Kanada

Kanada

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 40.09 milyon
Nüfus Tipi Yaşlanan
Para Birimi Kanada doları (CAD) CA$
Nüfus Oranı
Kadın
%50.3
Erkek
%49.7
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

GSYH (Nominal) Sıralaması: 10

GSYH (PPP) Sıralaması: 16 

Nominal Gayri Safi Yurtiçi 2.14 trilyon ABD doları

Yıllık Ekonomik Büyüme: %1,2 (2023)

Kişi Başı Milli Gelir: 53.431 ABD doları

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

E-ticaret harcamalarının 2023 yılındaki toplam hacmi: 87.78 milyar ABD dolarıdır.

Perakendenin Son 2 Yıldaki Değişim Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı; %11,6’sı iken 2023 yılında %11,9’dur.

E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret Kullanıcısı: 21,64 milyon

  • Toplam nüfusa göre e-ticaret Kullanıcısı Oranı: %60,3

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %91

  • İnternet Kullanım Oranı

    %94

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    4/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Banka Kartı Kredi Kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Kredi Kartı Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri PayPal

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Banka Otomatik Ödeme Talimatı (PAD) Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler Interac e-Transfer

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri PayPal Mobil Ödeme Çözümleri Interac e-Transfer Mobil Ödeme Çözümleri Apple Pay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum
    DİKKAT

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmez. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmeniz gerekmektedir. Bu konuda detaylı bilgi için Profesyonel Çözüm Ortakları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Kanada'nın kendi veri koruma yasaları, Avrupa Birliği'nin GDPR'sine benzer bazı önemli ilke ve hükümleri içermektedir. Kanada'daki veri koruma yasaları PIPEDA (Kişisel Bilgi Koruma ve Elektronik Belgeler Yasası) ve ATIP (Özgürlük Bilgi ve Gizlilik Yasası) ile belirlenmektedir. Bu yasalar, Avrupa Birliği'nin GDPR'sine göre bazı önemli farklılıklara sahiptir. 

    (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

    ÖNERİ

    Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın.

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Kanada'da GDPR'ye doğrudan uyumlu bir yasa olmasa da, mevcut yasalar ve yönetmelikler kişisel verilerin korunmasına ilişkin benzer ilkeler ve gereksinimler içermektedir.

      (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları)

      ÖNERİ

      Eğer satışlarda kendi web sitenizi kullanıyorsanız teknik olarak mutlaka verileri şifrelemek için SSL/TLS gibi güvenlik protokolleri kullanmanız tavsiye edilir. Veri erişimini kontrol etmek için yetkilendirme ve kimlik doğrulama sistemleri kullanın.

    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Güvenli Ödeme İşlemleri müşterilerinizin ödeme bilgilerini korumak amacıyla takip edilmesi gereken kanunları ve uygulamaları içermektedir. Kanada’da güvenli ödeme işlemleri ile ilgili kanunlar ve uygulamalar aşağıda belirtilmiştir:

      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikalar
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • İade süresi, ürüne ve perakendeciye göre değişmektedir, ancak genellikle 15 ile 30 gün arasındadır.

      • Garanti talebi veya ürün iade etmek istendiğinde orijinal fatura veya fiş ibraz edilmelidir.

      • Ürün, orijinal ambalajında ​​ve kullanılmamış veya hasarsız olarak iade edilmelidir.

      • Garanti süresi ürüne göre değişmektedir ve genellikle 1 ile 2 yıl arasındadır.

      • Bazı garantiler, kazayla hasar görmüş veya kötüye kullanılmış ürünler gibi belirli koşulları kapsamamaktadır.

      İade İstisnaları:

      • Kullanılmış veya hasar görmüş ürünler,

      • Dijital içerikler,

      • Hijyenik ürünler,

      • Son satış veya indirimli ürünler,

      • Gıda, içecek ve kişisel bakım ürünleri,

      • Özel siparişler ve özelleştirilmiş ürünler,

      • Hediye kartları ve hediye sertifikaları.

       

      Kaynak: Kanada Tüketici Bürosu: Federal consumer protection legislation in Canada

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Kanada'nın İngilizce ve Fransızca olmak üzere iki resmi dili vardır. Federal yasalara tabi satıcılar, bu iki dili web sitelerinde, pazarlama materyallerinde ve müşteri hizmetlerinde kullanmak zorundadır.

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Hedef kitlenizin dilini konuşmak, müşteri memnuniyetini ve bağlılığını önemli ölçüde artırmaktadır. Bu nedenle, müşterilerinizin dilini konuşarak onlarla daha iyi iletişim kurabilmek açısından teknik destek ve hizmetin İngilizce ve Fransızca verilmesi müşteri memnuniyetini artıracaktır. Hedef kitlenizin dilini kullanmak aynı zamanda pazarlama açısından da faydalıdır. Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi bu dille tanıtarak, daha geniş bir kitleye ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    E-ticaret yapan işletmeler, Kanada'da çeşitli vergi türüne tabidir. Vergilendirme için federal ve eyalet yasaları farklılık göstermektedir. En önemlileri şunlardır:

    • Mal ve Hizmet vergisi (Goods and Services Tax (GST)): Temel oran %5’tir. Bazı ürünler için muafiyetler mevcuttur.

    • Satış Vergisi (Harmonized Sales Tax (HST)): Kanada'da federal ve eyalet/bölge bazında satış vergileri vardır. Satış vergisi oranları bölgeye göre %13 il1 %15 arasında değişiklik göstermektedir.

    • 12 aylık satış tutarı 30.000 Kanada doları ve üzeri olan Kanada’da yerleşik olmayan yabancı şirketler, Kanada vatandaşlarına sundukları sanal ürün ve hizmetlerde Federal ve Eyalet Vergilerine tabi tutulmaktadır.

    • Gümrük Vergileri: Kanada'ya ithal edilen ürünler için gümrük vergileri ve diğer vergiler uygulanabilmektedir. Gümrük vergisi muafiyeti 20 Kanada dolarıdır.

    Kaynak: Kanada Vergi Dairesi (CRA): Taxes, Vergi Kanada'dan E-Ticaret Rehberi: E-commerce ve Kanada Ticaret ve Yatırım Rehberi: International trade and investment

    İPUCU

    Gelir Vergisi, Federal Gelir Vergisi ve Eyalet Gelir Vergisi olmak üzere 2 farklı oranda hesaplanmaktadır. Daha fazla bilgi için Kanada Vergi Dairesi (CRA): Taxes

    • Gümrük Vergileri

      Gümrük vergisi, ithal edilen ürünün gümrük değeri üzerinden bir orana göre hesaplanmaktadır. Gümrük değeri, genellikle ürünün fatura değeridir.

      Gümrük vergisi oranı “Tarife Oranı” olarak adlandırılır ve ithal edilen ürünün Harmonize Tarife Sistemi (HTS) koduna göre belirlenmektedir. HTS kodu, ithal edilen ürünün türünü ve menşe ülkesini tanımlayan bir sayısal koddur.

      Kanada, birçok ülke ile tercihli ticaret anlaşmaları yapmıştır. Bu anlaşmalar kapsamında ithal edilen ürünler için gümrük vergisi oranları daha düşük olabilmektedir. Detaylı bilgi için Kanada Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

      Bazı gıda maddeleri ve ilaçlar, bazı eğitim ve sağlık hizmetleri ve bazı finansal hizmetler Mal ve Hizmet Vergisi (GST)'den muaftır.

      İPUCU

      Kanada tarafından uygulanmakta olan 2025 yılı gümrük vergilerine ilişkin bilgiye ise https://www.cbsa-asfc.gc.ca/trade-commerce/tariff-tarif/2025/01-99/01-99-2025-eng.pdf adresinden erişilebilmektedir. Türk menşeli ürünlere yönelik vergi oranları "MFN" sütununda yer almaktadır.

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Kanada'da, gümrük vergisinden ve GST'den muaf olan çeşitli ürünler bulunmaktadır. Bu ürünler arasında şunlar yer almaktadır:

      • Kişisel Eşyalar: Seyahat eden kişiler tarafından taşınan kişisel eşyalar genellikle gümrük vergisinden ve KDV'den muaftır.

      • Bazı Gıda Maddeleri: Taze meyve ve sebzeler, süt ürünleri, tahıllar ve baklagiller gibi temel gıda maddeleri genellikle gümrük vergisinden ve GST'den muaftır.

      • Bazı İlaçlar: Reçeteli ve reçetesiz satılan bazı ilaçlar gümrük vergisinden ve GST'den muaftır.

      • Küçük Miktarlarda İthalat: Küçük miktarlarda ithal edilen ürünler için gümrük vergisi ve KDV muafiyeti olabilmektedir.

      İthalat Kotaları:

      Bazı ürünler için Kanada'ya ithal edilebilecek belirli bir miktar sınırı mevcuttur. Bu kotalar genellikle tarım ürünleri, tekstil ürünleri ve otomotiv ürünleri gibi belirli sektörlerde uygulanmaktadır. Bir ürün için ithalat kotası olup olmadığını ve kotanın ne kadar olduğunu öğrenmek için Kanada Vergi Dairesi'nin (CRA) Canada Revenue Agency (CRA) web sitesini kontrol edebilirsiniz.

      İPUCU

      Vergiden muaf tutulan ithal ürünler hakkında GST/HST on Imports and exports linkinten ulaşabilirsiniz.

      İPUCU

      Kanada’da ithalatı kontrole bağlı ürünler listesine Consolidated federal laws of Canada, Import Control List linkinten ulaşabilirsiniz.

      İPUCU

      Kanada’ya ithalat koşullarıyla ilgili ayrıca Guide to importing commercial goods into Canada: Step 1. Preparing to import linkinten bilgi alabilirsiniz.

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesine göre yapılan gönderinin içerisinde aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir:  

      • Ticari Fatura
      • Nakliye Belgesi
      • Menşe Belgesi
      • Gümrük Beyannamesi

      Faturada Mutlaka Bulunması Gereken Bilgiler:

      • Satıcı Adı ve Adresi
      • Alıcı Adı ve Adresi
      • Fatura Tarihi
      • Fatura Numarası
      • Ürün Tanımı
      • Birim Fiyat
      • Toplam Tutar
      • Ödeme Koşulları
      • Menşe Ülkesi
      • Gümrük Tarifesi Kodu

      Detaylı bilgi için Kanada Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

      Kaynak: Gümrük İşlemleri ve İthalat ve Gümrük Rehberi: https://www.fidi.org/sites/default/files/public/2022-07/CANADA%20Import%20-%20FIDI%20Customs%20Guide.pdf

      DİKKAT

      Kanada'ya ithal edilen ürünler için düzenlenen faturalar ve beyannameler İngilizce veya Fransızca dilinde olmalıdır. Ayrıca tüm bilgiler net ve okunaklı bir şekilde yazılmalıdır.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili, gibi konularda mutlaka Kanada Fikri Mülkiyet Ofisi (Canadian Intellectual Property Office (CIPO)) bir başvuru yapmanız gerekmektedir.

    Kanada Madrid Protokolüne üyedir. Markanız, başvuru yaptığınız takdirde protokol kapsamındaki ülkelerde de korunacaktır. Bunla birlikte Kanada ayrıca Dünya Fikri Mülkiyet Hakları Örgütü (WIPO) üyesi olup Fikri Mülkiyet Haklarının Korunmasına İlişkin Paris Sözleşmesi’ni de imzalamıştır.

    BİLGİ

    Madrid Protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    DİKKAT

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi öneririz;

    (EUIPO): https://euipo.europa.eu/ohimportal/en & Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) & Avrupa Patent Ofisi (EP)

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazar yerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Örneğin; Canada Post Corporation’ın standart gönderim seçeneği için maksimum boyutlar şöyledir:

    • Uzunluk + En + Yükseklik = 100 cm x 76 cm x 76 cm

    • Ağırlık = 30 kg

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise, sipariş karşılama hizmetinin olması belirleyici olacaktır.

      Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu, stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Ontario Bölgesi, British Columbia, Quebec, Alberta, Manitoba ve Nova Scotia öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona göndermelisiniz.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

      ÖNERİ

      Profesyonel çözüm ortakları sayfamızı ziyaret ederek ilgili firma bilgilerine ulaşabilirsiniz. Olası maliyetlere ilişkin ilgili firmaların hesaplama araçlarını kullanabilirsiniz.

      İPUCU

      Kanada’da birçok üçüncü taraf lojistik (3PL) firması, depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirmektedir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Ambalaj ve paketleme konuları için belirli standartlar ve yönetmelikler mevcuttur.

       

        EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      İPUCU

      Ürünlerin güvenli ve çevre dostu bir şekilde paketlenmesi çok önemlidir.

      ÖNERİ

      Paketleme standartlarına ilişkin aşağıdaki resmi linklerde güncel bilgilere erişebilirsiniz:

      Kanada Standartlar Konseyi (SCC): Standards of Practice

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Kanada'da ürünlerinizin yasal dillerde (İngilizce ve Fransızca) etiketlenmesi ve güvenlik bilgilerinin sağlanması zorunludur.

      Kanada’da tüketici ürünlerinin paketleme ve etiketlenmesi ile ilgili düzenlemelere aşağıdaki linklerden erişim sağlanabilmektedir.

      Guide to the Consumer Packaging and Labelling Act and Regulations

      Labelling

      Genel Etiketleme Gereksinimleri:

      • Ürün adı

      • İçerik listesi

      • Net ağırlık veya hacim

      • Kullanım talimatları

      • Uyarılar ve önlemler

      • İletişim bilgileri

       

      Güvenlik Bilgileri:

      • Tehlikeli maddeler

      • Gıda ürünleri

      • Tıbbi cihazlar

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Amazon
Walmart
eBay
Etsy
Küresel Pazaryeri
Neden Amazon.ca ’de Satış?
Pazaryerine Git

Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.  Ürünlerin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

Kanada'daki e-ticaret pazarında %25’lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

12,5 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

18 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, Ev & Mobilya, Giyim, Kişisel Bakım ve Bebek & Oyuncak

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu gönderebilir (FBM) veya Amazon'un FBA (Fulfillment by Amazon) hizmetini kullanabilirsiniz.

Kaynak: Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) | Sell on Amazon

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %48’i erkek, %52’si kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 38 yaştır.

  • Müşterilerin %80’ni şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart Teslimat, Hızlı Teslimat, Aynı Gün Teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, Walmart Hediye kartı, PayPal, Walmart Pay, nakit şeklinde seçenekler mevcuttur.

Genel Bakış

  • Mobil uygulaması 100 milyondan fazla indirilmiştir.

  • Amazon  Alexa sesli asistanını sunmaktadır.

  • 14 lojistik merkezine sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Amazon Kanada’da satışını yapabileceğiniz ürünlere platforma üye olduktan sonra ulaşabilirsiniz.

  • Yasal olmayan ürünlerin satışı yasaktır. Amazon Kanada’da satışı yasaklanmış ya da kısıtlanmış ürünlere platforma üye olduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Banka hesap numarası ve banka yönlendirme numarası

  • Ücretli kredi kartı

  • Devlet tarafından verilen ulusal kimlik veya

  • Vergi bilgisi

  • Telefon numarası

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak: Beginner's Guide to Selling on Amazon | How To Guide

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı:

Amazon Kanada'da bireysel satıcılar için abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon ürün başına 1.49 ABD doları olarak alınmaktadır.

Profesyonel Satıcı:

Amazon Kanada'da profesyonel satıcılar için aylık 29,99 ABD doları mağaza ücreti bulunmaktadır​. Ürün başına alınan bir komisyon bulunmamaktadır.

 

Komisyon oranları ve abonelik ücretleri değişkenlik gösterebilmektedir. En güncel bilgilere Beginner's Guide to Selling on Amazon | How To Guide web sitesinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ürün Kategorileri


Küresel Pazaryeri
Neden Walmart’ta Satış?
Pazaryerine Git

Walmart.ca, Kanada'da 400'den fazla mağazaya ve milyonlarca çevrim içi müşteriye sahiptir. Bu avantaj, ürünlerinizi geniş bir kitleye ulaştırmanıza ve satışlarınızı artırmanıza olanak tanımaktadır.

Pazar Payı

Kanada'daki e-ticaret pazarında %12,5'lik pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

5.2 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

18 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Gıda, Ev eşyaları, Giyim ve aksesuar

Lojistik & Kargo

Walmart Kargo, UPS, FedEx gibi özel şirketleri de tercih edebilirsiniz. Bununla birlikte kendi kargonuzu da gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %48’i erkek, %52’si kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 38 yaştır.

  • Müşterilerin %80’ni şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart Teslimat, Hızlı Teslimat, Aynı Gün Teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, Walmart Hediye kartı, PayPal, Walmart Pay, nakit şeklinde seçenekler mevcuttur.

Genel Bakış

  • Platformda 5 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Şirket bünyesinde her gün yaklaşık 250 bin ürün gönderilmektedir

  • Ortalama her saniye 3 ürün satılmaktadır.

  • 20 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 10 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 40’tan fazla lojistik merkezine sahiptir.

 

Kaynak: Quarterly change in Walmart sales Canada 2025 | Statista Walmart Reaches 100,000 Active Marketplace Sellers

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Walmart’ta satışını yapabileceğiniz ürünlere platforma üye olduktan sonra ulaşabilirsiniz.

  • Yasaklı veya kısıtlı ürünler satılmamaktadır. Walmart’ta satışı yasaklanmış ya da kısıtlanmış ürünlere platforma üye olduktan sonra ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,

  • Şirket bilgileri,

  • Ürün bilgileri,

  • Vergi beyannamesi.

  • Banka bilgileri

  • Sigorta bilgileri

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli kapalı modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmektedir.

 

Kaynak: Marketplace

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı:

Küçük hacimli işletmeler için idealdir. Abonelik ücreti ve komisyon giderleri için platforma üyelik oluşturmak gereklidir.

Profesyonel Satıcı:

Daha büyük hacimli işletmeler için idealdir. Abonelik ücreti ve komisyon giderleri için platforma üyelik oluşturmak gereklidir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Dijital Platform

Toplam Takip

Etkileşim Oranı

Facebook

12,4 milyon

%0,75

Instagram

4,2 milyon

%2,1

X (Twitter)

1,8 milyon

%0,8

Youtube

1,5 milyon

%1,2

TikTok

750 bin

%3,5

Pinterest

500 bin

%0,5

Snapchat

250 bin

%2

Küresel Pazaryeri
Neden e-Bay.ca’da Satış?
Pazaryerine Git

e-Bay’in Kanada e-ticaret sektöründeki geniş müşteri yelpazesi, düşük başlangıç maliyetleri, uluslararası satış kolaylığı sağlaması, güvenilirlik, marka bilinilirliği ve esnek satış modelleri gibi özellikleriyle satış kitlenizi genişletebilirsiniz.

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik ve Teknoloji, Moda ve Giyim, Ev ve Bahçe

Lojistik & Kargo

eBay'in Küresel Kargo Programı (Global Shipping Program - GSP), Kanada Postası (Canada Post) ve özel kargo şirketleri (UPS, FedEx, DHL) gibi seçenekler sunulmaktadır. Bununla birlikte kendi kargonuzu da gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin ortalama yaşı 25-34 yaş arasıdır.

  • Müşterilerin %81’i şehirlerde yaşamaktadır.

Teslimat ve Ödeme

  • Standart Teslimat, Hızlı Teslimat, Yerel Teslimat (Satıcıyla anlaşarak ürünü belirli bir noktadan teslim alınması) gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, PayPal, Apple Pay, Google Pay şeklinde seçenekler mevcuttur.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler (Kimlik, pasaport)

  • Adres bilgileri,

  • Ürün bilgileri,

  • Vergi bilgileri,

  • Kanada banka bilgileri

  • Sigorta bilgileri

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Hesap:

Küçük hacimli işletmeler için idealdir. Abonelik ücreti ve komisyon giderleri için platforma üyelik oluşturmak gereklidir.

İşletme Hesabı:

Yüksek hacimli satış yapmayı hedefleyen işletmeler için idealdir. Abonelik ücreti ve komisyon giderleri için platforma üyelik oluşturmak gereklidir.

Küresel Pazaryeri
Neden Etsy’de Satış?
Pazaryerine Git

Etsy, Kanada'da yerel ve küresel müşteri erişimi, el yapımı ve özgün ürünlere olan talebin yüksek olması, düşük başlangıç maliyetleri, kolay kullanım ve destek ve güçlü marka bilinilirliği ile milyonlarca çevrim içi müşteriye sahiptir. Bu avantaj, ürünlerinizi geniş bir kitleye ulaştırmanıza ve satışlarınızı artırmanıza olanak tanımaktadır.

Pazar Payı

Kanada'daki e-ticaret pazarında % 5 pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

580 milyon ABD doları

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

El yapımı ve özgün ürünler

Lojistik & Kargo

Etsy'nin Global Kargo Programı, Kanada Postası (Canada Post), UPS, FedEx, DHL gibi özel şirketleri de tercih edebilirsiniz. Bununla birlikte kendi kargonuzu da gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %19’u erkek, %81’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 18-35 yaş aralığındadır.

  • Müşterilerin % şehirlerde yaşamaktadır. (Net bilgi bulunamamıştır)

Teslimat ve Ödeme

  • Standart Teslimat, Hızlı Teslimat, Aynı Gün Teslimat gibi seçenekler sunmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, Etsy Hediye kartı, PayPal, Google Pay, Apple Pay, Klarna şeklinde seçenekler mevcuttur.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler (Geçerli kimlik belgesi),

  • Kredi kartı bilgileri,

  • Kanada banka bilgileri

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

Kaynak: How to sell on Etsy United States

Satıcı Hesabı Türleri

Bireysel Satıcı:

Küçük hacimli işletmeler için idealdir. Abonelik ücreti ve komisyon giderleri için platforma üyelik oluşturmak gereklidir.

Profesyonel Satıcı:

Daha büyük hacimli işletmeler için idealdir. Abonelik ücreti ve komisyon giderleri için platforma üyelik oluşturmak gereklidir.

Kaynak: How to sell on Etsy United States

İPUCU

Çevrim içi alışveriş yapan tüketicilerin %10 ile %15 arası sipariş ettikleri ürünleri mağazada iade etmek istemektedir. Bu da çok kanallı e-ticaret altyapısına sahip firmaları ön plana çıkartmaktadır. Bu pazaryerlerine örnek olarak Shopify, Best Buy Kanada, Canadian Tire verilebilir.

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Kanada'da kullanılan resmi ölçü birimi Uluslararası Birimler Sistemi (SI)'dir Bu sistem, metre, kilogram, saniye, amper, kelvin ve mol gibi temel birimlerden oluşan bir ölçü birimler sistemidir. 

Ürün açıklamaları ve diğer metinlerin açıklayıcı ve bilgilendirici olması, Fransızca ve İngilizce yazılmış olması önemlidir. Ürün yerleştirme yaparken kullanacağınız dil de hedef kitlenize ve ürününüze bağlı olarak değişiklik gösterecektir. Kanada'daki kültür ve değerleri göz önünde bulundurmak ve yerel dil ve lehçeleri kullanmak avantaj sağlayacaktır.

Fiyatlandırma Detayları

 Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır.

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 kanada doları yerine 99,99 Kanada doları olarak belirlemek verilebilir).

Kanada'daki tüketiciler genellikle fiyat hassasiyeti taşımaktadır ve en iyi fırsatları aramaktadır. Kampanyalarınızda indirimler ve promosyonlar sunarak bu duyarlılıktan yararlanabilirsiniz.

Aynı zamanda Kanada'daki tüketiciler, satın alma işlemi yapmadan önce güvenilir ve şeffaf satıcılara ihtiyaç duymaktadır. Kampanyalarınızda net ürün bilgileri, şeffaf fiyatlandırma ve güvenli ödeme seçenekleri sunarak güven inşa edebilirsiniz.

Kanada'daki müşteriler genellikle yüksek kaliteli ürünler beklemekte ve uzun ömürlü ürünlere yatırım yapmaya isteklidir.

Kanada'da tüketiciler, marka ve kalite algısı söz konusu olduğunda oldukça titiz ve bilinçlidir. Satın alma kararlarını verirken sadece fiyata değil, markanın değerlerine, ürünlerin kalitesine ve sürdürülebilirlik gibi etik unsurlara da önem verirler. Tüketicilerin markaya olan algıları; güven, sosyal sorumluluk, orijinallik, yaratıcılık, dayanıklılık, sürdürülebilirlik gibi faktörlere göre değişkenlik göstermektedir.

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: Nüfusun %82,6’sıdır.Kullanıcıların günlük ortalama sosyal medya kullanma süresi 2 saat 27 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı %54,6’dır.Sosyal medya etkileyicisi takip oranı %73,’2dir.

İlgili içeriklerin demografik gruplar açısından etkileşim saatleri şöyledir:

  • Gençler için 15:00-17:00, 20:00-22:00 arası,

  • Yetişkinler için  12:00-13:00, 19:00-21:00 arası,

  • Ebeveynler için 10:00-12:00, 21:00-23:00 arası,

  • Profesyoneller için 12:00-13:00, 18:00-20:00  arasıdır.

Kanada'da en çok çevrim içi alışveriş yapılan günler Salı, Çarşamba ve Perşembe'dir.

En az çevrim içi alışveriş yapılan günler ise Cumartesi ve Pazar'dır. Alış verişlerde genel olarak 19:00 - 22:00 arası en yoğun kullanım saatleridir. Çevrim içi alışveriş yapanların mobil cihazlarını kullanma oranı %72’dir.

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcıların oranı %19,6’dır.

Kanada'da sosyal medya, e-ticaret için önemli bir platform haline gelmiştir. 2023 yılında internet kullanıcılarının %54,6'sı sosyal medya üzerinden alışveriş yapmıştır. Bu oran, son yıllarda istikrarlı bir şekilde artmaktadır. 

Sosyal medya, Kanada'da e-ticaretin büyümeye devam etmesi beklenen önemli bir platformdur. Markaların, müşterilerle bağlantı kurmak, ürünlerini tanıtmak ve satışları artırmak için sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanmaları önemlidir.

Kanada’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Kanada'da sosyal medya etkileyicisi pazarlama ve canlı yayın e-ticaret satış istatistiklerine baktığımızda:

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi: 3,7 milyar Kanada doları iken, 2023’de sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 4,5 milyar Kanada dolarıdır. 2025'te Kanada'daki sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlamanın 8 milyar Kanada dolarını aşması beklenmektedir.

  • 2022’de Canlı yayın e-ticaret satışları 1,2 milyar Kanada doları iken, 2023 yılında Canlı Yayın e-ticaret satışları 1,6 milyar dolardır. Kanada’daki Canlı Yayın e-ticaret hacminin 2025 beklentisi 2,4 milyar Kanada dolarıdır.

Kanada’da Sosyal Ticaret

2023'te Kanada’da yaklaşık 28 milyon internet kullanıcısı bulunmaktadır. Bu, sosyal alıcıların internet kullanıcılarının yaklaşık %80’ini oluşturduğu anlamına gelmektedir. Kanada’da sosyal alıcıların %50'si kadın, %50'si erkek olarak belirlenmiştir. Sosyal alıcıların çoğunluğu (%65-75) 18-34 yaş aralığındadır.

Facebook: Kanada’da hala yaygın olarak kullanılan bir sosyal medya platformudur. Ancak, platformun kullanıcı sayısındaki büyüme yavaşlamış olup, 2023 yılında Facebook'un e-ticaret pazarındaki payı nispeten azalmıştır. Platformun, özellikle daha geniş yaş gruplarına hitap etmesiyle Kanada'da e-ticaretin geleneksel platformu olarak önemini koruduğu söylenebilmektedir.

Instagram: Kanada’da sosyal medya etkileyicisi pazarlaması için en etkili platformlardan biridir. 2023 yılı itibarıyla Instagram kullanıcılarının %20’si, ürün veya hizmet satın almak için Instagram’ı tercih etmiştir. Özellikle görsel odaklı içeriğiyle genç kitleye yönelik ürünlerin tanıtımı için popülerdir.

Demografik Yorum: Kanada’da e-ticaret yapanların %50’si kadındır. En yoğun e-ticaret yapan yaş grubu 18-34 yaş aralığındadır ve bu kitlenin %70-80’i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Topic: E-commerce in CanadaGlobal daily social media usage 2024 | StatistaKanada - Verbrauchervertrauen (PCSI) bis Januar 2025 | StatistaTopic: Social media advertising and marketing worldwide

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Kanada'da e-ticaret reklam kampanyaları oluştururken yerel tüketici davranışlarını göz önünde bulundurmak çok önemlidir. Bu davranışlar, ülkenin demografik yapısı, kültürü, değerleri ve alışveriş alışkanlıkları gibi çeşitli faktörlerden etkilenmektedir.

Kanada, çok farklı kültürden tüketicilerden oluşan bir ülkedir ve bu durum tüketici davranışlarında da çeşitliliğe yol açmaktadır. Reklam kampanyalarının farklı dil gruplarına ve etnik kökenlere hitap etmesi önemlidir.

Kanadalılar teknolojiyi yoğun şekilde kullanmaktadır ve çevrim içi alışverişe oldukça açıktır. Reklam kampanyalarının dijital kanallara odaklanması ve mobil cihazlara uygun olması gerekmektedir.

Fiyat ve kalite konusunda oldukça bilinçlidirler ve ürünlerin gerçek değerini aramaktadırlar. Reklam kampanyalarında ürünlerin fiyat avantajları ve sundukları faydalar net bir şekilde ifade edilmelidir.

İPUCU

Tüketicilerin hangi platformlarda aktif oldukları, hangi özellikte ürün aradıkları ve hangi detaylarda hassas olduklarını inceleyerek hareket edin.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dilin önemi ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir.

ÖNERİ

Reklam kampanyalarında Kanada'ya özgü kültürel referanslar kullanılabilir.

İPUCU

Reklam dilinin açık, net, samimi ve ikna edici olması gerekir. Reklam metinleri, hedef kitlenin dil seviyesine ve ilgi alanlarına uygun olmalıdır.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO
  1. Rakiplerin anahtar kelime ve SEO uygulamalarının takip etmek,

  2. Platformlarda satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimeleri incelemek, [Anasayfa - E-Kolay İhracat ]

  3. Yerel SEO uzmanlarıyla çalışmak,

  4. Profesyonel çözüm ortakları sayfamızda da yer alan çözüm ortaklarıyla da irtibata geçmek.

İPUCU

Hem yerel hem de küresel anahtar kelimeleri tespit etmek ve seçmek için takip edin:

Google Keyword Planner – Ahrefs - SEMrush – Searchmetrics  - The #1 Platform for Website User Experience - The #1 Platform for Website User Experience - Sistrix 

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

Elektronik Ticaret Koruma Yasası, Kanada'da elektronik ticaret ve veri koruma için yasal çerçeveyi oluşturmaktadır. 

DİKKAT

Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

E-postalarda, "abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

Topladığınız kişisel verileri nasıl işlediğinizi ve koruduğunuzu E-postalarda belirtmeniz gerekmektedir.

ÖNERİ

E-posta pazarlamasında yasalara uygun şekilde altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye etmekteyiz. İlgili firmalara Profesyonel Çözüm Ortakları veya Dijital Pazarlama Araçları ile ilgili konu başlıklarından ulaşabilirsiniz. Dijital Pazarlama - E-Kolay İhracat Platformu

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
Synup

Synup: Yerel SEO yönetimi ve çevrimiçi listelemeler için çözümler sunarak, işletmelerin yerel arama görünürlüğünü artırmasına yardımcı olmaktadır.

Uberall

Uberall: Yerel işletmelerin çevrimiçi varlıklarını yönetmelerine ve müşteri etkileşimlerini artırmalarına olanak tanıyan bir platformdur.

Sosyal Medya Yönetim Araçları
Later

Later: Toronto merkezli Later, özellikle Instagram için içerik planlama ve zamanlama hizmeti sunmaktadır.

HeyOrca: Newfoundland ve Labrador merkezli HeyOrca, ekiplerin sosyal medya içeriklerini planlamasına ve onay süreçlerini yönetmesine yardımcı olmaktadır.

E-Posta Pazarlama Araçları
Cyberimpact

Cyberimpact: Kanada merkezli olan platform, küçük ve orta ölçekli işletmeler için kullanıcı dostu e-posta pazarlama çözümleri sunmaktadır.

CakeMail

CakeMail: Montreal merkezli CakeMail, işletmelerin etkili e-posta kampanyaları oluşturmasına ve yönetmesine yardımcı olan bir platformdur.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
Embold

Embold: Kanadalı markaları yerel ve mikro sosyal medya etkileyicileriyle buluşturarak etkili kampanyalar oluşturmanıza yardımcı olmaktadır.

Platform Media

Platform Media: Markaları uygun sosyal medya etkileyicileriyle eşleştirerek hedef kitlelere ulaşmanızı sağlamaktadır.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri
Shopbot

Shopbot.ca: Kanada merkezli bir fiyat karşılaştırma platformu olan Shopbot.ca, çeşitli kategorilerdeki ürünlerin fiyatlarını karşılaştırarak, tüketicilerin en iyi teklifleri bulmalarını sağlamaktadır.

PriceFinder

PriceFinder.ca: Kanada'daki perakendecilerin ürün fiyatlarını karşılaştıran PriceFinder.ca, kullanıcıların en uygun fiyatlı ürünleri bulmalarına yardımcı olmaktadır.

Mobil Pazarlama Araçları
Flipp

Flipp: Kanadalı perakendecilerin dijital broşürlerini ve indirimlerini mobil kullanıcılarla buluşturarak, müşteri trafiğini artırmaktadır.

Payfirma

Payfirma: Kanadalı işletmelere mobil ödeme çözümleri sunarak, kredi kartı işlemlerini kolaylaştırmakta ve satışları artırmaktadır.

Programatik Reklamcılık Platformları
StackAdapt

StackAdapt: Kanada merkezli bu platform, reklam verenlerin hedef kitlelerine programatik olarak ulaşmalarını sağlayan bir platformudur.

District M

District M: Montreal merkezli District M, yayıncılar ve reklam verenler için programatik reklam çözümleri sunan bir reklam ağıdır.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor