Mısır

Mısır

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 107.293 milyon
Nüfus Tipi Genç
Para Birimi Mısır lirası (EGP)
Nüfus Oranı
Kadın
%49
Erkek
%51
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 38
  • GSYH (PPP) Sıralaması: 130
  • Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 396 milyar ABD doları (2023)
  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %3,8 (2023)
  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 3.457 ABD doları (2023)

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

E-ticaret harcamalarının 2023 yılı toplam hacmi: 9,1 milyar ABD dolarıdır.
 
E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus 
2023 yılı verilerine göre:
•    E-ticaret kullanıcısı: 25 milyon
•    Toplam nüfusa göre e-ticaret kullanıcısı oranı: %20
 Kaynak: Bakanlık Yurt Dışı Temsilciliği

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %96

  • İnternet Kullanım Oranı

    %82,01

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    2/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Kredi kartı Nakit (Kapıda ödeme)

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Kredi Kartı Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: Instapay

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Banka Kartı Kredi Kartı

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri PayPal Mobil Ödeme Çözümleri Amazon Pay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum

    Mısır’a özel yerel düzenlemeler aşağıda belirtilmiştir.

    • Kişisel Veri Korunma Sistemi https://www.privacylaws.com/media/3263/egypt-data-protection-law-151-of-2020.pdf
    • Tüketicinin Korunması Kanunu https://manshurat.org/node/31479
    • Üretici Kayıt Sistemi (ÜKS): Mısır, belirli ürünlerin ithalatında Üretici Kayıt Sistemi'ne (ÜKS) kayıt zorunluluğu getirmiştir. Bu kapsamda, Mısır'a ihracat yapan firmaların Mısır İhracat ve İthalat Kontrol İdaresi'ne (GOEIC) kaydolmaları gerekmektedir. www.goeic.gov.eg
    • Gönderi Ön Kontrol Bilgi Deklarasyon Sistemi (ACID): 1 Ekim 2021 tarihinden itibaren Mısır, Gönderi Ön Kontrol Bilgi Deklarasyon Sistemi'ni (ACID) uygulamaya koymuştur. Bu sistem kapsamında, Mısır'a ihracat yapacak firmaların önceden sisteme kaydolmaları ve gerekli bilgileri beyan etmeleri zorunludur. https://www.nafeza.gov.eg/ar
    • Serbest Ticaret Anlaşması (STA): Türkiye ile Mısır arasında 1 Mart 2007 tarihinde yürürlüğe giren Serbest Ticaret Anlaşması (STA) bulunmaktadır. Bu anlaşma sayesinde, Türkiye menşeli sanayi ürünleri için uygulanan gümrük vergileri kademeli olarak kaldırılmıştır. https://www.gafi.gov.eg/english/Sectors/Pages/Trade-Agreements.aspx
    • Elektronik Ödeme Sistemleri https://www.cbe.org.eg/en/payment-systems-and-services/payment-systems
    • Elektronik İmza Kanunu https://itida.gov.eg/english/pages/e-signature.aspx
    • Siber Suçlar ve Bilgi Teknolojileri Suçlarıyla Mücadele Kanunu https://idsc.gov.eg/upload/DocumentLibrary/AttachmentA/10385/5.pdf
    ÖNERİ

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana başvurmalısınız. Bu konuda detaylı bilgi için “Profesyonel Çözüm Ortakları” sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Mısır dış ticaret düzenlemeleri ithal edilen ürünün türüne, ülkesine ve varış yerine göre değişiklik gösterebilmektedir.

      • İthalat ve İhracat Düzenlemeleri Kanunu https://www.customs.gov.eg/Legislations/Laws/Details/4e3e632f-ee77-4d53-b2bb-677f04d36919
      ÖNERİ

      Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana başvurmalısınız. Bu konuda detaylı bilgi için “Profesyonel Çözüm Ortakları” sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Mısır’da GDPR (Avrupa Genel Veri Koruma Yönetmeliği) doğrudan uygulanmamaktadır. Mısır'da e-ticaret yapıyorsanız, müşterilerinizin kişisel verilerini GDPR'ye uygun şekilde işlemeniz gerekmektedir. Dijital pazarlama, e-ticaret gibi konular ülkede kişisel verilerin korunması noktasında en önemli konuların başında gelmektedir.
      (GDPR: Genel Veri Koruma Politikaları)

      ÖNERİ

      Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın. GDPR’ye göre olgunlaştırılmış, “Veri İhlallerini” tespit edin. Bunlara yanıt vermek için sistemler ve prosedürler oluşturun. Bunları web sitenizde yayınlayın.

    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Mısır’da e-ticarette güvenli ödeme işlemleri ve müşterilerin ödeme bilgilerinin korunması için çeşitli kanunlar ve uygulamalar mevcuttur.

      1. Elektronik Ödeme Sistemleri https://www.cbe.org.eg/en/payment-systems-and-services
      2. Elektronik İmza Kanunu https://itida.gov.eg/english/pages/e-signature.aspx
      3. Siber Suçlar ve Bilgi Teknolojileri Suçlarıyla Mücadele Kanunu https://idsc.gov.eg/upload/DocumentLibrary/AttachmentA/10385/5.pdf
      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları

      Mısır’da uygun şeffaf bir gizlilik politikası uygulamanız gerekmektedir. Tüketicilerin korunması, gizlilik hakları ve şeffaf ticari uygulamalar açısından kritik mevzuatlara aşağıdaki linkleri takip ederek ulaşabilirsiniz.

      • Kişisel Veri Korunma Sistemi https://www.privacylaws.com/media/3263/egypt-data-protection-law-151-of-2020.pdf
      • Tüketicinin Korunması Kanunu https://manshurat.org/node/31479
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Cayma Hakkı: Tüketiciler, çevrimiçi satın aldıkları ürünleri, teslim aldıkları tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin iade etme hakkına sahiptir. Bu hak, Mısır'daki e-ticaret düzenlemeleri kapsamında tanınmaktadır.
      • İade Süreci: Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda, satıcı, iade edilen ürünün bedelini ve varsa standart teslimat masraflarını 14 gün içinde tüketiciye geri ödemekle yükümlüdür. Geri ödeme, tüketicinin onayı olmaksızın, ek bir maliyet getirmeyen aynı ödeme yöntemiyle yapılmalıdır.
      • Tüketici, ürününde bir kusur olması durumunda, teslim aldığı tarihten itibaren 30 gün içinde ürünü değiştirme veya iade etme hakkına sahiptir.
      • İade Masrafları: İade edilen ürünün satıcıya geri gönderilme masrafları, eğer satıcı üstlenmeyi kabul etmemişse, tüketici tarafından karşılanır. Ancak, satıcı, iade masraflarını üstlenmeyi tercih edebilir veya tüketiciye bu masrafları iade edebilir.
      • Yasal Garanti: Mısır'da satılan ürünler, en az 2 yıl yasal garanti kapsamındadır. Bu süre zarfında, ürünün ayıplı olması durumunda tüketiciler, ücretsiz onarım, değiştirme veya para iadesi talep edebilmektedirler.


      İade İstisnaları:

      • Özel siparişle üretilmiş ürünler,
      • Ürünün tüketici hatası dolayısıyla orjinal halinden farklı olması,
      • Dijital içerik (örneğin, e-kitap, müzik veya video),
      • Kitaplar, gazeteler, dergiler, yazılım programları ve benzeri ürünler,
      • Takı ve mücevherler ile benzeri ürünler,
      • Hijyenik ürünler (örneğin, iç çamaşırı veya tıraş bıçakları),
      • Hızla bozulan veya son kullanma tarihi yaklaşan ürünler,
      • Mühürlü Görsel-İşitsel Ürünler: Mühürlü olarak teslim edilen ve ambalajı açıldıktan sonra iadesi mümkün olmayan ses veya görüntü kayıtları ya da bilgisayar yazılımları.

      Kaynak: https://cpa.gov.eg/en-us/FAQ

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Mısır'da e-ticaret yapan satıcıların, tüketiciyi bilgilendirme yükümlülüğü, kişisel veri koruma yasalarına uyum, doğru ürün/hizmet bilgilendirmesi, güvenli ödeme sistemleri kullanımı ve cayma hakkı gibi tüketici haklarına saygı göstermeleri gerekmektedir. Ayrıca, mesafeli satış sözleşmesi ve veri koruma politikaları gibi yasal belgelerin eksiksiz sunulması zorunludur. Yasal güncellemelerin düzenli takip edilmesi ve pazarlama iletişimlerinde izinli gönderim yapılması, uyum açısından kritik öneme sahiptir.

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Çevrim içi mağazanızın Almanca dil seçeneğinin olması önemlidir. Satıcılar, ürünün satıldığı ülkenin resmi dilinde hizmet sunmak zorundadır. Satış sonrası hizmetlerde doğru, hızlı, resmi, detaylı ve güvenilir olmak önemlidir.

       

      Tüketiciler daha resmi bir dille temas kurmayı önemsemektedir. Destek dilinin formal bir seviyede olmasına özen gösterilmektedir. 

       

      Kaynak: Almanya Kültürü Rehberi & Almanya'da İş Yapma Rehberi

    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Mısır'da yanıltıcı reklamlara karşı koruma çeşitli yasalar ve yönetmeliklerle desteklenmektedir.

      • Reklam ve Medya Düzenlemeleri https://wipolex-res.wipo.int/edocs/lexdocs/laws/ar/eg/eg076ar.html 
  • Vergilendirme

    E-ihracatta vergilendirme, satışın nerede gerçekleştiğine ve malın nerede teslim edildiğine bağlı olarak değişmektedir.
    Mısır’da mukim firmalar Mısır içi ve yurtdışından elde etkileri gelirler ile mukim olmayıp Mısır’da daimi işyeri (yukarıda açıklanmıştır) bulunduran firmalar Mısır içinde elde ettikleri gelirlerinde kurumlar vergisine tabidirler. Kurumlar vergisi oranı %22,5 oranında uygulanmaktadır.
    Mısır’da uygulanan standart KDV oranı %14’tür. Vergi kapsamına giren her türlü mal ve hizmet üzerinden alınmaktadır. Bunlar dışında vergi oranları, eşya ve eşyanın geldiği ülke, işlem yapılan yere göre değişmekle birlikte ek mali yükümlülük ve fon alınmaktadır. 

    İPUCU

    Mısır Gümrük İdaresi web sitesini https://www.customs.gov.eg/ ve https://www.nafeza.gov.eg/en/tarrif linklerini ziyaret ederek güncel gümrük tarifelerine ziyaret ederek güncel gümrük tarifelerine ulaşabilirsiniz.

    İPUCU

    Ticaret Bakanlığı web sitesinde Mısır ile ilgili güncel ticaret verileri ve sektörel bilgiler de bulabilirsiniz: https://www.kolayihracat.gov.tr/ulkeler/misir  

    İPUCU

    Yatırım yapmayı veya Mısır'da iş kurmayı düşünüyorsanız, daha fazla bilgi için Müsavire Danışın uygulamasından Ticaret Müşavirleri ve Ateşesi ile iletişime geçebilirsiniz. https://musaviredanisin.ticaret.gov.tr/giris/?next=/anasayfa/

    • Gümrük Vergileri

      İthalat üzerinden alınmakta olan gümrük vergisi tarifesi %5 ile %60 arasında değişmektedir.
      Mısır’da değeri 2.000 ABD doları üzerinde olan ve banka üzerinden yapılan ödemelerde, işlemi yapan banka tarafından ilgili formun doldurulduktan sonra gümrük idaresine ithalatçı firmalar tarafından ibraz edilmesi gerekmektedir.
      Ayrıca Mısır’ın taraf olduğu ticaret anlaşmaları kapsamında dünyada da çok geniş pazarlara giriş olanağı sağlamaktadır. Bu anlaşmalar;

      • Afrika- Mısır Serbest Ticaret Anlaşması (COMESA 23 Adet Doğu ve Güney Afrika)
      • Güney Amerika- Mısır Serbest Ticaret Anlaşması (Mercosur Arjantin-Brezilya-Paraguay-Uruguay)
      • AGADİR (Mısır-Ürdün-Lübnan-Fas-Filistin-Tunus) Serbest Ticaret Anlaşması)
      • AB ve EFTA ile  Serbest Ticaret Anlaşması
      • GAFTA (Büyük Arap Serbest Ticaret Alanı)
      • Afrika Kıtasal Serbest Ticaret Anlaşması ve ABD, (Qualifying Industrial Zones (QIZ) ile Nitelikli Endüstriyel Bölgeleri Anlaşması.

      Kaynak: https://www.kolayihracat.gov.tr/ulkeler/misir https://ticaret.gov.tr/data/5eff1fb813b87612f80cb90f/MISIR pazar bilgileri 2024.pdf?utm_source

    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %0,03 oranında paya sahiptir.
      Türkiye ile Mısır arasında Serbest Ticaret Anlaşması (STA) bulunmakta, bu sayede Mısır’a ihraç edilen ürünler gümrük vergisinden muaf tutulmaktadır. Türkiye ile Mısır arasında ayrıca “Çifte Vergilendirmeyi Önleme” anlaşması yürürlüktedir.     

      Kaynak: https://www.kolayihracat.gov.tr/ulkeler/misir https://cpa.gov.eg/ar-eg/

      İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri
    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesi’ne göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir: 

      • Menşe şahadetnamesi,
      • Ticaret fatura,
      • Paketleme listesi,
      • Konşimento (Bill of Lading),
      • Gerekli sertifikalar

      Ayrıca, Mısır'ın uyguladığı Üretici Kayıt Sistemi (ÜKS) kapsamında, belirli ürün gruplarında ihracat yapacak firmaların önceden kayıt yaptırmaları ve geçerlilik süresi olan belgelerini (örneğin, ISO belgeleri) güncel tutmaları gerekmektedir.
       
      Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

      • Fatura numarası
      • Satıcı ve alıcı bilgileri
      • Tarih
      • Ürünlerin detaylı tanımı,
      • Gümrük kodu,
      • Miktarı,
      • Değeri.

      Mısır’a ithalat yapılırken gerekli olan belge ve standartlara ilişkin bilgilere https://www.goeic.gov.eg/en ve https://www.eos.org.eg/en linklerinden ulaşabilirsiniz.
       

      DİKKAT

      Tüm belgelerin Arapça, Fransızca veya İngilizce, ayrıca ilgili belgelerin ıslak imzalı veya elektronik imzalı olması gerekmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili, patent gibi konularda mutlaka Mısır İletişim Bakanlığı'na bağlı İTİD kurumuna başvuru yapılması gerekmektedir. Başvurular, doğrudan bu kuruma veya Mısır'da faaliyet gösteren yetkili patent ve marka vekilleri aracılığıyla yapılmaktadır. https://itida.gov.eg/english/Pages/default.aspx
    Ayrıca, Mısır'ın Madrid Protokolü'ne üye olması sayesinde, uluslararası marka tescil başvuruları Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) üzerinden de gerçekleştirilebilmektedir.

    DİKKAT

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    ÖNERİ

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynağı ziyaret etmenizi öneririz;
    Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) & Avrupa Patent Ofisi (EPO) https://www.wipo.int/portal/en/index.html

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları
    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazar yerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.
     
    Örneğin; ICTOS’un standart gönderim seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk = 274 cm
    • Uzunluk + (2 x Genişlik) + (2 x Yükseklik) toplamı: 400 cm'yi geçmemelidir.
    • Maksimum ağırlık = 70 kg
    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır. Türkiye ve Mısır arasında en çok kullanılan taşıma yöntemi deniz yoludur.
      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,
      • Varış noktasına,
      • Paket boyutuna/ ağırlığına.

      Akdeniz ve Kızıldeniz üzerinden Hint Okyanusu’nu birbirine bağlayan Suveyş Kanalı’na sahip olan Mısır’da önemli ticaret rotaları bu iki ana güzergahtan oluşmaktadır.
      Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu, stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; İskenderiye Limanı, Port Said Limanı, Süveyş Limanı, Dimyat Limanı, Sukhna ve oktobar kuru limaları ve Kahire öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?
      1.    Ürünlerinizi ilgili pazar yerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.
      2.    Ürünleriniz ilgili pazar yerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.
      3.    Satış oldukça pazar yeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.
      4.    Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazar yeri sizin adınıza yapacaktır. 

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Mısır'da ürün standartları ve paketleme ile ilgili uygulamalar, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı'na bağlı Standartlar Genel İdaresi tarafından yönetilmektedir. Standartların uygulanması Sağlık Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve İthalat İhracat Kontrol Genel Teşkilatı (GOEIC) gibi kurumlar tarafından denetlenmektedir. Ürün paketleme ve etiketleme süreçlerinde Arapça ürün bilgileri, menşe ülke, üretim ve son kullanma tarihleri gibi detayların eksiksiz bulunması zorunludur. Gıda ve et ürünlerinde doğrudan menşe ülkeden yükleme, ahşap ambalajlarda zararlılardan arındırma sertifikası gibi katı kurallar uygulanmaktadır. Ayrıca tekstil ve makinelerde ürün etiketleme ve katalog gereklilikleri zorunludur. Kalite kontrolünde standart eksiklikleri, ithalat mevzuatının belirsizliği ve gümrük prosedürlerindeki bürokrasi ihracatı zorlaştıran faktörlerdir.


      EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      ÖNERİ

      Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait https://www.kolayihracat.gov.tr/ulkeler/misir
       adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Etiketlerde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Üreticinin adı ve adresi,
      • Marka veya ticari marka (varsa),
      • Menşei ülke,
      • Ürün tipi,
      • İthalatçının adı ve adresi,
      • Üretim ve son kullanma tarihleri,
      • Ürün kullanım talimatları (isteğe bağlı), 
      • İçindekiler,
      • Saklama talimatları veya saklama sıcaklığı,
      • Net ağırlığı,
      • Koli veya karton başına brüt ağırlık ve toplam paket sayısı,
      • Koruyucular kullanılıyorsa, her koruyucunun yüzdeleri belirtilmesi,
      • Et veya kümes hayvanı ise, etin “İslami ritüele göre kesildiği” veya “Helal” olduğu bilgilerinin bulunması gerekmektedir.
      DİKKAT

      Ürün içeriklerinizin satış yaptığınız platformlarda kullanılan teknolojiye uygunluğunu göz önünde bulundurmayı unutmayın.

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon.eg
Noon
Jumia
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon’da Satış?
Pazaryerine Git

Mısır'ın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda geniş ağı, kolay kurulum imkânı, güvenilir marka bilinilirliği, düşük başlangıç maliyeti, teknik destek ağı gibi avantajlar sunmaktadır.

2023 GSV:

245 milyon ABD dolarıdır.

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Hobi, Moda, Kendin yap ürünleri, Kişisel bakım ürünleri, Mobilya ve ev eşyaları.

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz. FBM (Fulfillment by Merchant) ile ilgili detaylı bilgiye Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasından ulaşabilirsiniz.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, Ekspres, Aynı Gün teslimat gibi teslimat seçenekleri sunulmaktadır.
  • Kredi kartı, kapıda ödeme, banka havalesi ve Amazon PL (Hediye kartı) ile ödeme yapılmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Amazon Mısır’ın satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır. Ürün listesine linkinden ulaşabilirsiniz.

Amazon Mısır ile ilgili bilgi almak için Satıcı Yardım Merkezi ya da Amazon’da genel olarak satışı yapılabilecek ürünlerle ilgili genel politikaları öğrenmek için bu linki ziyaret edebilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,
  • Vergi numarası,
  • Banka hesap bilgileri,
  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

Platformda satış yapabilme modeli kapalıdır. Bu sebeple bir şirket sahibi olmanız ya da kurmanız gerekmektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır. Bu hesap, az miktarda ürün satan ve düzenli satış yapmayan satıcılar için daha uygundur.
  • Profesyonel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır. Bu hesap, daha fazla ürün satan ve düzenli satış yapan profesyonel satıcılar içindir.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere https://sell.amazon.eg/pricing?ref_=sdeg_soa_hp_pricing#referral-fees linkinden ulaşabilirsiniz.

Küresel Pazaryeri
Neden Noon’da Satış?
Pazaryerine Git

Noon, Mısır'ın en büyük e-ticaret platformlarından biridir. Yerel pazara hakimiyeti ve popülerliği sayesinde ürünlerin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda diğer pazaryerlerine kıyasla düşük komisyon oranlarıyla rekabet avantajı sunabilmektedir.

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Moda, Ev ve Mutfak Gereçleri, Kitaplar, Kişisel Bakım Ürünleri

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Noon’un Noon Express Hizmetini de kullanabilirsiniz.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, Noon Ekspres, Aynı Gün teslimat gibi teslimat seçenekleri sunulmaktadır.
  • Noon Hediye Kartları, Kredi ve banka kartları ile ödeme yapılmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Noon’un satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

 Satışı yapılabilecek veya yasaklı, kısıtlı ürünlerle ilgili bilgiye platforma üye olduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,
  • Vergi numarası,
  • Banka hesap bilgileri,
  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket sahibi olmanız gerekmektedir.

Küresel Pazaryeri
Neden Jumia’da Satış?
Pazaryerine Git

Afrika bölgesinin en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kapsamlı lojistik ağı, yerel pazar bilgisi, düşük başlangıç maliyeti, teknik destek ağı gibi avantajlar sunmaktadır.

2023 GSV:

59 milyon ABD doları

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Moda, Ev ve Mutfak Gereçleri, Süper Market Ürünleri, Kişisel Bakım Ürünleri

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Jumia’nın Jumia Logistics Services (JLS) hizmetini kullanabilirsiniz.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, Hızlı teslimat gibi teslimat seçenekleri sunulmaktadır.
  • Kredi kartı, kapıda ödeme, JumiaPay ile ödeme yapılmaktadır.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Jumia’da satış politikalarına uyumlu ürünler satılmaktadır.
  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

 Satışı yapılabilecek veya yasaklı, kısıtlı ürünlerle ilgili bilgiye platforma üye olduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Corporate Affairs Commission (CAC) tarafından verilen şirket kayıt belgesi,
  • Kişisel kimlik belgesi (Ulusal Kimlik Kartı, Uluslararası Pasaport),
  • Banka hesap bilgileri,
  • TIN Kaydı yapılması,

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket sahibi olmanız gerekmektedir.

İPUCU

Bütüncül kanal, müşterilerle tutarlı ve bütünleşik bir deneyim sunmak için birden fazla satış kanalını entegre eden bir pazarlama stratejisidir. Mısır’da Carrefour Mısır, IKEA Mısır gibi bütüncül kanallı platformlar bulunmaktadır.

İPUCU

Bu linkten e-ihracat desteklerine ve Sipariş Karşılama Hizmeti veren pazaryerleri gibi bilgilere ulaşabilirsiniz

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Mısır'da kullanılan resmi ölçü birimi Uluslararası Birimler Sistemi'dir (SI). Bu sistem, metre, kilogram, celsius (°C) ve saniye gibi temel birimlere dayanır.
Ürün açıklamaları Arapça yazılmalıdır. Açıklama metinleri sade ve anlaşılır bir dille yazılmış, açıklayıcı ve bilgilendirici olmalıdır. İngilizce özellikle genç nüfus ve eğitimli kesim arasında yaygındır. Arapça ile birlikte İngilizce yazılan içerikler daha geniş bir kitleye ulaşmak için faydalı olabilmektedir. Ürün görselleri hazırlanırken Mısır'ın kültür ve değerlerine hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir.

Fiyatlandırma Detayları

Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır:
1.    Ürün maliyeti,
2.    Pazarlama maliyeti,
3.    İade oranlarının maliyete etkisi,
4.    Lojistik maliyetler,
5.    Vergiler,
6.    Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,
7.    Rakip fiyatları,
8.    Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Mısır lirası yerine 99,99 Mısır lirası olarak belirlemek verilebilir).

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir. 

Mısır'da sosyal medya kullanımı oldukça yaygındır. Facebook, WhatsApp ve Instagram popüler sosyal medya platformlarıdır. E-ticaret kampanyalarınızda sosyal medyayı kullanarak hedef kitlenize ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
E-ticaret müşterileri, satın alma kararlarını vermeden önce ürün incelemelerini okumaya önem vermektedirler. Mısır e-ticaret müşterileri fiyat hassasiyeti göstermektedir. Dönemsel indirimler, özel gün kampanyaları (Ramazan, Bayram) ve toplu alımlarda yapılan indirimler satın alma kararlarını etkileyen faktörlerdir. Ürünlerinizin fiyatlarının rekabetçi olduğundan ve müşterilerinize indirimler ve promosyonlar sunduğunuzdan emin olmanız tavsiye edilmektedir.

Markaların Mısır’da başarılı olabilmesi için yerel tüketicilerin marka ve kalite algısını anlamaları gerekmektedir. Satıcıların bu duruma yönelik hassasiyet geliştirmeleri çok önemlidir.
Tüketiciler için, ürünün kalitesi ve işlevselliği oldukça önem taşımaktadır. Ayrıca, tüketicilerin gösterişçi tüketim eğilimleri ve marka farkındalıkları, küresel marka tercihleri üzerinde etkili olmaktadır. Onlar için markanın itibarını değerlendirmek önemlidir.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: Nüfusun %46,6’idir.
  • Gençler: Öğlen 12.00-14.00 Akşam 19.00-22.00
  • Yetişkinler: Sabah 7.00-9.00 Öğlen 12.00-13.00 Akşam 17.00-19.00
  • Profesyoneller: Hafta içi sabah 9.00-12.00
  • Ebeveynler: Sabah 8.00-10.00 Akşam 20.00-22.00

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler hafta içi 12:00 ve 14:00 ile 19:00 ve 22:00 arasındadır. Hafta sonları ise özellikle cumartesi günleri gün boyunca çevrim içi alışveriş devam etmektedir. En yoğun alışveriş günleri: Kurban Bayramı, Ramazan Bayramı, Black Friday, Sarı Cuma (Yellow Friday) gibi günlerdir.
Kaynak: Bakanlık Yurt Dışı Temsilciliği

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Facebook: 2023 yılı itibariyle Facebook kullanıcılarının %60 alışveriş için Facebook’u tercih etmiştir.
Instagram: 2023 yılı itibarıyla kullanıcıların %35 ürün veya hizmet satın almak için Instgram'ı tercih etmiştir. 
Demografik Yorum: E-ticaret yapanların %57,9’u kadındır. En yoğun e-ticaret yapan yaş grubu 15-29 yaş grubudur. Bu kitlenin büyük çoğunluğu şehirlerde yaşamaktadır.

İPUCU

Dijital Pazarlama Modülü ürün içeriklerinizi, reklam stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlerken kullanmanız önemlidir.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için kullanıcılarının özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir.  Reklam verilecek platformları seçerken aşağıdaki stratejileri göz önünde bulundurabilirsiniz.

  • Hedef kitle,
  • İçerik,
  • Platform özellikleri,
  • Reklam format ve saati,
  • Platformların reklam politikalarına uygunluk.
İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülünde” yer alan “Döngüsel Dijital Pazarlama” konusunu inceleyebilirsiniz.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde Mısır’ın yerel dinamiklerine dikkat edilmelidir. Yerel tüketicilerin davranışları, bölgeye, demografiye ve diğer faktörlere göre değişmektedir.
Mısırlılar, resmiyet ve nezakete önem vermektedirler. Bu nedenle kampanyalarınızda, özellikle kullandığınız dilin resmi ve nazik bir dil olmasına özen gösterebilirsiniz.
Mısırlı tüketiciler ağırlıklı olarak müslümandır, bu nedenle kampanyalarınızda islami değerler ve kültürel normlara saygı göstermeniz kampanyanızın daha büyük bir kitleye ulaşmasını sağlayabilir. Özellikle Ramazan, Kurban Bayramı gibi özel günlerde yapılan kampanyalar, Mısırlı tüketicilerde olumlu etki yaratır.
Reklamlarınızın, açık, anlaşılır bir dille oluşturulması hedef kitlenize ulaşmanızda fayda sağlayabilmektedir.

ÖNERİ

Pazarlama ve içerik üretirken faaliyet ve stratejilerinizde yerel Mısır  dinamiklerine dikkat etmenizi tavsiye ederiz.
Örneğin: Mısırlı tüketiciler, ürün seçerken, ürünün kaliteli olmasına odaklandığı için içeriklerinizi oluştururken bu türde tatmin edici bilgiler vermeyi unutmayın.

İPUCU

Tüketiciler kampanyalarda karmaşıklık sevmemektedir. Olabildiğince yalın bir kampanya mantığı ve dili kullanmanız önemlidir.
Örneğin: “2. Ürüne %50 indirim gibi basit bir tanımlama ya da 3’üncü 100 Mısır lirası harcamanıza X Mısır lirası indirim…” gibi. Uzun ve düşündürücü kampanya söylemlerinden uzak durun.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için son derece önemlidir. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.
  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.
  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin Akıllı E-ihracat Robotu'nda incelenmesi,
  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.
İPUCU

Anahtar kelime araştırması yaparken Google Keyword Planner–Ahrefs-SEMrush–Moz pro - Screaming Frog

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.
E-posta pazarlama kampanyalarınızın Mısır’daki yasalara uygun olmasını sağlamak için:

  • Alıcıların açık rızasını alın. E-posta pazarlama mesajları göndermeden önce, alıcıların açık rızasını almanız gerekmektedir. Bu, alıcıların e-posta pazarlama listesine abone olmalarını veya e-posta pazarlama mesajları almayı kabul etmelerini sağlayarak yapılabilmektedir.
  • E-posta pazarlama mesajlarınızda açık ve şeffaf olmanız gerekmektedir. E-posta pazarlama mesajlarınızda kim olduğunuzu, ne tür ürünler veya hizmetler sunduğunuzu ve neden alıcıya e-posta gönderdiğinizi açıkça belirtmeniz gerekmektedir.
  • Alıcıların e-posta pazarlama mesajlarınızdan abone olmalarını kolaylaştırın. Alıcıların e-posta pazarlama listelerinizden abone olmalarını kolay bir yol sunmanız gerekmektedir. Bunu, e-posta pazarlama mesajlarınızda bir "abonelikten çık" bağlantısı sağlayarak yapabilirsiniz.
ÖNERİ

E-posta pazarlamasında GPDR ve UODO’ya göre altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye ederiz. İlgili firmalara Profesyonel Çözüm Ortakları veya Dijital Pazarlama Araçları ile ilgili konu başlıklarından ulaşabilirsiniz.

ÖNERİ

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Mısır'daki yasalara uygun olduğundan emin olmak için bir avukata danışmanız önerilmektedir.

DİKKAT

•    Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.
•    E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.
•    E-postalarda, "Abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.
•    E-postalarda, toplanan kişisel verilerin nasıl işlenmesi ve korunması gerektiğine dair bilgi vermeniz gerekmektedir.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
BrightLocal

BrightLocal: Yerel işletmelerin çevrimiçi varlıklarını optimize etmelerine ve yerel aramalarda üst sıralarda yer almalarına yardımcı olmaktadır.

GeoRanker

GeoRanker: Gelişmiş bir yerel SEO (Google Haritalar) sıralama izleme aracı olarak öne çıkmaktadır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları

SocialEye: Sosyal medya platformlarındaki etkileşimleri izleyerek markaların çevrimiçi itibarlarını yönetmelerine yardımcı olmaktadır.

BrandBaker

BrandBaker: Platform, sosyal medya içerik planlaması ve analizleri konusunda işletmelere destek sağlamaktadır.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
Yaoota

Yaoota: Mısır'ın önde gelen fiyat karşılaştırma sitelerinden biridir. Kullanıcıların çeşitli e-ticaret sitelerindeki ürünlerin fiyatlarını karşılaştırarak en uygun teklifi bulmalarını sağlamaktadır.

Pricena Egypt

Pricena Egypt: Elektronikten modaya, ev eşyalarından kozmetiğe kadar geniş bir ürün yelpazesinde fiyat karşılaştırması yapma imkanı sunmaktadır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor