Singapur

Singapur

Genel Bilgiler

Genel Nüfus Bilgisi
Nüfus 5,96 milyon
Nüfus Tipi Orta Yaş
Para Birimi Singapur doları (SGD) S$
Nüfus Oranı
Kadın
%48.6
Erkek
%51.4
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Yaş Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Nüfus Etnik Dağılımı
Konuşulan Diller
Konuşulan Diller
Ticari Cazibe Faktörleri

Yıllık Ekonomik Büyüme

  • GSYH (Nominal) Sıralaması: 15

  • GSYH (PPP) Sıralaması: 11

  • Nominal Gayri Safi Yurt İçi Hasıla: 372,284 milyar ABD doları (2023)

  • Yıllık Ekonomik Büyüme: %2,1 (2023)

  • Kişi Başı Harcama Tutarı: 39.600 Singapur doları (2022)

  • Hane Başı Harcama Tutarı: 88.800 Singapur doları (2022)

Kaynak: https://www.imf.org/external/datamapper/index.php

E-Ticaretin 2023 Yılındaki Hacmi

E-ticaret harcamalarının 2023 yılı toplam hacmi: 4,38 milyar ABD doları

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data

Perakendenin Son 2 Yıldaki Büyüme Hacmi

E-ticaretin 2022 yılında perakende hacmi içindeki payı %12,6 iken 2023 yılında %12,1’dir.

Kaynak: Forecasts: EMARKETER Estimates and Historical Data

E-Ticaret Kullanım Oranı/Nüfus

2023 yılı verilerine göre:

  • E-ticaret kullanıcısı: 7,2 milyon,

  • Toplam nüfusa göre e-ticaret kullanıcısı oranı: %80

  • Cinsiyet bazlı e-ticaret kullanıcısı oranı: Erkek: %82, Kadın: %78'dir.

Kaynak: Statista: https://www.statista.com/forecasts/1334045/e-commerce-penetration-rate-singapore

  • Mobil Cihaz Kullanım Oranı

    %98,3

  • İnternet Kullanım Oranı

    %87,1

  • İş Yapılabilirlik Endeksi

    4/5

  • Lojistik Performans Endeksi

    4/5

Ödeme Yöntemleri

En Sık Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri

Kredi Kartı Banka Kartı

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri:

Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: PayPal Çevrim İçi Alışverişlerde Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri: PayNow

Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler

Kredi Kartı Otomatik Ödemelerde Tercih Edilen Yöntemler GIRO

Mobil Ödeme Çözümleri

Mobil Ödeme Çözümleri PayNow Apple Pay

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Yasal Düzenlemeler ve Uyum
    ÖNERİ

    Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmemektedir. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir yasal danışmana müracaat etmelisiniz.

    • Dış Ticaret Düzenlemeleri

      Singapur'da dış ticaret, Singapur Ticaret ve Sanayi Bakanlığı (MTI) ve Muhasebe ve Şirket Düzenleme kurumu tarafından yönetilmektedir.

       

      Singapur'da dış ticaret düzenlemelerini yapan yasalar şunlardır:

      DİKKAT

      Bu bilgiler genel bir bilgilendirme niteliğindedir. Yasal tavsiye yerine geçmemektedir. Dış ticaretle ilgili yasal sorularınız için bir danışmana müracaat etmelisiniz.

  • Veri Güvenliliği ve Gizlilik

    Singapur Kişisel Veri Koruma Yasası (PDPA Personal Data Protection Act) ve Singapur Bilgi Güvenliği Yönergeleri (SSIG Singapore Security Incident Guidelines) kişisel bilgilerin toplanması, kullanılması ve korunmasını kapsamaktadır. İşletmelerin veri toplama ve kullanma konusunda şeffaf olmalarını ve veri sahiplerinin haklarını korumalarını gerektirmektedir. Kişisel Veri Koruma Komisyonu (PDPC Personal Data Protection Commission) veri ihlallerini soruşturmakta ve veri koruma standartlarını belirlemektedir.

     

    Singapur'da Veri Güvenliği ve Gizliliği İle İlgili diğer düzenlemeler:

    • Elektronik Ticaret Yasası (ETA Electronic Transactions Act): Veri güvenliği ve gizliliği ile ilgili hükümler içermektedir.
    • Bilgi Teknolojisi (Güvenlik) Yasası (ITSA Information Technology (Security) Act): Siber saldırılara karşı koruma sağlamayı ve veri kaybını önlemeyi amaçlamaktadır.

     

    Kaynak: Singapur Bilgi Güvenliği Yönergeleri (SSIG)\ Kişisel Veri Koruma Komisyonu (PDPC)

    Veri Güvenliliği ve Gizlilik
    • Veri Koruma Düzenlemeleri

      Avrupa Birliği'nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği'ne (GDPR) resmi olarak uyumlu değildir. Ancak, Singapur’daki Kişisel Veri Koruma Yasası, GDPR'ye benzer birçok hüküm içermektedir. Bu nedenle, Singapur’da faaliyet gösteren şirketlerin GDPR'ye uyumlu olması nispeten daha kolaydır.

      (GPDR: Genel Veri Koruma Politikaları

    • Güvenli Ödeme İşlemleri

      Singapur'da e-ticarette güvenli ödeme işlemleri ve müşterilerin ödeme bilgilerinin korunması için çeşitli kanunlar ve uygulamalar mevcuttur:

       

      Ödeme Hizmetleri Yasası ile ilgili Maintenance linkinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

      Güvenli Ödeme İşlemleri
    • Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları

      Singapur Kişisel Veri Koruma Komisyonu (PDPC), Singapur Kişisel Veri Koruma Yasası'nın (PDPA) uygulanmasından sorumludur. PDPC, veri ihlallerini soruşturabilmekte, işletmelere para cezası verebilmekte ve veri koruma uygulamalarını iyileştirmeleri için onlara tavsiyelerde bulunabilmektedir. PDPA, kullanıcı verilerinin işlenmesi, depolanması ve ülke dışına çıkarılması alanlarında GDPR’a oldukça benzer yükümlülükler içermektedir. Bu çerçevede, Singapurluların verilerinin işlenmesinde gerekli güvenlik önlemlerini sağladığı doğrulanmış olan bulut bilişim hizmetlerinin kullanılmasında fayda bulunmaktadır.

       

      Daha detaylı bilgiye PDPC | Guidelines and Consultation ve PDPC Advisory Guidelines linkleri üzerinden erişebilirsiniz.

       

      Kaynak : Singapur Kişisel Veri Koruma Komisyonu (PDPC): Personal Data Protection Commission Singapore | PDPC

      Şeffaflık ve Gizlilik Politikaları
  • Tüketici Hakları
    • Garanti ve İade Politikaları

      İade ve Garanti:

      • Tüketiciler, sipariş tesliminden sonra 7 ile 30 gün içerisinde hasarsız ve kullanılmamış ürünleri iade edebilmektedirler.

      • Garanti kapsamında olan ürünler arızalandığında iade edilebilmekte veya ürün değişimi yapılabilmektedir. Garanti süresi, ürüne ve satıcıya bağlı olarak değişmektedir.

      • Yanlış ürün teslim alan tüketicinin ürünü iade edip doğru ürünle değiştirme hakkı bulunmaktadır.

      • Singapur'da garanti süresi, satıcı tarafından sağlanan sözleşmede yer alan garanti şartlarına tabidir. Garanti şartları ürünün kılavuzunda veya satış faturasında belirtilmektedir. Satıcı, sözleşmede herhangi bir garanti sunmamış ise yasal olarak bir garanti bulunmamaktadır.

       

      İade İstisnaları:

      • Dijital içerikler (e-kitap, müzik, film vb.),

      • Kuponlar ve hediye kartları,

      • Mühürlü ve hijyen açısından iade edilmesi uygun olmayan ürünler,

      • Özel olarak üretilmiş veya kişiler için özelleştirilmiş ürünler.

       

      Kaynak: Singapur Ulusal Tüketici Derneği (Consumers Association of Singapore)

      Garanti ve İade Politikaları
    • Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular

      Singapur'da dört adet resmi dil kullanılmaktadır. İngilizce, Malayca, Mandarin Çincesi ve Tamilce. E-ticaret platformlarında satış yapan satıcıların, hedef kitlelerine hitap etmek için en azından İngilizce ürün listelemeleri ve İngilizce bilen müşteri hizmetleri sunmaları önerilmektedir.

       

      Kaynak: Singapur Ulusal Tüketici Derneği (Consumers Association of Singapore)

      Satıcıların Mutlaka Dikkat Etmesi Gereken Şekil Şartları ve Konular
    • Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili

      Singapur’da dört resmi dil olduğundan, çevrim içi mağazanızın İngilizce ile birlikte diğer dillerde de iletişim seçeneği sunması oldukça önemlidir. Satış sonrası hizmetlerde doğru, hızlı, resmi, detaylı ve güvenilir olmak önemlidir.

       

      Kaynak: Singapur Ulusal Tüketici Derneği (Consumers Association of Singapore)

      Satış Sonrası Teknik Destek ve Hizmet Dili
    • Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma

      Singapur’da yanıltıcı reklamlara karşı aşağıda belirtilen yasalar ve yönetmelikler bulunmaktadır.

       

      Bu yasalardan Singapur Reklamcılık Faaliyetleri Yasası'na göre (Singapore Code of Advertising Practice – SCAP), tanıtım ve reklamcılık faaliyetleri aşağıdaki durumlarda yanıltıcı kabul edilmektedir:

      • Tüketicilerin herhangi bir ürüne, reklamcıya veya tanıtımcıya karşı tutumlarını etkileyebilecek herhangi bir konuyu yanlış tanıtmak,

      • Tüketicileri, ürünün kaynağı, ürünün kalitesi, deneme ürününü kullanma zorunluluğu gibi doğru olmayan herhangi bir konuya inandıracak şekilde yanlış beyan etmek,

      • Ödenecek gerçek toplam fiyatı olduğundan düşük tahmin edilmesine yol açacak şekilde, tüketicileri mal veya hizmetlerin fiyatı konusunda yanıltmak,

      • Tüketiciyi değeri fazla tahmin ederek yanıltmak veya kiralık satın alma, leasing, taksitli satış, kredili satış gibi ödeme koşulları konusunda tüketiciyi yanıltmak,

      • Tüketicileri şartlar veya garanti, teslimat, değişim, iade, onarım ve bakım konusunda yanıltmak; hayır amaçlı yardımların kapsamı konusunda tüketicileri yanıltmak,

      • İşletmenin bulunduğu yere ilişkin yanlış veya yanıltıcı bilgiler vermek,

      • Satılan ürünle ilgili yanlış veya yanıltıcı iddialarda bulunmak,

      • Tüketici geri ödemeleri ve düzeltmeleri için yanlış iletişim bilgileri paylaşmak.

      Yanıltıcı Reklamlara Karşı Koruma
  • Vergilendirme

    Singapur'da e-ticarette vergilendirme, satıcının ikametgahına ve ürünün teslimat yerine bağlı olarak belirlenmektedir.

     

    Genel Vergilendirme Kuralları:

    • Mal ve Hizmet Vergisi (GST): Singapur'da satılan tüm mal ve hizmetler için %9 oranında GST uygulanmaktadır. .

    • Kişisel Gelir Vergisi (PID): Singapur'da ikamet eden veya iş yapan bireyler, dünya çapındaki gelirleri üzerinden PID'ye tabidir. Kişisel gelir vergisi e-ticaret satışlarından elde edilen gelirleri de kapsamaktadır.

    • Şirket Vergisi: Singapur'da kurulu şirketler, dünya çapındaki gelirleri üzerinden %17,5 oranında şirket vergisine tabidir. Şirket vergisi e-ticaret satışlarından elde edilen gelirleri de kapsamaktadır.

     

    Singapur Gümrük İdaresi web sitesindeki gümrük tarifelerine göre;

    • Giyim eşyaları, elektronik cihazlar, mobilyalar gibi ürünler %9 GST'ye tabidir. Finansal hizmetlerin sunumu, konut niteliğinde taşınmaz satışları, yatırım amaçlı kıymetli madenlerin satışında GST %0'dır.

    • İthal edilen tüm ürünler %9 GST’ye tabidir. 

     

    Kaynak: Declaration and Payment of Taxes

    İPUCU

    KDV ve Gümrük Vergileri dışında bir önceki yıla ait gelirinizi beyan etmek için vergi beyannamesi doldurmanız gerekmektedir.

    İPUCU

    Singapur Vergi Dairesi web sitesi: https://www.iras.gov.sg/ adresini ziyaret ederek güncel gümrük tarifelerine ulaşabilirsiniz.

    İPUCU

    Singapur Gümrük İdaresi'nin resmi web sitesi: https://customs.gov.sg/

    İPUCU

    Singapur Maliye Bakanlığı'nın resmi web sitesi: https://www.mof.gov.sg/

    • Gümrük Vergileri

      Kişisel kullanım için ya da hediye olarak ithal edilen ürünlerin gümrük değeri 400 Singapur dolarını geçmediği takdirde ürünler gümrük vergisinden muaf tutulmaktadır.

       

      Singapur, sadece alkollü içkiler, tütün ürünleri, motorlu taşıtlar ve motor yakıtından gümrük vergisi toplamaktadır. Bu ürün grupları dışındaki tüm ürünlerde gümrük vergisi %0’dır. Gümrük vergisi oranları ürünün türüne ve menşe ülkesine göre değişiklik göstermektedir.

       

      Gümrük vergileri ve ithalat kotaları için Singapur Ülke Analizi - Kolay İhracat Platformu web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

       

      Kaynak: Singapur Gümrük İdaresi: Singapore Customs Declaration and Payment of Taxes, Singapur Vergi Dairesi: IRAS

      İPUCU

      KDV ve gümrük vergileri dışında bir önceki yıla ait gelirinizi beyan etmek için vergi beyannamesi doldurmanız gerekmektedir.

      Gümrük Vergileri
    • İthalat Kotaları ve Gümrük Muafiyetleri

      Dünya ithalatında %2,2 oranında paya sahip olup, dünya sıralamasında 17. ülke konumundadır. İhraç etmek istediğiniz ürünlere ilişkin ithalat kotalarının durumunu sorgulamak için aşağıda yer alan kaynağı incelemenizi öneririz.

       

      Kaynak: Singapur Gümrük İdaresi

    • Belge Gereksinimleri

      Gümrük Beyannamesine göre yapılan gönderinin içerisinde İngilizce ya da Malayca hazırlanmış belgelerin bulunması gerekmektedir. Bu belgeler aşağıda gösterilmiştir:

      • Ticari fatura,

      • Hava Konşimentosu (Air Waybill - AWB),

      • Deniz Konşimentosu (Bill of Landing),

      • Paketleme listesi,

      • Ürüne ilişkin belgeler,

      • Ürünlerin menşei şahadetnamesi.

       

      Faturada aşağıdaki bilgilerin yer alması gerekmektedir:

      • Fatura üst bilgileri,

      • Ürün bilgileri,

      • Ödeme şartları,

      • Nakliye şartları,

      • Sigorta bilgileri,

      • Menşe ülke,

      • Diğer bilgiler (örneğin, gümrük vergisi kodları)

       

      Gümrük beyannamesinde aşağıdaki bilgilerin yer alması gerekmektedir:

      • Gönderenin ve alıcının bilgileri, 

      • Ürünlerin detaylı tanımı,

      • Gümrük kodu,

      • Miktarı,

      • Değeri,

      • Gümrük beyannamesi sunumu,

      • Ek bilgeler: Sigorta bilgileri, ödeme şartları, kullanım amacı.

       

      Paketleme listesinde aşağıdaki bilgilerin yer alması gerekmektedir:

      • Gönderilen ürünlerin detaylı tanımı,

      • Miktarı,

      • Paketlerin ağırlığı.

       

      Kaynak: Singapur Gümrük Beyannamesi (Singapore Customs FedEx | System Down), https://www.customs.gov.sg/files/individuals/guide-to-travellers-english-2022.pdf

      DİKKAT

      Tüm belgelerin İngilizce veya Malayca hazırlanması gerekmektedir. Ayrıca ilgili belgelerin ıslak imzalı veya elektronik imzalı olması gerekmektedir.

  • Fikri Mülkiyet ve Koruma

    Tescilli Markalar/Patentler/Telif Hakları

    Şirketinizi koruma altına almak için marka tescili, patent, telif hakları gibi konularda mutlaka Singapur Fikri Mülkiyet Ofisi’ne (IPOS Singapur Fikri Mülkiyet Ofisi -Intellectual Property Office of Singapore) başvuru yapmanız gerekmektedir.

     

    Singapur, Madrid Protokolü üyesidir. Markanız, başvuru yaptığınız takdirde Singapur’da ve Madrid Protokolü kapsamındaki diğer ülkelerde de koruma altına alınmaktadır.

     

    Kaynak: Singapur Fikri Mülkiyet Ofisi (IPOS - Intellectual Property Office of Singapore)

    DİKKAT

    Madrid protokolü kapsamında farklı dillere ait alfabelerde de markanızın korunmasına dikkat etmeniz önem taşımaktadır.

    ÖNERİ

    Detaylı bilgi ve kaynakça için aşağıdaki kaynakları ziyaret etmenizi önerilmektedir;

    Singapur Fikri Mülkiyet Ofisi (IPOS), (EUIPO) & Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO)

  • Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    Taşıma ve Depolamada Ürün Boyutları

    Ürün boyutları ve ağırlığı, nakliye ve depolama maliyetlerini etkilemektedir. Aynı şekilde pazaryerleri için çeşitli koli boyutu kısıtlamaları da bulunmaktadır.

     

    Örneğin; Singapore Post (SingPost)’un uluslararası gönderiler için maksimum gönderi boyutları şöyledir:

    • Çevre (en geniş noktada) = 330 cm

    • Uzunluk = 150 cm

    • Maksimum ağırlık: 30 kg

     

    Kaynak: Singapur Gümrük Departmanı (Singapore Customs), Singapur Ekonomi Geliştirme Kurumu (EDB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM - Türkiye İhracatçılar Meclisi)

    • Lojistik, Depolama ve Dağıtım Ağları

      E-ihracat için ürününüzü gönderme seçeneği büyük önem arz etmektedir. Satış yapacağınız platform bir pazaryeri ise sipariş karşılama hizmetinin olması ürünlerin tüketicilere daha kolay ve hızlı ulaştırılması, iptal ve iade işlemlerinin daha kolay yapılabilmesi açısından belirleyicidir.

       

      Lojistik ve ulaşım altyapısının güçlü olduğu ve stratejik olarak konumlanmış bu lokasyonlar arasında; Changi Havalimanı Bölgesi, Tuas, Jurong, Tampines, Pandan öne çıkmaktadır. Her lokasyonun kendine özgü avantajları vardır ve işletmenizin ihtiyaçlarına göre en uygun olanı seçmek önem taşımaktadır.

       

      Nakliye ücreti ve teslimat süreleri aşağıdaki kriterlere göre değişiklik göstermektedir: 

      • Seçilen taşıma türüne,

      • Varış noktasına,

      • Paket boyutuna/ağırlığına.

       

      Pazaryeri Sipariş Karşılama ve Depolama Hizmeti Nasıl Çalışır?

      1. Ürünlerinizi ilgili pazaryerinin belirteceği lokasyona gönderilmelidir.

      2. Ürünleriniz ilgili pazaryerini tarafından teslim alınıp depolanmaktadır.

      3. Satış oldukça pazaryeri tarafından ürünleriniz müşteriye gönderilmektedir.

      4. Müşteriye son teslim işlemini ilgili pazaryeri sizin adınıza yapacaktır. 

      İPUCU

      Singapur’da birçok üçüncü taraf lojistik (3PL) firması, depolama hizmeti sunmaktadır. Kendi deponuzu kurmak da mümkündür ancak bu daha yüksek bir yatırım gerektirmektedir.

    • Paketleme, Ambalaj Standartları ve İlgili Zorunluluklara İlişkin EPR Detayları

      Singapur’da ürünlerin paketlenmesi konusundaki yasal düzenlemeler aşağıda listelenmiştir. 

       

      EPR: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (Extended Producer Responsibility)

      İPUCU

      Ürünlerin güvenli ve çevre dostu bir şekilde paketlenmesi çok önemlidir.

      ÖNERİ

      Paketleme standartlarına ilişkin aşağıdaki resmi kaynağa ait linkten güncel bilgilere erişebilirsiniz.

      Singapur Gümrük Departmanı  https://customs.gov.sg/

    • Yerel Dilde Etiketleme

      Singapur'da ürünlerinizi pazarlamadan önce, ürün etiketlerinizin ve güvenlik bilgilerinizin İngilizce dilinde, okunaklı ve anlaşılabilir sunulduğundan emin olmanız önem arz etmektedir.

      • Ürünün adı,

      • İçeriği,

      • Son kullanma tarihi,

      • Üreticinin bilgileri,

      • Kullanım talimatları,

      • Net ağırlık veya hacim,

      • Menşe ülke,

      • Güvenlik bilgileri.

       

      Kaynak: Singapur Gümrük Departmanı (Singapore Customs), Singapur Ekonomik Kalkınma Kurumu (EDB), Singapur Sağlık İdaresiSingapur Gıda İdaresi

      DİKKAT

      Özellikle mobil cihazlarda, ürün görselleri ve sayfa tasarımları, pazaryerleri veya e-ticaret sitelerinin farklı teknolojilerine bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Bu nedenle, ürünlerinizi sunarken satış platformlarının ve kullanılan cihazların teknik özelliklerini göz önünde bulundurmanız önemlidir.

      Yerel Dilde Etiketleme

Platformlar

Shopee.sg
Lazada Singapur
Zalora Singapur
Küresel Pazaryeri
Neden Shopee’de Satış?
Pazaryerine Git

Singapur’un en büyük e-ticaret platformudur.  Ürünlerin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti, zengin teslimat ve ödeme seçenekleri gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Singapur'daki e-ticaret pazarında %40'lık pazar payına sahiptir.

2023 GSV:

6,3 milyar Singapur doları

Aktif Müşteri Sayısı:

7 milyondan fazla

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, ev ve yaşam, aksesuar, kişisel bakım ürünleridir.

Lojistik & Kargo

Shopee Singapur, ülkede geniş bir teslimat ağına sahiptir. Ülkenin her yerine hem Shopee anlaşmalı taşıyıcılar ile hem de Shopee anlaşması olmayan taşıyıcılar ile ürün teslimatı yapabilmektedir. Bununla birlikte satıcılar kendi teslimat ağını da (FBM) kullanabilmektedirler.

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %48,7'si erkek, %51,3’ü kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 32’dir.

  • Müşterilerin %72,2'si şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Cinsiyet ve Yaş: iProspect Singapore 2023 anketi (https://www.similarweb.com/website/shopee.sg/)

Teslimat ve Ödeme

  • Standart ve Ekspres teslimat gibi teslimat seçeneklerinin yanı sıra anlaşmalı olduğu firmalarla alternatif teslimat seçenekleri de sunmaktadır.
  • Kredi kartı, banka havalesi, ShopeePay, PayNow, kapıda ödeme (COD: Cash On Delivery) gibi ödeme seçenekleri vardır.

 

Kaynak: Shopee SG Yardım Merkezi: [Customer service] How do I contact Shopee Customer Service? | Shopee SG Help Center

Genel Bakış

  • Platformda 2 milyondan fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 144 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 100'den fazla lojistik merkeze sahip sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,

  • İşletme bilgileri,

  • Banka hesap bilgileri (Bireysel satıcılar için uluslararası bankalardan gelen para transferlerini kabul edebilen bir hesap, şirketler için Singapur’da hesap açılması talep edilebilmektedir),

  • Satıcı türüne göre ek belgeler.

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Herhangi bir şirket kurmanız gerekmemektedir.

 

Kaynak : Shopee SG Satıcı Yardım Merkezi: Seller Education Hub

Shopee SG Satıcı Olma Rehberi: Seller Education Hub

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcı: Abonelik ücreti gerektirmemektedir. Küçük hacimli satışlar için idealdir. Her satış için komisyon alınmaktadır. Komisyon oranı, satılan ürün kategorisine ve satıcının satış hacmine göre değişiklik gösterebilmektedir.
  • Standart Satıcı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Premium Satıcı: Abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

Komisyon oranı, satılan ürün kategorisine ve satıcının satış hacmine göre değişiklik gösterebilmektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

 

Kaynak: Shopee SG Satıcı Yardım Merkezi: Seller Education Hub

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 5,2 milyon %2,5
Instagram 1,5 milyon %1,8
X (Twitter) 6,2 milyon %1,4
Youtube 10,2 milyon %1,2
Tiktok 2,3 milyon %1,1
Pinterest 250 bin %0,5
Snapchat 150 bin %0,8

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Lazada'da Satış?
Pazaryerine Git

Singapur’un popüler  e-ticaret platformlarından biridir. Milyonlarca müşteri potansiyeli, gelişmiş altyapısı ve güvenilir ödeme sistemleri ile birçok olanak sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Singapur'daki e-ticaret pazarında %34 pazar payı bulunmaktadır.

2023 GSV:

10,4 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

4,7 milyon

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Elektronik, moda, ev ve yaşam

Lojistik & Kargo

Kendi kargonuzu göndermeniz gerekmektedir (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %52'i erkek, %48’i kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 32’dir.

  • Müşterilerin %80’i şehirlerde yaşamaktadır.

 

 Kaynak :E-commerce in Singapore | Statista

Teslimat ve Ödeme

  • Teslimat, hızlı teslimat, uluslararası teslimat gibi seçenekler sunmaktadır. Speedpost, Ninjavan, Lazada LEX+ gibi kargo şirketleri ile çalışmaktadır.

  • Kredi kartı, banka kartı, banka havalesi, Lazada E-Cüzdan, SingPost, PayLater, PayPal ile ödeme yapılmaktadır.

Kaynak: Lazada Teslimat: Help Center | Shipping & Delivery | Lazada Singapore | Lazada

Lazada Ödeme Yöntemleri: Payments | Lazada

Genel Bakış

  • Platformda 10 milyondan fazla ürün listelenmektedir.

  • Lazada Singapur'da 5 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir.

  • 40 binden fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 100 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 150'den fazla lojistik merkezi bulunmaktadır.

  • “Lazada Assistant" adlı bir sesli asistan hizmeti mevcuttur.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

Gerekli Belgeler

  • İşletme kaydı,

  • Kimlik belgesi,

  • Vergi numarası,

  • Banka hesap bilgileri (Bireysel satıcılar için uluslararası bankalardan gelen para transferlerini kabul edebilen bir hesap, şirketler için Singapur’da hesap açılması talep edilebilmektedir),

  • Ürünler için gerekli belgeler (örneğin, faturalar, garanti belgeleri).

 

Platformda satış yapabilmek için giriş modeli açık modeldir. Lazada Singapur’da satıcı olmak için bir şirket kurmanız gerekmektedir.

Kaynak: Lazada Satıcı Merkezi: https://sellercenter.lazada.sg/ 

Satıcı Hesabı Türleri

  • Bireysel Satıcılar: Abonelik ücreti gerektirmemektedir. Küçük işletmeler veya bireysel satıcılar için idealdir. Her satış için komisyon alınmaktadır. Komisyon oranı, satılan ürün kategorisine ve satıcının satış hacmine göre değişiklik gösterebilmektedir.
  • Marka Sahipleri: Bu hesap türü, kendi markalarını veya ürünlerini satan işletmeler için idealdir. Marka sahipleri, seçtikleri plana göre aylık veya yıllık sabit bir ücret öderler. Ücretler, plana ve satıcının işlem hacmine göre değişmektedir.

 

Komisyon oranı, satılan ürün kategorisine ve satıcının satış hacmine göre değişiklik gösterebilmektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

 

Kaynak: Lazada Satıcı Merkezi: https://sellercenter.lazada.sg/

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Instagram 1,1 milyon %2,13
X (Twitter) 254 bin %0,42
Youtube 133 bin %32,19
Tiktok 1,3 milyon %3,34

Ürün Kategorileri

Küresel Pazaryeri
Neden Zalora Singapur’da Satış?
Pazaryerine Git

Singapur’un önemli e-ticaret platformlarından biridir. Ürünlerin milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kolay kurulum imkânı, düşük başlangıç maliyeti gibi avantajlar sunmaktadır.

Pazar Payı

  • Singapur e-ticaret pazarında %20 pazar payı bulunmaktadır.

2023 GSV:

1 milyar ABD doları

Aktif Müşteri Sayısı:

5 milyon

En Çok Satan Ürün Kategorileri:

Giyim, Ayakkabı, Aksesuar, Kozmetik ,Elektronik, Ev ve Yaşam

Lojistik & Kargo

Zalora, Singapur'da geniş bir teslimat ağına sahiptir ve ülkenin her yerine ürün teslimatı yapabilmektedir. Teslimat için farklı modeller sunmaktadır. Bununla birlikte kendi kargonuzu da gönderebilirsiniz (FBM).

Müşteri Demografisi

  • Müşterilerin %40'ı erkek, %60’ı kadındır.

  • Müşterilerin ortalama yaşı 25-34 arasıdır.

  • Müşterilerin %80’i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Kaynak: Statista: Statista - The Statistics Portal

Teslimat ve Ödeme

  • Standart Teslimat ve Ertesi gün teslimat, Aynı gün teslimat, Mağazadan teslim alma gibi seçenekler mevcuttur.

  • Kredi kartı, banka havalesi, Nakit, e-Cüzdanlar (PayLah ve Fave gibi çeşitli e-cüzdanlar) gibi ödeme seçenekleri sunmaktadır.

 

Kaynak: Zalora Yardım Merkezi: Contact Us | ZALORA

Genel Bakış

  • Platformda 100 binden fazla ürün sergilendiği tahmin edilmektedir.

  • Platformda 2 milyondan fazla satıcı bulunmaktadır.

  • Mobil uygulaması 100 milyondan fazla kez indirilmiştir.

  • 100'den fazla lojistik merkeze sahip sahiptir.

Satışı Yapılabilecek Ürünler

  • Zalora Singapur’da satışını yapabileceğiniz ürünlere ZALORA linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Yasal olmayan ürünlerin satışı yasaktır. Zalora’da satışı yasaklanmış ya da kısıtlanmış ürünlere Terms and Conditions | ZALORA linkinden ulaşabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

  • Kişisel bilgiler,

  • İşletme bilgileri,

  • Banka hesap bilgileri (Bireysel satıcılar için uluslararası bankalardan gelen para transferlerini kabul edebilen bir hesap, şirketler için Singapur’da hesap açılması talep edilebilmektedir),

  • Satıcı türüne göre ek belgeler,

  • Ürün bilgileri.

Kaynak : Zalora Satıcı Kılavuzu

Satıcı Hesabı Türleri

  • Temel Satıcı Hesabı: Aylık ve yıllık abonelik ücreti bulunmamaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Gelişmiş Satıcı Hesabı: Aylık sabit abonelik ücret bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.
  • Kurumsal Satıcı Hesabı: Aylık sabit abonelik ücreti bulunmaktadır. Her satış için komisyon alınmaktadır.

 

Komisyon oranı, satılan ürün kategorisine ve satıcının satış hacmine göre değişiklik gösterebilmektedir. En güncel bilgilere ulaşmak için pazaryerinde satıcı olarak kayıt yapılması gerekmektedir.

Sosyal Medya Hesap ve Etkileşim Bilgileri

Digital Platform Toplam Takip Etkileşim Oranı
Facebook 1,8 milyon %1,2
Instagram 1,2 milyon %2,3
X (Twitter) 200 bin %0,7
Youtube 100 bin %2,5
Tiktok 500 bin %4,2
Pinterest 100 bin %1,5
Snapchat 50 bin %0,8

Ürün Kategorileri

Ürün Kategorileri

E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
E-Ticarette Tercih Edilen İlk 3 Kategori
Singapur E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Singapur E-Ticaret Sektöründe Niş Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Singapur E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)
Singapur E-Ticaret Sektöründe Yenilikçi Ürün Kategorilerine Göre İstatistikler (2022 & 2023)

Ürünlere Pazar Perspektifinden Bakış

Pazara Uygun Ürün Yerleştirme
Fiyatlandırma
Kampanya Uygulamaları
Yerel Tüketicilerin Marka ve Kalite Algısı

Resmi Ölçü Birimi: Singapur’da kullanılan resmi ölçü birimi metrik sistemdir (Metre, Kilogram, Celsius (°C) gibi). 

Singapur’da dört resmi dil kullanılmaktadır ve her ne kadar İngilizce yaygın olarak kullanılsa da, ürün açıklamalarının diğer dilleri de göz önünde bulundurarak hazırlanması gerekmektedir. Açıklama metinleri açıklayıcı ve bilgilendirici olmalıdır. Görseller ise yüksek kaliteli ve profesyonel görünmelidir. Ürünleri kullanım ortamında ve farklı açılardan göstermek gerekmektedir. Ürünleri pazara uygun hale getirirken hedef kitle, Singapur kültür ve değerlerini göz önünde bulundurmanız önem arz etmektedir. 

Fiyatlandırma Detayları

 Dikkat etmeniz gereken küresel dinamikler aşağıda sıralanmıştır.

  1. Ürün maliyeti,

  2. Hedef kitle,

  3. Yasal düzenlemeler,

  4. Pazarlama maliyeti,

  5. İade oranlarının maliyete etkisi,

  6. Lojistik maliyetler,

  7. Vergiler,

  8. Ödeme ve tahsilat sistem maliyetleri,

  9. Rakip fiyatları,

  10. Psikolojik fiyatlama etkenlerinin kullanımı (Örnek olarak, bir ürünün fiyatını 100 Singapur doları yerine 99,99 Singapur doları olarak belirlemek verilebilir).

Harvard Business School tarafından yapılan e-ticaret fiyatlandırma stratejileri araştırmasına göz atmanız tavsiye edilir.

Sosyal medya, Singapur'da e-ticaret için önemli bir kanaldır. Müşterilerinizle bağlantı kurmak ve kampanyalarınız hakkında bilgi vermek için sosyal medyayı kullanabilirsiniz.

E-ticaret müşterileri, satın alma kararlarını vermeden önce ürün incelemelerini okumaya önem vermektedirler.

Singapurlu tüketiciler fiyatlara karşı duyarlıdır ve genellikle promosyonlar ve indirimlerden yararlanmak istemektedir.

Kaynak: Singapur Pazarlama Enstitüsü: Marketing Institute of Singapore

Singapurlu tüketiciler, olumlu bir marka imajına sahip ürünleri satın almaya daha meyillidir.

Tüketiciler, ürünlerin ve hizmetlerin yüksek kalitede olmasını beklemektedir ve güvendikleri markalara sadıktır. Yeni bir markayı denemeden önce araştırma yapmaktadırlar. Onlar için markanın itibarını değerlendirmek yüksek seviyede önem taşımaktadır.

Sosyal medya, Singapur'un e-ticaret ortamında markalar için vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Bu da Singapurlu  tüketicilerin marka algısını ve satın alma niyetini etkilemektedir.

Kaynak: eCommerce - Singapore | Statista Market Forecast

Sosyal Medya ve Reklam

Faydalı Bilgiler

İçerik Yayın Saatleri
Sosyal medya kullanıcısı: Nüfusun %92’sidir.Kullanıcıların günlük ortalama kullanım süresi: 2 saat 27 dakikadır.Sosyal medya üzerinden alışveriş oranı: %22’dir.Sosyal Medya Etkileyicileri takip oranı: %62’dir.

Gençler için 13:00-22:00 arası,

  • Yetişkinler için 14:00-21:00 arası,
  • Ebeveynler için 16:00-21:00 arası,
  • Profesyoneller için 12:00-14:00 ve 18:00-20:00 arasıdır.

Singapur'da çevrim içi alışverişler gün boyunca yapılmaktadır, ancak en yoğun saatler öğleden sonra 13:00 ile 18:00 arasındadır. Hafta sonları, özellikle de cumartesi akşamları çevrim içi alışverişler için popülerdir. Cuma akşamları genellikle çevrim içi alışverişlerde bir düşüş görülmektedir.

Davranışsal dağılım olarak Singapur'daki çevrim içi alışveriş yapanların %81'i mobil cihazlarını kullanmaktadır. %78'i ürün satın almadan önce çevrim içi araştırma yapmaktadır. %72'si ürün yorumlarını okumaktadır. %63'ü fiyat karşılaştırma sitelerini kullanmaktadır. %56’sı sosyal medya platformlarından ürün keşfetmektedir. 

Kaynak: Singapur Perakende Birliği (Empower Business | Build Connections | Transform Retail)

Popüler sosyal medya platformları;

  1. WhatsApp

  2. YouTube

  3. Facebook

  4. Instagram

  5. LinkedIn

Singapur’da en popüler sosyal medya platformu WhatsApp’tır.

Kaynak: Digital in Singapore — Global Digital Insights, Singapur İletişim ve Bilgi Kurumu (Architects of SG's Digital Future - Infocomm Media Development Authority)

Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Ticaret

Sosyal medya platformları üzerinden satın alma gerçekleştirilen sosyal alıcılar oranı %84'tür.

Singapur’da e-ticaret platformlarından alışveriş yapan kitlenin %72’si 18-24 yaş aralığındadır. Bunu %68 ile 25-34 yaş aralığı takip etmektedir .

Kaynak: Singapur Perakende Birliği (Empower Business | Build Connections | Transform Retail)

İPUCU

Bu oran, sosyal medya platformları üzerinden en az bir alışveriş yapan 14 yaş ve üzeri kullanıcıları ifade etmektedir ve masaüstü/bilgisayar, mobil ve tablet üzerinden yapılan alışveriş bilgilerini içermektedir.

Singapur’daki Sosyal Medya Etkileyicisi Aracılığıyla Yapılan (Influencer) Pazarlama ve Canlı Yayın E-Ticaret Satışları

Singapur'da sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve canlı yayın e-ticaret satış istatistiklerine baktığımızda;

  • 2022’de sosyal medya etkileyicisi pazarlama etkinlikleri sayesinde yapılan satışların hacmi 70 milyon ABD dolarıdır. 2023'te Singapur'daki sosyal medya etkileyicisi pazarının 80 milyon ABD dolarını aşması beklenmektedir.
  • Singapur'daki sosyal medya etkileyicisi pazarının 2025'te 110 milyon ABD dolarına ulaşması öngörülmektedir.
  • 2022 yılında Canlı yayın E-Ticaret satışları 1 milyar ABD doları, 2023 yılı Canlı TV E-Ticaret satış beklentisi 1,5 milyar ABD dolarıdır.
  • Singapur’daki Canlı Yayın E-Ticaret hacminin 2025 beklentisi 2,5 milyar ABD dolarıdır.

Kaynak: Singapur Perakende Birliği: Empower Business | Build Connections | Transform Retail

İPUCU

Singapur’da Canlı Yayın E-Ticaret satışlarında dikkat çekici bir artış gözlemlenmektedir.

Singapur’da Sosyal Ticaret

Facebook: Singapur’da e-ticaret için popüler sosyal medya platformudur. 2023 yılı itibariyle Facebook kullanıcılarının %35’i alışveriş için Facebook’u tercih etmiştir.

Instagram: 2023 yılı itibarıyla kullanıcıların %50’si ürün veya hizmet satın almak için Instagram'ı tercih etmiştir.

Youtube: Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan pazarlama ve görsel ürünler için popüler bir alışveriş platformudur. 2023 yılı itibarıyla Youtube kullanıcılarının %25'i ürün veya hizmet satın almak için platformu kullanmıştır.

Demografik Yorum: E-ticaret platformları üzerinden alışveriş yapanların %60'ı kadındır. En yoğun e-ticaret alışverişi yapan yaş grubu; 25-34 yaş grubudur. Bu kitlenin %95’i şehirlerde yaşamaktadır.

 

Tüketicilerin ilgili platformlardaki içerik tercihleri aşağıdaki gibidir:

  • Sosyal medya etkileyicisi pazarlama uygulamalarında tüketiciler sosyal medya etkileyicilerinin gerçekçi ve samimi içerikler üretmesini tercih etmektedirler.
  • Sosyal medya etkileyicilerinin kendi deneyimlerini ve görüşlerini paylaşması tüketiciler tarafından daha güvenilir bulunmalarını sağlamaktadır.
  • Canlı Yayın E-Ticaret Satışında tüketiciler canlı yayınlarda ürün veya hizmeti detaylı bir şekilde görmek istemektedirler.  
  • Canlı demolar ve ürün incelemeleri tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. Özellikle ürünlerle ile ilgili soru-cevap seansları tüketicilerin ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarını sağlamaktadır. Bu durum satın alma kararlarının daha hızlı gerçekleşmesine ciddi oranda etki etmektedir.

Kaynak: Digital 2023: Singapore — Global Digital Insights Singapore: social media platforms used for social commerce 2023Social Media in Singapore - 2023 Stats & Platform Trends - OOSGA

İPUCU

Ürün içeriklerinizi, reklam stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlerken Dijital Pazarlama Modülünü kullanmanız önem taşımaktadır.

Reklam Verilecek Platform Seçiminde Strateji

Reklam verirken başarıya ulaşmak için kullanıcılarının özgün davranış ve tercihlerine uygun stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Reklam verilecek platformları seçerken aşağıdaki stratejileri göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Hedef kitle,

  • Platform özellikleri,

  • Reklam format ve saati,

  • Platformların reklam politikalarına uygunluk.

Pazarlamada Yerel Dilin Önemi ve Kültüre Uygun Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Pazarlamada yerel dili kullanmak ve kültüre uygun reklam kampanyaları oluşturmak önemlidir. Pazarlama ve içerik üretirken, faaliyet ve stratejilerinizde Singapur’un yerel dinamiklerine dikkat edilmesi gerekmektedir. Yerel tüketicilerin davranışları, bölgeye, demografiye ve diğer faktörlere göre değişmektedir.

ÖNERİ

Hızlı ve ücretsiz teslimat Singapur e-ticaret pazarında tüketicilerin dikkatini çeken bir faktördür. Kampanyalarınızda bu etkeni kullanabilirsiniz.

İPUCU

Tüketiciler, ilgi alanlarına ve geçmiş satın alma alışkanlıklarına göre uyarlanmış alışveriş deneyimleri aramaktadır. Reklam stratejinizi istatistiksel veriler üzerine kurgulayabilirsiniz.

Anahtar Kelime Çalışması ve SEO (Search Engine Optimization-Arama Motoru Optimizasyonu)

Dijital platformlarda reklam verirken anahtar kelime çalışması ve SEO, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve daha fazla tıklama almasını sağlamak için önem taşımaktadır. Anahtar kelime çalışması ve SEO yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

  1. Hedef kitlenin hangi kelimeleri aradığının belirlenmesi gerekmektedir.

  2. Reklamlarla hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması gerekmektedir.

  3. Platformlardaki satışı yapılan ürünlerin detaylarında yer alan etiket ve anahtar kelimelerin [to: Akıllı E-ihracat Robotu] incelenmesi gerekmektedir.

  4. Anahtar kelimelerin reklam metninde ve açılış sayfalarında kullanılması gerekmektedir.

İPUCU

Yerel ve küresel anahtar kelime tespiti ve seçimi ile ilgili size fikir sağlayabilecek şu araçları takip edebilirsiniz.

1. Google Keyword Planner

2. Ahrefs

3. SEMrush

4. Moz pro

5. Screaming Frog

E-Posta Pazarlamasında Gizlilik ve Yerel Kurallara Uyumluluk

E-posta pazarlama, müşterilere ulaşmak için yaygın bir yoldur. E-posta pazarlama yaparken gizlilik ve veri koruma yasalarına uymak çok önemlidir.

  • Alıcıların açık ve net onayı olmadan e-posta pazarlama yapılamamaktadır.

  • E-postalarda, şirketinizin adını, adresini ve iletişim bilgilerini açıkça belirtmeniz gerekmektedir.

  • E-postalarda, "Abonelikten çıkarma" bağlantısı veya seçeneği sunmanız gerekmektedir.

  • E-postalarda, toplanan kişisel verilerin nasıl işlenmesi ve korunması gerektiğine dair bilgi vermeniz gerekmektedir.

ÖNERİ

E-posta pazarlamasında PDPC ve IMDA’ya göre altyapılarını oluşturmuş aracı şirketlerle ya da platformlarla çalışmanızı tavsiye ederiz.

İPUCU

Ülkeyi ziyaret etmeyi düşünüyorsanız Kolay İhracat Platform’undaki “Ülkelerin İş Kültürü”  bölümünü ziyaret ediniz.

Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanılabilecek Yerel Araçlar

SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Araçları
SEMrush Singapore

SEMrush Singapore: Singapur pazarına özel anahtar kelime analizi ve rekabet istihbaratı sağlayan bir araçtır.

Ahrefs Singapore

Ahrefs Singapore: Singapur'a özgü backlink profili ve organik trafik analizi sunmaktadır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları

Socialbakers: Singapur pazarı için özelleştirilmiş, Singapur'daki sosyal medya trendlerini ve rakip analizlerini sunan bir yönetim aracıdır.

Digimind Social

Digimind Social: Singapur pazarına özel sosyal medya dinleme ve analiz hizmetleri sağlamaktadır.

E-Posta Pazarlama Araçları
Ematic Solutions

Ematic Solutions: Singapur merkezli, yapay zeka destekli e-posta pazarlama optimizasyonu sunan bir araçtır.

Verticurl

Verticurl: Singapur kökenli, entegre pazarlama otomasyonu ve e-posta kampanya yönetimi sağlayan bir araçtır.

Sosyal Medya Etkileyicileri Aracılığıyla Yapılan Pazarlama Platformları
Partipost

Partipost: Singapur merkezli, mikro sosyal medya etkileyicilerine odaklı bir platform olup, markalara yerel sosyal medya etkileyicileri ile hızlı kampanya oluşturma imkanı sunmaktadır.

Affable.ai

Affable.ai: Yapay zeka destekli bu Singapur merkezli platform, sosyal medya etkileyicisi keşfi ve kampanya yönetimi konusunda uzmanlaşan bir platformdur.

Fiyat Karşılaştırma Siteleri

PriceJagged: Singapur'daki çeşitli e-ticaret sitelerinden geniş bir ürün yelpazesi için fiyat karşılaştırması sunan bir karşılaştırma sitesidir.

iPrice

iPrice: Singapur'a özel indirimler, kuponlar ve fiyat karşılaştırmaları sağlayan kapsamlı bir platformdur.

Mobil Pazarlama Araçları
Smaato

Smaato: Singapur merkezli, gerçek zamanlı bir mobil reklam platformudur.

Insider: Singapur'da popüler, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi ve büyüme yönetimi platformudur.

Programatik Reklamcılık Platformları
AnyMind Group

AnyMind Group: Singapur merkezli, AI destekli çok kanallı programatik reklam çözümleri sunan bir platformdur.

Innity

Innity: Singapur ve Güneydoğu Asya'da yaygın kullanılan, yerel içerik ağlarına erişim sağlayan bir programatik platformdur.

BİLGİ

Daha fazlası için Dijital Pazarlama Modülünü ziyaret ediniz.

Ülkedeki Pazarlama Takvimi ve Özel Günler

{{dateArrayList[activeButtonDate].monthString}}{{dateArrayList[activeButtonDate].yearNumber}}

PZT SAL ÇAR PER CUM CMT PAZ
{{v.dayNumber}}
{{eventItem.specialDayTitle}}
Hemen giriş yap ve sorularını sor