İspanya

İspanya

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 48.94 milyon
Nüfus Tipi Yaşlanan Nüfus
Para Birimi Avro (Euro) €
Nüfus Oranı
Kadın
%51
Erkek
%49
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 15
  • GSYH (PPP) Sıralaması: 15
  • Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 1,38 trilyon ABD doları
  • Yıllık Ekonomik Büyüme: % 2,7 (2023)
  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 16.634,98 avro (2023)
  • Hane Başı Harcama Tutarı: 43.913,17 avro (2023)

Kaynak: Bu veriler World Bank'ten alınmıştır.

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

E-ticaret harcamalarının 2023 yılındaki toplam hacmi: 84,17 milyar avrodur.

Kaynak: CNMC Data

Perakendenin Son 2 Yıldaki Büyüme Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı; %10,7’i iken 2023 yılında %10,4’tür.

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %85,1

  • İnternet Kullanım Oranı

    %95,8

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Kredi kartı En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri PayPal

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Dijital ödeme yöntemleri Kredi Kartı

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Banka Kartı Havale

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri Bizum Mobil Ödeme Çözümleri Apple Pay Mobil Ödeme Çözümleri Google Pay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum

    İspanya’da E-ticaret yapmak için temelde dikkat edilmesi gereken yasalar ve mevzuatlar aşağıdadır:

     

    Avrupa Birliği Düzenlemeleri:

    Avrupa Birliği’nde aşağıda belirtilen yasal düzenlemeler mevcuttur.

    • Tüketici Hakları Direktifi,
    • Veri Koruma Yönetmeliği,
    • Elektronik Ticaret Direktifi.

     

    Diğer düzenleme ve e-ticarete ilişkin detaylı kanun ve yönetmelikler:

    • Tüketici Haklarının Korunması (2011/83/AB sayılı Yönetmelik)
    • Kişisel ve Ticari Verilerin Korunması (2016/679 sayılı AB Tüzüğü)
    • Avrupa Birliği’nde çevrim içi sözleşmelerin kurulması ve elektronik imzalar gibi konularda hükümler, (Elektronik Ticaret Direktifi 2000/31/AB),
    • Avrupa Birliği Ürün Güvenliği Genel Direktifi (2001/95/AB),
    • Avrupa Birliği Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi (2005/29/AB),
    • Avrupa Birliği Ödeme Hizmetleri Direktifi (2007/64/AB),
    • Avrupa Birliği Uzaktan Satışlarda KDV Yönetmeliği (2017/2455),

    İlgili diğer Avrupa Birliği yasal metinleri aşağıda yer almaktadır:

    • Birlik genelinde yüksek düzeyde ortak siber güvenlik önlemleri hakkında Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 14 Aralık 2022 tarihli 2022/2555 sayılı Direktifi,
    • Directive - 2022/2555 - EN - EUR-Lex
    • Dijital Hizmetler için Tek Pazar hakkındaki Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 19 Ekim 2022 tarihli 2022/2065 sayılı Tüzüğü

    Regulation - 2022/2065 - EN - DSA - EUR-Lex

    • Dijital sektörde rekabete açık ve adil piyasalar hakkında Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 14 Eylül 2022 tarihli 2022/1925 sayılı Tüzüğü

    Regulation - 2022/1925 - EN - EUR-Lex

    DİKKAT

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmeniz gerekmektedir. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      İspanya’da dış ticaret düzenlemelerini yapan birçok kurum ve yasa mevcuttur. Dış ticaret düzenlemeleri, hem ulusal hem de Avrupa Birliği (AB) mevzuatları çerçevesinde şekillenmektedir. Bu düzenlemeleri uygulayan başlıca kurumlar ve ilgili yasalar şunlardır:

      Kurumlar:

       

       Yasal düzenlemeler:

      DİKKAT

      Yukarıda belirtilen kuruluşlara ilaveten, belirli ürünlere ilişkin dış ticaretle ilgili sorumlulukları olan başka bakanlıklar da vardır: Tarım, Balıkçılık ve Gıda Bakanlığı (canlı hayvanlar, hayvansal ürünler, yan ürünler, genetik materyal ve hayvan yemi), Sağlık Bakanlığı (insana yönelik ilaçlar, veteriner ilaçları, tıbbi cihazlar, kozmetikler, biyositler ve kişisel bakım ürünleri; gıda ile temas eden ürünler vb.), Kültür ve Spor Bakanlığı (kültürel mallar), Ekolojik Dönüşüm ve Demografik Mücadele Bakanlığı (tehlikeli kimyasallar) vb.

      DİKKAT

      Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    İspanya'da veri güvenliği ve gizliliği, hem Avrupa Birliği (AB) düzenlemeleri hem de ulusal yasalarla korunmaktadır.

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Tüketiciler, satın alacakları ürün veya hizmetler hakkında tam ve doğru bilgi alma hakkına sahiptir. Bu durum, ürünün özellikleri, fiyatı, garanti koşulları ve iade politikalarını içermektedir.

      • Tüketiciler, belirli koşullar altında satın aldıkları ürün veya hizmetlerden cayma hakkına sahiptir. Özellikle mesafeli satışlarda (örneğin, internet üzerinden yapılan alışverişlerde) tüketiciler, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkını kullanabilmektedirler.

      • Cayma hakkının kullanılması için 14 günlük süre, tüketicinin ürünü teslim aldığı gün veya hizmet söz konusu olduğunda sözleşmenin kurulduğu gün başlar. Satıcının tüketiciyi cayma hakkı konusunda bilgilendirmemesi halinde, bu süre otomatik olarak 12 aya kadar uzatılır.

      • Satın alınan ürünlerde ortaya çıkan ayıplar için tüketiciler, yasal garanti süresi içinde ücretsiz onarım, değiştirme veya para iadesi talep edebilmektedir. İspanya'da yasal garanti süresi genellikle 2 yıldır.

      • İade edilecek ürünün kullanılmamış, orijinal ambalajında ve satılabilir durumda olması gerekmektedir. Ayrıca, ürünle birlikte fatura veya satış fişinin de ibraz edilmesi istenmektedir.

      • Satıcı tarafından aksi belirtilmediği sürece, iade nakliye masrafları genellikle tüketici tarafından karşılanmaktadır. Ancak, satıcı satın alma işlemi tamamlanmadan önce tüketiciyi bu politika hakkında açıkça bilgilendirmelidir.

       

      İade İstisnaları:

      • Kişiye özel olarak hazırlanmış veya uyarlanmış ürünler,

      • Mühürlü, ambalajı açılmış olan, hijyen veya sağlık nedeniyle iadesi uygun olmayan ürünler,

      • Dijital içerikler. (örneğin, e-kitaplar, müzik veya filmler).

       

      Kaynak: Tüketicinin Korunması Genel Kanunu ve Diğer Tamamlayıcı Kanunlar (Ley General para la Defensa de los Consumidores y Usuarios y otras leyes complementarias) BOE-A-2007-20555 Real Decreto Legislativo 1/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General para la Defensa de los Consumidores y Usuarios y otras leyes complementarias.

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      İspanyolca, İspanya'nın resmi dilidir ve tüm ticari iletişimde, ürün ambalajları, satış sözleşmeleri ve müşteri hizmetleri iletişimi için geçerlidir. E-ihracat sürecinde müşteri ile kurulan iletişimde İspanyolca dışında başka bir dil kullanılıyorsa, İspanyolca çevirinin de sunulması zorunludur. Bu durum, ürünün özellikleri, fiyatı, teslimat ve iade koşulları ve garanti kapsamı için de geçerlidir.

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Teknik destek ve hizmet dili İspanyolca olmalıdır. Satıcılar, İspanyolca konuşan müşteri hizmetleri temsilcileri bulundurmalıdır. Teknik destek sırasında karmaşık terimlerden kaçınılmalı ve bilgiler açık, basit bir şekilde sunulmalıdır. Müşteri destek sürecinde empati ve sabır göstermek çok önemlidir. İspanyol kültüründe nezaket ve yakın ilgi olumlu karşılanmaktadır.

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      İspanya’da yanıltıcı reklamlara karşı aşağıda belirtilen yasalar ve yönetmelikler bulunmaktadır.

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    İspanya'da vergilendirme sistemi, merkezi hükümet, yerel yönetimler ve sosyal güvenlik sistemi tarafından toplanan vergilerden oluşmaktadır.

     

    Merkezi hükümet tarafından toplanan başlıca vergiler şunlardır:

    • Gelir Vergisi (Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas - IRPF): Gelir vergisi, artan oranlı bir sisteme göre uygulanmaktadır. Gelir ne kadar yüksek olursa, vergi oranı da o kadar yüksek olmaktadır.
    • Katma değer vergisi (Impuesto sobre el Valor Añadido - IVA): Standart olarak %21 olarak uygulanmaktadır. Bazı ürünlerde (Temel ihtiyaç maddeleri, kitaplar, ilaçlar gibi) %10 ile %4 arasında değişmektedir.
    • Kurumlar vergisi : %25’tir. Ancak, yeni kurulan şirketler için ilk iki yıl boyunca %15'lik indirimli bir oran uygulanmaktadır.

     

    Kaynak: İspanya - Gelir Vergi Oranı | 1995-2024 Veri | 2025-2027 Tahmin

    İPUCU

    İspanya'da vergi oranları sektör ve ürünlere göre değişim göstermektedir. Bu nedenle, İspanya'da vergi ile ilgili sorularınız varsa, bir vergi danışmanından veya avukattan yardım almanız önerilir.

    • Gümrük Vergileri

      Avrupa Birliği üyesi ülkelerden İspanya'ya ithal edilen mallar için gümrük vergisi uygulanmamaktadır. Avrupa Birliği üyesi olmayan ülkelerden ithal edilen mallar için ise gümrük vergisi oranları, Avrupa Birliği tarafından belirlenmektedir.

      Türkiye ile Avrupa Birliği arasında Gümrük Birliği Anlaşması olduğundan, sanayi ürünleri ve işlenmiş tarım ürünleri için ATR dolaşım belgesi gereklidir. Bu belge, ürünlerin gümrük vergisinden muaf olarak ithal edilmesini sağlamaktadır.

       

      Import One Stop Shop IOSS, Avrupa Birliği (AB) 150 avro altı gönderiler için KDV'yi kolayca beyan etmenizi ve ödemenizi sağlayan bir sistemdir. Bu sistem, e-ticaret satıcıları için önemli avantajlar sunar:

      Bu avantajlar aşağıda gösterilmiştir:

      • Basitleştirilmiş KDV beyanları: Tek bir IOSS beyanı ile tüm AB ve İngiltere'ye gönderilen 150 avro altı gönderiler için KDV beyan edilebilmektedir.

      • Zaman tasarrufu: Farklı ülkelerde ayrı ayrı KDV beyanlarında bulunmaya gerek duyulmamaktadır.

      • Maliyet tasarrufu: IOSS kullanarak, her ülkede ayrı ayrı KDV beyanı sunmanın getirdiği ek maliyetlerden tasarruf edilebilmektedir.

      • Daha az gecikme: IOSS beyanları elektronik olarak sunulduğundan, gönderilerinizin gümrükte gecikme yaşama olasılığı daha düşüktür.

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünyada yapılan ithalatta %2 oranında paya sahip olup, dünya ithalatındaki sıralamasında ise 15. ülke konumundadır.

      İspanya, Avrupa Birliği (AB) üyesi bir ülke olduğu için, Avrupa Birliği'nin gümrük muafiyetleri ve ithalat kotaları İspanya için de geçerlidir.

       

      Gümrük Muafiyetleri:

      • Avrupa Birliği dışından gelen mallar için: 150 avroya kadardır. Bu değerin altındaki eşyadan tek ve maktu vergi alınmaktadır.

       

      İthalat Kotaları:

      • Avrupa Birliği, bazı mallar için ithalat kotaları uygulamaktadır. Bu, belirli bir malın belirli bir miktarının Avrupa Birliği’ne gümrüksüz olarak ithal edilebileceği anlamına gelmektedir.
      • İthalat kotaları, genellikle hassas sektörleri korumak veya Avrupa Birliği'nin uluslararası ticaret anlaşmalarına uymak için kullanılmaktadır.

       

      Kaynak: İspanya Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu Agencia Tributaria: Inicio EU Trade - The EU's Single Voice in International Trade

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük muafiyetlerinden yararlanmak veya ithalat kotalarına uymak için gerekli belgeler aşağıdaki gibidir:

      • Ticari fatura,
      • Nakliye belgeleri,
      • Menşe Şahadetnamesi,
      • Sertifikalar veya özel izinler
      • ATR Belgesi

      Deniz ve Hava yolu ile yapılan taşıma işlemlerinde belgeler farklılık gösterebilmektedir.

       

      Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

      • Fatura tarihi ve numarası,
      • Satıcının bilgileri,
      • Alıcının bilgileri,
      • Mal veya hizmetin bilgileri,
      • Toplam fiyat,
      • Katma değer vergisi (KDV) oranı ve tutarı,
      • Ödeme koşulları.

       

      Paketleme listesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Gönderenin adı ve adresi
      • Alıcının adı ve adresi
      • Paketin içeriğinin tanım,
      • Paketin ağırlığı ve boyutu
      • Paketin içindeki ürünlerin menşe ülkesi
      • Gümrük beyannamesi numarası (varsa)

       

      Ek Belgeler

      1. CE Sertifikası: Elektronik, oyuncak, medikal cihazlar gibi AB standartlarına tabi ürünler içindir.

      2. Sağlık ve Güvenlik Sertifikaları: Gıda, ilaç gibi sektörlere özel belgelerdir.

      3. Sigorta Belgesi: Nakliye sırasında ürünlerin sigortalı olduğunu göstermektedir.

      Kaynak: Agencia Tributaria: Aduanas Importing into the EU

      DİKKAT

      İspanya’da İngilizce belgeler genellikle kabul edilse de, İspanyolca çevirileri hazır bulundurmak işlerinizi kolaylaştırabilmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    İspanya, fikri mülkiyet haklarının korunmasına büyük önem veren bir ülkedir. İspanya Madrid Protokolü'ne üye bir ülkedir.

     

    Tescilli markalar için tescil başvurusu ve patent başvuruları İspanyol Patent ve Marka Ofisi (Oficina Española de Patentes y Marcas - OEPM)’ne yapılmaktadır.

     

    Kaynak: İspanyol Patent ve Marka Ofisi: OEPM, Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO): WIPO - World Intellectual Property Organization, Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO): https://euipo.europa.eu/

    ÖNERİ

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    ÖNERİ

    İspanyol Patent ve Marka Ofisi hakkında daha fazla bilgi için  OEPM ziyaret edebilirsiniz.

    ÖNERİ

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz;(EUIPO): https://euipo.europa.eu/ohimportal/en & Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) & Avrupa Patent Ofisi (EP)

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    İspanya'ya e-ticaret yoluyla ürün gönderirken, taşıma ve depolamada ürün boyutları önemli bir faktördür. Ürünlerinizin boyutu, nakliye maliyetlerini, depolama gereksinimlerini ve hatta ürünlerinizin İspanya'ya ithal edilip edilemeyeceğini etkileyebilmektedir.

     

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazar yerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Örneğin; DHL Express’in standart gönderim seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk = 120 cm
    • Genişlik = 80 cm
    • Yükseklik = 80 cm
    • Ağırlık = 70 kg

     

    Kaynak: Página de inicio - Logística global y envíos internacionales

    ÖNERİ

    İspanya'ya e-ticaret yoluyla ürün göndermeyi planlayan işletmelerin, ürün boyutlarını göz önünde bulundurmaları ve lojistik planlarını buna göre yapmaları önemlidir.

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise, sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

      İspanya’da lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış birçok depolama hizmeti merkezi bulunmaktadır. Ürünlerinizi depolamak ve dağıtmak için yaygın olarak tercih edilen lokasyonlar arasında Madrid, Barselona, Valencia, Sevilla, Zaragoza ve Bilbao öne çıkmaktadır. Her bir lokasyonun kendine özgü avantajları bulunmaktadır.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır.

      ÖNERİ

      Profesyonel çözüm ortakları sayfamızı ziyaret ederek ilgili firma bilgilerine ulaşabilirsiniz. Olası maliyetlere ilişkin ilgili firmaların hesaplama araçlarını kullanabilirsiniz.

      İPUCU

      İspanya’da birçok üçüncü parti lojistik firması depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür, ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      İspanya'da ürünlerin paketlenmesi konusunda bazı zorunlu yönetmelikler bulunmaktadır. Bu yönetmelikler, tüketicileri korumak ve çevreyi korumak için tasarlanmıştır.

      Bazı önemli yönetmelikler şunlardır:

      • Avrupa Birliği 94/62/EC sayılı Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Direktifi,

      • İspanya Plastik Ambalaj Vergisi (PPT),

      • UNE-EN 13427:2005 standardı,

      • ISO EN 15593 standardı.

      EPR: Genişletilmiş üretici sorumluluğu (Extended Producer Resposibilty)

      Kaynak: T.C. Ticaret Bakanlığı Ticarette Teknik Engeller Bilgi Ve Bildirim Merkezi

      İPUCU

      Ürünlerin güvenli ve çevre dostu bir şekilde paketlenmesi çok önemlidir.

      ÖNERİ

      İspanya'ya ürün ihraç etmeyi planlayan işletmelerin, ürünlerinin ambalajlarının bu yönetmeliklere uygun olduğundan emin olmaları önemlidir.

      ÖNERİ

      Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait İspanya Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      İspanya'da satılan ürünlerin etiketleri, tüketicilerin kolayca anlayabileceği şekilde İspanyolca olmalıdır. Ancak, İspanya'da farklı bölgelerde konuşulan diğer resmi diller de bulunmaktadır (Örneğin, Katalanca, Baskça, Galiçyaca). Bu bölgelerde, yerel dillerde etiketleme yapılması tavsiye edilir, ancak İspanyolca etiketleme genellikle yeterlidir.

      Etiketlerde mutlaka;

      • Ürün adı,
      • Bileşenler listesi,
      • Kullanım talimatları,
      • Güvenlik uyarıları,
      • Üretici veya distribütör bilgileri bulunmalıdır.
      • Son kullanma tarihi,
      • Alerjen bilgisi

       

      Kaynak: https://ticaret.gov.tr/data/5e9ffbc413b8766324dec501/İspanya Pazar Bilgileri R 17.05.2024.pdf

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon.es
eBay.es
El Corte Inglés
Miravia
Shein
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon’da Satış?
Pazaryerine Git

Dünyanın ve İspanya’nın en büyük e-ticaret platformlarından biridir. Lojistik ve müşteri hizmetleri konularında güçlü bir altyapıya sahiptir. Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilmektedir. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • İspanya'daki e-ticaret pazarında %15'lik pazar payına sahiptir.
2023 GSV:

7,1 milyar avro

Aktif Müşteri Sayısı:

15 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Moda, Ev ve Mutfak Eşyaları, Kitaplar ve Oyuncaklar

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un Amazon tarafından gönderim (FBA: Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, prime, ertesi gün ve aynı gün teslimat gibi seçenekler sunmaktadır. Aynı zamanda ürünü belirli bir noktadan (Pick-Up Point) teslim alma seçeneğini de sunmaktadır.

  • Kredi Kartı, AmazonPay, Banka Hesabı ve Bizum gibi ödeme yöntemleriyle ödeme yapılabilmektedir.

Genel Bakış

  • Amazon ’da Alexa sesli asistanını sunmaktadır.

  • 7 lojistik merkezine sahiptir.

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler
  • Şirket kayıt bilgileri
  • İspanya banka bilgileri
  • İletişim bilgileri
  • banka hesap bilgileri
  • Diğer Belgeler (Ürünleriniz için gerekli olan sertifikalar ve belgeler, faturalar veya satın alma belgeleri)

Platformda satış yapabilme modeli açıktır. Bu sebeple herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Kaynak: Basic Guide for Beginners: Sell on Amazon ES

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı : Aylık abonelik ücreti bulunmamaktadır. 40 adetten az ürün satan satıcılar için idealdir. Her satış için komisyon alınmaktadır. Gelişmiş satış araçlarına erişim sınırlıdır.
  • Profesyonel Satıcı Hesabı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. 40 adetten fazla satış yapan ve ürün çeşitliliği fazla olan satıcılar için idealdir. Her satış için komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. Bu bilgilere Basic Guide for Beginners: Sell on Amazon ES linkinden ulaşabilirsiniz.

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden eBay’de Satış?
Pazaryerine Git

İspanya, eBay'in en büyük Avrupa pazarlarından biridir ve 20 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir. Ürünleriniz geniş kitlelere ulaşmasına olanak sağlamaktadır. Diğer pazaryerlerine göre düşük komisyon giderleri ve entegrasyon araçlarıyla stok ve sipariş yönetimi kolaylaşmaktadır.

Lojistik & Kargo

Kullanıcılar kendileri istedikleri kargo şirketleriyle (FBM) gönderim yapabilmektedirler. Bununla birlikte uluslararası satış yapan satıcılar için eBay Global Shipping Program (GSP) hizmetini sunmaktadır.

Kaynak: eBay International Shipping Program is being expanded to international sellers

Teslimat ve Ödeme

  • eBay İspanya, satıcılara çeşitli teslimat seçenekleri sunar. En popüler teslimat seçenekleri kargo, ekspres kargo ve yerel teslimat gibi şeklindedir. Teslimat süreleri ve ücretleri, ürünün boyutuna, ağırlığına, varış noktasına ve seçilen teslimat seçeneğine göre değişmektedir.
  • En popüler ödeme seçenekleri kredi kartı, banka kartı, Apple Pay, Google Pay ve PayPal’dir.

Kaynak: Configurar las opciones de envío Formas de pago aceptadas

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,
  • İspanya banka bilgileri,
  • Banka hesap numaranız,
  • Şirket Bilgileri (Şirket olarak satış yapacaksanız).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Kaynak: Registrarse como vendedor

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı: Yıllık mağaza ücreti bulunmamaktadır. Sınırlı sayıda ürün sergilenebilmektedir. Gelişmiş satış araçlarına sınırlı erişim sağlamaktadır. Ürün başına listeleme ve her satış için komisyon ödemesi alınmaktadır.

Profesyonel Satıcı Hesabı: Daha fazla ürün satmak isteyenler için uygundur. Aylık abonelik ücreti vardır, ancak daha düşük ücretlerden ve gelişmiş satış araçlarından yararlanılabilmektedir. Her satış için komisyon ödemesi alınmaktadır. Daha rekabetçi komisyon oranları ve özel ücretlendirme yapıları sunulabilmektedir.

Basic Store Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır fakat satıcılar için daha fazla özellik sunmaktadır. Her ay ücretsiz 250 reklam verilebilmektedir. eBay'in gelişmiş bazı satış araçlarına erişim sağlamaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için Centro para vendedores | Centro para vendedores web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Kaynak: Vender en eBay | Electrónica, moda, hogar y jardín | eBay Centro para vendedores | Centro para vendedores Comisiones y tarifas para vendedores particulares

Yerel Pazaryeri
Neden El Corte Inglés’de Satış?
Pazaryerine Git

El Corte Inglés İspanya’nın en köklü ve güvenilir yerel pazarlardan biridir. Ürünlerinizin İspanya ve çevresindeki ülkelerdeki kitlelere ulaşmasına olanak sağlamaktadır. Avrupa Birliği içinde güçlü lojistik altyapısı ve entegrasyon avantajı bulunmaktadır.

2023 GSV:

16.33 milyar avro

Aktif Müşteri Sayısı:

3 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Moda ve Giyim, Elektronik ve Teknoloji, Ev ve Dekorasyon.

Lojistik & Kargo

Kullanıcılar kendileri istedikleri kargo şirketleriyle (FBM) gönderim yapabilmektedirler. Bununla birlikte El Corte Inglés lojistik hizmetini de sunmaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • El Corte Inglés, satıcılara, standart, 24 saatte, aynı gün teslimat, mağazadan teslimat gibi çeşitli teslimat seçenekleri sunmaktadır.

  • En popüler ödeme seçenekleri kredi kartı, banka kartı, Apple Pay, Kapıda ödeme, Bizum, Alipay ve WeChat’dir.

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,
  • İspanya banka bilgileri,
  • Banka hesap numaranız,
  • Şirket Bilgileri (Şirket olarak satış yapacaksanız).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Miravia’de Satış?
Pazaryerine Git

2022 yılı sonlarında Alibaba tarafından başlatılan ve başlangıçta İspanyol pazarını hedefleyen bir e-ticaret platformudur. Miravia, moda, güzellik, ev, elektronik ve eğlence gibi çok çeşitli kategoriler sunarak orta ila üst düzey ürünlere odaklanmaktadır.

2023 GSV:

1,151.5 milyon ABD doları

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Moda ve Giyim, Güzellik ve Sağlık, Ev ve Bahçe, Elektronik.

Lojistik & Kargo

Kullanıcılar kendileri istedikleri kargo şirketleriyle (FBM) gönderim yapabilmektedirler. Bununla birlikte Miravia Koordineli Teslimat (Miravia-Coordinated Delivery) hizmeti de sunulmaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Miravia, satıcılara, standart, hızlı teslimat, uluslararası teslimat gibi çeşitli teslimat seçenekleri sunmaktadır.

  • En popüler ödeme seçenekleri kredi kartı, banka kartı, Apple Pay, Google Pay, Craftgate’tir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Miravia’nın şirket politikalarına uygun ürünlerin satışı yapılabilmektedir.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

Satışı yapılabilecek ve satışı kısıtlı ürünlerle ilgili bilgi almak için Miravia Terms of Service (Seller) linkini ziyaret edebilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Başvuru formu,
  • Kişisel bilgiler,
  • Vergi numarası,
  • Banka hesap bilgileri,
  • Marka tescil belgeleri (Varsa),
  • Şirket kayıt bilgileri.

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmektedir.

Kaynak: Selling on Miravia|Build and rapidly increase your sales and online e-commerce business in Spain

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Yıllık mağaza ücreti bulunmamaktadır. Sınırlı sayıda ürün sergilenebilmektedir. Gelişmiş satış araçlarına sınırlı erişim sağlamaktadır. Kategori bazında her satış için komisyon ödemesi alınmaktadır.

  • Profesyonel Satıcı Hesabı: Daha fazla ürün satmak isteyenler için uygundur. Aylık abonelik ücreti vardır ve gelişmiş satış araçlarından yararlanılabilmektedir. Reklam ve promosyon araçlarına erişim imkanı sunmaktadır. Kategori bazında her satış için komisyon ödemesi alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için Selling on Miravia|Build and rapidly increase your sales and online e-commerce business in Spain web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Shein’de Satış?
Pazaryerine Git

Shein, İspanya da dahil Avrupa pazarında güçlü bir varlığa sahiptir. Geniş bir müşteri kitlesi bulunan Shein’in, İspanya’daki yerel depo ve lojistik ağıyla müşterilerine hızlı teslimat imkanı bulunmaktadır. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin büyümesini desteklemek için çeşitli araçlar ve kaynaklar sunmaktadır.

Lojistik & Kargo

Shein, satıcılarına entegre bir lojistik ağı sunmaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Shein, satıcılara, standart, hızlı teslimat ve ekonomik teslimat gibi çeşitli teslimat seçenekleri sunmaktadır.

  • En popüler ödeme seçenekleri kredi kartı, banka kartı, Apple Pay, Google Pay, Afterpay ve Klarna’dır.

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,
  • Vergi kimlik numarası,
  • Kimlik ve iletişim bilgileri,
  • Banka hesap bilgileri,
  • Şirket kayıt bilgileri.

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

İPUCU

Bütüncül kanal (Omnichannel), müşterilerle tutarlı ve bütünleşik bir deneyim sunmak için birden fazla satış kanalını entegre eden bir pazarlama stratejisidir. İspanya'da da Zara (Inditex Grubu), Decathlon İspanya, Carrefour İspanya, MediaMarkt İspanya gibi platformlar bulunmaktadır.

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerelleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: İspanya'da kullanılan resmi ölçü birimi Metrik sistemdir. (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi). Tüm ticari işlemler, ambalajlama, etiketleme ve resmi belgelerde metrik sistem birimleri kullanılmak zorundadır. Bu nedenle, İspanya'ya ihracat yaparken veya ticaret gerçekleştirirken metrik sistem birimlerinin kullanılması zorunludur.

Ürün açıklamaları ve diğer metinlerin açık, kısa, net ve anlaşılır, İspanyolca yazılmış olması önemlidir. Eğer bölgesel pazarlara (Katalonya, Bask Bölgesi) yönelik satış yapıyorsanız, yerel diller (Örneğin; Katalanca, Baskça) kullanmayı da düşünebilirsiniz.

Hedef kitlenizin anlayacağı, net ve tüketicinin anlayabileceği bir dil kullanılmalıdır. Aynı zamanda İspanyol kültürü göz önünde bulundurularak, ürün görsellerinin seçilirken yüksek kaliteli ve ilgi çekici olmasına dikkat edilmelidir. 

İspanya'da e-ticaret yaparken fiyatlandırma, dikkate alınması gereken birçok dinamiğe sahip karmaşık bir konudur. Başarılı bir fiyatlandırma stratejisi oluşturmak için aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir:

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 avro yerine 99,99 avro olarak belirlemek verilebilir).

İspanyol halkı, e-ticaret kampanyalarına karşı oldukça duyarlıdır. Kampanyalar, satışları önemli ölçüde artırmak ve yeni müşteriler çekmek için etkili bir araç olabilmektedir. İspanyol tüketicilerin e-ticaret kampanyalarına yönelik davranış eğilimlerini etkileyen faktörler arasında yaş, cinsiyet ve sosyoekonomik durum öne çıkmaktadır.

20/2012 Kraliyet Kararnamesi'nin uygulanmasıyla zorunlu satış dönemlerinin, asgari indirim eşiklerinin ve diğer kısıtlamaların ortadan kaldırıldığını belirtmek önemlidir. Satışların bu şekilde serbestleştirilmesi, farklı mağazalarda ve bölgelerde satışların tam başlangıç ​​ve bitiş tarihlerinde değişikliklere olanak tanımaktadır.

İspanya'da yerel tüketiciler, marka ve kaliteye büyük önem vermektedir. Ürün satın alırken, ürünün kökeni, üretim süreci ve kullanılan malzemeler gibi faktörleri dikkate almaktadırlar. İspanyol tüketiciler, genellikle yerel markalara ve ürünlere güven duyma eğilimindedir. Marka algısı ile kalite algısı, İspanyol tüketicilerin satın alma kararlarını en çok etkileyen faktörlerdir. Ayrıca, İspanyol tüketiciler, markaların çevresel ve sosyal sorumluluklarına da dikkat etmektedir. Sürdürülebilir üretim süreçleri ve etik değerler, tüketicilerin marka tercihlerinde önemli rol oynamaktadır.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: nüfusun %59,6’dır.Kullanıcıların günlük ortalama kullanım süresi: 1 saat 8 dakika

İlgili içeriklerin demografik gruplar açısından etkileşim saatleri şöyledir:

  • Gençler için 17.00-20.00 arası,
  • Ebeveynler için 10.00-12.00 arası,
  • Profesyoneller için 09.00-11.00 arasıdır.

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler ise 19.00-20.00 saatleri arasıdır. Hafta sonları internet üzerinden yapılan alışverişler hafta içi günlere göre daha fazladır. En yoğun alışveriş günleri: Cuma, cumartesi ve pazardır.

Popüler sosyal medya platformları;

  1. TikTok

  2. WhatsApp

  3. Facebook

  4. X (Tiwitter)

  5. Snapchat

En popüler sosyal medya platformu Instagram’dır.

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı %41.1’dir.

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data

İPUCU

Sosyal alıcılar, satın alma kararlarını verirken arkadaşlarının, ailelerinin ve sosyal medya etkileyicilerinin görüşlerine değer veren kişilerdir. İspanya'da sosyal alıcıların oranının yüksek olması, markalar için sosyal medya pazarlamasının önemini göstermektedir.

İspanya’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

İspanya’da sosyal medya etkileyicisi Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satış İstatistiklerine baktığımızda;

  • 2024’te sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 500 milyon ABD doları olması beklenmektedir. 2025'te İspanya’daki  sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlamanın 700 milyon ABD doları aşması beklenmektedir.

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler. Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır. Ayrıca, etkileşim ve katılım oranları, sosyal medya etkileyicisi kampanyalarının başarısını değerlendirmede en önemli metrikler arasında yer almaktadır.

Kaynak: Influencer Advertising - Europe | Statista Market Forecast Global influencer marketing platform market size 2023 | Statista Top metrics of influencer marketing success worldwide 2022 | Statista

İspanya’da Sosyal Ticaret
İPUCU

Sosyal medya platformları, markalar ve ürünler hakkında bilgi edinmek ve başkalarının ne satın aldığını ve neyi sevdiğini görmek için harika bir yoldur.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

İspanya'da reklam verirken dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunmaktadır. Bu unsurlardan en önemlileri şunlardır:

  • Hedef Kitle,
  • Dil ve Kültür,
  • Yasal Mevzuat,
  • Rekabet,
  • Bütçe,
  • Medya Kanalları,
  • Ölçümleme ve Analiz.

İspanyol tüketiciler, e-ticaret reklamlarına genellikle olumlu yaklaşmaktadır. Reklamların bilgilendirici ve ilgi çekici olması, tüketicilerin marka ile etkileşimini artırmaktadır. Ayrıca, mobil cihaz kullanımının yaygın olması nedeniyle, mobil uyumlu reklam içeriklerine ağırlık vermek de etkileşimi artıracaktır.

 Kaynak: Topic: Consumer behavior in Spain Topic: E-commerce advertising and marketing Industry KPIs: Display Ad Clickthrough Rates (CTR) in Spain and Latin America, by Country, 2023

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülü”nü inceleyebilirsiniz. Link to [Dijital Pazarlama - E-Kolay İhracat Platformu ]

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda, hangi özellik ve detaylarda etkin oldukları durumları inceleyerek hareket edin.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir.

İPUCU

Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bilgilerinin İspanyolca olması, İspanyol tüketicilerin ilgisini çekmek ve güven oluşturmak açısından önemlidir.

İPUCU

İspanyol tüketiciler, fiyat, kalite ve marka itibarına büyük önem verirler. Reklam kampanyalarında bu unsurları vurgulamak, tüketicilerin ilgisini çekmek açısından kritiktir.

İPUCU

Özellikle genç nesiller arasında sürdürülebilirlik ve etik uygulamalar giderek daha önemli hale gelmektedir. Bu değerlere vurgu yapan kampanyalar, marka bağlılığını artırabilmektedir.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization)

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için son derece önemlidir. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.

  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.

  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin [to: Akıllı E-İhracat Robotu Anasayfa - E-Kolay İhracat ] incelenmesi,

  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.

İPUCU

Anahtar kelime araştırması yaparken İngilizce arama motorlarını kullanmanız önerilmektedir (Google Keyword Planner – Ahrefs - SEMrush – Searchmetrics  - The #1 Platform for Website User Experience - The #1 Platform for Website User Experience - Sistrix  ).

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

E-posta pazarlama kampanyalarınızın İspanya'daki yasalara uygun olmasını sağlamak için:

  • Alıcıların açık rızasını alın. E-posta pazarlama mesajları göndermeden önce, alıcıların açık rızasını almanız gerekmektedir. Bu, alıcıların e-posta pazarlama listesine abone olmalarını veya e-posta pazarlama mesajları almayı kabul etmelerini sağlayarak yapılabilmektedir.
  • Alıcılardan alınan onay kayıtlarını saklayın. Bu kayıtlar, Genel Veri Koruma Yönetmeliği'ne (GDPR) uyumu göstermeye yardımcı olmakla birlikte aynı zamanda kullanıcı tercihlerinin yönetimini de kolaylaştırmaktadır.  
  • E-posta pazarlama mesajlarınızda açık ve şeffaf olmanız gerekmektedir. E-posta pazarlama mesajlarınızda kim olduğunuzu, ne tür ürünler veya hizmetler sunduğunuzu, alıcıların kişisel verilerinin nasıl kullanılacağına dair bilgiler içerdiğinden emin olun.
  • Alıcıların e-posta pazarlama mesajlarınızdan abone olmalarını kolaylaştırın. Alıcıların e-posta pazarlama listelerinizden abone olmalarını kolay bir yol sunmanız gerekmektedir. Bunu, e-posta pazarlama mesajlarınızda bir "abonelikten çık" bağlantısı sağlayarak yapabilirsiniz.
  • Gizlilik ve veri koruma düzenlemelerine uyumu sağlamak için e-posta pazarlama uygulamalarınızı düzenli olarak denetleyin.
ÖNERİ

E-posta pazarlama kampanyalarınızın İspanya’daki yasalara uygun olduğundan emin olmak için bir avukata danışmanız önerilmektedir.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
Sistrix

Sistrix: İspanya pazarında web sitelerinin arama motoru görünürlüğünü analiz ederek SEO performansını artırmaya yardımcı olan bir araçtır.

Seolyzer

Seolyzer: Web sitesi tarama ve analizleriyle SEO stratejilerini optimize etmeye olanak tanımaktadır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
SocialGest

SocialGest: Sosyal medya içeriklerinin planlanması, yayınlanması ve analiz edilmesi süreçlerini yöneten bir platformdur.

Metricool

Metricool: Sosyal medya ve dijital reklam kampanyalarının performansını izleyerek analizler sunan bir araçtır.

E-Posta Pazarlama Araçları
Acumbamail

Acumbamail: Kullanıcı dostu arayüzü ve İspanyolca desteğiyle e-posta kampanyaları oluşturmanıza ve yönetmenize yardımcı olmaktadır.

Mailrelay

Mailrelay: Gelişmiş segmentasyon ve otomasyon özellikleri sunarak hedef kitlenize özelleştirilmiş e-postalar göndermenizi sağlamaktadır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
Influencity

Influencity: Markaların, İspanyol sosyal medya etkileyicilerini keşfetmelerine ve kampanyalarını yönetmelerine yardımcı olan bir platformdur.

SocialPubli: Markaların, mikro ve makro düzeydeki İspanyol sosyal medya etkileyicileriyle bağlantı kurmasını sağlayan bir pazarlama platformudur.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
Kelkoo İspanya

Kelkoo İspanya: Çeşitli kategorilerdeki ürünlerin fiyatlarını karşılaştırarak en uygun teklifi bulmanıza yardımcı olan bir web sitesidir.

Idealo İspanya

Idealo İspanya: Elektronikten modaya kadar geniş bir ürün yelpazesinde fiyat karşılaştırması sunmaktadır.

Mobil Pazarlama Araçları
Sozpic

Sozpic: Mobil uygulama geliştirme, sosyal medya yönetimi, SEO ve SEM gibi hizmetler sunarak mobil pazarlama kampanyalarına teknik altyapısını sağlamaktadır.

NeutronApps

NeutronApps: Android ve iOS için mobil uygulama geliştirme ve tasarımında uzmanlaşmıştır. Hibrit ve yerel uygulamaların yanı sıra web uygulamaları da geliştirerek mobil pazarlama kampanyalarına teknik altyapısını sağlamaktadır.

Programatik Reklamcılık Platformları
Adgravity

Adgravity: Veri analitiği ve yapay zeka kullanarak reklam kampanyalarını optimize eden bir platformdur.

SunMedia

SunMedia: İspanya merkezli bir video ve mobil reklam platformu olup, programatik çözümler sunmaktadır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor