Yıllık Ekonomik Büyüme
- GSYH (Nominal) Sıralaması: 40
- GYSH (PPP) Sıralaması: 31
- Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 403 milyar ABD doları (2023).
- Yıllık Ekonomik Büyüme: %0,7 (2023).
Kişisel Verilerin Korunması Yasası (Protection of Personal Information Act (POPIA)) - 2013 Protection of Personal Information Act (POPI Act) - POPIA ve Promotion of Access to Information Act (PAIA) - 2000 Promotion of Access to Information Act 2 of 2000 | South African Government
Tüketiciyi Koruma Yasası (Consumer Protection Act (CPA) - 2008) Consumer Protection Act 68 of 2008 | South African Government
Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Güney Afrika Cumhuriyeti dış ticaret düzenlemeleri ithal edilen ürünün türüne, ülkesine ve varış yerine göre değişiklik gösterebilmektedir.
Vergi kanunları (Income Tax Act - 1962) Income Tax Act 58 of 1962 | South African Governmenthttps://www.gov.za/documents/value-added-tax-act-12-may-2015-0846
Dış ticaret Kanunları (Customs and Excise Act - 1964) https://www.gov.za/documents/customs-and-excise-act-31-jul-1964-0000 (International Trade Administration Act (ITAA) - 2002) International Trade Administration Act 71 of 2002 | South African Government
Elektronik Ticaret ve İletişim yasası Electronic Communications and Transactions Act (ECTA) - 2002
Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Güney Afrika Cumhuriyet’inde veri güvenliği ve gizliliği Kişisel Verilerin Korunması Yasası (Protection of Personal Information Act (POPIA)) - 2013 tarafından düzenlenmektedir.
Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın. GDPR’ye göre olgunlaştırılmış, “Veri İhlallerini” tespit edin. Bunlara yanıt vermek için sistemler ve prosedürler oluşturun. Bunları web sitenizde yayınlayın.
Güney Afrika Cumhuriyeti'’nde GDPR (Avrupa Genel Veri Koruma Yönetmeliği) doğrudan uygulanmamaktadır. Güney Afrika’da e-ticaret yapıyorsanız, müşterilerinizin kişisel verilerini GDPR'ye uygun şekilde işlemeniz gerekmektedir. Dijital pazarlama, e-ticaret gibi konular ülkede kişisel verilerin korunması noktasında en önemli konuların başında gelmektedir.
(GDPR: Genel Veri Koruma Politikaları)
Güvenli Ödeme İşlemleri müşterilerinizin ödeme bilgilerini korumak amacıyla takip edilmesi gereken kanunları ve uygulamaları içermektedir. Güney Afrika Cumhuriyeti’nde güvenli ödeme işlemleri ile ilgili kanunlar ve uygulamalar aşağıda belirtilmiştir:
Güney Afrika Cumhuriyeti’nde kişisel verilerin korunması yasasına uygun şeffaf bir gizlilik politikası oluşturup, bunu uygulamanız gerekmektedir. Tüketicilerin korunması, gizlilik hakları ve şeffaf ticari uygulamalar açısından kritik mevzuatlara aşağıdaki linkleri takip ederek ulaşabilirsiniz.
İade ve Garanti:
Cayma Hakkı: Belirli sözleşme türlerinde, tüketiciler herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Bu hak, genellikle mesafeli satış sözleşmeleri gibi durumlarda geçerlidir.
İade Süreci: Tüketiciler, satın aldıkları ürünlerde belirli koşullar altında iade hakkına sahiptir. Özellikle ayıplı mal veya hizmetlerde, tüketiciler bedel iadesi, ürünün değiştirilmesi veya onarımı gibi taleplerde bulunabilmektedir.
Garanti Süresi: Satıcılar, sattıkları ürünler için belirli bir garanti süresi sunmak zorundadır. Bu süre zarfında ürünlerde ortaya çıkan üretim hataları veya kusurlar, satıcı tarafından ücretsiz olarak onarılmalı, değiştirilmelidir.
Yasal Garanti: Güney Afrika'da satılan ürünler, genel olarak ürünün türüne göre 1-5 yıl yasal garanti kapsamındadır. Bu süre zarfında, ürünün ayıplı olması durumunda tüketiciler, ücretsiz onarım, değiştirme veya para iadesi talep edebilmektedirler.
İade İstisnaları:
Özel siparişle üretilmiş ürünler,
Dijital içerik (örneğin, e-kitap, müzik veya video),
Hijyenik ürünler (örneğin, iç çamaşırı veya tıraş bıçakları),
Hızla bozulan veya son kullanma tarihi yaklaşan ürünler.
Kaynak: Tüketiciyi Koruma Yasası (Consumer Protection Act (CPA) - 2008) Consumer Protection Act 68 of 2008 | South African Government
Güney Afrika Cumhuriyeti'nde e-ticaret yapan satıcıların, tüketiciyi bilgilendirme yükümlülüğü, Kişisel Verilerin Korunması yasalarına uyum, doğru ürün/hizmet bilgilendirmesi, güvenli ödeme sistemleri kullanımı ve cayma hakkı gibi tüketici haklarına saygı göstermeleri gerekmektedir. Ayrıca, mesafeli satış sözleşmesi, veri koruma politikaları ve iade/garanti koşullarını içeren yasal belgelerin eksiksiz sunulması zorunludur. Yasal güncellemelerin düzenli takip edilmesi, pazarlama iletişimlerinde izinli gönderim yapılması ve Güney Afrika Gelir İdaresi'ne (SARS) uyumlu olarak vergi ve gümrük prosedürlerinin eksiksiz uygulanması, yasal uyum açısından kritik öneme sahiptir.
Güney Afrika’da sadece e-ticarete yönelik özel bir satışı yasak ürün bulunmamakla birlikte bazı ürünlerle ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar olabilmektedir. Detaylı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Arrival in SA | South African Revenue Service Prohibited, restricted and counterfeit goods | South African Revenue Service
Güney Afrika Cumhuriyeti'nde satış sonrası teknik destek, ülkenin çok dilli yapısını göz önünde bulundurarak, başta İngilizce olmak üzere Afrikaansca dilinde açık ve anlaşılır bir iletişimle sağlanmalıdır. Kültürel hassasiyetlere saygı gösterilmeli, sabır ve anlayışla hizmet sunulmalıdır. Tüketicilere tercih ettikleri dilde hizmet sunmak, güven duygusunu artırmaktadır. Hızlı, güvenilir destek, erişilebilir iletişim kanalları ve net hizmet standartları müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırmaktadır.
Güney Afrika Cumhuriyeti'nde yanıltıcı reklamlara karşı koruma Reklam Düzenleme Kurulu (ARB) tarafından denetlenmektedir ve aşağıdaki yasalar tarafından çerçevelenmiştir.
Tüketiciyi Koruma Yasası (Consumer Protection Act (CPA) - 2008) Consumer Protection Act 68 of 2008 | South African Government
Uluslararası Reklam Uygulama Kodu (International Code of Advertising Practice) Welcome to the Advertising Regulatory Board
E-ihracatta vergilendirme, satışın nerede gerçekleştiğine ve malın nerede teslim edildiğine bağlı olarak değişmektedir.
Güney Afrika Cumhuriyeti'nde vergilendirme sistemi, bireyler ve işletmeler için çeşitli vergi türlerini içeren kapsamlı bir yapıya sahiptir. Bu sistem, Güney Afrika Gelir İdaresi (South African Revenue Service - SARS) tarafından yönetilmektedir.
Türkiye ile Güney Afrika arasında “Ticaret ve Ekonomik İşbirliği” ve “Çifte Vergilendirmeyi Önleme” ikili anlaşmaları yürürlüktedir.
Katma Değer Vergisi standart oranı %15’tir. Temel gıda maddeleri, tarım amaçlı ürünler, yakıtlar ve işletmelerin satışları gibi bazı durumlar KDV’den muaftır.
Güney Afrika’da kazanılan gelirler için uygulanan Gelir Vergisi oranı ise gelir seviyesine göre %18 ile %45 arasında değişmektedir.
Kaynak: Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu
Güney Afrika Cumhuriyeti Gelir İdaresi web sitesini ziyaret ederek güncel gümrük tarifelerine ulaşabilirsiniz. Companies, Trusts and Small Business Corporations (SBC) | South African Revenue Service
Ticaret Bakanlığı web sitesinde Güney Afrika Cumhuriyeti ile ilgili güncel ticaret verileri ve sektörel bilgiler de bulabilirsiniz: Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu
Yatırım yapmayı veya Güney Afrika Cumhuriyeti’nde iş kurmayı düşünüyorsanız, bir vergi uzmanına danışmanız gerekmektedir.
İthalat üzerinden alınmakta olan gümrük vergisi tarifesi ürünün türüne ve hangi ülkeden ithal edildiğine göre değişmektedir.
Türkiye ile Güney Afrika arasında STA veya Gümrük Birliği olmadığından, Güney Afrika’ya Türkiye’den yapılan ihracat genel gümrük vergisi oranlarına tabidir. Detaylı bilgiye Schedules to the Customs and Excise Act, 1964 | South African Revenue Service web sitesinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca https://www.sars.gov.za/faq/faq-what-is-the-r2585-fee-that-the-south-africa-post-office-charges-on-postal-items/ gümrükten geçirme işlem ücretlerine ulaşabilirsiniz. Bu ücret, SARS veya diğer kuruluşlar tarafından tahsil edilen herhangi bir gümrük vergisi, KDV vb.'nin üzerine eklenmektedir.
Kaynak: Schedules to the Customs and Excise Act, 1964 | South African Revenue Service
Dünya ithalatında %0,04 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 40. ülke konumundadır.
Güney Afrika KDV Kanununa göre, gümrük değeri 500 Güney Afrika randını aşmayan mallar KDV’den muaf ve %20 sabit (flat rate) ithalat vergisine tabidir. Yine aynı kanuna göre, posta yoluyla ithal edilen ve değeri 100 Güney Afrika randını aşmayan basılı kitaplar, gazeteler, dergiler ve periyodik yayınlar gümrük vergilerinden muaftır.
Kaynak: Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu Trade Map - List of supplying markets for the product imported by South Africa in 2023
Gümrük Beyannamesi’ne göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir:
Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:
Tüm belgelerin İngilizce yazılması gerekmektedir.
Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili, patent gibi konularda mutlaka Şirketler ve Fikri Mülkiyet Komisyonu’dur (Companies and Intellectual Property Commission - CIPC INTELLECTUAL PROPERTY ). Güney Afrika Cumhuriyeti’nin Madrid Protokolü'ne üye olmaması sebebiyle başvurular, doğrudan CIPC’ye ya da yetkili patent ve marka vekilleri aracılığıyla yapılmaktadır.
Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları
Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazar yerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.
Örneğin; DHL Express’in standart gönderim seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:
Uzunluk + En + Yükseklik = 120 * 80 * 80
Maksimum ağırlık = 70 kg
E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.
Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir:
En yaygın hızlı kargo firmaları South African Post Office (SAPO South African Post Office ), DHL Express, FedEx, UPS, TNT Express, Aramex, The Courier Guy, PostNet’tir.
Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu, stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Cape Town, Durban (eThekwini), Johannesburg, Pretoria ve Port Elizabeth (Gqeberha) öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.
Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?
Ürünlerinizi ilgili pazar yerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.
Ürünleriniz ilgili pazar yerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.
Satış oldukça pazar yeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.
Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazar yeri sizin adınıza yapacaktır.
Güney Afrika Cumhuriyeti’nde ürün standartları ve paketleme ile ilgili uygulamalar, Güney Afrika Standartlar Bürosu (SABS) tarafından yönetilmektedir.
Ürün paketleme ve etiketleme süreçlerinde İngilizce ürün bilgileri, menşe ülke, üretim ve son kullanma tarihleri gibi detayların eksiksiz bulunması zorunludur. Gıda ve et ürünlerinde, doğrudan menşe ülkeden yükleme yapılması ve ahşap ambalajlarda ISPM 15 standardına uygun olarak zararlılardan arındırma sertifikası (fümigasyon belgesi) bulundurulması gereklidir. Tekstil ve makine sektörlerinde ise ürün etiketleme, teknik spesifikasyonların belirtilmesi ve kullanım kılavuzu sunulması zorunludur.
EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)
Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait Güney Afrika Cumhuriyeti Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
Etiketlerde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:
Ürün içeriklerinizin satış yaptığınız platformlarda kullanılan teknolojiye uygunluğunu göz önünde bulundurmayı unutmayın.
Geniş bir ürün yelpazesi bulunan Makro, aynı zamanda Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki geniş lojistik ağı, güvenilir marka bilinilirliği, çok kanallı yapısı, pazarlama ve tanıtım desteği gibi avantajlar sunmaktadır.
Pazar Payı
Güney Afrika'daki e-ticaret pazarında %11,51 pazar payına sahiptir.
55,4 milyon ABD dolarıdır
Elektronik, Moda, Ev ve Mutfak Gereçleri, Kitaplar, Kişisel Bakım ürünleri
Lojistik & Kargo
Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Makro’nun kendi lojistik hizmetini kullanabilirsiniz.
Teslimat ve Ödeme
Standart ve Mağazadan Teslim Alma (Click & Collect) gibi teslimat seçenekleri sunulmaktadır.
Kredi kartı, banka havalesi veya EFT, Makro hesap kartı gibi seçeneklerle ödeme yapılmaktadır.
Kaynak: Makro Online Site | Makro South Africa | Never Miss a Deal. Get the Best Deals Makro Online Site | Makro South Africa | Never Miss a Deal. Get the Best Deals
Genel Bakış
Courier Guy gibi Güney Afrika’daki yerel lojistik şirketlerini kullanmaktadır.
Satışı Yapılabilecek Ürünler
Platformda satışı yapılabilecek ya da satışı yasaklı ürün listesine ulaşmak için satıcı olmak gerekmektedir.
Gerekli Belgeler
Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket sahibi olmanız gerekmemektedir.
Kaynak: Makro Marketplace
Satıcı Hesabı Türleri
Spesifik bir satıcı hesap türü bulunmamaktadır.
Abonelik ücreti aylık 200 Güney Afrika rantıdır. Her kategori için ayrı ayrı komisyon oranları uygulanmaktadır.
Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere https://seller.makro.co.za/fk-sp-static/fcc-nextgen-ui-sd/docs/New Makro Marketplace Seller Agreement.pdf? linkinden ulaşabilirsiniz.
Massmart'ın sahip olduğu mağazalar ve çevrim içi platformlar, geniş bir müşteri tabanına erişim sağlamaktadır. Massmart, Walmart'ın bir iştirakidir bu nedenle, marka bilinilirliği sayesinde müşteriler arasında güvenilirlik ve kalite algısı oluşturmuştur. Kullanışlı teknik alt yapısı, sunduğu pazar analizleri ve veriye erişim sayesinde rekabet avantajı sunmaktadır.
Elektronik, ev aletleri, yapı malzemeleri, gıda ve yaşam tarzı.
Lojistik & Kargo
Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Massmart’ın kendi lojistik hizmetini kullanabilirsiniz.
Teslimat ve Ödeme
Satışı Yapılabilecek Ürünler
Platformda satışı yapılabilecek ya da satışı yasaklı ürün listesi veya bilgisine ulaşmak için satıcı olmak gerekmektedir.
Gerekli Belgeler
Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket sahibi olmanız gerekmektedir.
Geniş bir kullanıcı kitlesine satip olan Takealot.com, aynı zamanda geniş lojistik ağı ve teslimat hizmetleri, pazarlama, reklam desteği büyüme potansiyeliyle bir çok avantaj sunmaktadır.
Pazar Payı
Güney Afrika'daki e-ticaret pazarında %15 ile %20 arasında bir pazar payına sahiptir.
1,15 milyar ABD dolarıdır.
Elektronik, Oyuncak, Oyun, Moda, Market ürünleri, Kişisel bakım ürünleri
Lojistik & Kargo
Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Takealot Fullfilment hizmetini kullanabilirsiniz.
Müşteri Demografisi
Teslimat ve Ödeme
Satışı Yapılabilecek Ürünler
Platformda satışı yapılabilecek ya da satışı yasaklı ürün listesine ulaşmak için satıcı olmak gerekmektedir.
Gerekli Belgeler
Takealot satıcı formu,
Tüzel kişilik ve şirket unvan bilgilerini beyan etmek.
Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Uluslararası bir satıcı olarak kayıtlı işletme sahibi olmak gerekmektedir.
Resmi Ölçü Birimi: Güney Afrika Cumhuriyeti’nde kullanılan resmi ölçü birimi Uluslararası Birimler Sistemi'dir (SI). Bu sistem, metre, kilogram, celsius (°C) ve saniye gibi temel birimlere dayanır.
Ürün açıklamaları İngilizce yazılmalıdır. Açıklama metinleri sade ve anlaşılır bir dille yazılmış, açıklayıcı ve bilgilendirici olmalıdır. İngilizce, Güney Afrika Cumhuriyeti’ndeki iş dünyasında yaygın olarak kullanılan ana dildir. Ayrıca, Zulu, Xhosa ve Afrikaans gibi yerel diller de belirli bölgelerde yaygın olduğundan, İngilizce ile birlikte çok dilli içerikler daha geniş bir kitleye ulaşmak için faydalı olabilmektedir.
Fiyatlandırma Detayları
Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır:
Ürün maliyeti,
Pazarlama maliyeti,
İade oranlarının maliyete etkisi,
Lojistik maliyetler,
Vergiler,
Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,
Rakip fiyatları,
Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Güney Afrika randı yerine 99,99 Güney Afrika randı olarak belirlemek verilebilir).
Güney Afrika Cumhuriyeti'nde tüketiciler genellikle kampanyalarda rekabetçi fiyatlar ve kaliteli ürünler aramaktadır. İngilizce açıklamalar ve kültürel hassasiyetlere dikkat edilmesi önemlidir. Güvenli ödeme sistemleri ve gizlilik taahhütleri tüketiciler için kritik unsurlardır. Müşteriler, olumlu yorumlar ve yüksek puanlamalara önem vermektedir. Kampanyalarda indirimlerin gerçekçi ve cazip olması beklenmektedir. Çevre dostu uygulamalar ve sürdürülebilirlik de tercihleri etkileyen faktörlerdendir.
Markaların Güney Afrika Cumhuriyeti’nde başarılı olabilmesi için yerel tüketicilerin marka ve kalite algısını anlamaları gerekmektedir. Satıcıların bu duruma yönelik hassasiyet geliştirmeleri çok önemlidir.
Tüketiciler için, ürünün kalitesi ve fiyat dengesi oldukça önem taşımaktadır. Ayrıca, güvenilir ve olumlu bir imaja sahip markalar daha fazla tercih edilmektedir.
SnappSales: Dijital pazarlama ve potansiyel müşteri oluşturma (Lead Generation) üzerine uzmanlaşmış bir platformdur. Özellikle yerel pazar analizleri sunmaktadır.
SA Yellow Pages: Bölgesel SEO açısından işletmelerin görünürlüğünü artırmak için kullanılmaktadır.
Yerel bir E-Posta Pazarlama Aracına bulunmamaktadır. Genel olarak küresel ve bölgesel araçlar tercih edilmektedir. Bunun dışında Güney Afrika Cumhuriyeti merkezli bazı dijital pazarlama ajansları, sosyal medya yönetimi ve izleme hizmeti sunmaktadır.
ShowMB South Africa: Güney Afrika'daki sosyal medya etkileyicilerini sektörlere ve ilgi alanlarına göre sınıflandıran bir platformdur. Markaların, hedef kitlelerine uygun sosyal medya etkileyicilerini bulmalarına yardımcı olmaktadır.
Teamfluencer: Geniş bir sosyal medya etkileyicisi ağı sunarak markaların ihtiyaçlarına özel çözümler sağlmaktadır. Platform, süreçleri kolaylaştırırken hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşılmasına yardımcı olmaktadır.
SmartPrice: Güney Afrika'da milyonlarca ürünün fiyatlarını karşılaştırmanıza ve en iyi fırsatları bulmanıza olanak tanıyan lider bir fiyat karşılaştırma platformudur.
Hellopeter: Güney Afrika'da tüketicilerin şirketlerle ilgili deneyimlerini paylaşabildiği ve işletmelerin müşteri geri bildirimlerini yönetebildiği önde gelen bir çevrim içi inceleme platformudur.
Mobitainment: SMS, USSD ve mobil uygulama geliştirme gibi hizmetler sunarak markaların mobil platformlarda hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlamaktadır.
Digitata Insights: Mobil kullanıcı davranışlarını analiz ederek markaların hedef kitlelerine uygun mobil pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.
AdMarula: Performans tabanlı pazarlama çözümleri sunmaktadır. Reklam verenler ve yayıncılar arasında bağlantı kurarak, hedef kitleye ulaşmayı ve dönüşümleri artırmayı amaçlamaktadır.
Popimedia: Sosyal medya ve dijital reklamcılık alanında programatik çözümler sunmaktadır. Özellikle Facebook ve Instagram gibi platformlarda reklam kampanyalarının otomatikleştirilmesi ve optimize edilmesine yardımcı olmaktadır.