Brezilya

Brezilya

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 203,1 milyon
Nüfus Tipi Genç Nüfus
Para Birimi Brezilya reali R$
Nüfus Oranı
Kadın
%51.5
Erkek
%48.5
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 8

  • GSYH (PPP) Sıralaması: 8

  • Nominal Gayri Safi Yurt içi Hasıla: 2.2 milyar ABD doları (2023).

  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %2,9 (2023).

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: Bilgi bulunamadı.

  • Hane Başı Harcama Tutarı: Bilgi bulunamadı.

Kaynak: Lista de países por PIB nominal

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

2023 tahminlerine göre, e-ticaret harcamalarının toplam hacmi 37.2 milyar ABD dolarıdır.

Kaynak: Brezilya Elektronik Ticaret Birliği (ABCOMM), Institucional

Perakendenin Son 2 Yıldaki Büyüme Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı; %8,84 iken 2023 yılında %9,22’dir.

Kaynak: Participação no Varejo | ABComm & Forekast

E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret Kullanıcısı: 87,8 milyon,
  • E-ticaret Kullanıcısı Oranı: 40,8,
  • E-ticaret Kullanıcısı Oranı: Erkek: %41, Kadın: %59’dur.

Kaynak: eCommerce in Brazil | Statista

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %55,5

  • İnternet Kullanım Oranı

    %73,8

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    1/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Banka Havalesi Kredi Kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: PayPal Finteks

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler Boleto Bancário

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri PIX Mobil Ödeme Çözümleri Mercado Pago Mobil Ödeme Çözümleri PagSeguro

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum
  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Brezilya’da veri güvenliğinden ve gizliliğinden sorumlu federal yasa olan Kişisel Verilerin Korunması Yasası (Lei Geral de Proteção de Dados – LGPD) kişisel bilgilerin toplanması, kullanılması ve korunmasını kapsamaktadır.

     

    Bazı eyaletlerde, LGPD'yi tamamlayan kendi veri koruma yasalarını da yürürlülüğe koyulmuştur. Brezilya Ulusal Veri Koruma Kurumu (ANPD), LGPD'nin uygulanmasından sorumludur.

     

    Brezilya’da e-ticaret yapıyorsanız, müşterilerinizin kişisel verilerini GDPR'ye uygun şekilde işlemeniz gerekmektedir.

     

    (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Brezilya’da veri güvenliğinden ve gizliliğinden sorumlu federal yasa olan Kişisel Verilerin Korunması Yasası (Lei Geral de Proteção de Dados – LGPD) tarafından sağlanmaktadır.

      ÖNERİ

      Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın.

    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Güvenli Ödeme İşlemleri müşterilerinizin ödeme bilgilerini korumak amacıyla takip edilmesi gereken kanunları ve uygulamaları içermektedir. Brezilya’da güvenli ödeme işlemleri ile ilgili kanunlar ve uygulamalar aşağıda belirtilmiştir:

      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları

      Brezilya’da kişisel verilerin korunması yasasına uygun şeffaf bir gizlilik politikası oluşturup, bunu uygulamanız gerekmektedir. Tüketicilerin korunması, gizlilik hakları ve şeffaf ticari uygulamalar açısından kritik mevzuatlara aşağıdaki linkleri takip ederek ulaşabilirsiniz. Daha detaylı bilgiye Eğitim Modülü üzerinden erişebilirsiniz.

      Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Tüketiciler, kusurlu ürünler için iade veya değişim talep etme hakkına sahiptirler.

      • Satıcı, kusurlu ürünü aldıktan sonra dayanıksız ürünlerde 30 gün, dayanıksız ürünler için 90 gün içinde iade veya değişim işlemini gerçekleştirmelidir.

      • Tüketiciler satın aldıkları ürünleri “Pişman Olma Yasası-Lei do Arrependimento” yasası gereğince 7 gün içinde iade edebilmektedir.

       

      İade İstisnaları:

      • Kişiye özel üretilmiş ürünler: Tişörtlerdeki baskılar veya özel ölçülere göre üretilmiş mobilyalar vs,

      • Hijyenik ürünler: Diş fırçası, jilet, makyaj malzemeleri,

      • Bozulabilen ürünler: Gıda maddeleri, ilaçlar ve kozmetik ürünler,

      • İndirilebilir dijital içerikler: Müzikler, filmler, e-kitaplar ve yazılımlar,

      • Kullanılmış ürünler,

      • Sözleşmede belirtilen diğer ürünler: Bazı e-ticaret siteleri, belirli ürünler için iade kabul etmemektedir.

       

      Kaynak: Brezilya Tüketici Koruma Kurumu (Idec - Instituto de Defesa de Consumidores)

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Brezilya’da İngilizce konuşan çok küçük bir kesim bulunmaktadır. Bu nedenle, satıcılar, garanti ve iade politikalarını Portekizce olarak yayımlamalıdır. Bu açıklamalar açık ve anlaşılır olmalıdır. Aynı zamanda iade süresi, iade prosedürü ve garanti kapsamı açıkça belirtilmelidir.

       

      Kaynak: Brezilya İhracat Promosyon Ajansı (APEX), Dış Ekonomik İlişkiler Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Birliği (TİM - Türkiye İhracatçılar Meclisi)

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Çevrim içi mağazanızın Portekizce dil seçeneğinin olması önemlidir. Satıcılar, ürünün satıldığı ülkenin resmi dilinde hizmet sunmak zorundadır. Satış sonrası hizmetlerde doğru, hızlı, resmi, detaylı ve güvenilir olmak önemlidir.

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Brezilya da e-ticaret yapan firmalar için vergilendirme, merkezi ve yerel vergiler olmak üzere iki şekilde incelenebilir. (Türkiye’den herhangi bir ülkeye uygulanan e-ihracat gönderileri, ilgili ülke için; “e-ticaret işlemi” olarak adlandırılmaktadır.)

    Merkezi Vergiler;

    • Kurumlar Vergisi: %15-27 arasında değişmektedir.
    • Kişisel Gelir Vergisi: %7.5-27.5 arasında değişmektedir.
    • IPI (Üretim Vergisi): %0-25 arasında değişmektedir.
    • PIS (Sosyal Güvenlik Katkı Payı): %0.65 - 3.65 arasında değişmektedir.

     

    Yerel Vergiler;

    • ICMS (Devletlerarası Mal ve Hizmet Vergisi): %17-22 arasında değişmektedir.
    • ISS (Hizmet Vergisi): %2-5 vergi firmanın faaliyet gösterdiği belediyeye göre belirlenmektedir.

     

    Kaynak: Brezilya Federal Vergi Dairesi (Receita Federal), Brezilya Maliye Bakanlığı (Ministério da Fazenda), Dış Ekonomik İlişkiler Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Birliği (TİM - Türkiye İhracatçılar Meclisi)

    İPUCU

    Detaylı vergilendirme ile ilgili bilgiler için Brezilya Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu adresinden bilgi alabilirsiniz.

    İPUCU

    Brezilya Federal Vergi Dairesi (Receita Federal)

    • Gümrük Vergileri

      Brezilya ve Türkiye arasında direkt bir gümrük vergilendirme anlaşması bulunmamaktadır. Ancak, iki ülke de Serbest Ticaret Anlaşması (STA) imzalamış durumdadır. Bu anlaşma, bazı ürünler için gümrük vergilerinin düşürülmesini veya kaldırılmasını sağlamaktadır.

       

      Brezilya'da tek bir standart KDV oranı yoktur. KDV, ICMS olarak bilinir ve eyaletlere göre değişmektedir. Genellikle %17 ile %22 arasında değişmektedir.

       

      Bazı ürünler Gümrük vergisi %7 KDV oranındadır veya KDV’den muaftır.

      • Kitaplar,
      • Sağlık ürünleri,
      • Eğitim ürünleri vb gibi.
      • Gümrük vergisi oranları, ürünün türüne ve menşe ülkesine göre değişiklik gösterebilmektedir.

       

      Kurumlar vergisi şirketlerin yıllık cirosuna göre değişmektedir.

       

      Kaynak: Brezilya Federal Vergi Dairesi (Receita Federal), Tributos Incidentes Sobre o Setor de Produtos para Saúde

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %1,4 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 26. ülke konumundadır.

       

      Mikro ihracat kapsamında gönderilen ürünlerin maksimum ağırlığının 30 kg’ı geçmemesi gerekmektedir. Brezilya’ya ürün ihraç ederken, güncel gümrük muafiyetleri, ithalat kotaları ve yasaklanmış veya kısıtlanmış ürünlerin listesini kontrol etmeniz gerekmektedir.

       

      Brezilya’da 50 ABD dolarının altında değere sahip ürünler gümrük vergisinden muaf tutulmaktadır. Fakat Temmuz 2024 tarihinde imzalanan yasaya göre Ağustos 2024 itibariyle yürürlüğe girecek yeni yasa, uluslararası web sitelerinde yapılan alışverişlerin değeri üzerinden %20 ithalat vergisi alınmasını gerekli kılmaktadır.

       

      Kaynak: Kolay İhracat Platformu,. Brezilya Dışişleri Bakanlığı (Brazil - Exports, Imports, and Trade Partners), Brezilya Federal Vergi Dairesi (Normas.leg.br: Legislação Federal)

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük beyannamesi formu (CN22, CN23 veya CP72), kurye konşimentosu ve ticari faturadır. İthalat için alıcının, ihracatta ise göndericinin Brezilya Federal Gelir İdaresi (Receita Federal)'ne kayıt numarası olan CPF veya CNPJ numarası veya yabancı olması durumunda pasaport numarası bildirilmesi zorunludur.

       

      Ayrıca, ürüne göre MAPA (Brezilya Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı), ANVISA (Brezilya Sağlık Gözetim Ajansı), INMETRO (Brezilya Metroloji, Kalite ve Teknoloji Enstitüsü) izinleri gerekebilmektedir. Gümrük Beyannamesine göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir: 

      • Ticari fatura,
      • Gümrük beyannamesi,
      • Paketleme listesi,
      • Ürüne ilişkin belgeler,
      • Ürünlerin menşei şahadetnamesi.

       

      Kaynak: Brezilya Federal Vergi Dairesi (Receita Federal)

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Brezilya’da fikri ve sınai mülkiyet hakları, Şubat 1998 tarih ve 9.610 sayılı kanunla düzenlenmekte olup, korunmasından sorumlu yetkili organ, Brezilya Kalkınma, Sanayi, Ticaret ve Hizmetler Bakanlığı’na bağlı Ulusal Sınai Mülkiyet Enstitüsü’dür (Instituto Nacional da Propriedade Industrial - INPI).

     

    Brezilya, Madrid Protokolü üyesidir. Markanız, başvuru yaptığınız takdirde protokol kapsamındaki ülkelerde de korunacaktır.

     

    Brezilya ayrıca Dünya Fikri Mülkiyet Hakları Örgütü (WIPO) üyesi olup Fikri Mülkiyet Haklarının Korunmasına İlişkin Paris Sözleşmesi’ni de imzalamıştır.

     

    Kaynak: Brezilya Patent ve Marka Ofisi'nin (INPI - Instituto Nacional da Propriedade Industrial)

    DİKKAT

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    DİKKAT

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz;

    (EUIPO) & Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) & Avrupa Patent Ofisi (EP)

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazaryerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

    • Posta yolu ile yapılan gönderilerde paket boyutları: Maksimum uzunluk/genişlik/yükseklik: 200 cm. En uzun kenar: 100 cm
    • Ağırlık Sınırlamaları: Kargo: 30 kg

     

    Örneğin; BRT Logística'nın standart paket için belirlediği maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 80 cm

     

    Kaynak: ANTT

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise, sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

       

      Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Santos (São Paulo), Rio de Janeiro, Itajaí (Santa Catarina) ve Paranaguá (Paraná) öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,
      • Varış noktasına,
      • Paket boyutuna/ağırlığına.

       

      Brezilya’da aşağıdaki belirtilen taşıma seçenekleri bulunmaktadır.

      1. Hava Kargo: Hızlı ve güvenli bir seçenektir. Küçük ve orta ölçekli gönderiler için idealdir.

      2. Deniz Taşımacılığı: Büyük ve hacimli gönderiler için idealdir. Hava kargodan daha düşük maliyetlidir.

      3. Posta Hizmeti: Küçük gönderiler için uygun fiyatlı bir seçenektir.

      4. Karayolu Taşımacılığı: Brezilya sınırına yakın ülkelere ihracat için kullanılabilmektedir.

       

      Kaynak: Brezilya Ulaştırma Bakanlığı (Ministério dos Transportes), Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

      İPUCU

      Brezilya'da birçok üçüncü taraf lojistik (3PL) firması, depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür, ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirmektedir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Ambalaj ve paketleme konuları için belirli standartlar ve yönetmelikler  mevcuttur.

       

      Ulusal Metroloji, Kalite ve Teknoloji Enstitüsü (INMETRO) Yönetmelikleri:

      • INMETRO Portaria 118/2021, Tekstil ürünlerinin etiketlenmesi için özel gereklilikleri belirlemektedir.

      • INMETRO Portaria 249/2021, Sıvı gıda ürünlerinin etiketlenmesi için özel gereklilikleri belirlemektedir.

      • INMETRO Portaria 333/2012, Inmetro ile uyumlu ürünlerin üzerine Inmetro etiketlenmesi için özel gereklilikleri belirlemektedir

      • INMETRO Portaria 326/2006: Tehlikeli kimyasalların etiketlenmesi için özel gereklilikleri belirlemektedir.

       

      Brezilya Sağlık Bakanlığı Yönetmelikleri:

      • RDC 843/2024: Ulusal topraklarda tedarik edilmesi amaçlanan gıda ve ambalajların Ulusal Sağlık Gözetim Sisteminin (SNVS) yetkisi altında düzenlenmesini belirtmektedir.

      • RDC 27/2010: Muafiyet kapsamında olan ve sağlık kaydı gerektiren gıda ve ambalaj kategorilerini belirlemektedir.

      • RDC 91/2001: Gıda ile temas edecek ambalaj ve Ekipman için genel kriterleri belirlemektedir.

       

      Kaynak: Ulusal Metroloji, Kalite ve Teknoloji Enstitüsü (INMETRO), Brezilya Sağlık Bakanlığı (Ministério da Saúde), Brezilya Çevre Bakanlığı (Ministério do Meio Ambiente), Brezilya Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu

      İPUCU

      Brezilya Tüketici Koruma Kanunu, ürün etiketlerinin tüketiciye ürünün kalitesi, miktarı, bileşimi, fiyatı, garantisi, raf ömrü, menşei ve tüketicinin sağlığı ve güvenliği açısından riskleri hakkında kesin ve kolayca okunabilir bilgi vermesini gerektirmektedir. Bu bilgilerin Portekizce çevirisinin, tüm ithal ürünlerde yer alması gerekmektedir. Etiketler ayrıca metrik birimleri veya bir metrik birimin eşdeğerini içermelidir.

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Ürünlerin Portekizce etiketlenmesi ve etikette gerekli aşağıdaki güvenlik bilgilerinin yer alması zorunludur.

      • Ürünün adı,

      • İçeriği,

      • Üretim tarihi,

      • Son kullanma tarihi,

      • Net miktarı,

      • Üreticinin bilgileri yer almalıdır.

       

      Kaynak: ANVISA (Página inicial)

      ÖNERİ

      1. Etiketleriniz açık, öz ve anlaşılması kolay olmalıdır.

      2. Teknik terimler için açıklayıcı ifadeler veya çeviriler kullanın.

      3. Yerel ölçü birimlerini (örneğin, santimetre, kilogram) kullanın.

      4. Ürünlerinizin menşe ülkesini, ithalatçısını ve üreticisini belirtmelisiniz.

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon
Mercado Livre
Shopee Brezilya
Americanas
Magazine Luiza
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon’da Satış?
Pazaryerine Git

Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilir. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Brezilya'daki e-ticaret pazarında %7,8’lik pazar payına sahiptir.

 

Kaynak: Ranking de E-commerce no Brasil: as maiores lojas virtuais - Conversion

2023 GSV:

13,7 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

40 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya, Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz.

Kaynak: Topic: E-commerce in BrazilAmazon.com.br

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %53'ü erkek, %47’si kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %75'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart teslimatta ürünler 2- 20 gün içinde teslim edilir. Hızlı teslimat, aynı gün içinde teslimat gibi çeşitli teslimat seçenekleri de bulunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka havalesi, Boleto Bancário ve Amazon Pay ile ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 12 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 2 milyondan fazla satıcı vardır.

  • Mobil uygulaması 100 milyon fazla kez indirilmiştir.

  • Amazon.com.br’de Alexa sesli asistanını (Portekizce) sunmaktadır.

  • 10 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Statista: Topic: E-commerce in Brazil Amazon Brezilya web sitesi: Amazon.com.br | Tudo pra você, de A a Z.

Kaynak: Topic: Amazon

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,

  • Vergi kimlik numarası,

  • Brezilya banka hesap bilgileri,

  • İkamet bilgileri,

  • Vergi Mükellefiyeti belgesi,

  • Şirket tüzüğü,

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilme modeli açıktır. Bu sebeple herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: web sitesi: Amazon.com.br | Tudo pra você, de A a Z.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Profesyonel Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır. Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 14,9 milyon %1,2
Instagram 13,2 milyon %2,8
X (Twitter) 997 bin %1,5
Youtube 3,8 milyon %0,5
Tiktok 4,3 milyon %5,2
Pinterest 200 bin %0,3
Snapchat 100 bin %2

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Mercado Livre’de Satış?
Pazaryerine Git

Brezilya’nın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilmektedir. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Brezilya'daki e-ticaret pazarında %14,4'lük pazar payına sahiptir.

Kaynak: E-commerce no Brasil [2024]: market share, dados e sites - Conversion )

2023 GSV:

24,5 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

200 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya, Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Mercado Livre’nin kendi teslimat ağı bulunmaktadır. Bunun dışında birçok lojistik ortak ile çalışmaktadır. Kendi lojistik sağlayıcınızı (FBM) tercih edebileceğiniz gibi Mercado Livre çeşitli kargo seçenekleri de sunmaktadır.

Kaynak: Topic: E-commerce in BrazilMercadolivre.com

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %45'i erkek, %55’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Topic: Mercado Libre

Teslimat ve Ödeme

  • Mercado Envios, Mercado Livre’nin kendi teslimat hizmetidir. Mercado Flex, acil teslimat seçeneğidir. Ürünlerin müşteriler tarafından, Mercado Livre’nin belirlidiği yerlerden alındığı bir teslimat şeklidir (Pick-Up noktaları). Mercado Full hizmeti de satıcıların Mercado Livre’den depolama ve teslimat desteği aldığı bir hizmet türüdür. Aynı zamanda satıcılar kendi teslimat seçeneklerini de (FBM) kullanabilmektedir.

  • Kredi kartı, banka havalesi, Mercado Livre bakiyesi, nakit, havale ve EFT’dir.

 

Kaynak: https://www.MercadoLivre.com.br/

Genel Bakış

  • Platformda 60 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 9 ürün satılmaktadır.

  • 10 milyondan fazla satıcı vardır.

  • Mobil uygulaması 500 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 20’den fazla lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Statista: Topic: Mercado Libre

Brezilya web sitesi: https://www.MercadoLivre.com.br/ Tudo o que você precisa saber sobre o Mercado Livre

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Brezilya kimlik kartı (RG) veya pasaport kopyası,

  • Vergi kimlik numarası,

  • Brezilya banka hesap bilgileri,

  • İkamet bilgileri,

  • Vergi Mükellefiyeti belgesi (Brezilya’da vergi mükellefi olan satıcılar için),

  • Şirket tüzüğü,

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: web sitesi: https://www.MercadoLivre.com.br/  

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Ticari Satıcı: Aylık ücret satılan ürün sayısına ve kullanılan hizmetlere göre değişir. Her komisyon alınmaktadır.
  • Resmi Mağaza: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Bu hesap türü büyük hacimli satış yapan satıcılar için uygundur. Her satış için komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için Quanto custa vender um produto? web sitesinden bilgi alabilirsiniz.

 

Kaynak: web sitesi: https://www.MercadoLivre.com.br/

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 14,7 milyon %1,5
Instagram 9,1 milyon %2,2
X (Twitter) 7,1 milyon %0,09
Youtube 1,5 milyon %0,5
Tiktok 3,9 milyon %3
Pinterest 243 bin %0,1
Snapchat 140 bin %0,2

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Shopee Brezilya’da Satış?
Pazaryerine Git

Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilmektedir. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Brezilya'daki e-ticaret pazarında %9,2’lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

2,3 milyar ABD dolar

Aktif Müşteri Sayısı:

1 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Kitap, Medya ve Kırtasiye

Lojistik & Kargo

  • Shopee Brezilya’nın kendi teslimat ağı bulunmaktadır. Bunun dışında birçok lojistik ortak ile çalışmaktadır. Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) hizmetini kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %45'i erkek, %55’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Shopee.com.br Brazil | Statista

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlı, ertesi gün teslimat gibi seçenekler mevcuttur. Aynı zamanda ürünü belirli bir noktadan (Pick-Up Point) teslim alma seçeneğini de sunmaktadır.

  • Boleto Bancário, kredi kartı, banka havalesi ve Pix (Brezilya Merkez Bankası tarafından geliştirilen anında bir ödeme yöntemidir) ödeme yöntemleriyle ödeme yapılabilmektedir.

 

Kaynak: Shopee.com.br

Genel Bakış

  • Platformda 100 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 2 milyondan fazla satıcı vardır.

  • Mobil uygulaması 500 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 20’den fazla lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Shopee’de satışını yapabileceğiniz ürünlere https://shopee.com.br/ linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,

  • Vergi kimlik numarası,

  • Brezilya banka hesap bilgileri,

  • İkamet bilgileri,

  • Vergi Mükellefiyeti belgesi,

  • Şirket tüzüğü,

  • Ürünler için gerekli belgeler (Örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Kaynak: Shopee.com.br

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Ayda 50 üründen az ürün satışı yapan satıcılar için uygundur. Gelişmiş pazarlama araçlarına veya analizlere erişim bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

  • Ticari Satıcı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Büyük işletmeler veya satış hacmi yüksek olan satıcılar için idealdir. Gelişmiş pazarlama araçlarına ve raporlama özelliklerini sunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

  • Resmi Mağaza: Shopee Brezilya'da Resmi Mağaza sahipleri için abonelik ücreti bulunmaktadır. Herhangi bir kategoride ürün satışı yapılabilmektedir. Hesap yöneticisi, özel entegrasyonlar, gelişmiş pazarlama desteği ve daha fazla özellikler sunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Kaynak: Shopee.com.br

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 14,7 milyon %1,5
Instagram 9,1 milyon %2,2
X (Twitter) 7,1 milyon %0,09
Youtube 1,5 milyon %0,5
Tiktok 3.9 milyon %3
Pinterest 243 bin %0,1
Snapchat 140 bin %0,2

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Americanas’da Satış?
Pazaryerine Git

Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilme kapasitesi bulunmaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti, pazarlama desteği gibi birtakım avantajları da beraberinde sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Brezilya'daki e-ticaret pazarında %9'luk pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

8,4 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

40 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Kitap, Medya ve Kırtasiye

Lojistik & Kargo

Americanas, ürünlerin depolanması, paketlenmesi ve teslimatı için kendi lojistik ağını kullanmaktadır. Kendi kargonuzu gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52'si erkek, %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 30’dur.

  • Müşterilerin %75'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Lojas Americanas net sales Brazil 2022 | Statista

Teslimat ve Ödeme

  • Standart ve aynı gün teslimat şeklinde seçenekler sunmaktadır. Aynı zamanda mağazadan teslim alma seçeneği mevcuttur.

  • Kredi kartı, banka kartı, Boleto Bancário ve Pix’tir.

 

Kaynak: Americanas - passou, cestou.

Genel Bakış

  • Platformda 127 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 80 binden fazla satıcı vardır.

  • Mobil uygulaması 100 milyon fazla kez indirilmiştir.

  • 30 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Lojas Americanas net sales Brazil 2022 | Statista

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Americanas’da satışını yapabileceğiniz ürünlere Americanas - passou, cestou. web sitesinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır.

Gerekli Belgeler

  • Kimlik numarası,

  • Vergi kimlik numarası,

  • İletişim bilgileri,

  • Ticaret sicil gazetesi,

  • Faaliyet belgesi,

  • İmza sirküleri,

  • Brezilya hesap numarası

  • Ürünler için gerekli belgeler (Örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Kaynak: Americanas Empresas | Melhor Parceira de Compras Corporativas

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

  • Profesyonel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmaktadır ve satılan ürün sayısına ve kullanım hizmetlerine göre değişmektedir. Satıcılar, mağazalarına ürün resimlerine ve videolarına ek olarak ürünleriyle ilgili daha fazla bilgi ve özellikler ekleyebilirler. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

  • Premium Satıcı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Satıcılar, ürünlerini tanıtmak ve satışlarını artırmak için reklamlar, kuponlar ve promosyonlar oluşturabilirler. Aynı zamanda satış performanslarını ve müşteri davranışlarını izlemek için veri ve raporlara erişebilirler. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Kaynak: Americanas Empresas | Melhor Parceira de Compras Corporativas

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 14,2 milyon %0,4
Instagram 12,8 milyon %1,2
X (Twitter) 9,4 milyon %0,3
Youtube 3,7 milyon %2
Tiktok 4,8 milyon %2
Pinterest 1,2 milyon %0,5
Snapchat 250 bin %0,1

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Magazine Luiza’da Satış?

Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilme kapasitesi bulunmaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti, pazarlama desteği, hızlı ödeme gibi birtakım avantajları da beraberinde sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Brezilya'daki e-ticaret pazarında %10'luk pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

7,3 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

38 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Mobilya ve Dekorasyon

Lojistik & Kargo

Magazine Luiza lojistik hizmetini sunmaktadır. Aynı zamanda kendi kargonuzu gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %48'i erkek, %52’si kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %75'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Magazine Luiza sales revenue 2023 | Statista

Teslimat ve Ödeme

  • Standart ve aynı gün teslimat şeklinde seçenekler sunmaktadır. Aynı zamanda mağazadan teslim alma seçeneği mevcuttur.

  • Kredi kartı, banka havalesi, nakit, Boleto Bancário ve Pix’tir.

Genel Bakış

  • Platformda 115 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 2 ürün satılmaktadır.

  • 110 binden fazla satıcı vardır.

  • Mobil uygulaması 100 milyon fazla kez indirilmiştir.

  • 38 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

 

Kaynak: Universo Magalu | Venda pela internet nos Marketplaces Magalu

Gerekli Belgeler

  • Kimlik numarası,

  • Vergi kimlik numarası,

  • İletişim bilgileri,

  • Ticaret sicil gazetesi,

  • E-ticaret platformu bilgileri

  • Faaliyet belgesi,

  • İmza sirküleri,

  • Brezilya hesap numarası,

  • Ürünler için gerekli belgeler (Örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Magazine Luiza’da satış yapabilmek için bir şirket kurmanız ya da halihazırda bir şirketinizin olması gerekmektedir.

Kaynak: Universo Magalu | Venda pela internet nos Marketplaces Magalu

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Belirli kategorilerde ürün satışı yapılabilmektedir. Platformun sunduğu pazarlama araçlarına ve analizlere erişim bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

  • Kurumsal Satıcı: Kurumsal Satıcılar için abonelik ücreti bulunmaktadır. Daha geniş bir ürün yelpazesinde ürün satışı yapılabilmektedir. Ürün listelemeleri için daha fazla seçenek, pazarlama araçları ve analizlere erişim özellikleri bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

  • Marketplace Satıcı: Marketplace Satıcılar için abonelik ücreti bulunmaktadır. Her kategoride ürün satışı yapılabilmektedir. Özel entegrasyonlar, gelişmiş pazarlama desteği gibi özellikler bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Kaynak: Universo Magalu | Venda pela internet nos Marketplaces Magalu

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 29 milyon %2,5
Instagram 28 milyon %2
X (Twitter) 7,5 milyon %0,5
Youtube 7,2 milyon %0,2
Tiktok 1,5 milyon %1,5
Pinterest 440 bin %0,1
Snapchat 250 bin %0,2

Ürün Kategorileri

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Brezilya E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Brezilya E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Brezilya E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Brezilya E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Metrik sistem. (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi)

Ürün açıklamaları ve diğer metinlerin açıklayıcı ve bilgilendirici olması, Portekizce yazılmış olması önemlidir.

Hedef kitlenizin anlayacağı bir dil kullanılmalıdır. Ürün görselleri seçilirken Brezilya kültürüne ve hassasiyetlerine uygun olması göz önünde bulundurulmalıdır.  Kullanılan fotoğrafların iyi aydınlatılmış ve ürünün tüm özelliklerini gösteren şekilde olmasına dikkat edilmelidir. 

Fiyatlandırma Detayları

 Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır.

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Brezilya reali yerine 99,99 Brezilya reali olarak belirlemek verilebilir).

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir.

Brezilyalı tüketiciler kampanyalarda fiyat konusunda hassastırlar. Fiyat indirimleri ve kampanyalar tüketicileri satın almaya teşvik edebilmektedir.  

Güvenilir markaları tercih etmektedirler. Markanızın güvenilirliğini ve itibarını gösteren kampanyalar oluşturmak çok önemlidir.

Brezilyalı tüketiciler aynı zamanda hızlı teslimat olan ürünleri tercih etmektedirler.

Markaların Brezilya’da başarılı olabilmesi için yerel tüketicilerin marka ve kalite algısını anlamaları gerekmektedir. Bu duruma yönelik hassasiyetler geliştirmeleri çok önemlidir.

Dayanıklılık, işlevsellik, tanınırlık, ürün kalitesi, kullanıcı yorumları, ürün iade politikaları ve güvenilirlik onlar için çok önemlidir.

Brezilyalı tüketiciler, yerel ürünlere ve markalara karşı bir satın alma eğilimi göstermektedir.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: Nüfusun %68’idir.Kullanıcıların günlük ortalama kullanım süresi: 3 saat 39 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı: %87’dir.Sosyal Medya Etkileyicileri takip oranı: %5,4’tür.

İlgili içeriklerin demografik gruplar açısından etkileşim saatleri şöyledir:

  • Gençler için 13.00-15.00 arası,
  • Ebeveynler için 10.00-12.00 arası,
  • Profesyoneller için 09.00-11.00 arasıdır.

Çevrim içi alışverişlerin en yoğun olduğu saatler ise 18.00-22.00 saatleri arasıdır. Hafta sonları internet üzerinden yapılan alışverişler hafta içi günlere göre daha fazladır. En yoğun alışveriş günleri: Cuma, cumartesi ve pazardır. En az yoğun alışveriş günleri ise pazartesi ve salıdır.

Kaynak: ABComm (Brasil), Ebit|Nielsen (NielsenIQ Ebit Brasil), Mercado Livre Brasil

Popüler sosyal medya platformları şöyledir:

  1. YouTube

  2. Facebook

  3. Instagram

  4. TikTok

  5. Kwai

Kaynak: Brasil é o terceiro maior consumidor de redes sociais em todo o mundo

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı %50’dir.

Kaynak: ABComm (Brasil), Ebit|Nielsen (NielsenIQ Ebit Brasil)

İPUCU

Sosyal alıcılar oranı, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade eder ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet alışverişlerini içermektedir.

İPUCU

Sosyal medyada alışveriş yapanların %65’i 18-34 yaş, %15’i 45 yaş üzerindedir. Bu veriler, sosyal medya üzerinden alışveriş yapan kitlenin ağırlık olarak genç bir kitle olduğunu göstermektedir.  

Brezilya’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Brezilya'da sosyal medya etkileyici aracılığı ile yapılan pazarlama ve canlı yayın e-ticaret satış istatistiklerine baktığımızda:

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 3,8 milyar ABD dolarıdır. 2023'te Brezilya'daki sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama pazarının 4,7 ABD doları aşması beklenmektedir.
  • Brezilya'daki sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarının 2025'te 6,6 ABD dolarına ulaşması öngörülmektedir.
  • 2022 yılında Canlı TV E-Ticaret satışları 1 milyar ABD dolarıdır. 2023 yılı beklentisi: 1,2 milyar ABD doları (tahmini),
  • Brezilya’daki Canlı TV E-Ticaret hacminin 2025 beklentisi 1,3 milyar ABD dolarıdır.

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler. Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.

Canlı Yayın E-Ticaret Satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler. Canlı demolar ve ürün incelemeleri tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. Özellikle ürünler ile ilgili soru-cevap seansları tüketicilerin ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarını sağlar. Bu durum satın alma kararlarının daha hızlı gerçekleşmesine ciddi oranda etki etmektedir.

Kaynak: Brazil

Brezilya’da Sosyal Ticaret

2023'te Brezilya'da 152 milyon internet kullanıcısı bulunmaktadır. Bu da sosyal alıcıların internet kullanıcılarının %75'ini oluşturduğu anlamına gelmektedir. 2023'te 114 milyon sosyal alıcıların %52'si kadın, %48’i erkek olarak belirlenmiştir.
2023'te 72 milyon sosyal alıcıların %57’si 18-24 yaş aralığında bulunmaktadır. 

Facebook: Brezilya'da e-ticaret için en popüler sosyal medya platformudur. 2023 yılı itibarıyla Facebook kullanıcılarının %15'i, ürün veya hizmet satın almak için Facebook'u kullanmıştır.  

Instagram: Sosyal medya etkileyicisi ve görsel ürünler için popüler bir alışveriş platformudur. 2023 yılı itibarıyla Instagram kullanıcılarının %10'i, ürün veya hizmet satın almak için kullanmıştır.

WhatsApp: Brezilya'da en çok kullanılan mesajlaşma uygulamasıdır. 2023 yılı itibarıyla WhatsApp kullanıcılarının %5'i, ürün veya hizmet satın almak için WhatsApp’ı tercih etmiştir.

Demografik Yorum: E-ticaret alış veriş yapanların %34,1'i kadındır. En yoğun e-ticaret üzerinden alış veriiş yapan yaş grubu 25-34 yaş grubudur.

Kaynak: Brazil - Sebrae

İPUCU

Ürün içeriklerinizi, reklam stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlerken Dijital Pazarlama Modülü'nü kullanmanız önemlidir.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için Brezilya’da tüketicilerin özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir.

Reklam verilecek platform seçiminde dikkate alınması gereken birkaç önemli nokta aşağıda yer almaktadır:

  • Demografik kitle,
  • Yayın saati,
  • Hedef platform,
  • İçerik.

Markalaşma, direkt satış, bilinirlik ve görünürlük elde etme amaçlı yayılım reklamı vb. gibi temel kararların baştan verilmesi önemlidir.

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken Dijital Pazarlama Modülü'nü kullanmanız önemlidir.

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda aktif oldukları, hangi özellikte ürün aradıkları ve hangi detaylarda hassas olduklarını inceleyerek hareket edin.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde yerel Brezilya dinamiklerine dikkat edilmelidir. Brezilya kültürü, aile, saygı ve geleneklere büyük önem vermektedir. Reklamlarınız bu değerleri yansıtmalıdır. Renkler, görseller ve mesajlar, Brezilya kültürüne uygun olmalıdır. Reklam mesajınızın hedef kitleniz tarafından anlaşılması ve benimsenmesi için Portekizce olması önemlidir. Yerel dil kullanımı, güvenilirlik ve samimiyet algısı yaratılmasına yardımcı olmaktadır.

Kaynak: ABEMD (Brezilya Veri Pazarlama Derneği Associação Brasileira de Marketing de Dados), Meio e Mensagem - Marketing, Mídia e Comunicação

İPUCU

Ürün veya hizmetinizin adını Portekizce çevirin. Örneğin, "e-ticaret" yerine "Comércio eletrônico" kullanın.

İPUCU

Renkleri dikkatli kullanın. Sarı renk Brezilya'da güneş, neşe, enerji ve mutluluk ile ilişkilendirilirken, siyah renk yas ve matem ile ilişkilendirilir.

İPUCU

Görsellerde Brezilya kültürüyle ilgili unsurlar kullanın. Örneğin, karnavallar yerel dans ve müzikleri gibi.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization)

Aşağıdaki uygulama ve yöntemleri kullanmak işinizi kolaylaştıracaktır:

  1. Rakiplerin anahtar kelime ve SEO uygulamalarının takip etmek,

  2. Platformlarda satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimeleri incelemek, [Akıllı E-ihracat robotu sayfasının linki]

  3. Yerel SEO uzmanlarıyla çalışmak,

  4. Profesyonel çözüm ortakları sayfamızda da yer alan çözüm ortaklarıyla da irtibata geçmek.

İPUCU

Hem yerel hem de küresel anahtar kelimeleri tespit etmek ve seçmek için takip edin:

Google Keyword Planner – Ahrefs - SEMrush – Searchmetrics  - The #1 Platform for Website User Experience - The #1 Platform for Website User Experience - Sistrix 

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

Kaynak: Ulusal Veri Koruma Kurumu (ANPD)

DİKKAT

1. Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

2. E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

3. E-postalarda, "abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

4. Topladığınız kişisel verileri nasıl işlediğinizi ve koruduğunuzu E-postalarda belirtmeniz gerekmektedir.

ÖNERİ

E-posta pazarlamasında yasalara uygun şekilde altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye etmekteyiz. İ

ÖNERİ

E-posta pazarlama kampanyalarınızın Brezilya'daki yasalara uygun olduğundan emin olmak için bir avukata danışmanız önerilir.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
SEMRush Brasil

SEMRush Brasil: Brezilya pazarına özel anahtar kelime araştırması, rakip analizi ve diğer SEO görevleri için kullanılan bir araçtır.

Ahrefs Brasil

Ahrefs Brasil: Brezilya pazarına özel backlink analizi, anahtar kelime araştırması ve içerik optimizasyonu için kullanılan bir araçtır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
Agendor

Agendor: Brezilya'da en popüler sosyal medya yönetim araçlarından biridir. Birden fazla platformun yönetilmesine olanak tanır.

Rock Content

Rock Content: İçerik pazarlama platformudur. Blog yazıları, sosyal medya paylaşımları, e-posta bültenleri ve infografikler gibi içerikler oluşturulmasına ve yönetilmesine yardımcı olmaktadır.

E-Posta Pazarlama Araçları
RD Station

RD Station: Brezilya'da en popüler e-posta pazarlama araçlarından biridir. Portekizce dil desteği sunar ve otomasyon, segmentasyon ve analiz gibi güçlü özellikler sunmaktadır.

E-goi

E-goi: Brezilya'da popüler olan bir e-posta pazarlama platformudur. Portekizce dil desteği sunar ve kullanıcı dostu bir ara yüze sahiptir.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları

Midia Influencer: Brezilya'nın en büyük sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama platformlarından biridir ve 2 milyondan fazla sosyal medya etkileyicisini barındırır. 

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
Buscapé

Buscapé: Brezilya'nın en eski ve en popüler fiyat karşılaştırma sitelerinden biridir. Elektronik ürünler, beyaz eşyalar, mobilyalar, giyim ve kitaplar gibi geniş bir yelpazede ürün için fiyat karşılaştırması sunmaktadır.

Kabum!

Kabum!: Brezilya'da elektronik ürünlere odaklanan bir fiyat karşılaştırma sitesidir. Bilgisayarlar, tabletler, cep telefonları, kameralar ve oyun konsolları gibi ürünler için fiyat karşılaştırması sunmaktadır.

Mobil Pazarlama Araçları
Waze

Waze: Brezilya'da yaygın olarak kullanılan bir navigasyon uygulamasıdır. Hedef kitlenin bulunduğu bölgelere göre konum tabanlı reklamlar oluşturulmasına yardımcı olmaktadır.

AdMob

AdMob: Mobil uygulamalarda reklam göstermek için kullanılan bir platformdur. Uygulamada reklamlar göstererek gelir elde edebilir ve markaların daha geniş bir kitleye tanıtılmasına yardımcı olmaktadır.

Programatik Reklamcılık Platformları
Lotame

Lotame: Lotame, Brezilya'da en büyük veri yönetim platformlarından biridir. Platforma reklam verenlerin hedef kitlelerini tanımlamalarına ve segment etmelerine yardımcı olan bir dizi veri ve araç sunmaktadır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor