Birleşik Krallık

Birleşik Krallık

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 56,5 milyon
Nüfus Tipi Genç nüfus
Para Birimi İngiliz sterlini £
Nüfus Oranı
Kadın
%50.9
Erkek
%49.1
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması:7

  • GYSH (PPP) Sıralaması:10

  • Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 3.7 trilyon ABD doları (2023).

  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %4,1 (2023).

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 955 sterlin (2023)

  • Hane Başı Harcama Tutarı: 2290 sterlin (2023)

Kaynak: Bu veriler World Bank ve Comtrade veri kaynaklarından alınmıştır.

Dünya Bankası: United Kingdom and the IMF Family spending in the UK - Office for National Statistics

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

2023 yılında e-ticaret harcamalarının toplam hacminin 153.34 milyar ABD doları olması tahmin edilmektedir.

Kaynak: Bu veriler worldbank ve comtrade veri kaynaklarından alınmıştır.

Ulusal İstatistik Ofisi (Home - Office for National Statistics )

Perakendenin Son 2 Yıldaki Büyüme Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı; %7,2 iken 2023 yılında %4,8’dir.

E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret Kullanıcısı: 52 milyon,

  • Toplam nüfusa göre e-ticaret Kullanıcısı Oranı: %77,8,

  • Cinsiyet Bazlı E-ticaret Kullanıcısı Oranı: Erkek: %54,4, Kadın: %45,6‘dır.

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %83

  • İnternet Kullanım Oranı

    %91

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    3/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Banka kartı Kredi kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: Paypal Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: Amazon Pay

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler Direct Debit Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler BACS

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri Clearpay Mobil Ödeme Çözümleri Klarna Mobil Ödeme Çözümleri NFC

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum
    DİKKAT

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Genel Düzenlemeler;

      • Vergi Kanunları: Corporation Tax, VAT (KDV), Gelir Vergisi,
      • Gümrük Mevzuatı: İthalat vergileri, gümrükleme prosedürleri,
      • Ürün Güvenliği Düzenlemeleri: CE işareti gibi gereklilikler,
      • Kişisel Verilerin Korunması: GDPR uyumluluğu,
      • Fikri Mülkiyet Hakları: Telif hakkı, patent ve ticari marka koruma.

       

      Ürün Türüne Göre Düzenlemeler;

      • Gıda Ürünleri: Gıda ve İçecek Kurumu (FSA) tarafından belirlenen özel düzenlemelere tabi olabilmektedir.
      • Tıbbi Cihazlar: Tıbbi Cihazlar Düzenleme Kurumu (MHRA) tarafından onaylanması gerekebilmektedir.
      • Kimyasallar: REACH yönetmeliğine uyumlu olması gerekebilmektedir.

       

      Birleşik Krallık’ta dış ticaret düzenlemeleri ithal edilen ürünün türüne, ülkesine ve varış ülkesine göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle aşağıda gösterilen yasal düzenlemeleri de takip etmek gerekmektedir:

      • Elektronik Ticaret Kanunu
      • Siber Güvenlik Kanunu
      • Telekomünikasyon Kanunu

       

      Kaynak: Birleşik Krallık HükümetiGıda ve İçecek Kurumu (FSA)Tıbbi Cihazlar Düzenleme Kurumu (MHRA)

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Birleşik Krallık’ta veri güvenliği ve gizliliği Veri Koruma Yasası 2018 (Data Protection Act 2018) ve Elektronik Ticaret (EC Direktifi) Yönetmeliği 2002 tarafından düzenlenmektedir.

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Mesafeli satış yönetmeliğine göre, müşteriler 14 gün içinde herhangi bir nedenle ürünü iade edebilmektedirler.

      • Satıcılar iade iadeyi aldıktan sonra 14 gün içinde iadeyi işlemek zorundadır.

      • Müşteriler kusurlu ürünler için tam bir geri ödeme talep etme hakkına sahiptir.

      • Garanti kapsamları ürünler arasında farklılık gösterir. Genellikle 1 ile 2 yıl arasındadır.

       

      İade İstisnaları:

      • Dijital içerikler (e-kitap, müzik, film vb.),

      • Kullanılmış, hasarlı ürünler,

      • Bozulabilen ürünler,

      • Özel olarak üretilmiş veya kişiler için özelleştirilmiş ürünler,

      • Hijyenik ürünler,

      • Hediye kartları.

       

      Kaynak: Birleşik Krallık Hükümeti Tüketici HaklarıTüketici Hakları Kurumu (CMA)

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Satıcılar, garanti ve iade politikalarını İngilizce olarak yayımlamak zorundadır. Bu açıklamalar açık ve anlaşılır olmalıdır. Aynı zamanda iade süresi, iade prosedürü ve garanti kapsamı açıkça belirtilmelidir.

       

      Malın teslimat süresine yasal çerçeve içinde uymalı, aynı zamanda iade süresi (İngiltere’de 14 gün), iade prosedürü ve garanti kapsamı açıkça belirtilmelidir. Buna bağlı olarak; müşteri kimliği ve veri gizliliği konularına dikkat etmelidir.

       

      Kaynak: Birleşik Krallık Hükümeti Tüketici Hakları, Tüketici Hakları Kurumu (CMA)

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Çevrim içi mağazanızın İngilizce dil seçeneğinin olması önemlidir. Satıcılar, ürünün satıldığı ülkenin resmi dilinde hizmet sunmak zorundadır. Satış sonrası hizmetlerde doğru, hızlı, resmi, detaylı ve güvenilir olmak önemlidir.

      Birleşik Krallık’ta yaşayan tüketiciler daha resmi bir dille temas kurmayı önemsemektedir.

       

      Kaynak: Birleşik Krallık Hükümeti: Tüketici Hakları

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Birleşik Krallık’ta yanıltıcı reklamlara karşı aşağıda belirtilen yasalar ve yönetmelikler bulunmaktadır.

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Vergilendirme; ürünün türüne, satış mecrasına, satıcı ve alıcının bulunduğu eyaletler gibi birçok faktöre göre değişkenlik göstermektedir.

    (Türkiye’den herhangi bir ülkeye uygulanan e-ihracat gönderileri, ilgili ülke için “e-ticaret işlemi” olarak adlandırılmaktadır.)

     

    Uygulanan Vergi Türleri:

    • Katma Değer Vergisi (KDV),
    • Gümrük Vergisi,
    • Kurumlar Vergisi,
    • Gelir Vergisi.

     

    Birleşik Krallık’ta standart KDV Oranı %20’dir. Yıllık cirosu 85 bin İngiliz sterlini altında olan e-ticaret işletmeleri KDV’ye kayıtlı olmak zorunda değildir. 85 bin İngiliz sterlininden daha yüksek ciro yapan işletmelerin ise Vergi ve Gümrük Dairesi’ne (HMRC) beyanda bulunmak zorundadır.

     

    Kaynak: Birleşik Krallık Vergi ve Gümrük Dairesi, Türkiye İhracatçılar Birliği

    İPUCU

    Vergilendirme ile en doğru yönlendirmeyi almak için faaliyet gösterilen şehrin vergi dairesinin web sitesini ziyaret etmenizi ya da bir danışmana gitmenizi öneririz.

    İPUCU

    Detaylı vergilendirme ile ilgili bilgiler için https://www.kolayihracat.gov.tr/air/UK/gumrukVergileriVeTarifeDisiOnlemler adresinden bilgi alabilirsiniz.

    İPUCU

    Vergi usullerine ilişkin detaylı bilgi için aşağıdaki linki kullanarak Birleşik Krallık Vergi ve Gümrük Dairesi (HMRC) web sitelerini ziyaret edebilirsiniz. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-revenue-custom 

    DİKKAT

    E-ticaret yapan firmalar, vergi kayıtlarını düzgün tutmak ve zamanında ödeme yapmak zorundadır. Hatalı veya gecikmiş beyannameler para cezalarına yol açabilir.

    • Gümrük Vergileri

      Türkiye ve Birleşik Krallık arasında 1 Ocak 2021 tarihinde yürürlüğe giren bir Serbest Ticaret Anlaşması bulunmaktadır. Bu anlaşma, belirli ürünler için gümrük vergilerini ortadan kaldırmakta veya düşürmektedir.

       

      Gümrük vergilerinin miktarı, ithal edilen ürünün gümrük tarife koduna ve menşe ülkeye göre değişmektedir. Gümrük vergileri genellikle ithalatçı tarafından ödenmektedir.

       

      Kaynak: Birleşik Krallık Vergi ve Gümrük DairesiTürkiye İhracatçılar Birliği 

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %3,2 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 4. ülke konumundadır.

       

      Kişisel kullanım için ithal edilen ürünler 135 İngiliz sterlinine kadar gümrük vergisinden muaf tutulmaktadır. Fakat bir başkasına alınan hediyelerdeki limit 39 İngiliz sterlinidir. İlaçlar, tıbbi cihazlar, bebek mamaları gibi bazı ürünlerden gümrük vergisi alınmamaktadır.

      Kotalar ve tarifeler ürünlerin çeşitlerine göre farklılık gösterebilir. Örneğin; et ve et ürünleri, tütün ve mamulleri gibi.

       

      Kaynak: https://www.gov.uk/government/organisations/hm-revenue-customs, Birleşik Krallık Ticaret Departmanı, İngiliz Ticaret Odası,

      https://www.gov.uk/government/statistics/uk-trade-in-numbers/uk-trade-in-numbers-web-version

      İPUCU

      Gümrük vergisinden ve KDV'den muafiyet için belirli şartlar ve koşullar geçerli olabilir.

      Sınırlamalara ve muafiyetlere ilişkin güncel bilgiler için Birleşik Krallık Vergi ve Gümrük Dairesi (HMRC) web sitesini kontrol edebilirsiniz. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-revenue-customs

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesine göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir:  

      • Ticari Fatura,
      • Konşimento,
      • Güvenlik Beyanı,
      • Menşei Ülkesi,
      • İthalat Lisansı.

       

      Faturada aşağıdaki bilgiler mutlaka yer almalıdır:

      • Alıcı ve Satıcı adres ve isim bilgileri,
      • Ürünlerin detaylı tanımı,
      • Miktarı,
      • Değeri,
      • KDV tutarı (varsa),
      • Fatura tarihi,
      • Ödeme şekli,
      • Teslimat ücreti (varsa).

       

      Gümrük beyannamesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Beyanname tipi (ithalat, ihracat, transit gibi),
      • Beyanname numarası,
      • Gönderenin ve alıcının bilgileri,
      • Taşıyıcı ve araç bilgileri,
      • Gümrük ofisi,
      • Beyan tarihi,
      • Ürünün detaylı bilgileri (miktarı, değeri, menşe ülke gibi).

       

      Paketleme listesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

      • Gönderilen ürünlerin detaylı tanımı,
      • Miktarı,
      • Koli numarası, adedi,
      • Koli tipi (karton, kutu, palet gibi),
      • Koli brüt ve net ağırlığı.

       

      Kaynak: Birleşik Krallık Vergi ve Gümrük Dairesi

       

      DİKKAT

      Tüm belgelerin İngilizce olması gerekir. Ayrıca ilgili belgelerin ıslak imzalı veya elektronik imzalı olması gerekmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili, telif hakları gibi konularda ve patent hakları için Birleşik Krallık Fikri Mülkiyet Ofisi’ne (UKIPO) başvuru yapmanız gerekmektedir.

     

    Birleşik Krallık, Madrid Protokolü üyesidir. Markanız, başvuru yaptığınız takdirde protokol kapsamındaki ülkelerde de korunacaktır.

     

    Kaynak: Birleşik Krallık Fikri Mülkiyet Ofisi

    BİLGİ

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    DİKKAT

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz;

    Telif ve patent hakları için Birleşik Krallık Fikri Mülkiyet Ofisi web adresi: https://www.gov.uk/government/organisations/intellectual-property-office  

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Birleşik Krallık’ta yoğunlukla ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazaryerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Örneğin; Royal Mail’in standart gönderiler için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 60 cm

    • En uzun kenar = 100 cm

     

    Kaynak: Birleşik Krallık aktarımı - Uluslararası Ticaret: https://www.gov.uk/government/organizations/department-for-international-trade, Britanya Perakendeciler Birliği (BRC): https://www.brc.org.uk/,  https://personal.help.royalmail.com/app/answers/detail/a_id/89/~/size-and-weight-guide-%E2%80%93-uk-letters-and-parcels

     

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise, sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

       

      Birleşik Krallık’ta özel depolama hizmetleri için yaygın olarak ön plana çıkan bazı lokasyonlar vardır. Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Londra, Manchester, Birmingham, Leeds, Glasgow öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,
      • Varış noktasına,
      • Paket boyutuna/ağırlığına.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

       

      İPUCU

      Birleşik Krallık'ta birçok üçüncü taraf lojistik (3PL) firması depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür, ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Ambalaj ve paketleme konuları için belirli standartlar ve yönetmelikler mevcuttur.

       

      Aşağıda belirtilen yönetmeliklere uymak zorunludur.

       EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

       

      İPUCU

      Ürünlerin güvenli ve çevre dostu bir şekilde paketlenmesi çok önemlidir.

      ÖNERİ

      Paketleme standartlarına ilişkin aşağıdaki resmi linklerde güncel bilgilere erişebilirsiniz:

      Birleşik Krallık Gıda Standartları Ajansı, Birleşik Krallık Ambalaj Federasyonu

      ÖNERİ

      Ek olarak bu konuya ilişkin geleneksel ihracat koşulları için Ticaret Bakanlığına ait https://www.kolayihracat.gov.tr/ulkeler/ingiltere adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

    • Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon
eBay
Argos
Shein
Asos
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon’da Satış?
Pazaryerine Git

Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerinizin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilir. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunar.

Pazar Payı

  • Amazon e-ticaret pazarında %25,2'lik pazar payına sahiptir.
2023 GSV:

13,07 milyar İngiliz sterlini

Aktif Müşteri Sayısı:

20 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %58,4'ü erkek, 41,6’sı kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Amazon Prime üyelerine ücretsiz bir veya iki günlük teslimat sunulmaktadır. Belirli ürünler için gün içinde teslimat (Prime Same-Day Delivery) seçeneği de bulunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka havalesi, Apple Pay, Eurogift, PayPal, Amazon Pay ve Gift Card ile ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 100 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 2,5 milyon paket gönderilmektedir.

  • Ortalama her saniye 11 ürün satılmaktadır.

  • 500 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 45 milyon fazla kez indirilmiştir.

  • Amazon ’da Alexa sesli asistanını sunmaktadır.

  • 14 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Amazon UK web sitesihttps://www.statista.com/statistics/1050066/amazon-uk-services-turnover/

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,

  • Vergi kimlik numarası,

  • Birleşik Krallık banka hesap bilgileri,

  • İletişim bilgileri (telefon, mail gibi),

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri),

  • Şirket adı, adresi, vergi numarası, sicil belgesi.

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Kaynak: Amazon Seller Central

 

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için 75 peni komisyon alınmaktadır.
  • Profesyonel Satıcı: Profesyonel satış planında aylık sabit bir ücret vardır ve ürün başına komisyon alınmaz.

 

Burada belirtilen komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir, güncel bilgilere ilgili pazaryerinde satıcı hesabı oluşturduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Amazon Seller Central

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 4,4 milyon %2,5
Instagram 1,2 milyon %4
X (Twitter) 737 bin %1,5
Youtube 175 bin %0,5
Tiktok 133 bin %8
Pinterest 27 bin %5
Snapchat 50 bin %0,5

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden eBay’de Satış?
Pazaryerine Git

1995 yılından beri 190’dan fazla ülkede faaliyet gösteren küresel bir e-ticaret platformudur. Geniş ürün yelpazesi sayesinde birçok farklı kategoride ürün satışı yapılabilir. Kolay kurulum ve düşük giriş maliyeti sağlar.

Pazar Payı

  • Birleşik Krallık'taki e-ticaret pazarında %13'lük pazar payına sahiptir.
2023 GSV:

13,5 milyar İngiliz sterlini

Aktif Müşteri Sayısı:

29,1 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar, Elektronik, Ev ve Mutfak Gereçleri

Lojistik & Kargo

  • Kendi kargonuzu (FBM) gönderebilirsiniz. Bununla birlikte e-Bay Royal Mail, Hermes, UPS ve DHL gibi firmalarla entegre bir lojistik hizmeti sunmaktadır.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %55'i erkek, %45’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 35’tir.

  • Müşterilerin %80'i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Topic: eBay Inc., eBay İngiltere Yardım Merkezi: eBay Customer Service

Teslimat ve Ödeme

  • Satıcılar Royal Mail, Hermes, UPS, DHL gibi teslimat şirketlerini kullanırlar. Teslimat süreleri şirketlere göre değişkenlik gösterebilmektedir.

  • Kredi kartı, banka kartı, PayPal, Google Pay ve Apple Pay ile ödeme yapılmaktadır.

 

Kaynak: Topic: eBay Inc., eBay İngiltere Yardım Merkezi: eBay Customer Service

Genel Bakış

  • Platformda 1,4 milyardan fazla ürün yer almaktadır.

  • Her gün 1 milyon paket gönderilmektedir.

  • Her saniye 6 ürün satılmaktadır.

  • 10 milyondan fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 50 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 4 lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Topic: eBay Inc., eBay İngiltere Yardım Merkezi: eBay Customer Service

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,

  • Vergi numarası,

  • İkametgâh belgesi,

  • İngiltere banka hesap bilgileri,

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri),

  • İşletme belgesi (ticaret sicili veya vergi levhası),

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Aylık mağaza ücreti 27,45 ABD dolarıdır. Komisyon oranları çeşitli ve platform tarafından sunulan çeşitli özelliklere göre değişkenlik göstermektedir.
  • Küçük İşletme Satıcı Hesabı: Aylık mağaza ücreti 82,45 ABD dolarıdır. Komisyon oranları çeşitli ve platform tarafından sunulan çeşitli özelliklere göre değişkenlik göstermektedir.
  • Büyük İşletme Satıcı Hesabı: Aylık mağaza ücreti 27,45 ABD dolarıdır. Komisyon oranları çeşitli ve platform tarafından sunulan çeşitli özelliklere göre değişkenlik göstermektedir.

 

Burada belirtilen aylık ücretler ya da komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir. eBay’in Security measure web adresinden güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,3 milyon %0,5
Instagram 740 bin %2,4
X (Twitter) 578 bin %0,7
Youtube 144 bin %0,3
Tiktok 152 bin %3,1
Pinterest 33 bin %0,2
Snapchat 27 bin %0,4

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Argos’ta Satış?
Pazaryerine Git

Geniş bir müşteri ağına sahip, köklü bir perakendecidir. Güvenilir bir marka olması ve kolay entegrasyon sağlaması ürünlerinizin hızlı ve kolay bir şekilde alıcılara ulaştırmanıza olanak sağlamaktadır.

Pazar Payı

  • Argos'taki e-ticaret pazarında %7,2'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

7,1 milyar İngiliz sterlinidir

Aktif Müşteri Sayısı:

8 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya, Kırtasiye, Ev ve Mutfak gereçleri

Lojistik & Kargo

  • Argos’un kendine ait deposu mevcuttur, sipariş işleme, teslimatlar bu hizmet aracılığı ile yapılabilir. Aynı zamanda kendi deponuzu ve 3PL'ler (FBM) aracılığıyla teslimat yapabilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52'si erkek, %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 42’dir.

  • Müşterilerin %80'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Eve teslimat, aynı gün teslimat (Same Day Delivery), belirli ürünler için 2 saat içinde teslimat (Fast Track Delivery) gibi seçenekler sunmaktadır. Aynı zamanda mağazadan teslim alma seçeneği de bulunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, PayPal, Klarna, Laybuy ve hediye kartı ile ödeme seçenekleri bulunmaktadır.

Genel Bakış

  • Platformda 5 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kimlik belgesi,

  • Adres bilgisi,

  • Vergi bilgileri,

  • Birleşik Krallık banka hesap bilgileri,

  • Şirket kayıt belgesi,

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

  • Marketplace Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış üzerinden komisyon alınmaktadır.
  • Entegrasyonlu Satıcı: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış üzerinden komisyon alınmaktadır.
  • Fulfilment by Argos: FBA'yı kullanmak için aylık ücret ödemeniz gerekir. Her satış üzerinden komisyon alınmaktadır.

Burada bahsedilen aylık ücretler ya da komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir, güncel bilgilere ilgili pazaryerinde satıcı hesabı oluşturduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 2,3 milyon %0,25
Instagram 834 bin %1,2
X (Twitter) 534 bin %0,5
Youtube 114 bin %0,1
Tiktok 144 bin %2,5
Pinterest 117 bin %0,3
Snapchat 42 bin %1

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Shein’de Satış?
Pazaryerine Git

Hızla büyüyen bir e-ticaret platformu olan Shein’de daha düşük komisyon ödemeleri, güçlü pazarlama araçları, kolay kurulum ve müşteri hizmetleri ürünlerinizin geniş kitlelere ulaşmanızı sağlamaktadır.

Pazar Payı

  • Birleşik Krallık’taki e-ticaret pazarında %10'luk pazar payına sahiptir.

Aktif Müşteri Sayısı:

4 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Shein’in (Shein Fulfillment Network) depolama, paketleme, gönderim için lojistik ağını kullanabilirsiniz. Kendi lojistik sağlayıcınızı (FBM) tercih edebileceğiniz gibi Shein’in sunduğu çeşitli kargo seçeneklerini de değerlendirebilirsiniz.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %20'i erkek, %80’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 18-35 yaş arasındadır.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart, ekspres, mağaza teslimat, tıkla ve al (Click & Collect) gibi teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, Apple Pay, Pay Pal, Klarna, Google Pay ile ödeme seçenekleri bulunmaktadır

Genel Bakış

  • Platformda 10 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 100 bin paket gönderilmektedir.

  • Ortalamalara bakıldığında her saniye 5 ürün satılmaktadır.

  • 100 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyon fazla kez indirilmiştir.

  • 1 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Yetkili kişinin kimlik belgesi,

  • Şirket kuruluş belgesi,

  • Birleşik Krallık banka hesap bilgileri,

  • Ticari sicil kaydı,

  • Vergi levhası,

  • Yetkilendirme belgesi (markalar için),

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Shein UK web sitesi: Women's & Men's Clothes, Shop Online Fashion | SHEIN UK

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 2,4 milyon %2,5
Instagram 14,4 milyon %4,8
X (Twitter) 244 bin %0,8
Youtube 1,24 milyon %0,5
Tiktok 10,4 milyon %12,5
Pinterest 1,2 milyon %1,2
Snapchat 450 bin %0,7

Ürün Kategorileri

Yerel Pazaryeri
Neden Asos’ta Satış?
Pazaryerine Git

Geniş bir müşteri ağına sahip, tanınmış ve saygın bir markadır. Güvenilir bir marka olması ve kolay entegrasyon sağlaması ürünlerinizin hızlı ve kolay bir şekilde alıcılara ulaştırmanıza olanak sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Birleşik Krallık’taki e-ticaret pazarında %8'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

4,14 milyar İngiliz sterlinidir

Aktif Müşteri Sayısı:

26 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Kitap, Medya ve Kırtasiye, Giyim, Ayakkabı, Aksesuar

Lojistik & Kargo

  • Asos’un depolama, paketleme, gönderim için kendi lojistik ağını kullanabilirsiniz. Kendi lojistik sağlayıcınızı (FBM) tercih edebileceğiniz gibi Asos çeşitli kargo seçenekleri de sunmaktadır.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %40'ı erkek, %60’ı kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 26’dır.

  • Müşterilerin %70'i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart teslimat, Hızlı teslimat, Ertesi gün teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, PayPal, Google Pay gibi ödeme seçenekleri mevcuttur.

Genel Bakış

  • Platformda 85 binden fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün 300 bin paket gönderilmektedir.

  • Ortalamalara bakıldığında her saniye 10 ürün satılmaktadır.

  • 850’den fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 50 milyon fazla kez indirilmiştir.

  • 3 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Yetkili kişinin kimlik belgesi,

  • Şirket kuruluş belgesi,

  • Birleşik Krallık banka hesap bilgileri,

  • Ticari sicil gazetesi,

  • Vergi levhası,

  • Yetkilendirme belgesi (markalar için),

  • Ürünler için gerekli belgeler (örn: faturalar, garanti belgeleri).

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmektedir.

 

Kaynak: Asos UK web sitesi: ASOS | Online Shopping for the Latest Clothes & Fashion

Satıcı Hesabı Türleri

  • Marketplace Partner: Aylık abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış üzerinden komisyon alınmaktadır.
  • Premier Partner: Aylık abonelik ücreti bulunmaktadır. Aynı zamanda minimum sipariş adeti sınırı bulunmaktadır. Her satış üzerinden komisyon alınmaktadır.
  • Fulfilment by Asos (FBA): ASOS platformunda Fulfilment by ASOS (FBA) yapanlar için aylık ücret bulunmaktadır. Aynı zamanda minimum sipariş adeti sınırlaması yoktur. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Burada belirtilen aylık ücretler ya da komisyon oranları değişkenlik gösterebilmektedir. Asos’un How to sell on ASOS | ASOS Marketplace web adresinden güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 5,7 milyon %0,35
Instagram 12,1 milyon %2,2
X (Twitter) 1,7 milyon %0,15
Youtube 1,2 milyon %0,2
Tiktok 2,8 milyon %4,5
Pinterest 1,5 milyon %0,5
Snapchat 340 bin %0,2

Ürün Kategorileri

İPUCU

Çevrim içi alışveriş yapan tüketicilerin %10 ile %20'si sipariş ettikleri ürünleri mağazada iade etmek istemektedir. Bu da bütüncül kanal (omni-channel) e-ticaret altyapısına sahip firmaların ön plana çıkarmamaktır. Bu pazaryerlerine örnek olarak Etsy, Notonthehighstreet, http://Amazon.co.uk , http://eBay.co.uk , http://Argos.co.uk verilebilir.

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Birleşik Krallık E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Birleşik Krallık E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Birleşik Krallık E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Birleşik Krallık E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerelleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Emperyal Birim Sistemi (Imperial System of Units). (Ayak (ft), mil, İnç, galon, Fahrenheit. Ancak 1965’ten beri Uluslararası Birimler Sistemi (SI) de resmi olarak kabul edilmiştir. (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi).

Ürün açıklamaları ve diğer metinlerin açıklayıcı ve bilgilendirici olması, İngilizce yazılmış olması önemlidir.

Hedef kitlenizin anlayacağı bir dil kullanılmalıdır. Ürün görselleri seçilirken Birleşik Krallık kültürüne ve hassasiyetlerine uygun olması göz önünde bulundurulmalıdır.  Kullanılan fotoğrafların iyi aydınlatılmış ve ürünün tüm özelliklerini gösteren şekilde olmasına dikkat edilmelidir. 

 Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır.

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip ürün ürün fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı. (Psikolojik fiyatlama etkenine örnek olarak, bir ürünün fiyatının 100 sterlin yerine 99,99 sterlin olarak belirlemek verilebilir).

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir.

Birleşik Krallık ‘ta yaşayan tüketiciler kampanyalarda indirimli fiyatlara karşı daha duyarlıdırlar. Özellikle kampanyaların tüketiciye sunulacağı zamanlamanın doğru yapılması önemlidir. Hafta sonları ve özel günlere göre kampanyalarınızı düzenlemeniz hedef kitlenize ulaşmak açısından fark yaratacaktır. Ücretsiz kargo, hediye ve promosyonlar müşteri memnuniyetini artırabilmektedir.

Markaların Birleşik Krallık’ta başarılı olabilmesi için, yerel tüketicilerin marka ve kalite algısını anlamaları gerekmektedir. Bu duruma yönelik hassasiyetler geliştirmeleri çok önemlidir.

Gelenekleri olan Birleşik Krallık’ta yaşayan tüketiciler genellikle köklü ve saygın markalara güven duymaktadır. Bu nedenle ürünlerin ve hizmetlerin kaliteli olmasını beklemektedir. 

Müşterilerin satın aldıkları ürünlerle ilgili, dayanıklılık, çeşitlilik, sürdürülebilirlik, kolay kullanım gibi özellikler, satın alma tercihlerinde önemli bir etken yaratmaktadır.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Nüfusun %82’,2’si sosyal medya kullanmaktadır.Kullanıcıların günlük ortalama sosyal medya kullanma süresi 1 saat 50 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı %14,8’dir.Sosyal Medya Etkileyicileri takip oranı: %54’tür.

İlgili içeriklerin demografik gruplar açısından etkileşim saatleri şöyledir:

  • Gençler için 18.00-21.00 arası,
  • Yetişkinler için18.00-22.00 arası,
  • Ebeveynler için 07.00-09.00 ve 18.00-21.00 arası,
  • Profesyoneller için 08.00-10 ve 18.00-21.00  arasıdır.

Hafta sonları internet üzerinden yapılan alışverişler hafta içi günlere göre daha fazladır. En yoğun alışveriş günleri: özel günler, Black Friday, Cyber Monday, Noel, Sevgililer Günü gibi günlerdir.

Davranışsal dağılım olarak Birleşik Krallık’taki çevrim içi alışveriş yapanların %83'ü mobil cihazlarını kullanmaktadır. %81'i ürün satın almadan önce çevrim içi araştırma yapmaktadır. %73'ü ürün yorumlarını okumaktadır. %51'i fiyat karşılaştırma sitelerini kullanmaktadır. 

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı %57’dir.

Birleşik Krallık’ta e-ticaretten alışveriş yapan kitlenin %’i 18-34 yaş aralığındadır.

DİKKAT

“Sosyal alıcılar (social buyers) oranı” Bu oran, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade ediyor ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet alışverişlerini içermektedir.

Birleşik Krallık’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Birleşik Krallık'da Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satış İstatistiklerine baktığımızda:

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 2,3 milyar İngiliz sterlinidir. 2023'te Birleşik Krallık'taki sosyal medya etkileyicisi pazarlama pazarının 700 milyon İngiliz sterlinini aşması beklenmektedir.

  • Birleşik Krallık'taki sosyal medya etkileyicisi pazarlama pazarının 2025'te 1 milyar İngiliz sterlinine ulaşması öngörülmektedir. 

  • 2022 yılında Canlı TV E-Ticaret satışları 1,2 milyar İngiliz sterlinidir. 2023 yılı beklentisi: 1,6 milyar İngiliz sterlini,

  • Birleşik Krallık’taki Canlı TV E-Ticaret hacminin 2025 beklentisi 2,5 milyar İngiliz sterlinidir.

 

Sosyal medya etkileyicisi aracılığı ile yapılan pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler.

Sosyal etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.

Canlı Yayın E-Ticaret Satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler.  

Canlı demolar ve ürün incelemeleri tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. Özellikle ürünler ile ilgili soru-cevap seansları tüketicilerin ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarını sağlamaktadır. Bu durum satın alma kararlarının daha hızlı gerçekleşmesine ciddi oranda etki etmektedir.

Kaynak: Statista, eMarketer

Birleşik Krallık’ta Sosyal Ticaret

Facebook: Birleşik Krallık’ta e-ticaret için en büyük sosyal medya platformudur. 2023 yılı itibarıyla Facebook kullanıcılarının %8,5'i, ürün veya hizmet satın almak için Facebook'u kullanmıştır.

Instagram: Sosyal medya etkileyicileri ve görsel ürünler için popüler bir alışveriş platformudur. 2023 yılı itibarıyla Instagram kullanıcılarının %7,4'ü, ürün veya hizmet satın almak için kullanmıştır.

Youtube: 2023 yılı itibarıyla Youtube kullanıcılarının %5,8'u, ürün veya hizmet satın almak için Youtube'u tercih edilmiştir.

Demografik yorum: Birleşik Krallık’ta e-ticaret yapanların %56'sı kadındır. En yoğun e-ticaret yapan yaş grubu 18-34 yaş grubudur. Bu kitlenin %80’ni şehirlerde yaşamaktadır.

İPUCU

Ürün içeriklerinizi, reklam stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlerken Dijital Pazarlama Modülünü kullanmanız önemlidir.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için Birleşik Krallık’ta yaşayan tüketicilerin özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Reklam verilecek platform seçiminde dikkate alınması gereken birkaç önemli nokta aşağıda yer almaktadır:

  • Demografik kitle,
  • Yayın saati,
  • Hedef platform,
  • İçerik.

Markalaşma, direkt satış, bilinirlik ve görünürlük elde etme amaçlı yayılım reklamı vb. gibi temel kararların baştan verilmesi önemlidir.

İPUCU

Dijital reklam stratejilerinizi belirlerken “Dijital Pazarlama Modülü”nü inceleyebilirsiniz.

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda aktif oldukları, hangi özellikte ürün aradıkları ve hangi detaylarda hassas olduklarını inceleyerek hareket edin.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde yerel Birleşik Krallık dinamiklerine dikkat edilmesi gerekmektedir.

Kampanyalarda karmaşıklık bir dilden ziyade olabildiğince yalın bir kampanya mantığı ve dili kullanmanız önemlidir.

Örneğin “2. Ürüne %50 indirim gibi basit bir tanımlama, ya da 3.cü 100 İngiliz sterlini harcamanıza X İngiliz sterlini indirim…” gibi uzun ve düşündürücü kampanya söylemlerinden uzak durun.

İPUCU

Birleşik Krallık’ta yaşan tüketiciler satın aldıkları markaların güvenilirliği konusunda duyarlıdır, reklamlarınızda bu noktaya vurgu yapabilirsiniz.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO
  1. Rakiplerin anahtar kelime ve SEO uygulamalarının takip etmek,

  2. Platformlarda satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimeleri incelemek

  3. Yerel SEO uzmanlarıyla çalışmak,

  4. Profesyonel çözüm ortakları sayfamızda da yer alan çözüm ortaklarıyla da irtibata geçmek.

İPUCU

Hem yerel hem de küresel anahtar kelimeleri tespit etmek ve seçmek için takip edin:

Google Keyword Planner – Ahrefs - SEMrush – Searchmetrics  - OnPage.org - OnPage.org - Sistrix 

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

Veri Koruma Yasası 2018 (Data Protection Act 2018) Birleşik Krallık’ın veri koruma yasasıdır.

DİKKAT

1. Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

2. E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

3. E-postalarda, "abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

4. Topladığınız kişisel verileri nasıl işlediğinizi ve koruduğunuzu E-postalarda belirtmeniz gerekmektedir.

ÖNERİ

E-posta pazarlamasında yasalara uygun şekilde altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye edilmektedir. İlgili firmalara Profesyonel Çözüm Ortakları veya Dijital Pazarlama Araçları ile ilgili konu başlıklarından ulaşabilirsiniz.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
Screaming Frog

Screaming Frog: Web sitelerinin teknik SEO'sunu analiz etmek için kullanılan araçtır.

Ranktracker: Anahtar kelime sıralamalarının takip edilmesine ve SEO performansının izlenmesine olanak tanımaktadır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
Localogy

Localogy: İşletmeler için özel olarak tasarlanmış bir yerel pazarlama platformudur.

Soci

Soci: İşletmeler için özel olarak tasarlanmış bir yerel pazarlama ve iletişim platformudur.

E-Posta Pazarlama Araçları
MailChimp

MailChimp: E-posta pazarlama kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olan bir araçtır.

Freshmail

Freshmail: Kullanıcı dostu arayüzü ve güçlü işlevleri ile Birleşik Krallık'ta popüler bir e-posta pazarlama aracıdır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları

​​​​​​Influencer Marketing Hub: Sosyal medya etkileyicilerinin bulunmasına ve onlarla bağlantı kurulmasına yardımcı olan bir araçtır.

HypeAuditor

HypeAuditor: Sosyal medya etkileyicilerinin sahte takipçilerinin ve etkileşimlerinin analiz edilmesine yardımcı olan bir araçtır.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
HotUKDeals

HotUKDeals: Kullanıcıların ürünler ve hizmetler için indirim ve fırsatlar paylaştığı bir forum. Fiyat karşılaştırma özelliği de sunmaktadır.

GoCompare

GoCompare: Sigorta, enerji ve finansal ürünler için fiyat karşılaştırma hizmeti sunan bir web sitesidir.

Mobil Pazarlama Araçları

Appboy: Kullanıcılarla etkileşimi artırmak ve uygulama içi dönüşümleri optimize etmek için kullanılabilecek bir platformdur.

Localytics

Localytics: Mobil uygulama kullanıcılarının davranışlarını analiz etmek ve uygulama içi pazarlama kampanyalarını optimize etmek için kullanılabilecek bir platformdur.

Programatik Reklamcılık Platformları

MediaMath: Yerel veri ve envantere erişim sağlayan bir platformdur.

OpenX

OpenX: Programatik reklamcılık platformudur.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor