Filipinler

Filipinler

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 115 milyon
Nüfus Tipi Genç nüfus
Para Birimi Filipin pesosu ₱
Nüfus Oranı
Kadın
%51
Erkek
%49
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

Dünyada: 434,4 milyar ABD doları nominal gayri safi yurt içi hasılaya sahiptir.

Yıllık Ekonomik Büyüme: %6.5 (2023).

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 33

  • GSYH (PPP) Sıralaması: 18

  • Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 434,4 milyar ABD doları

  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %6.5 (2023).

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 2.862 ABD doları (2021)

  • Hane Başı Harcama Tutarı: 4.755 ABD doları (2021)

 

Kaynak: Filipinler İstatistik Otoritesi: Home | Philippine Statistics Authority | Republic of the Philippines Highlights of the Preliminary Results of the 2021 Annual Family Income and Expenditure Survey | Philippine Statistics Authority | Republic of the Philippines

Dünya Bankası: World Bank Open Data

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %73,2

  • İnternet Kullanım Oranı

    %65

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    2/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Nakit E-Cüzdanlar

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Kredi Kartı Çevrim İçi Banka Transferleri

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Banka Havaleleri Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler Direct Debit

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri GCash PayMaya Mobil Ödeme Çözümleri GrabPay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum

    E-ticaret yapmak için temelde dikkat edilmesi gereken yasal düzenlemeler bulunmaktadır.

    Bu düzenlemeler aşağıda belirtilmiştir:

     

    Kaynak: Filipinler Ticaret ve Sanayi BakanlığıFilipinler Gelir İdaresi, Filipinler Standartlar BürosuFilipinler Merkez Bankası

    DİKKAT

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmemektedir. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat edebilirsiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Filipinler Cumhuriyeti Veri Koruma Yasası (Republic Act No. 10173 PDPA) kişisel bilgilerin toplanması, kullanılması ve korunmasını kapsamaktadır.

     

    Filipinler'de e-ihracat yaparken veri güvenliği ve gizliliği son derece önemlidir. Müşterilerinizin kişisel bilgilerini korumak ve yasal düzenlemelere uymak yasal bir zorunluluktur.

     

    Kaynak: Filipinler Ulusal Bilgi ve İletişim Teknolojisi Ofisi (Department of Information and Communications Technology), Filipinler Veri Koruma Ajansı (National Privacy Commission), DTI E-Ticaret Departmanı

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Filipinler'de GDPR'ye doğrudan uyumlu bir yasa olmasa da, mevcut yasalar ve yönetmelikler kişisel verilerin korunmasına ilişkin benzer ilkeler ve gereksinimler içermektedir.

       (GDPR: Genel Veri Koruma Politikaları)

       

      Kaynak: Avrupa Komisyonu - GDPR: General Data Protection Regulation (GDPR) – Legal Text, Kişisel Verilerin Korunması Komisyonu (Filipinler), Ulusal Bilgi ve İletişim Teknolojisi Departmanı (Filipinler)

      ÖNERİ

      GDPR, Filipinler'de doğrudan uygulanmamaktadır.

      Ancak, Avrupa Birliği vatandaşlarından kişisel veri toplayan tüm işletmeler GDPR'ye uymak zorundadır.

      Filipinler'de veri korumayla ilgili bazı yerel yasalar GDPR ile uyumlu olsa da, tam uyumluluğu sağlamak için ek adımlar atmanız gerekebilmektedir.

    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Filipinler'de e-ticarette güvenli ödeme işlemleri ve müşterilerin ödeme bilgilerinin korunması için çeşitli kanunlar ve uygulamalar mevcuttur:

       

      Filipinler'deki e-ticaret şirketleri, çevrim içi ödemeler sırasında müşteri bilgilerinin korunması için çeşitli önlemler uygulamaktadır. Bu spesifik önlemler arasında Şifreleme ve Güvenli Soket Katmanı (SSL) Protokolleri, İki Faktörlü Kimlik Doğrulama (2FA), Ödeme Ağ Geçidi Güvenliği ve Dolandırıcılık Tespit Sistemleri yer almaktadır. Ek olarak, e-ticaret şirketleri, çeşitli güvenli ödeme yöntemleri sunan Güvenli Ödeme Seçenekleri sağlayarak müşterilerin en güvendikleri yöntemi seçmelerine olanak tanımaktadır.

       

      Kaynak: Filipinler Merkez Bankası

      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları

      Filipinler’de GDPR'ye uygun şeffaf bir gizlilik politikası uygulamanız gerekmektedir. Filipinler'de e-ticarette şeffaflık ve gizlilik politikalarını düzenleyen yasalar ve düzenlemeler bulunmaktadır.

       

      Filipinler’de e-ticaret şirketleri, kullanıcı verilerini korumak için kapsamlı şeffaflık ve gizlilik politikaları uygulamaktadır. Genel sektör uygulamaları arasında “2012 Yılı Veri Gizliliği Yasası” ve diğer ilgili yerel düzenlemelere uygunluğun yanı sıra veri toplama amaçları, veri paylaşım uygulamaları ve kullanıcı haklarına ilişkin alıcılarla şeffaf iletişim yer almaktadır.

      Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Filipinler Tüketici Koruma Yasası’na (Consumer Act of the Philippines) göre, tüketiciler, kusurlu veya ilana uymayan ürünleri teslimattan itibaren 7 gün içinde iade etme hakkına sahiptir.

      • Satıcılar, iade ve garanti şartlarını web sitelerinde açıkça belirtmek zorundadır.

      • Satıcı, kusurlu bir ürün iadesini kabul etmeli ve ürünü iade aldıktan sonra 10 gün içinde müşteriye para iadesi yapılmalıdır.

      • Yasal garanti süresi ürün türüne göre değişmektedir.

       

      İade İstisnaları:

      • Dijital içerikler (e-kitap, müzik, film vb.),

      • Kullanılmış ve hasarlı ürünler,

      • İndirimli ürünler,

      • Özel olarak üretilmiş veya kişiler için özelleştirilmiş ürünler.

       

      Kaynak: Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (Department of Trade and Industry Philippines)

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Satıcılar, garanti ve iade politikalarını İngilizce olarak yayımlamak zorundadır. Bu açıklamalar açık ve anlaşılır olmalıdır. Ürünlerin açıklamaları, görselleri ve teknik özellikleri doğru ve güncel olmalıdır. Tüm vergiler ve ek masraflar dahil olmak üzere net bir şekilde belirtilmelidir. Aynı zamanda iade süresi, iade prosedürü ve garanti kapsamı açıkça belirtilmelidir.

       

      Kaynak: Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı E-Ticaret Departmanı, Filipinler Ulusal Bilgi ve İletişim Teknolojisi Ofisi (Department of Information and Communications Technology - National ICT Authority of Papua New Guinea), Filipinler Veri Koruma Ajansı (National Privacy Commission)

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Filipinler'de e-ticarette satış sonrası teknik destek ve hizmet dili, genellikle İngilizce olarak sunulmaktadır. Bununla birlikte, bazı satıcılar Tagalog ve diğer yerel dillerde de destek sunmaya başlamıştır. Satıcılar, ürünün satıldığı ülkenin resmi dilinde hizmet sunmak zorundadır. Satış sonrası hizmetlerde doğru, hızlı, resmi, detaylı ve güvenilir olmak önemlidir.

       

      Kaynak: Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı E-Ticaret Departmanı, Filipinler Ulusal Bilgi ve İletişim Teknolojisi Ofisi (National ICT Authority of Papua New Guinea), Filipinler Veri Koruma Ajansı (National Privacy Commission)

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Filipinler’de yanıltıcı reklamlara karşı koruma çeşitli yasalar ve yönetmeliklerle desteklenmektedir. Daha detaylı bilgiye [Eğitim Modülü linki] üzerinden erişebilirsiniz.

       

      Filipinler'de e-ticarette yanıltıcı reklamlara karşı bir dizi koruma mevcuttur. Bu korumayı sağlayan kurumlar ve yasalar şunlardır:

      • Filipinler Tüketici Koruma Yasası (Republic Act No. 7394):

      • Filipinler Reklamcılık Yasası (Republic Act No. 3875):

      • E-Ticaret Yasası (Republic Act No. 8792)

       

      Filipinler’de yerel ticari mahkemelerde yanıltıcı reklamlardan tüketici mağduriyetlerine yönelik olarak dava açılabilmektedir. Ayrıca, yayımlanan reklam standartları ve düzenlemelerine aykırı olan reklamlara ilişkin olarak Filipin Ticaret ve Sanayi Bakanlığı E-Ticaret Birimine başvuru yapılabilmektedir. İlgili birime ilişki linkler yukarıda yer almaktadır.

       

      Kaynak: Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (DTI - Department of Trade and Industry Philippines)

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Filipinler’de e-ihracatta uygulanan vergi türleri aşağıda belirtilmiştir. (Türkiye’den herhangi bir ülkeye uygulanan e-ihracat gönderileri, ilgili ülke için; “e-ticaret işlemi” olarak adlandırılmaktadır.)

     

    Katma Değer Vergisi (KDV): Çoğu mal ve hizmet satışında %12 KDV uygulanmaktadır. Bazı ürünler için sıfır KDV veya indirimli KDV oranları geçerli olabilmektedir.

    Gelir Vergisi: E-ticaret ve ihracattan elde edilen gelirler, işletmenin vergi dilimine göre gelir vergisine tabidir.

    Gümrük Vergileri: İthal edilen mallar için gümrük vergileri ve diğer masraflar uygulanabilmektedir. İhraç edilen mallar için de bazı durumlarda ihracat vergileri alınmaktadır.

    Yerel Vergiler: Bazı yerel yönetimler, e-ticaretten elde edilen gelirler üzerinden ek vergiler uygulanabilmektedir.

     

    Filipinler’de satılan ve 10.000 Filipin pesosu değerinin altındaki ürünler için Mal ve Hizmet Vergisi (GST) uygulanmamaktadır.

    İPUCU

    Vergilendirme ile en doğru yönlendirme faaliyet gösterilen eyalet ya da şehrin vergi dairesinin web sitesini ziyaret etmenizi ya da bir danışmana başvurmanızı öneririz.

    İPUCU

    Detaylı vergilendirme ile ilgili bilgiler için Filipinler Vergi Dairesi (Bureau of Internal Revenue) ve Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (Department of Trade and Industry Philippines) adreslerini ziyaret edebilirsiniz.

    İPUCU

    Vergi usullerine ilişkin detaylı bilgi için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz. Filipinler Vergi Dairesi (Bureau of Internal Revenue)

    • Gümrük Vergileri

      Gümrük vergisi oranları ürünün türüne ve menşe ülkesine göre değişiklik göstermektedir.

      HTS (Harmonized Tariff System) yöntemi ile belirlenen ürünler sınıflandırmaya göre;

      • Elektronik ürünler: Genellikle %10 ila %30 arasında gümrük vergisine,

      • Tekstil ürünleri: Genellikle %5 ila %20 arasında gümrük vergisine,

      • Hammaddeler: Genellikle %0 ila %5 arasında gümrük vergisine tabidir.

       

      Filipinler bir dizi serbest ticaret anlaşmasına (STA) taraf olmuştur. Bu anlaşmalar, Filipinler'den ihraç edilen ürünler için gümrük vergilerini ve diğer ticaret engellerini azaltmaya yardımcı olmaktadır.

       

      Gümrük vergileri ve ithalat kotaları için Filipinler Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu linkini ziyaret edebilirsiniz.

       

      Kaynak: Filipinler Gümrük Müdürlüğü (BOC), Filipinler Tarife Komisyonu, Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (DTI - Department of Trade and Industry Philippines)

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünyada yapılan ithalatta %0,9 oranında paya sahip olup, dünya ithalat sıralamasında ise 39. ülke konumundadır. İhraç etmek istediğiniz ürünlere yönelik bir ithalat kotası olabilmektedir. Bu kotalar Tarım Bakanlığı (Department of Agriculture - DA) ve Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (Department of Trade and Industry - DTI) tarafından belirlenmektedir.

       

      Kaynak: Filipinler Gümrük Bürosu, Dünya Bankası (World Bank Open Data)

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük beyannamesine göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir: 

      • Ticari fatura,

      • Hava Konşimentosu (Air Waybill - AWB)

      • Deniz Konşimentosu (Bill of Lading)

      • Menşei ülkesi,

      • Gümrük beyannamesi,

      • İthalat lisansı,

      • Güvenlik ve uyumluluk sertifikaları,

       

      Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

      • Alıcı ve satıcı bilgileri,

      • Ürünlerin detaylı tanımı,

      • Miktarı,

      • Değeri,

      • HS kodu.

       

      Gümrük beyannamesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Gönderenin ve alıcının bilgileri,

      • Ürünlerin detaylı tanımı,

      • Gümrük kodu,

      • Miktarı,

      • Değeri,

      • HS kodu.

       

      Paketleme listesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Gönderilen ürünlerin detaylı tanımı,

      • Miktarı,

      • Paketlerin ağırlığı ve boyutları,

      • Sevkiyat numarası,

      • Tarih,

      • Lojistik detaylar,

      • Ödeme bilgileri.

       

      Kaynak: Filipinler Gelir Vergisi Bürosu (Bureau of Internal Revenue)

      DİKKAT

      Tüm belgelerin İngilizce hazırlanmış olması gerekmektedir. Bazı durumlarda, beyannamenin İngilizce dilinde olmasının yanı sıra, yerel dilde de bir özetinin sunulması gerekebilmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili ve patent hakları gibi konularda mutlaka Fikri Mülkiyet Ofisi’ne (IPO) başvuru yapmanız gerekmektedir. Bir eseri telif hakkıyla korumak için herhangi bir resmi başvuru yapmanıza gerek bulunmamaktadır. Filipinler Madrid Protokolü'ne üye değildir.

     

    Kaynak: Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü: WIPO - World Intellectual Property Organization

    DİKKAT

    Filipinler, Madrid Protokolü'ne üye olmadığından markaları uluslararası düzeyde korumak için başka yollar sunmaktadır.

    1. Uluslararası Marka Sınıflandırma Sisteminin (ICLS) kullanımı, 

    2. WIPO Marka Dağıtım Hizmetinin (WIPO DAS) kullanımı.

    ÖNERİ

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz: Filipinler Fikri Mülkiyet Ofisi

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazaryerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Filipinler’de özel depolama hizmetleri için yaygın olarak ön plana çıkan bazı lokasyonlar vardır. Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Metro Manila Bölgesi, Cavite-Laguna-Batangas Koridoru, Clark Freeport Zone (Pampanga) ve Subic Bay Freeport Zone (Zambales) öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

     

    Örneğin: 2GO Group Inc. şirketinin standart paket gönderim seçeneği için maksimum koli boyutları şöyledir:

    • Uzunluk = 330 cm

    • En uzun kenar = 270 cm

    • Ağırlık: 70 kg

     

    Kaynak: Filipinler Gümrük Müdürlüğü, Filipinler Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (Department of Trade and Industry Philippines), Filipinler Uluslararası Ticaret Odası

    ÖNERİ

    Hava kargo için, paketlerin maksimum boyutları ve ağırlıkları havayoluna göre değişiklik gösterebilmektedir. Deniz kargo için, paketlerin boyutları ve ağırlıkları genellikle daha esnektir.

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      Lojistik ve dağıtım ağlarını seçerken uluslararası kargo, posta hizmetleri ve e-ticaret platformlarının sunduğu lojistik çözümler büyük önem taşımaktadır. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması, ürünlerin tüketicilere daha kolay ve hızlı ulaştırılması, iptal ve iade işlemlerinin daha kolay yapılabilmesi açısından belirleyicidir.

       

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türü,

      • Varış noktası,

      • Paket boyut/ağırlık.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

      ÖNERİ

      Filipinler'de çok sayıda depolama tesisi mevcuttur. Bu tesisler, hem yerel hem de uluslararası e-ticaret ve e-ihracat şirketlerinin ürünlerini depolayabilmektedir. Ayrıca birçok dağıtım şirketi faaliyet göstermektedir. Bu şirketler, ürünleri müşterilere teslim etme konusunda uzmanlaşmıştır.

      İPUCU

      Dağıtım ağları genellikle karayolu, denizyolu ve havayolu taşımacılığını kullanılmaktadır. Dağıtım fiyatları, gönderinin boyutuna, ağırlığına ve varış noktasına göre değişiklik göstermektedir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Ambalaj ve paketleme konuları için belirli standartlar ve Republic Act No. 11898 (EPR Act of 2022) yönetmeliği tarafından belirlenmektedir.

       EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

       

      Kaynak: PS (Enerji Endüstrisinde Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (ESYS)), FDA, DENR (Çevre ve Doğal Kaynaklar Komisyonu Toplantısı Gerçekleşti - TURKPA)

      İPUCU

      Filipinler'de ambalaj ve paketleme için kullanılan bazı standartlar uluslararası standartlara dayanmaktadır.

      1. ISO 9001:2015 - Kalite Yönetim Sistemleri

      2. ISO 14001:2015 - Çevre Yönetim Sistemleri

      3. HACCP - Gıda Güvenliği Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları

      ÖNERİ

      Paketleme ulusal standartlarına ilişkin aşağıdaki resmi linklerde güncel bilgilere erişebilirsiniz. PS web sitesi: Enerji Endüstrisinde Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (ESYS)

      ÖNERİ

      Geleneksel ihracat koşulları için aşağıdaki web sitesini ziyaret edebilirsiniz: FDA web sitesi

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Filipinler’de yerel dil İngilizce olmasa da ürünlerin etiketlenmesinde kullanılan dil İngilizce’dir. Etikette aşağıdaki güvenlik bilgilerinin yer alması zorunludur. Bu bilgiler;

      • Ürün adı,

      • İçindekiler,

      • Ağırlık ve hacim,

      • Besin değeri,

      • Kullanım talimatları,

      • Güvenlik uyarıları,

      • Menşei ülke,

      • İletişim bilgileri.

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Shopee Filipinler
Lazada Filipinler
Zalora
Küresel Pazaryeri
Neden Shopee Filipinler’de Satış?
Pazaryerine Git

Shopee, Güneydoğu Asya'da e-ticaret devi olarak bilinmektedir ve Filipinler'in en popüler e-ticaret platformlarından bir tanesi olarak kabul edilmektedir.

Pazar Payı

  • Filipin'deki e-ticaret pazarında %53'lük pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

7.6 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

35 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Sağlık, Güzellik, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

Shopee Xpress: Shopee'nin kendi lojistik hizmetidir. Shopee Supported

Logistics: Shopee tarafından entegre edilmiş üçüncü taraf lojistik sağlayıcılarıdır. Shopee Direct: Shopee'nin uluslararası lojistik hizmetidir. Shopee, satıcılara özel kargo anlaşmaları, barkod bastırma ve paketleme malzemeleri gibi çeşitli ek hizmetler de sunmaktadır.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %45'ı erkek, %55’ı kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 18-34’tir.

  • Müşterilerin %80'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Shopee Express: Shopee'nin kendi teslimat hizmetidir. Ürünler genellikle 2-5 iş günü içinde teslim edilmektedir. Standard Delivery, Ninjavan vb. gibi teslimat hizmeti sağlayan firmalarla çalışmaktadır.

  • ShopeePay: Shopee'nin mobil cüzdanıdır. Kredi Kartı, Banka Kartı ve mobil ödeme (Gcash) ile da ödeme yapılabilmektedir.

Genel Bakış

  • Platformda 100 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • 35 milyondan fazla aktif müşterisi bulunmaktadır.

  • Şirket bünyesinde her gün 3 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 35 ürün satılmaktadır.

  • 2 milyonda fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 150 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 7 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Kaynak: Shopee Filipinler Resmi Web Sitesi: https://shopee.ph/

Statista: Statista - The Statistics Portal

Shopee uygulamasının Google Play Store sayfası: Shopee PH: Shop this 8.8 - Apps on Google Play

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Kaynak: Shopee Satıcı Merkezi: Seller Education Hub

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,

  • Adres belgesi,

  • Ticari kayıt belgesi,

  • Yetkili imza sahibinin kimlik belgesi,

  • Vergi Kimlik Numarası,

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Satıcı olmak için herhangi bir şirket kurma zorunluluğu bulunmamaktadır.

Kaynak: Shopee Satıcı Yardım Merkezi: Seller Education Hub

Shopee Satıcı Merkezi: Leading Online Shopping Platform In Southeast Asia & Taiwan | Shopee

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı:Mağaza açma ücreti bulunmamaktadır. Genellikle küçük ölçekli veya yarı zamanlı satış yapanlar için ideal bir hesap türüdür. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Shopee Mall Satıcıları:Shopee Mall satıcıları için mağaza açma ücreti bulunmaktadır. Resmi markalar ve büyük perakendeciler için ideal bir hesaptır. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Shopee Premium Satıcıları:Mağaza açma ücreti bulunmamaktadır. Genellikle ek bir ücret gerektirmez, ancak satıcı olabilmek için belirli performans kriterlerini karşılamak gerekmektedir. Her satış için komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 27,9 milyon %5-10
Instagram 14,2 milyon %1-3
X (Twitter) 5,7 milyon %0,5-1
Youtube 1,4 milyon %2-5
Tiktok 8,5 milyon %5-10

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Lazada’da Satış?
Pazaryerine Git

Filipinler’deki en popüler e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasına olanak sağlayabilmektedir. Aynı zamanda güvenilir ve tanınmış bir markadır. Ürünlerin kolay entegrasyonu ve çeşitli pazarlama araçları sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Filipin'deki e-ticaret pazarında %32'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

3,5 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

55 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı, Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Depolama, teslimat ve iade ile ilgili destek vermektedir.

  • Kendi kargonuzu kendiniz gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %40'ı erkek, %60’ı kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 30’dur.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart teslimat 3 ile 5 gün arasındadır. Müşteri isteğine göre daha hızlı teslimat da yapılmaktadır. Teslimat ücretleri ve süreleri teslimat seçeneğine göre değişmektedir.

  • Kredi kartı, banka kartı, çevrim içi ve nakit ödeme seçenekleri mevcuttur.

Genel Bakış

  • Platformda 100 milyon ürün listelenmektedir.

  • 55 milyondan fazla aktif müşterisi bulunmaktadır.

  • Her gün 100 bin paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 1,15 ürün satılmaktadır.

  • 1 milyondan fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 5 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 5 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Lazada Filipinler resmi web sitesi

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Filipinler vatandaşıysanız: geçerli bir kimlik belgesi (örneğin, pasaport, ehliyet veya SSS kimlik kartı),

  • Filipinler vatandaşı değilseniz: Geçerli bir pasaport, çalışma vizesi veya ikamet izni,

  • İşletme kayıt belgesi,

  • Vergi kimlik numarası,

  • Banka hesap bilgileri.

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Satıcı olmak için herhangi bir şirket kurma zorunluluğu bulunmamaktadır.

 

Kaynak: Lazada Satıcı Merkezi, Lazada Yardım Merkezi

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı:Lazada'da bireysel satıcılar için mağaza abonelik ücreti yoktur. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Profesyonel Satıcı:Lazada'da profesyonel satıcılar için mağaza abonelik ücreti yoktur. Her satış için komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir, güncel bilgilere ilgili pazaryerinde satıcı hesabı oluşturduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Lazada Satıcı Merkezi, Lazada Yardım Merkezi

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 32 milyon %0,2
Instagram 4,5 milyon %1,5
X (Twitter) 130 milyon %0,10
Youtube 1,2 milyon %1
Tiktok 2,5 milyon %5

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Zalora’da Satış?
Pazaryerine Git

Zalora, Filipinler'de hızla büyüyen bir e-ticaret platformudur. Kolay kurulum ve düşük giriş maliyeti sağlamaktadır.

Pazar Payı

  • Zalora’nın Filipinler’de %3 pazar payı bulunmaktadır. 

2023 GSV:

39,4 milyon ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

1 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Güzellik, Yaşam Tarzı

Pazaryerine Git
  • Zalora Filipinler, kendi lojistik ağını ve üçüncü taraf lojistik sağlayıcılarını kullanarak ürün teslimatı yapmaktadır.

  • Ürünlerinizi kendi lojistik ağınızı kullanarak da gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %40'ı erkek, %60’ı kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 27’dir.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, hızlandırılmış, aynı gün ve mağazadan teslimat seçenekleri sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, Gcash, GrabPay ve PayMaya ile ödeme yapılmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 100 binden fazla ürün yer almaktadır.

  • Her gün 50 bin paket gönderilmektedir.

  • 10 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 5 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 3 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Zalora Filipinler’de satışını yapabileceğiniz ürünlere bu linkten ulaşabilirsiniz.

  • Yasal olmayan ürünlerin satışı yasaktır. Zalora Filipinler’de satışı yasaklanmış ya da kısıtlanmış ürünlere bu linkten ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

Bireysel satıcılar için:

  • Geçerli bir kimlik belgesi (örneğin, pasaport veya ehliyet),

  • Vergi kimlik numarası,

  • Filipinler banka hesap bilgileri.

 

Marka Mağazaları için:

  • Yukarıdaki belgelere ek olarak, marka tescil belgesi veya marka lisans sözleşmesi istenmektedir.

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Satıcı olmak için herhangi bir şirket kurma zorunluluğu bulunmamaktadır.

Kaynak: Zalora Satıcı Merkezi - Seller Center, Zalora Yardım Merkezi

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Zalora'da bireysel satıcılar için abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır​.
  • Marka Mağazası: Marka mağazası sahipleri için abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır​.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik göstermektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Kaynak: Zalora Satıcı Merkezi - Seller CenterZalora Yardım Merkezi

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 10 milyon %0,5
Instagram 2,5 milyon %2
X (Twitter) 100  bin %0,2
Youtube 1,2 milyon %1
Tiktok 1 milyon %0,5

Ürün Kategorileri

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Filipinler E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Filipinler E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Filipinler E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Filipinler E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerelleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Uluslararası Birimler Sistemi (SI). (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi) aynı günlük yaşamda bazı geleneksel ölçü birimleri de hala yaygındır.

Ürün açıklamaları ve diğer metinlerin açıklayıcı ve bilgilendirici olması, Filipince ve İngilizce yazılmış olması önemlidir.

Hedef kitlenizin anlayacağı bir dil kullanılmalıdır. Ürün görselleri seçilirken Filipinler kültürüne ve hassasiyetlerine uygun olması göz önünde bulundurulmalıdır. 

Fiyatlandırma Detayları

 Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır:

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Filipin pesosu yerine 99,99 Filipin pesosu olarak belirlemek verilebilir).

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir.

Filipinli tüketiciler kampanyalarda indirimli fiyatlara karşı daha duyarlıdır. Özellikle kampanyaların tüketiciye sunulacağı zamanlamanın doğru yapılması önemlidir. Hafta sonları ve özel günlere göre kampanyalarınızı düzenlemeniz hedef kitlenize ulaşmak açısından fark yaratacaktır. Ücretsiz kargo, hediye ve promosyonlar müşteri memnuniyetini artırabilmektedir.

Filipinler’de yerel tüketicilerin marka ve kalite algısı, karmaşık ve sürekli değişen bir konudur satıcıların bu duruma yönelik hassasiyetler geliştirmeleri çok önemlidir.

Filipinler'de tüketiciler genellikle daha yüksek fiyatlı ürünlerin daha kaliteli olduğunu algılama eğilimindedir. Dayanıklılık, işlevsellik ve güvenilirlik onlar için çok önemlidir. Efektif müşteri hizmetleri hizmeti, markaya olan güveni ve sadakati artırmaktadır.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Nüfusun %49,3’ü sosyal medya kullanmaktadır.Kullanıcıların günlük ortalama sosyal medya kullanma süresi 4 saat 15 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı %63’tür.Sosyal medya etkileyicisi takip oranı %71’dir.

Ayrıca ilgili içeriklerin demografik gruplar açısından etkileşim saatleri şöyledir:

  • Gençler için: 09:00-11:00,  19:00-22:00,

  • Yetişkinler için: 08:00-09:00, 19:00-22:00,

  • Ebeveynler için: 08:00-09:00,  19:00-22:00 arası,

  • Profesyoneller için:  08:00-09:00, 19:00-21:00 arasıdır.

Popüler sosyal medya platformları:

  1. Facebook

  2. YouTube

  3. Instagram

  4. X (Twitter)

  5. TikTok

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcıların oranı %58’dir.

İPUCU

Bu oran, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade etmekte ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet alışverişlerini içermektedir.

Filipinler’deki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Filipinler’de sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve canlı yayın e-ticaret satış istatistiklerine baktığımızda:

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 100 milyon ABD dolarıdır, 2023'te Filipinler’deki sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlamanın 120 milyon ABD dolarını aşması beklenmektedir.

  • Filipinler’deki sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlamanın 2025'te 180 milyon ABD dolarına ulaşması öngörülmektedir.

  • 2022 yılında Canlı Yayın E-Ticaret satışları 50 milyon ABD doları, 2023 yılı beklentisi 100 milyon ABD dolarıdır.

  • 2025 yılı beklentisinin 200 milyon ABD dolarına ulaşması öngörülmektedir.

 

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

  • Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler.
  • Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.
  • Canlı Yayın E-Ticaret Satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler.  
  • Canlı demolar ve ürün incelemeleri tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. Özellikle ürünler ile ilgili soru-cevap seansları tüketicilerin ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarını sağlamaktadır. Bu durum satın alma kararlarının daha hızlı gerçekleşmesine ciddi oranda etki etmektedir.

 

Kaynak: Filipinler'de Sosyal Medya Etkileyicileri Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret 2023-2025 Raporu: Influencer Advertising - Philippines | Market Forecast

Filipinler’de Sosyal Ticaret

Facebook: Filipinler’deki e-ticaret için en popüler sosyal medya platformudur ve birçok kullanıcı Facebook Marketplace'i kullanarak ürün alıp satmaktadır. Filipinli Facebook kullanıcılarının %22'si, ürün veya hizmet satın almak için Facebook'u kullanmıştır. 

Shopee: Filipinler'de en popüler e-ticaret platformlarından biridir ve aynı zamanda bir sosyal ticaret platformu olarak da hizmet vermektedir. Filipinli internet kullanıcılarının %35'i Shopee kullanmaktadır.

Lazada: Filipinler'de bir diğer popüler e-ticaret platformudur ve aynı zamanda bir sosyal ticaret platformu olarak da hizmet vermektedir. Filipinli internet kullanıcılarının %27'si Lazada kullanmaktadır.

Instagram: Filipinler'de popüler bir sosyal medya platformudur ve birçok kullanıcı Instagram Reels ve Instagram Stories'i kullanarak ürünlerini satmaktadır. Filipinli Instagram kullanıcılarının %18'i Instagram üzerinden alışveriş yapmıştır.

TikTok: TikTok, Filipinler'de popüler bir sosyal medya platformudur ve birçok kullanıcı TikTok videoları aracılığıyla ürünlerini satmaktadır. Filipinli TikTok kullanıcılarının %12'si TikTok üzerinden alışveriş yapmıştır.

Demografik Yorum: E-ticaret yapanların %57'si kadındır. En yoğun e-ticaret yapan yaş grubu 18-44 yaş grubudur. Bu kitlenin %80’i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: We Are Social 2023 Filipinler Dijital Raporu: We Are Social Dijital 2023 Raporu Yayınlandı | Sare Medya, iPrice Group - Filipinler'de en popüler e-ticaret platformları 

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için Filipinli tüketicilerin özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Reklam verilecek platform seçiminde dikkate alınması gereken birkaç önemli nokta aşağıda yer almaktadır:

  • Hedef kitle

  • Platformun güvenilirliği

  • Platformun kullanıcı sayısı

  • Platformun reklam formatları

  • Platformun reklam fiyatları

  • Platformun performansı

 

Markalaşma, direkt satış, bilinirlik ve görünürlük elde etme amaçlı yayılım reklamı vb. gibi temel kararların baştan verilmesi önemlidir.

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülü”nü inceleyebilirsiniz.

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda aktif oldukları, hangi özellikte ürün aradıkları ve hangi detaylarda hassas olduklarını inceleyerek hareket edin.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde yerel Filipin dinamiklerine dikkat etmeniz kampanyalarınızın ön plana çıkmasını sağlayabilmektedir.

Filipinli tüketiciler genellikle fiyat bilincine sahiptir ve en uygun fiyatı aramaktadır. Satın almadan önce bir markaya güven duymak istemektedirler.

İPUCU

Reklam kampanyalarınızda Tagalog veya Cebuano gibi yerel dilleri kullanın. Reklam kampanyalarınızın Filipin kültürüyle uyumlu olduğundan emin olun.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization)
  1. Rakiplerin anahtar kelime ve SEO uygulamalarının takip etmek,

  2. Platformlarda satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimeleri incelemek, [Akıllı E-ihracat robotu sayfasının linki]

  3. Lokal bazda SEO uzmanlarıyla çalışmak,

  4. Profesyonel çözüm ortakları sayfamızda da yer alan çözüm ortaklarıyla da irtibata geçmek.

İPUCU

Aşağıdaki yerel ve küresel anahtar kelime tespiti ve seçimi ile ilgili size fikir sağlayabilecek araçları takip edebilirsiniz.

Google Keyword Planner – Ahrefs - SEMrush – Searchmetrics  - The #1 Platform for Website User Experience - The #1 Platform for Website User Experience - Sistrix 

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

Filipinler'de Cumhuriyet Yasası No. 8792 (Elektronik Ticaret Yasası), Cumhuriyet Yasası No. 10173 (Kişisel Bilgi Koruma Yasası), Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) Veri Koruma Yönetmelikleri ile düzenlenmektedir.

 

Kaynak: Filipinler İletişim ve Bilgi Teknolojileri Departmanı (DICT), Ulusal Bilişim Ajansı (NIA), Offiical Gazette

DİKKAT

Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

E-postalarda, "abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

E-postalarda, toplanan kişisel verilerin nasıl işlenmesi ve korunması gerektiğine dair bilgi vermeniz gerekmektedir.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
SEMrush Philippines

SEMrush Philippines: Filipinler pazarına özel anahtar kelime ve rakip analizi sunan bir araçtır.

Ahrefs Philippines

Ahrefs Philippines: Filipinler'e özgü backlink profili ve organik trafik analizi sağlayan bir araçtır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
Xurpas

Xurpas: Yerel dil desteği ve Filipin kültürüne uygun içerik yönetimi sunan bir platformdur.

SocialMetrics: Filipinler pazarına özel analitik ve raporlama özellikleri sunan, yerel sosyal medya trendlerini takip eden bir araçtır.

E-Posta Pazarlama Araçları
Synergy88 Digital

Synergy88 Digital: Filipinler pazarına özel içerik ve tasarım özellikleri sunan yerel bir dijital pazarlama platformudur.

Graphika Manila

Graphika Manila: Görsel açıdan zengin e-posta kampanyaları oluşturmaya odaklanan yerel bir tasarım ve pazarlama aracıdır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
Influencer Marketing Hub

Influencer Marketing Hub: Dünyanın her yerinden sosyal medya etkileyicilerinin bulunmasını sağlayan bir platformdur.

Riberr: Filipinler'deki sosyal medya etkileyicilerinin bulunmasını ve sosyal medya etkileyicileriyle bağlantı kurulmasını sağlayan bir platformdur.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri

PricePrice.com: Geniş ürün yelpazesi ve detaylı fiyat karşılaştırma özellikleriyle Filipinler'in önde gelen fiyat karşılaştırma platformudur.

Pricepanda

Pricepanda: Filipinler'de popüler olan, kullanıcı dostu ara yüzü ve geniş ürün kategorileriyle dikkat çeken bir fiyat karşılaştırma platformudur.

Mobil Pazarlama Araçları
GCash

GCash: Filipinler'in en popüler mobil cüzdan uygulaması olup, reklamcılara geniş bir kullanıcı tabanına erişim ve hedefli pazarlama imkanı sunmaktadır.

PayMaya

PayMaya: Fintech odaklı bu uygulama, kullanıcı davranışlarına dayalı kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları oluşturma olanağı sağlamaktadır.

Programatik Reklamcılık Platformları
Innity

Innity: Güneydoğu Asya odaklı, Filipinler'de güçlü bir varlığa sahip bir programatik reklam platformdur.

Adsmurai

Adsmurai: Filipinler pazarına özel hedefleme seçenekleri sunan yerel bir DSP (Demand-Side Platform) platformdur.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor