Japonya'da e-ticaret vergilendirme sistemi karmaşık olabilmektedir. Vergilendirme, satıcının ve alıcının konumuna, ürünün türüne ve satışın değerine bağlı olarak değişmektedir.
Genel olarak, Japonya'da e-ticarette (Türkiye’den herhangi bir ülkeye uygulanan e-ihracat gönderileri, ilgili ülke için “e-ticaret işlemi” olarak adlandırılmaktadır.) aşağıdaki vergiler uygulanmaktadır:
-
Tüketim Vergisi: Bu, Japonya'da satılan tüm ürünler ve hizmetler için uygulanan bir vergidir. Tüketim vergisi oranı %10'dur.
-
Kurumlar Vergisi: Bu, Japonya'da faaliyet gösteren tüm şirketler tarafından ödenen bir vergidir. Şirketin karına bağlı olarak %15 ile %30 arasında değişmektedir.
-
Yerel Vergiler: Japonya'daki her bölgenin kendi vergileri vardır. Bu vergiler genellikle satış değerinin %1 ile %2'si arasındadır.
-
Japonya'da satılan ve 1000 Japon yeni değerinden az ürünler için Mal ve Hizmet Vergisi (GST: Goods and Services Tax) uygulanmamaktadır.
Japonya'da giyim, elektronik cihazlar, mobilya ve gıda maddeleri dahil olmak üzere tüm ürünler ve hizmetler için %10 tüketim vergisi uygulanmaktadır. Gıda, ilaçlar, kitaplar ve dergi aboneliklerinde ise vergi muafiyeti vardır.
Kaynak: Japonya Ulusal Tüketici Ajansı (Consumer Affairs Agency), Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (METI Ministry of Economy, Trade and Industry), Japonya Adalet Bakanlığı