Meksika

Meksika

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 132.275 milyon
Nüfus Tipi Genç nüfus
Para Birimi Meksika Pesosu Mex$
Nüfus Oranı
Kadın
%51.08
Erkek
%48.92
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 15

  • GSYH (PPP) Sıralaması: 11 

  • Nominal Gayri Safi Yurtiçi Hasıla: 1.79 trilyon ABD doları (2023)

  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %3,2 (2023),

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 13.926 ABD doları (2023 tahmini)

  • Hane Başı Harcama Tutarı: 25.000 (2023 tahmini)

Kaynak: World Bank Open Data World Bank Open Data

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

2023 tahminlerine göre, e-ticaret harcamalarının toplam hacmi 50,9 milyar ABD dolarıdır.

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data

Perakendenin Son 2 Yıldaki Büyüme Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı %11,8 iken 2023 yılında %13,8’dir.

E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus 

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret kullanıcısı: 74.1 milyon,

  • Toplam nüfusa göre e-ticaret kullanıcısı oranı: %56,

  • Cinsiyet bazlı e-ticaret kullanıcısı oranı: Erkek: %49 Kadın: %51’dir.

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %73,4

  • İnternet Kullanım Oranı

    %51,54

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    3/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    2/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Banka Kartı Kredi Kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: OXXO Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: Mercado Pago

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Banka havaleleri SDD (Sin Cargo Directo)

Mobil Ödeme Çözümleri

Banka Mobil Uygulamaları Mobil Ödeme Çözümleri CoDi Mobil Ödeme Çözümleri PayPal

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum

    Meksika’da e-ticaret yapmak için dikkat edilmesi gereken yasal düzenlemeler bulunmaktadır:

    ÖNERİ

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Bazı önemli yasalar şunlardır:

      • Dış Ticaret Yasası (Ley de Comercio Exterior)

      • Gümrük Yasası (Ley Aduanera)

      • Yabancı Yatırım Yasası (Ley de Inversión Extranjera)

      • Genel İthalat ve İhracat Vergi Yasası (Ley de los Impuestos Generales de Importación y de Exportación)

      DİKKAT

      Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Meksika, AB üyesi bir ülke değildir ve GDPR doğrudan Meksika'da uygulanmaz. Ancak, Meksika'da faaliyet gösteren veya Avrupa Birliği vatandaşlarının verilerini işleyen kuruluşlar, GDPR'nin bazı temel gereksinimlerini karşılamak zorundadır.

    (GDPR: Genel Veri Koruma Politikaları)

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Ürünlerin iade edilmesi için belirli bir süre sınırı vardır. Bu süre genellikle satın alma tarihinden itibaren 7 ile 30 gün arasındadır.

      • Ürünler, iade edilmeden önce orijinal ambalajlarında ve kullanılabilir durumda olmalıdır.

      • Bazı durumlarda, iade masrafları tüketici tarafından karşılanabilmektedir.

      • Garantinin hangi kusurları kapsadığı ve hangilerini kapsamadığı açıkça belirtilmelidir.

      • Satıcılar, garanti kapsamında olan ürünler için ücretsiz onarım veya değiştirme hizmeti sunmak zorundadır.

       

      İade İstisnaları:

      • Hizmetler (örneğin, otel rezervasyonları veya uçak biletleri),

      • Gıda ürünleri (Yiyecek veya içecekler),

      • Hijyenik ürünler (örneğin, iç çamaşırı veya tıraş bıçakları),

      • Yazılım ve elektronik ürünler (Örneğin; indirilebilen yazılımlar veya önceden yüklenmiş yazılımlara sahip bilgisayarlar).

       

      Kaynak: Meksika Tüketici Hakları Yasası, https://www.profeco.gob.mx/juridico/pdf/l_lfpc_ultimo_camdip.pdf

      Ulusal Tüketici Enstitüsü (PROFECO), https://consulmex.sre.gob.mx/montreal/index.php/en/foreigners/services-foreigners/318-consumer-protection

      Meksika Ticaret Odası (CANACO), Concanaco Servytur

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Çevrim içi mağazanızın İspanyolca dilinde ve ikinci bir dil olarak İngilizce dil seçeneğinin olması önemlidir. Satıcılar, ürünün satıldığı ülkenin resmi dilinde hizmet sunmak zorundadır. Satış sonrası hizmetlerde doğru, hızlı, resmi, detaylı ve güvenilir olmak önemlidir.

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Meksika’da yanıltıcı reklamlara karşı aşağıda belirtilen yasalar ve yönetmelikler bulunmaktadır.

      • Ticari İletişim Genel Yasası (Ley General de Comunicación Social)
      • Sağlık Yasası (Ley General de Salud)
      • Federal Telekomünikasyon ve Yayıncılık Yasası (Ley Federal de Telecomunicaciones y Radiodifusión)
      • Federal Telif Hakkı Yasası (Ley Federal del Derecho de Autor)
      • Marka Yasası (Ley de la Propiedad Industrial)
      • NOM-028-SCFI-2007
      • NOM-051-SCFI/SSA1-2010
      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    E-ihracatta vergilendirme, satışın nerede gerçekleştiğine ve malın nerede teslim edildiğine bağlı olarak değişmektedir.

    Federal Vergiler:

    • Katma Değer Vergisi (KDV): Meksika'daki standart KDV oranı %16'dır.
    • Gelir Vergisi: E-ticaret satıcıları, gelirleri üzerinden gelir vergisi ödemek zorundadır. Vergi oranları, satıcının yıllık gelirine göre değişmektedir.

    Eyalet Vergileri:

    • Her eyaletin kendi KDV oranı ve ek vergileri olabilmektedir. Örneğin, bazı eyaletler, dijital hizmetler için özel vergiler uygulamaktadır.
    • E-ticaret vergileri, ürünün satış fiyatına ve uygulanan vergi oranlarına göre hesaplanmaktadır.

     

    Farklı Ürün Kategorileri için Vergi Oranları:

    • Giyim: Standart KDV oranı uygulanmaktadır.
    • Elektronik Cihazlar: Standart KDV oranı uygulanmaktadır. Bazı elektronik cihazlar için ek gümrük vergileri de olabilmektedir.
    • Mobilya: Standart KDV oranı uygulanmaktadır.
    • Gıda Maddeleri: Temel gıda maddeleri KDV'den muaftır. İşlenmiş gıdalara standart KDV oranı uygulanmaktadır.

     

    Kaynak: Meksika Maliye Bakanlığı, Secretaría de Hacienda y Crédito Público | Gobierno | gob.mx, Meksika Vergi İdaresi, Portal de trámites y servicios - SAT

    İPUCU

    Farklı eyaletlerde farklı vergi oranları ve kuralları olabileceğinden, satış yaptığınız her eyaletteki vergi mevzuatını araştırmanız önemlidir.

    İPUCU

    Detaylı vergilendirme ile ilgili bilgiler için: https://www.kolayihracat.gov.tr/air/meksika/gumrukVergileriVeTarifeDisiOnlemler adresinden bilgi alabilirsiniz.

    İPUCU

    Yatırım yapmayı veya Meksika'da iş kurmayı düşünüyorsanız, bir vergi uzmanına danışmanız gerekmektedir.

    • Gümrük Vergileri

      Meksika'da gümrük vergisi ve KDV oranları, ithal edilen ürünün türüne göre değişiklik göstermektedir.

      Gümrük Vergisi Oranları:

      • Ortalama Gümrük Vergisi: 2024 yılında Meksika'nın ortalama gümrük tarifesi %18,6'dır.

      • Bazı Ürünlerde Yüksek Oranlar: Özellikle tekstil, hazır giyim ve ayakkabı gibi sektörlerde gümrük vergileri daha yüksektir. Bu sektörlerde gümrük vergileri 2024 yılı Ekim ayına kadar %25 ve %35 arasındadır. Geçerlilik süresi 2 yıldır ve daha sonra gümrük tarifeleri Genel İthalat ve İhracat Vergisi Kanunu'nda belirlenen tarifeler uygulanacaktır.

      • Gümrük Vergisi Hesaplama: Gümrük vergisi, ürünün gümrük değeri üzerinden hesaplanmaktadır. Gümrük değeri, fatura değeri, nakliye ve sigorta masrafları gibi unsurları içermektedir.

      Kaynak:https://www.kolayihracat.gov.tr/air/meksika/gumrukVergileriVeTarifeDisiOnlemler  adresinden bilgi alabilirsiniz.

      country-guide-mexico

      Aşağıda listelenen ürünler gümrük vergisinden ve KDV’den muaftır:

       KDV Muafiyetleri:

      • Temel gıda maddeleri,

      • İlaçlar,

      • Tarımsal mal ve hizmetler,

      • Amortismana tabi olmayan gayrimenkul yatırım fonları.

      ÖNERİ

      Detaylı bilgiyi Karşılama Sayfası sitesinden bilgi alabilirsiniz.

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %3 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 15. ülke konumundadır. İhraç etmek istediğimiz ürünlere yönelik bir ithalat kotası olabilmektedir. Bu kotalar Meksika Ekonomi Bakanlığı (Secretaría de Economía), Meksika Dış Ticaret Komisyonu (Comisión de Comercio Exterior - COCEX), Maliye ve Kamu Kredisi Bakanlığı (Secretaría de Hacienda y Crédito Público - SHCP) ve Tarım ve Kırsal Kalkınma Bakanlığı (Secretaría de Agricultura y Desarrollo Rural - SADER) tarafından belirlenmektedir. İhraç etmek istediğiniz ürünlere ilişkin ithalat kotalarının durumunu sorgulamak için Meksika Ekonomi Bakanlığı'nın resmi web sitesini ve Meksika Gümrük İdaresi'nin (Administración General de Aduanas) yayınladığı güncel düzenlemeleri incelemenizi öneririz.

       

      Meksika’da uygulanan bazı ithalat kotaları, gümrük muafiyet ve şartları şu şekildedir:

      Gümrük Muafiyetleri:

      • Kişisel Kullanım İçin İthalat: Kişisel kullanım için ithal edilen ürünler, belirli bir değere kadar gümrük vergisinden muaftır. 2024 yılı için kişisel kullanım sınırı 500 ABD dolarıdır.
      • Hediyeler: Hediyeler, belirli bir değere kadar gümrük vergisinden muaftır. 2024 yılı için hediye sınırı 500 ABD dolarıdır.
      • Belirli Ürünler: Belirli gıda maddeleri, ilaçlar ve tıbbi cihazlar gibi ürünler gümrük vergisinden muaftır.

       

      Gümrük Muafiyeti Şartları:

      Gümrük muafiyetlerinden yararlanabilmek için ithal edilen ürünlerin belirli şartları yerine getirmesi gerekmektedir. Bu şartlar şunlardır:

      • Ürünlerin ticari amaçla ithal edilmemesi,

      • Ürünlerin kişisel kullanım veya hediye amacıyla ithal edilmesi,

      • Ürünlerin gümrük muafiyeti sınırı dahilinde olması,

      • Gerekli belgelerin ibraz edilmesi.

       

      Kaynak: https://www.kolayihracat.gov.tr/air/meksika/gumrukVergileriVeTarifeDisiOnlemler adresinden bilgi alabilirsiniz.

      Meksika Ekonomi Bakanlığı, Secretaría de Economía | Gobierno | gob.mx

      Maliye ve Kamu Kredisi Bakanlığı (Secretaría de Hacienda y Crédito Público - SHCP), Lo que debes saber al pasar por una aduana mexicana

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesi’ne göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgeler gerekmektedir: 

      • Ticari Fatura,

      • Hava Konşimentosu (Air Waybill - AWB),

      • Deniz Konşimentosu (Bill of Lading),

      • CMR Belgesi (CMR Note),

      • Sigorta Poliçesi,

      • Gönderme Listesi,

      • Menşe Şahadetnamesi.

      Ek Belgeler:

      • İthalat İzni,

      • Karantina Sertifikası,

      • Sağlık Sertifikası,

      • Güvenlik Sertifikası.

       

      Kaynak: https://www.kolayihracat.gov.tr/air/meksika/gumrukVergileriVeTarifeDisiOnlemler adresinden bilgi alabilirsiniz.

      Meksika Gümrük İdaresi, Home - ANAM

      DİKKAT

      Tüm belgelerin İngilizce veya İspanyolca olması gerekmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Meksika, Madrid Protokolüne üyedir. Madrid Protokolü, tek bir başvuruda birden fazla ülkede marka tescili yapmanıza olanak sağlamaktadır.

    • Marka tescili, taklit ürünlere karşı mücadelede önemli bir araçtır.

    • Meksika'da markaların tescillenmesi için Instituto Mexicano de la Propiedad Industrial (IMPI) tarafından yapılan incelemeden geçmesi gerekmektedir.

    • IMPI, marka tescil sürecini oldukça katı uygulayabilmekte ve başvuruların reddedilme riski yüksek olabilmektedir.

     

     

    Kaynak: Mexicano de la Propiedad Industrial (IMPI), Instituto Mexicano de la Propiedad Industrial | Gobierno | gob.mx

    BİLGİ

    Marka, patent ve telif hakları ile ilgili tüm başvurular IMPI'ye yapılmalıdır.

    IMPI'nin web sitesi (Instituto Mexicano de la Propiedad Industrial | Gobierno | gob.mx ) adresinde başvuru formları, ücretler ve diğer bilgileri bulabilirsiniz.

    İPUCU

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynağı ziyaret etmenizi öneririz;

    Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) WIPO - World Intellectual Property Organization

    DİKKAT

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazaryerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Örneğin; Estafeta Mexicana’nın standart gönderim seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 150 cm x 115 cm x 115 cm

    • Ağırlık = 70 kg

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,

      • Varış noktasına,

      • Paket boyutuna/ ağırlığına.

      Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu, stratejik olarak konumlanmış lokasyonlar arasında Mexico City ve çevresi, Monterrey, Guadalajara, Tijuana, Veracruz ve Manzanillo öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği adrese göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryeri tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

      İPUCU

      Meksika'da birçok üçüncü taraf lojistik (3PL) firması depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirmektedir.

      ÖNERİ

      Profesyonel çözüm ortakları sayfasını ziyaret ederek ilgili firma bilgilerine ulaşabilirsiniz. Olası maliyetlere ilişkin ilgili firmaların hesaplama araçlarını kullanabilirsiniz.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Meksika’da ürünlerin paketlenmesi konusundaki yasal düzenlemeler aşağıda listelenmiştir.

      • Meksika Resmi Standartları NOM (Normas Oficiales Mexicanas)
      • Federal Tüketiciyi Koruma Kanunu (Ley Federal de Protección al Consumidor)
      • Genel Sağlık Kanunu (Ley General de Salud)
      • Atıkların Önlenmesi ve Entegre Yönetimi İçin Genel Kanun (Ley General para la Prevención y Gestión Integral de los Residuos)
      • COFEPRIS (Comisión Federal para la Protección contra Riesgos Sanitarios)

      EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      ÖNERİ

      Paketleme standartlarına ilişkin aşağıdaki resmi linklerde güncel bilgilere erişebilirsiniz:

      Meksika Gümrük İdaresi: Home - ANAM

      ÖNERİ

      Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait HugeDomains.com adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Meksika'ya ürün gönderirken veya Meksika'da ürün satarken, ürünlerin etiketlerinin ve güvenlik bilgilerinin İspanyolca olması zorunludur. Bu durum, ürünlerin müşteriler tarafından doğru şekilde anlaşılmasını ve kullanılmasını ve yasal düzenlemelere uyulmasını sağlamaktadır.

      Etiketlerde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Ürün adı ve açıklaması,

      • Ürünün menşei ülkesi,

      • Malzeme listesi,

      • Net miktar veya hacim,

      • Kullanım talimatları,

      • Güvenlik uyarıları,

      • İletişim bilgileri.

       

      Kaynak: Meksika Standartlar ve Sertifikasyon Genel Müdürlüğü: Dirección General de Normas - Unidad de Normatividad, Competitividad y Competencia - Secretaría de Economía

      DİKKAT

      Özellikle mobil cihazlarda, ürün görselleri ve sayfa tasarımları pazaryerlerinin ya da e-ticaret sitelerinin teknolojilerine göre farklı görünebilmektedir. Bu nedenle, satış yaptığınız her platformda, ürün içeriklerinizin cihazların teknolojisine ve platformlara uygunluğunu göz önünde bulundurmayı unutmayın.

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Mercado Libre
Amazon.com.mx
Coppel
Liverpool
Küresel Pazaryeri
Neden Mercado Libre’de Satış?
Pazaryerine Git

Mercado Libre, Latin Amerika'nın en büyük e-ticaret platformudur ve Meksika'da lider konumdadır. Latin Amerika pazarına özel olarak tasarlanan platform yerel ödeme yöntemleri ve teslimat seçenekleriyle ön plana çıkmaktadır. Tek bir hesapla birden fazla Latin Amerika ülkesinde satış yapmanıza olanak sağlamaktadır.

Pazar Payı

Meksika'daki e-ticaret pazarında %28,52’lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

6.96 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

25 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Cep telefonları ve aksesuarları, Bilgisayarlar ve tabletler, Ev elektroniği, Giyim ve aksesuarlar, Ev ve bahçe

Lojistik & Kargo

Mercado Envíos: Bu, Mercado Libre'nin kendi teslimat hizmetidir. Bu hizmetin yanı sıra Fulfillment by Mercado Libre, Mercado Flex (FBM) ve Mercado Envía gibi teslimat seçenekleri sunmaktadır.

Kaynak: Mercado Libre Yardım Merkezi, Mercado Libre México - Envíos Gratis en el día, Mercado Libre Lojistik, https://envios.mercadolibre.com.mx/

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52’si erkek, %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 32’dir.

  • Müşterilerin %75'i şehirlerde yaşamaktadır.

  Kaynak: Statista, Topic: E-commerce in Mexico

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı, mağazan teslimat, büyük ve ağır ürün teslimatı gibi seçenekler mevcuttur.

  • Kredi kartı, banka kartı, Oxxo, PayPal, Mercado Pago, Mercado Puntos, banka havalesi, nakit gibi ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 300 milyondan fazla ürün listelenmektedir.
  • Şirket bünyesinde her gün 3.8 milyon paket gönderilmektedir.
  • Her saniye ortalama 10 ürün satılmaktadır.
  • 10.8 milyon satıcı vardır.
  • Mobil uygulaması 100 milyondan fazla indirilmiştir.
  • 100’den fazla lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Statista, Topic: E-commerce in Mexico Mercado Envíos: number of items shipped 2023 | Statista Number of items sold on Mercado Libre 2023 | Statista Number of unique sellers Mercado Libre | Statista Mercado Libre monthly app downloads worldwide 2024 | Statista

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Ulusal kimlik veya pasaport belgesi,

  • Vergi kimlik numarası,

  • Banka hesap numarası (Meksika bankalarına ait ya da Mercado Libre’nin anlaşmalı olduğu uluslararası banka hesapları),

  • Ticaret sicil gazetesi,

  • Şirket kuruluş belgesi,

  • İmza sirküleri,

  • Ödeme alacak kişi veya kuruluş bilgileri.

 

Kaynak: Getting started as an international seller

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti mevcuttur. Belirli kategorilerde temel listeleme özelliklerini içermektedir. Her satış için % 12,5 oranında komisyon alınmaktadır.
  • Profesyonel Satıcı: Abonelik ücreti mevcuttur. Her kategoride listeleme özelliklerini içermektedir. Her satış için %16,5 oranında komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere https://global-selling.mercadolibre.com/help/22896 web sitesinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 33 milyon %1
Instagram 15 milyon %2
X (Twitter) 10 milyon %3
Youtube 1 milyon %2
Tiktok 2 milyon %7
Pinterest 500 bin %3
Snapchat 250 bin %4

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Amazon’da Satış?
Pazaryerine Git

Meksika’daki en büyük pazar yerlerinden biridir. Milyonlarca müşteri potansiyeli, gelişmiş altyapısı ve güvenilir ödeme sistemleri ile satıcı ve tüketicilerine birçok olanak sunmaktadır. Altyapı ağı, sınır ötesi ticaret fırsatları, ödeme çeşitliliği ve fiyat rekabeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

Meksika'daki e-ticaret pazarında %42,45’lik pazar payına sahiptir.

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz.

Kaynak: Amazon Meksika Satıcı Merkezi, Amazon Seller Central | México

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %65’i erkek, %35’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %52'si şehirlerde yaşamaktadır.

Kaynak: Statista, Worldmetrics - Turning Numbers into Insights

Teslimat ve Ödeme

  • Ücretsiz kargo, Amazon Prime teslimat, bazı bölgelerde geçerli aynı gün teslimat, siparişlerin belirli Amazon teslimat noktasında veya Oxxo mağazalarından teslim alınması, uluslararası teslimat gibi seçenekler bulunmaktadır.
  • Kredi kartı, banka kartı banka havalesi, Oxxo mağazalarından ödeme, Amazon Pay, Kueski Pay ve  Amazon Meksika hediye kartları gibi ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • 7 binden fazla satıcı bulunmaktadır,
  • Mobil uygulaması 100 milyondan fazla kez indirilmiştir,
  • Amazon Meksika Alexa sesli asistanını sunmaktadır,
  • 11 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Statista, Amazon comparte su reporte de impacto económico y social en México 2024 Amazon comparte su reporte de impacto económico y social en México 2024

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi ya da pasaport,
  • Vergi kimlik numarası,
  • Meksika banka hesap numarası,
  • İkametgâh,
  • Şirket bilgileri (eğer şirket olarak satış yapılacaksa)
  • Şirket kuruluş belgeleri,
  • Şirket adı, adresi,
  • Yasal temsilcinin kimlik bilgileri ve yetki belgesi.

 

Kaynak: Regístrate en Amazon hoy y no pagues tarifa mensual por 1 año

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı Hesabı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için kategorilere göre değişmekte olan komisyon oranları uygulanmaktadır.
  • Profesyonel Satıcı Hesabı: Abonelik ücreti mevcuttur. Her satış için kategorilere göre değişmekte olan komisyon oranları uygulanmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için Cuánto cobra Amazon por vender - Precios | Amazon México linkinden yardım alabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Dijital Platform

Toplam Takip

Etkileşim Oranı

Facebook

3 milyon

%0,91

Instagram

2.2 milyon

%1,94

X (Twitter)

1.5 milyon

%0,72

Youtube

1 milyon

%1,5

TikTok

2.5 milyon

%10

Pinterest

500 bin

%2

Snapchat

1.2 milyon

%8

Yerel Pazaryeri
Neden Coppel’de Satış?
Pazaryerine Git

Meksika e-ticaret pazarının en büyük yerel platformlarından biridir. Platform, e-ticaret pazarında uzun yıllardır faaliyet göstermekte ve tüketicileri tarafından köklü ve güvenilir görülmektedir. Çeşitli ürün kategorileriyle kullanıcısına geniş bir kitleye ulaşım ve güvenli bir alışveriş imkânı sağlamaktadır. Aynı zamanda satıcılarına sağladığı reklam ve pazarlama desteği satışların artması için yardımcı olmaktadır.

Pazar Payı

  • Meksika'daki e-ticaret pazarında yaklaşık %5,74'lük pazar payına sahiptir.
2023 GSV:

Yaklaşık 1.935,1 milyon Amerikan doları

Aktif Müşteri Sayısı:

Aktif Müşteri Sayısı: 10 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, mobilya, ev aletleri, giysiler.

Lojistik & Kargo

Coppel, satıcılarının ürünlerini depolamaları ve stok yönetimlerini kolaylaştırmak adına destek sağlamaktadır. Aynı zamanda müşteri siparişlerini işleyerek, paketleme ve gönderim işlemlerini gerçekleştirmektedir. Satıcılar, Coppel'in lojistik sistemleri ile entegre olabilmekte ve ürünlerini takip edebilmektedir.

Bununla birlikte kendi lojistik hizmetinizi (FBM) de kullanabilirsiniz.

FBM (Fulfillment by Merchant) ile ilgili detaylı bilgiye [Profesyonel Çözüm Ortakları] sayfasından ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Coppel Satıcı Merkezi, Coppel.com - Coppel Mejora tu vida The Logistics World: Logística de Coppel: Cómo la empresa garantiza la entrega oportuna de sus productos

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %55’i erkek, %45’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Tüketiciler, siparişlerini Coppel'in herhangi bir mağazasından ücretsiz olarak teslim alabilmektedir. Ayrıca ev teslimatı ve kargo teslimatı seçenekleri bulunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı banka havalesi, Coppel Kart ve Oxxo gibi ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda tahminen 5 milyondan fazla ürün sergilenmektedir.
  • Şirket bünyesinde her gün 200 bin paket gönderilmektedir.
  • Ortalama her saniye 2,31 ürün satılmaktadır.
  • 15 binden fazla satıcı vardır.
  • Mobil uygulaması 30 milyondan fazla kez indirilmiştir. 
  • 23 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Coppel’in satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır. Coppel’de satışı yapılabilecek ürün listesine Coppel.com - Coppel Mejora tu vida linkinden ulaşabilirsiniz.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır. Coppel’de yasaklı ve kısıtlı ürün listesine Coppel.com - Coppel Mejora tu vida linkinden ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Kimlik Belgesi (kimlik kartı ya da pasaport),
  • Vergi kimlik Numarası,
  • Ticari kayıt (kurumsal satıcıların geçerli bir ticari kayda sahip olması gerekmektedir),
  • Meksika banka hesabı,
  • Ürün bilgileri (fotoğraflar ve ürünlerin ayrıntılı bilgileri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Yerel Pazaryeri
Neden Liverpool Meksika’da Satış?
Pazaryerine Git

Liverpool, Meksika'nın en büyük ve prestijli perakende zincirlerinden biridir. Ürün kategorilerindeki çeşitlilik, güçlü lojistik ağı ve müşteri hizmet desteği ile satıcılara avantaj sağlamaktadır. Çevrim içi ve fiziksel mağaza seçenekleri tüketicilerin tercihlerini olumlu olarak etkilemektedir.

2023 GSV:

yaklaşık 2.55 milyar ABD doları

Lojistik & Kargo

Liverpool Meksika, satıcılarına depo, sipariş işleme, paketleme ve teslimat konularında hizmet vermektedir. Bununla birlikte kendi lojistik hizmetinizi (FBM) de kullanabilirsiniz.

Kaynak: Liverpool Mexico Lojistik ve Kargo Politikası, Términos y condiciones | Autos Liverpool

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %50’si erkek, %50’si kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 30’dur.

  • Müşterilerin %80'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı teslimat ve teslim noktasından alma gibi seçenekler mevcuttur.

  • Kredi kartı, banka kartı, nakit, Paypal, Oxxo gibi ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 1 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Her gün 50 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 0,58 ürün satılmaktadır.

  • Mobil uygulaması 3 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 3 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi (kimlik kartı veya pasaport),

  • Vergi kimlik numarası (Meksika'da iş yapmak için gerekli olan vergi kimlik numarası (Registro Federal de Contribuyentes),

  • Meksika banka bilgileri

  • Ürünlerin ayrıntılı bilgileri ve fotoğrafları.

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, küçük ölçekli işletmeler veya bireysel satıcılar için uygundur.
  • Kurumsal Satıcı Hesabı: Bu hesap türü, büyük ölçekli işletmeler ve tüzel kişilikler için uygundur.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Ürün Kategorileri


İPUCU

Omnichannel, müşterilerle tutarlı ve bütünleşik bir deneyim sunmak için birden fazla satış kanalını entegre eden bir pazarlama stratejisidir. Çevrim içi alışveriş yapan tüketicilerin %40'ı sipariş ettikleri ürünleri mağazada iade etmek istemektedir. Meksika’da da Walmart México y Centroamérica, El Palacio de Hierro ve Sears México gibi omni channel platformlar bulunmaktadır.

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Meksika E-Ticaret Sektöründe Niş, Sürdürülebilir ve Kişiselleştirilmiş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Meksika E-Ticaret Sektöründe Niş, Sürdürülebilir ve Kişiselleştirilmiş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Meksika E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Meksika E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Meksika’da kullanılan resmi ölçü birimi metrik sistemdir (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi).  Bu sistem, metre, kilogram ve saniye gibi temel birimlere dayanmaktadır.

Ürün açıklamaları İspanyolca yazılmalıdır. Açıklama metinleri açıklayıcı ve bilgilendirici olmalıdır. Fazla resmi veya karmaşık bir dil kullanmaktan kaçınılmalıdır. Gündelik konuşma diline yakın bir dil kullanılması ve ürünler hakkında konuşulurken, Meksika'da yaygın olarak kullanılan deyimler kullanabilmektedir. Bu durum, ürünlerin daha samimi ve bağlantılı görünmesini sağlayabilmektedir. Görseller ise yüksek kaliteli ve profesyonel olmalıdır. Ürünleri kullanım ortamında ve farklı açılardan göstermek gerekmektedir. Ürünleri pazara uygun hale getirirken hedef kitle, Meksika kültür ve değerlerini göz önünde bulundurmanız önemlidir. Ürünlerin faydaları ve hedef kitlesinin ilgisini çekecek özellikleri vurgulanmalıdır.

Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır:

  1. Ürün maliyeti,
  2. Hedef kitle,
  3. Yasal düzenlemeler,
  4. Pazarlama maliyeti,
  5. İade oranlarının maliyete etkisi,
  6. Lojistik maliyetler,
  7. Vergiler,
  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,
  9. Rakip fiyatları,
  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Meksika pesosu yerine 99,99 Meksika pesosu olarak belirlemek verilebilir).

Meksikalı tüketiciler rekabetçi fiyatlara karşı duyarlıdır. Ürün fiyatlarının rakip ürün fiyatlarıyla karşılaştırılması ve en iyi fiyat teklifini sunulması kampanyaların daha çok ön plana çıkmasına olanak sağlayabilmektedir.

Ürünlerin hızlı bir şekilde teslim edilmesi, farklı teslimat seçeneklerinin sunulması da faydalı olacaktır. Meksikalılar, tanınmış ve güvenilir markalara daha fazla güvenmektedir. Ürünlerin kalitesini ve güvenilirliğini vurgulayan bir marka imajı oluşturmak kampanyaların daha çok kitleye ulaşmasını sağlayabilmektedir.

Aynı zamanda kampanyaların başarılı olması açısından hızlı yanıt veren ve destek sağlayan bir müşteri hizmetlerine sahip olmak önemli bir etkendir.

  • Meksikalılar, tanınmış, köklü, ürünlerinin ve hizmetlerinin kalitesini ve tutarlılığını kanıtlamış markalara daha fazla güvenmektedir.
  • Ürünlerin uzun ömürlü, işlevlerini sorunsuz bir şekilde yerine getirmesi ve sağlam olması beklentisi yüksektir. Ürünlerin çekici bir görünüme sahip olması da önemli bir faktördür.
  • Yerel üretilen ürünlere ve el sanatlarına daha fazla değer verilmektedir.
  • Meksikalılar fiyata karşı duyarlı tüketicilerdir ve ürünlere adil bir fiyat biçilmesini beklemektedir.
  • Tüketiciler, satın alma kararı vermeden önce farklı markaların ve ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmaya eğilimlidir.
  • Ayrıca, müşterilerin ürünler ve markalar hakkındaki yorumları ve tavsiyeleri diğer tüketicileri etkileyebilmektedir.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: Nüfusun %80,1’idir.Kullanıcıların günlük ortalama kullanım süresi: 3 saat 18 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı: %54,4'tür.Sosyal Medya fenomeni takip oranı: %83,1’’dir.
Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı (social buyers) %52’dir.

İPUCU

Bu oran, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade etmektedir ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet üzerinden yapılan alışveriş bilgilerini içermektedir.

Meksika’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Meksika'da sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve canlı yayın e-ticaret satış istatistiklerine baktığımızda;

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 600 milyon ABD doları olarak gerçekleşmiştir. 2024'te Meksika’daki sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlamanın 308,1 milyon ABD dolarını aşması beklenmektedir. Meksika’daki sosyal medya etkileyicisi pazarının 2025'te 343,7 milyon ABD dolarını aşması beklenmektedir.
  • 2022 yılında Canlı Yayın E-Ticaret satışları 1 milyar ABD dolarıdır. 2023 yılında ise 1.3 milyar ABD doları aşması beklenmektedir. Canlı Yayın E-Ticaret hacminin 2025 beklentisi 2.1 milyar ABD dolarıdır.

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler.

Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini, görüşlerini doğru ve şeffaf şekilde paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.

Canlı Yayın E-Ticaret Satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler. 

Meksika’da Sosyal Ticaret

Facebook: 2023 yılı itibariyle Facebook kullanıcılarının %92’si alışveriş için Facebook’u tercih etmiştir.

Instagram: 2023 yılı itibarıyla kullanıcıların %38’i ürün veya hizmet satın almak için Instagram'ı tercih etmiştir.

WhatsApp Business: 2023 yılı itibarıyla kullanıcıların %34 ürün veya hizmet satın almak için WhatsApp Business'i tercih etmiştir.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için kullanıcılarının özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Reklam verilecek platformları seçerken aşağıdaki stratejileri göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Hedef kitle,

  • Hedef Platform,

  • Reklam format ve saati,

  • İçerik.

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülünde” yer alan “Döngüsel Dijital Pazarlama” konusunu inceleyebilirsiniz. Dijital Pazarlama - E-Kolay İhracat Platformu

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda, hangi özellik ve detaylarda etkin oldukları durumları inceleyerek hareket edin.

Bkz. Sosyal medya etkileyicileri ve Canlı TV Satışı, İçerik Yayın Saatleri

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde Meksika’nın yerel dinamiklerine dikkat edilmelidir. Yerel tüketicilerin davranışları, bölgeye, demografiye ve diğer faktörlere göre değişmektedir. Reklamlarınızın, açık, anlaşılır bir dille oluşturulması hedef kitlenize ulaşmanızda fayda sağlayabilmektedir.

ÖNERİ

Pazarlama ve içerik üretirken faaliyet ve stratejilerinizde yerel Meksika dinamiklerine dikkat etmenizi tavsiye ederiz.

Tüketiciler, güvendikleri ve sadık oldukları markalardan alışveriş yapmayı tercih ederler. Reklam kampanyaları, markanın güvenilirliğini ve itibarını vurgulamalıdır.

Tüketiciler, yerel markaları ve ürünleri destekleme eğilimindedir. Reklam kampanyaları, Meksika'ya ait unsurları ve değerleri kullanmalıdır.

İPUCU

Aile, Meksika kültüründe çok önemlidir. Reklam kampanyaları, aile değerlerine ve aile içi ilişkilere hitap etmelidir.

İPUCU

Tüketiciler, duygusal bağ kurabilecekleri markalara daha fazla ilgi gösterirler. Reklam kampanyaları, samimi ve duygusal bir mesaj vermelidir.

DİKKAT

Müşteri yorumlarını ve referanslarını reklam kampanyanıza dahil edebilirsiniz.

Reklamda Meksika'ya ait semboller ve imgeler kullanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için son derece önemlidir. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.

  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.

  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin incelenmesi,

  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.

İPUCU

Aşağıdaki yerel ve küresel anahtar kelime tespiti ve seçimi ile ilgili size fikir sağlayabilecek araçları takip edebilirsiniz.

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Meksika'daki yasalara uygun olmasını sağlamak için:

  • E-posta pazarlama mesajları göndermeden önce, alıcıların açık rızasını almanız gerekmektedir. Bu, alıcıların e-posta pazarlama listesine abone olmalarını veya e-posta pazarlama mesajları almayı kabul etmelerini sağlayarak yapılabilmektedir.

  • E-posta pazarlama mesajlarınızda açık ve şeffaf olmanız gerekmektedir. E-posta pazarlama mesajlarınızda kim olduğunuzu, ne tür ürünler veya hizmetler sunduğunuzu ve neden alıcıya e-posta gönderdiğinizi açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

  • Alıcıların e-posta pazarlama listelerinizden abone olmalarını kolay bir yol sunmanız gerekmektedir. Bunu, e-posta pazarlama mesajlarınızda bir "abonelikten çık" bağlantısı sağlayarak yapabilirsiniz.

DİKKAT

Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

E-postalarda, "Abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

E-postalarda, toplanan kişisel verilerin nasıl işlenmesi ve korunması gerektiğine dair bilgi vermeniz gerekmektedir.

ÖNERİ

E-posta pazarlamasında GDPR’a göre altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye ederiz. İlgili firmalara Profesyonel Çözüm Ortakları veya Dijital Pazarlama Araçları ile ilgili konu başlıklarından ulaşabilirsiniz.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
MiNegocio

MiNegocio (Google Mi Negocio): İşletmelerin Google'da yerel aramalarda ve haritalarda görünmesini sağlamaktadır.

Rankity

Rankity: Meksika pazarına özel SEO analizleri ve anahtar kelime araştırma araçları sunmaktadır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
SocialPilot

SocialPilot: Sosyal medya gönderilerinin planlanması, performans analizlerinin yapılması ve müşteri hesaplarının yönetilmesini sağlamaktadır.

Canva

Canva: Sosyal medya gönderileri için grafik ve görsel içerik oluşturmaktadır.

E-Posta Pazarlama Araçları
ActiveTrail

ActiveTrail: E-posta kampanyalarını otomatikleştirip, satışları artırmayı amaçlamaktadır. E-posta içeriklerini dinamik segmentlere göre özelleştirmektedir.

Brevo

Brevo: Kullanımı kolay bir platformda profesyonel e-posta şablonları ve otomatikleştirilmiş e-posta akışları sunmaktadır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
VoxFeed

VoxFeed: Markalarla her türden etkileyiciyi iş birliği yapmaya teşvik etmekte ve içerik oluşturma sürecini yönetmektedir.

FLUVIP

FLUVIP: Markaları önde gelen içerik üreticileriyle buluşturmakta ve çok kültürlü pazarlara hitap etmektedir.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri

ShopperMeet: Genel tüketim ürünleri için fiyat karşılaştırma sunan bir platformdur.

PrimeOnlineSites: Çeşitli ürün kategorilerinde fiyat karşılaştırma hizmeti sunmaktadır.

Mobil Pazarlama Araçları

SMS Marketing: Müşterilere kısa mesajlar göndererek doğrudan pazarlama yapmaktadır.

Kochava

Kochava: Mobil reklam ölçümü ve analiz platformudur.

Programatik Reklamcılık Platformları
Retorno Digital

Retorno Digital: Dijital stratejileri destekleyerek programatik reklamları yönetmekte ve optimize etmektedir.

Butchershop® Global

Butchershop® Global: Programatik reklamlar, bağlı TV reklamları gibi çeşitli reklam hizmetleri sunmaktadır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor