property Commission - CIPC INTELLECTUAL PROPERTY ). Güney Afrika Cumhuriyeti’nin Madrid Protokolü'ne üye olmaması sebebiyle başvurular, doğrudan CIPC’ye ya da yetkili patent ve marka vekilleri aracılığıyla yapılmaktadır.

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazar yerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Örneğin; DHL Express’in standart gönderim seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 120 * 80 * 80

    • Maksimum ağırlık = 70 kg

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,
      • Varış noktasına,
      • Paket boyutuna/ ağırlığına.

      En yaygın hızlı kargo firmaları South African Post Office (SAPO South African Post Office ), DHL Express, FedEx, UPS, TNT Express, Aramex, The Courier Guy, PostNet’tir.

      Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu, stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Cape Town, Durban (eThekwini), Johannesburg, Pretoria ve Port Elizabeth (Gqeberha) öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazar yerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazar yerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazar yeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazar yeri sizin adınıza yapacaktır. 

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Güney Afrika Cumhuriyeti’nde ürün standartları ve paketleme ile ilgili uygulamalar, Güney Afrika Standartlar Bürosu (SABS) tarafından yönetilmektedir.

      Ürün paketleme ve etiketleme süreçlerinde İngilizce ürün bilgileri, menşe ülke, üretim ve son kullanma tarihleri gibi detayların eksiksiz bulunması zorunludur. Gıda ve et ürünlerinde, doğrudan menşe ülkeden yükleme yapılması ve ahşap ambalajlarda ISPM 15 standardına uygun olarak zararlılardan arındırma sertifikası (fümigasyon belgesi) bulundurulması gereklidir. Tekstil ve makine sektörlerinde ise ürün etiketleme, teknik spesifikasyonların belirtilmesi ve kullanım kılavuzu sunulması zorunludur.

      EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      ÖNERİ

      Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Etiketlerde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Ürün adı ve tanıtımı,
      • Menşei ülke,
      • Üretim ve son kullanma tarihleri,
      • İçindekiler,
      • Net ağırlığı ve hacmi,
      • Üreticinin adı ve adresi.
      DİKKAT

      Ürün içeriklerinizin satış yaptığınız platformlarda kullanılan teknolojiye uygunluğunu göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Platformlar

Makro
Massmart (Walmart)
Takealot.com
Küresel Pazaryeri
Neden Makro’da Satış?
Pazaryerine Git

Geniş bir ürün yelpazesi bulunan Makro, aynı zamanda Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki geniş lojistik ağı, güvenilir marka bilinilirliği, çok kanallı yapısı, pazarlama ve tanıtım desteği gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

Güney Afrika'daki e-ticaret pazarında %11,51 pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

55,4 milyon ABD dolarıdır

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Moda, Ev ve Mutfak Gereçleri, Kitaplar, Kişisel Bakım ürünleri

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Makro’nun kendi lojistik hizmetini kullanabilirsiniz.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart ve Mağazadan Teslim Alma (Click & Collect) gibi teslimat seçenekleri sunulmaktadır.

  • Kredi kartı, banka havalesi veya EFT, Makro hesap kartı gibi seçeneklerle ödeme yapılmaktadır.

Kaynak: Makro Online Site | Makro South Africa | Never Miss a Deal. Get the Best Deals Makro Online Site | Makro South Africa | Never Miss a Deal. Get the Best Deals

Genel Bakış

Courier Guy gibi Güney Afrika’daki yerel lojistik şirketlerini kullanmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Makro’nun satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

 Platformda satışı yapılabilecek ya da satışı yasaklı ürün listesine ulaşmak için satıcı olmak gerekmektedir.

Gerekli Belgeler

  • E-posta adresi ve iletişim bilgileri
  • İşletme adı yönetici kimlik numarası
  • İşletme türü
  • İşletme Sicil Numarası (varsa)
  • KDV kayıt numarası (varsa)
  • Kimlik belgesi,
  • Banka hesap bilgileri,
  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket sahibi olmanız gerekmemektedir.

Kaynak: Makro Marketplace

Satıcı Hesabı Türleri

Spesifik bir satıcı hesap türü bulunmamaktadır.

Abonelik ücreti aylık 200 Güney Afrika rantıdır. Her kategori için ayrı ayrı komisyon oranları uygulanmaktadır.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere https://seller.makro.co.za/fk-sp-static/fcc-nextgen-ui-sd/docs/New Makro Marketplace Seller Agreement.pdf? linkinden ulaşabilirsiniz.

Yerel Pazaryeri
Neden Massmart’ta Satış?
Pazaryerine Git

Massmart'ın sahip olduğu mağazalar ve çevrim içi platformlar, geniş bir müşteri tabanına erişim sağlamaktadır. Massmart, Walmart'ın bir iştirakidir bu nedenle, marka bilinilirliği sayesinde müşteriler arasında güvenilirlik ve kalite algısı oluşturmuştur. Kullanışlı teknik alt yapısı, sunduğu pazar analizleri ve veriye erişim sayesinde rekabet avantajı sunmaktadır.

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, ev aletleri, yapı malzemeleri, gıda ve yaşam tarzı.

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Massmart’ın kendi lojistik hizmetini kullanabilirsiniz.

Teslimat ve Ödeme

  • Massmart'ın bünyesindeki farklı markalar (örneğin, Makro, Game) kendi teslimat ve ödeme politikalarına sahiptir.
  • Kredi kartı, banka havalesi veya EFT gibi seçeneklerle ödeme yapılmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Massmart’ın satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

 Platformda satışı yapılabilecek ya da satışı yasaklı ürün listesi veya bilgisine ulaşmak için satıcı olmak gerekmektedir.

Gerekli Belgeler

  • E-posta adresi ve iletişim bilgileri,
  • Kimlik belgesi,
  • İşletme Sicil Numarası (varsa)
  • KDV kayıt numarası (varsa)
  • Banka hesap bilgileri,
  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket sahibi olmanız gerekmektedir.

Yerel Pazaryeri
Neden Takealot’ta Satış?
Pazaryerine Git

Geniş bir kullanıcı kitlesine satip olan Takealot.com, aynı zamanda geniş lojistik ağı ve teslimat hizmetleri, pazarlama, reklam desteği büyüme potansiyeliyle bir çok avantaj sunmaktadır.

Pazar Payı

Güney Afrika'daki e-ticaret pazarında %15 ile %20 arasında bir pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

1,15 milyar ABD dolarıdır.

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Oyuncak, Oyun, Moda, Market ürünleri, Kişisel bakım ürünleri

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Takealot Fullfilment hizmetini kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %54,26’sı erkek, %45,74'ü kadındır.
  • Müşterilerin ortalama yaşı 25-34 yaş arasıdır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart ve teslim alma noktasından teslim alma gibi teslimat seçenekleri sunulmaktadır.
  • Kredi kartı, banka kartı, Ozow, Mobicred (Taksitli), teslimatta nakit ödeme (Cash on delivery), MasterPass, Nedbank (Taksitli), PayFast ve Hediye kartı gibi seçeneklerle ödeme yapılmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Takealot.com’un satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

 Platformda satışı yapılabilecek ya da satışı yasaklı ürün listesine ulaşmak için satıcı olmak gerekmektedir.

Gerekli Belgeler

  • Takealot satıcı formu,

  • Tüzel kişilik ve şirket unvan bilgilerini beyan etmek.

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Uluslararası bir satıcı olarak kayıtlı işletme sahibi olmak gerekmektedir.

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Güney Afrika Cumhuriyeti’nde kullanılan resmi ölçü birimi Uluslararası Birimler Sistemi'dir (SI). Bu sistem, metre, kilogram, celsius (°C) ve saniye gibi temel birimlere dayanır.

Ürün açıklamaları İngilizce yazılmalıdır. Açıklama metinleri sade ve anlaşılır bir dille yazılmış, açıklayıcı ve bilgilendirici olmalıdır. İngilizce, Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki iş dünyasında yaygın olarak kullanılan ana dildir. Ayrıca, Zulu, Xhosa ve Afrikaans gibi yerel diller de belirli bölgelerde yaygın olduğundan, İngilizce ile birlikte çok dilli içerikler daha geniş bir kitleye ulaşmak için faydalı olabilmektedir.

Fiyatlandırma Detayları

Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır:

  1. Ürün maliyeti,

  2. Pazarlama maliyeti,

  3. İade oranlarının maliyete etkisi,

  4. Lojistik maliyetler,

  5. Vergiler,

  6. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  7. Rakip fiyatları,

  8. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Güney Afrika randı yerine 99,99 Güney Afrika randı olarak belirlemek verilebilir).

Güney Afrika Cumhuriyeti'nde tüketiciler genellikle kampanyalarda rekabetçi fiyatlar ve kaliteli ürünler aramaktadır. İngilizce açıklamalar ve kültürel hassasiyetlere dikkat edilmesi önemlidir. Güvenli ödeme sistemleri ve gizlilik taahhütleri tüketiciler için kritik unsurlardır. Müşteriler, olumlu yorumlar ve yüksek puanlamalara önem vermektedir. Kampanyalarda indirimlerin gerçekçi ve cazip olması beklenmektedir. Çevre dostu uygulamalar ve sürdürülebilirlik de tercihleri etkileyen faktörlerdendir.

Markaların Güney Afrika Cumhuriyeti’nde başarılı olabilmesi için yerel tüketicilerin marka ve kalite algısını anlamaları gerekmektedir. Satıcıların bu duruma yönelik hassasiyet geliştirmeleri çok önemlidir.

Tüketiciler için, ürünün kalitesi ve fiyat dengesi oldukça önem taşımaktadır. Ayrıca, güvenilir ve olumlu bir imaja sahip markalar daha fazla tercih edilmektedir.

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: Nüfusun %47,9’udur.

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler hafta içi 07:00 ve 08:30 ile 21:00 ve 23:00 arasındadır. Hafta sonları ise 14:00 ve 16:00 ile 21:00 ve 23:00 saatleri arasında çevrim içi alış veriş devam etmektedir. En yoğun alışveriş günleri: Noel, Black Friday, Cyber Monday, Sevgililer Günü (14 Şubat) gibi günlerdir.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için kullanıcılarının özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir.  Reklam verilecek platformları seçerken aşağıdaki stratejileri göz önünde bulundurabilirsiniz.

  • Hedef kitle,
  • İçerik,
  • Platform özellikleri,
  • Reklam format ve saati,
  • Platformların reklam politikalarına uygunluk.
İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülünde” yer alan “Döngüsel Dijital Pazarlama” konusunu inceleyebilirsiniz. Dijital Pazarlama - E-Kolay İhracat Platformu

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde Güney Afrika Cumhuriyeti’nin yerel dinamiklerine dikkat edilmelidir. Yerel tüketicilerin davranışları, bölgeye, demografiye ve diğer faktörlere göre değişmektedir.

Güney Afrika Cumhuriyeti’nde İngilizce, iş dünyasında ve e-ticarette yaygın olarak kullanılmaktadır, kullanılan diğer resmi diller de belirli bölgelerde önem taşımaktadır. Kampanyalarda kullanılan dilin resmi, nazik ve kapsayıcı olması Güney Afrikalı tüketiciler için önem arz etmektedir. Reklam içeriklerinin açık, anlaşılır ve kültürel hassasiyetlere uygun hazırlanması önemlidir.

Görsellerde ve metinlerde kültürel çeşitlilik yansıtılmalı, yerel değerler dikkate alınmalıdır. Şeffaf fiyatlandırma, kaliteli ürün ve müşteri memnuniyeti vurgulanmalıdır.

ÖNERİ

Pazarlama ve içerik üretirken faaliyet ve stratejilerinizde yerel Güney Afrika Cumhuriyeti  dinamiklerine dikkat etmenizi tavsiye ederiz.

Örneğin: Güney Afrika Cumhuriyeti’nde aile bağları ve topluluk ilişkileri güçlüdür. Kampanyalarınızda bu değerlere vurgu yaparak, tüketicilerle duygusal bir bağ kurabilirsiniz.

İPUCU

Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki farklı bölgelerde çeşitli gelenekler ve görenekler mevcuttur. Kampanyalarınızda bu yerel özellikleri dikkate alarak, hedef kitlenizle daha derin bir bağ kurabilirsiniz.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization)

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için son derece önemlidir. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.

  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.

  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin [Anasayfa - E-Kolay İhracat ] incelenmesi,

  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.

İPUCU

Anahtar kelime araştırması yaparken Google Keyword Planner–Ahrefs-SEMrush–Moz pro - Screaming Frog

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki yasalara uygun olmasını sağlamak için:

  • Alıcıların açık rızasını alın. E-posta pazarlama mesajları göndermeden önce, alıcıların açık rızasını almanız gerekmektedir. Bu, alıcıların e-posta pazarlama listesine abone olmalarını veya e-posta pazarlama mesajları almayı kabul etmelerini sağlayarak yapılabilmektedir.
  • E-posta pazarlaması yaparken, alıcıların kişisel verilerinin korunması ve gizliliğinin sağlanması esastır. Kişisel verilerin işlenmesi sırasında, ilgili yasal düzenlemelere uyulmalıdır.
  • E-posta pazarlama mesajlarınızda açık ve şeffaf olmanız gerekmektedir. E-posta pazarlama mesajlarınızda kim olduğunuzu, ne tür ürünler veya hizmetler sunduğunuzu ve neden alıcıya e-posta gönderdiğinizi açıkça belirtmeniz gerekmektedir.
  • Alıcıların e-posta pazarlama mesajlarınızdan abone olmalarını kolaylaştırın. Alıcıların e-posta pazarlama listelerinizden abone olmalarını kolay bir yol sunmanız gerekmektedir. Bunu, e-posta pazarlama mesajlarınızda bir "abonelikten çık" bağlantısı sağlayarak yapabilirsiniz.
DİKKAT

Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

E-postalarda, "Abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

E-postalarda, toplanan kişisel verilerin nasıl işlenmesi ve korunması gerektiğine dair bilgi vermeniz gerekmektedir.

ÖNERİ

E-posta pazarlamasında GPDR ve UODO’ya göre altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye ederiz. İlgili firmalara Profesyonel Çözüm Ortakları veya Dijital Pazarlama Araçları ile ilgili konu başlıklarından ulaşabilirsiniz.

ÖNERİ

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki yasalara uygun olduğundan emin olmak için bir avukata danışmanız önerilmektedir.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
SnappSales

SnappSales: Dijital pazarlama ve potansiyel müşteri oluşturma (Lead Generation) üzerine uzmanlaşmış bir platformdur. Özellikle yerel pazar analizleri sunmaktadır.

SA Yellow Pages

SA Yellow Pages: Bölgesel SEO açısından işletmelerin görünürlüğünü artırmak için kullanılmaktadır.

E-Posta Pazarlama Araçları

Yerel bir E-Posta Pazarlama Aracına bulunmamaktadır. Genel olarak küresel ve bölgesel araçlar tercih edilmektedir. Bunun dışında Güney Afrika Cumhuriyeti merkezli bazı dijital pazarlama ajansları, sosyal medya yönetimi ve izleme hizmeti sunmaktadır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
ShowMB South Africa

ShowMB South Africa: Güney Afrika'daki sosyal medya etkileyicilerini sektörlere ve ilgi alanlarına göre sınıflandıran bir platformdur. Markaların, hedef kitlelerine uygun sosyal medya etkileyicilerini bulmalarına yardımcı olmaktadır.

Teamfluencer

Teamfluencer: Geniş bir sosyal medya etkileyicisi ağı sunarak markaların ihtiyaçlarına özel çözümler sağlmaktadır. Platform, süreçleri kolaylaştırırken hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşılmasına yardımcı olmaktadır.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
SmartPrice

SmartPrice: Güney Afrika'da milyonlarca ürünün fiyatlarını karşılaştırmanıza ve en iyi fırsatları bulmanıza olanak tanıyan lider bir fiyat karşılaştırma platformudur.

Hellopeter

Hellopeter: Güney Afrika'da tüketicilerin şirketlerle ilgili deneyimlerini paylaşabildiği ve işletmelerin müşteri geri bildirimlerini yönetebildiği önde gelen bir çevrim içi inceleme platformudur.

Mobil Pazarlama Araçları
Mobitainment

Mobitainment: SMS, USSD ve mobil uygulama geliştirme gibi hizmetler sunarak markaların mobil platformlarda hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlamaktadır.

Digitata Insights

Digitata Insights: Mobil kullanıcı davranışlarını analiz ederek markaların hedef kitlelerine uygun mobil pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.

Programatik Reklamcılık Platformları

AdMarula: Performans tabanlı pazarlama çözümleri sunmaktadır. Reklam verenler ve yayıncılar arasında bağlantı kurarak, hedef kitleye ulaşmayı ve dönüşümleri artırmayı amaçlamaktadır.

Popimedia: Sosyal medya ve dijital reklamcılık alanında programatik çözümler sunmaktadır. Özellikle Facebook ve Instagram gibi platformlarda reklam kampanyalarının otomatikleştirilmesi ve optimize edilmesine yardımcı olmaktadır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor